Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:04

Goede lijstjes allemaal! Heb ook eens gezocht op weetabix en klinkt interessant. Is het echt lekker ook?

Een handige app vind ik trouwens questionmark. Geeft aan of producten binnen je dagelijkse eetpatroon passen, of enkel uit zondering per week, of helemaal niet. Zo kwam ik er gister achter dat van de twee yoghurts die we hadden (die allebei wel vrij oke leken) de ene totaal niet gezond was (ook niet als uitzondering) en de andere was prima voor je dagelijkse eetpatroon. :)

O: Yoghurt met banaan
T: Paprika en wat snoeptomaatjes
L: Plak cake (vriendin jarig) en een cracker met kaas
Verder weet ik nog niet hoe de dag zal lopen. :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:10

Waarop baseert die app dat Deetje?

En ik heb de mini weetabix met chocolade, heel lekker!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:26

Gisteren en vandaag lekker in gareel. Dus dat gaat goed! In Spanje lekker genieten. Maar ga sowieso zaterdag al 3 uur kayakken, dus met de beweging komt het ook vast wel goed.

Ben ook heel benieuwd hoe die app werkt. En voedingsmiddel op zich is namelijk niet gezond of ongezond. Het gaat om hoe het in combinatie met de rest gegeten wordt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:04

Ik heb gewone weetabix, ik vind het wel echt lekker! Had verwacht van niet, maar het is heerlijk crunchy en de smaak is ook echt prima :j
Met chocola nog niet gezien, misschien maar goed ook :+

Heerlijk linoleum, geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:09

Imandra, Linoleum, sorry ik zie dat ik in mijn haast terwijl ik het heb opgeschreven op mijn mobiel verkeerd beschreven heb. Ik ben er namelijk vergeten bij te zetten dat het gaat om de duurzaamheid van een product! Dus hoe duurzaam zijn de producten die je koopt, en passen die bij een dagelijks eetpatroon of juist helemaal niet. Sorry voor de verwarring. :P Wel erg handig voor de mensen die duurzaam willen eten!

Goede ervaringen dus met de weetabix. :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:33

Zo....
Na een ongelofelijk goede tijd vol met diëten en daar achteraan een vakantie naar Curacao waarin diëten totaal niet centraal stond en daarna ook niet meer de motivatie te hebben kunnen vinden..
Ben ik nu weer terug bij af -O-

Zonde. Maar het is helaas niet anders.
Het loopt nu weer de spuigaten uit dus besloten woensdag (morgen) gewoon weer te gaan beginnen omdat ik me niet fijn in het lichaam voel wat ik nu heb. Het gaat misschien maar om 6 kilo maar die 6 kilo zit wel in de weg.

Ik ga dus weer actief deelnemen, en veel hebben aan jullie tips :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:53

_Caitlinnn schreef:
Zo....
Na een ongelofelijk goede tijd vol met diëten en daar achteraan een vakantie naar Curacao waarin diëten totaal niet centraal stond en daarna ook niet meer de motivatie te hebben kunnen vinden..
Ben ik nu weer terug bij af -O-

Zonde. Maar het is helaas niet anders.
Het loopt nu weer de spuigaten uit dus besloten woensdag (morgen) gewoon weer te gaan beginnen omdat ik me niet fijn in het lichaam voel wat ik nu heb. Het gaat misschien maar om 6 kilo maar die 6 kilo zit wel in de weg.

Ik ga dus weer actief deelnemen, en veel hebben aan jullie tips :D

Ah balen Caitlin! Maar weer knallen! Hoe was Curaçao?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:00

Go Caitlinnn +:)+ *\o/*

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:30

@V_eraa

Ja Curacao was top!
Zou er niet perse nog een keer heen gaan maar dat is meer omdat het eiland zelf niet heel boeiend is. De standen zijn echt meer dan WAAUW _/-\o_ maar de rest van het eiland heb je met 3 dagen wel gezien vond ik :P

En.. je kon er wel lekker eten, dat heb ik dus ook gedaan.. :P

Laura82 schreef:
Go Caitlinnn +:)+ *\o/*

De motivatie is geloof ik weer terug dus ik ga ervoor :D

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:37

Goed voornemen Caitlinn!
Ik ga zo eens even weetabix opzoeken.. daar heb ik nog nooit van gehoord :\

Om maar heel eerlijk te zijn, hier gaat het helaas hardstikke slecht. Vorige week 4x gesport, keurig gegeten (vooral veel eiwitten) en toen niks afgevallen. Toen op vrijdag een halve bak Ben & Jerry's gegeten, op zaterdag pannenkoeken en chips, en op zondag worteltaart en Mcdonalds. :') top dus (het paste allemaal net/net niet in mijn hoeveelheid kcal). Gisteren en vandaag ook weer chocolade gehad.. dus hier was de motivatie even helemaal weg. Totdat ik zojuist maar weer eens op de weegschaal ging staan, en daar toch opeens een veel lager getal stond dan toen ik begon :D geen idee hoe dat is gelukt, maar ik heb me voorgenomen om meer te gaan eten en daarnaast die 3/4x per week te sporten. Ik merk als ik meer khd eet/slechter eet, dat is dan dus ook geen last meer heb van die maagzuur (die ik vorige week de hele week heb gehad).

Vanmiddag ook even een uurtje gesport, beetje cardio en daarnaast krachttraining. Morgenochtend weer, en dan vrijdag en zondag ochtend ook weer.

Niet zo gezond bezig dus, maar ik merk wel dat ik echt moet gaan zoeken naar de juiste manier om af te vallen. Meer eiwitten eten lijkt mij dus niet goed te helpen.. deze week dan maar kijken of wat meer khd me beter helpen. Iemand die hier verstand van heeft?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:32

Onze Albert Heijn heeft die kvarg niet -O- Ook de Protein van Melkunie niet.
Het is een wat kleinere, particuliere Albert Heijn, dus ze hebben niet altijd alles wat ze bij een grote Albert Heijn wel hebben. Vrijdag op mijn vrije dag toch maar even de stad in naar de 'gewone' appie :+

Vandaag voor het eerst op de fiets naar mijn werk gegaan! Viel reuze mee, 15 min heen en 15 min terug. Nu het weer wat beter wordt ben ik van plan om vaker de fiets te pakken :)

Lijstje voor vandaag:
O: Skyr met verse aardbeien
L: Khd arme wrap met gerookte makreel, huttenkase en een beetje veldsla. En een halve komkommer
T: High protein cookie
A: Zelfgemaakte bami
T: Schaaltje naturel chips

B: Hele dag gelopen/gestaan op mijn werk, 30 min gefietst.

Net bericht gekregen dat mijn vader het huis heeft verkocht.. De komende weken dus het huis leegruimen aangezien mijn vader 2 juni al naar Canada vertrekt.. ;(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:26

Ik ga hem morgen ook kopen, klinkt goed! Ook als lekkere snack na het trainen.

O; 150 kwark, 15gr walnoten
T; 5 cherrytomaten, 75 gram komkommer
L; 2 volkoren wraps met philidelphia, sla, kaas, kipfilet, komkommer
T; puur paaseitje en 1 blokje 86% puur chocolade
A; fussili (80 ongekookt) met heinz pastasaus (aanrader) en geraspte kaas en komkommer

Mijn zoon moest een wedstrijd voetballen naast de sportschool, en omdat ik morgenochtend niet kan omdat ik met de klas van mijn jongste naar de boerderij ga, dus ik dacht kan ik wel even een uurtje gaan. Maar dat liep anders.

Net klaar met cardio kwam de instructeur of ik de les meedeed, ik had me niet ingeschreven, en hij zat vol maar ik mocht toch meedoen, daarna buikspierkwartier meegedaan en kwam daar 2 schoolmoeders tegen en voor ik het wist deed ik nog een funxtionlesje mee.

Gelukkig heeft mijn man de politie niet gebeld om mij als vermist op te geven

Bakje van 150 kwark gegeten en nu na een warme lange douche lekker aan de groene thee nog een half uur uitpuffen..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:23

Eleadoras, goed dat je er weer tegenaan gaat! Khd staat niet gelijk aan slecht, vind ik.. Ik kan slecht tegen zuivel en eet daarom wel meer khd, en is het soms zoeken met genoeg eiwitten binnenkrijgen, maar ook daarmee val ik af. Het is per persoon een beetje zoeken en eigenlijk gewoon uitproberen. Er is geen goed en fout!

Annikoe.. zo dat is rap. Snap dat het even slikken is :( canada is niet niks.

Goed bezig mama!! Lekker getraind dus :D

Ik vertrouw mn weegschaal niet. Dit weekend maar even op een andere wegen, hij geeft steeds anders aan.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:09

Lekker bezig mama3!
En bedankt Finnens, je hebt ook gelijk, er is geen goed en fout, ik moet gewoon nog op zoek waarmee mijn lichaam het beste overweg kan. Ik ga me deze week gewoon focussen op de 1900 kcal, en daarbij een groot deel khd/vetten ipv eiwit.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:02

Goed bezig! Ik heb morgen mijn 2de sessie met men personal coach, ben eens benieuwd.

O: Overnight oats met perzik / passievrucht
T: Appel
L: Salade
A: Kippengyros denk ik met groentjes in de wok en wat pasta :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:51

Yuhhhh top bezig allemaal! :))
Mooie lijstjes ook.
Ik eet vandaag: 2 speltboterhammen met rookvlees en kaas 4 rijstwafels met humus en pindakaas halve marion pizza met tonijn en geiten kaas en broccoli erbij toetje bak kwark met pure chocolade en stroopwafel _O-

En natuurlijk me dagelijkse trainingen. Mag nu eindelijk de leg press weer oppakken. Zat vroeger op 475kilo en het idioot nu moet ik het met 180 doen zo gek... Maar luisteren naar je lichaam ~~}>

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:17

Poeh annikoe, lijkt me heftig :(:)

485 kg jaimy :oo

Ik heb gisteren een ontzettende vreetkick gehad, los gegaan op koekjes en drop. Balen, maar nu weer herpakken.

O: havermout met halfvolle melk
T: plak bananenbrood
L: waldkornbol met filet americain en ei, kom soep
T: appel
A: macaroni
B: intervaltraining

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:48

Haha ik was record houder van de sportschool ja hahah tegen al die kerels :=
Maar moet eerlijk zeggen dat was echt me top hoor. Tijdens me bulk dus at 2900 kcal en heel veel kh en trainde puur om sterk te worden..

Lekker lijstje mm! Vandaag weer netjes! Je kan 't :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:58

Sooo jaimy das een flink gewicht, respect!!

Ik ben blij met de kantine op mn werk. Altijd lekker eten. Speltbol met gegrilde groente en beetje pesto <3

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:16

Oeee klinkt heel erg lekker Finnens

Net gezwicht voor een merci chocolaatje op stage :+

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:24

O: havermout met kaneel
L: 3 volkoren boterhammen van de bakkerbart met smeerkaas en komkommer
A: Salade van de AH, denk die met kip, bonen, sla, pasta en van die chippies (420 kcal)

Ik mag nog iets tussendoor maar heb én nog geen boodschappen gedaan en dus niets mee.
Heb gisteren bedacht weer te moeten beginnen en heb dus alleen slechte dingen in huis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:10

Wow Jaimy, wat goed :D

De rest ook goed bezig!

O: Omelet met bosuitje, paprika en cherrytomaatjes
L: Broodje gezond
T: Boterham met ham
A: ?
Na het eten sporten en vervolgens nog wat kwark met banaan.

Had vanochtend te weinig tijd om genoeg mee te nemen, en de dag was langer dan gepland op school dus heb een broodje moeten kopen en de planning wat moeten omgooien. :P

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:17

Allejezus Jaimy wat een gewicht!
Ik durf die legpress niet sinds ik een keer een filmpje heb gezien van een meisje waarbij haar knieën de andere kant op klapte :\

Vandaag voor het eerst die magioni bloemkool pizza gemaakt (en opgegeten :Y) ). Wat was die lekker zeg!

Afbeelding

Ik heb op de bodem een blikje tomatenpuree uitgesmeerd en daar een theelepel pittige rode pesto doorheen gedaan. En champignons, hamreepjes en een halve bol mozzarella in stukjes <3
Kwam uiteindelijk uit op 840 kcal.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: breaker high protein
L: khd arme wrap met gerookte makreel, huttenkase en sla. En een halve komkommer erbij
T: b&f high protein wafel vanille
A: Magioni pizza
T: paar frambozen en een klein beetje chocolademousse :9

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:49

Jeetje Jaimy, ik vond mijn 200kg al heel wat :')

Annikoe, zolang je je knieën niet "lockt" gebeurt dat niet zo snel hoor :P
Je pizza ziet er lekker uit zeg!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:09

Hahaha dat van die knieeen hou op.dat lieten ze me van te voren altijd zien. Fijn :=