Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:Dat laatste is sowieso een ding. Hier hebben ze ook alle slechte genen van hun vader
benangelique schreef:Ik heb overigens geen spijt van mijn kindjes. Absoluut niet. Maar ik weet niet of ik dezelfde keuzes had gemaakt als ik toen wist wat ik nu weet
watchthesky schreef:Het valt mij ook vaak op dat juist de mensen die beter niet voort kunnen planten er een lading hebben en hoogopgeleide tweeverdieners een of geen...
Kwestie van prioriteiten I guess. En van verstand boven gevoel kunnen zetten, of dus juist niet.
joyce_eddy schreef:benangelique schreef:Ik heb overigens geen spijt van mijn kindjes. Absoluut niet. Maar ik weet niet of ik dezelfde keuzes had gemaakt als ik toen wist wat ik nu weet
Super eerlijk.. ken mensen dit hetzelrde zeggen.. en ook mocht ik het opnieuw doen, met de kennis van nu, was ik niet opnieuw zwanger geworden...
idinn schreef:Nu maak je het te ingewikkeld![]()
Ik vind de berichten van benangelique echt heerlijk om te lezen. Gewoon een moeder die niet op de roze wolk zit. Eerder volgens die roze wolk kliek compleet ontaard. Dat mag je toch allemaal niet denken en zeggen. Je moet het hele moederzijn compleet verheerlijken
Varekaj schreef:Hier zou het zelfs heel ruim lukken op alleen het loon van mijn partner. ik werk vooral om voor mezelf wat te kunnen sparen en mijn paarden te kunnen (onder)houden.
Maar dat is nog steeds geen doorslaggevend argumentIk wil ALLES zoals ik het voor ogen heb en daar voldoet het plaatje gewoon niet aan. Jammer maar helaas, die kleine gaat er niet rouwig om zijn dat ie niet geboren wordt.
Varekaj schreef:Bwoah… in de natuur gaan de zwakkere dieren zich ook (veel) minder of niet voortplanten omdat ze geen partner kunnen vinden (die kiezen de gezondere/sterkere wel uit) of hun jongen overleven het nooit lang ivm afwijkingen/mankementen.
Dan kan je ook zeggen dat daar de meest succesvolle de meeste nakomelingen krijgen. daar wordt nog gewoon geselecteerd op de wet van de sterkste.
Prairy schreef:Ik heb laatst voor de gein samen met mijn zwangere collega (ook zo'n heerlijk nuchtere) zitten kijken wat een gezin met 5 kinderen onder de 12 en beide ouders in de bijstand met een huurhuis met een huur van ik meen 600 euro aan toeslagen en inkomsten (bijstand) kregen.
€ 3.412 per maand.
Mijn man heeft echt een leuke detachering voor 5 dagen en ik breng ik nog wat zakgeld binnen. Samen komen wij op €4.500 per maand.
Best lucratief dus, fokken en niet werken.