Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:02

Hoi dames, wat gaan jullie weer snel...iig bedankt voor alle leuke reacties! Dat is superlief!
Ik had mezelf vijf kilo tot doel gesteld en dan een poosje op gewicht blijven, want dat vind ik moeilijk...dat blijkt dan ook wel aangezien er nog meer af is, maar eet vrij veel en moet dus nog een manier vinden die op de langere termijn werkt, zodat ik stabiel blijf...er mag nog best wat vanaf, want heb nog vet zat....zal straks m'n huidige BMR en BMI eens uitrekenen om te kijken waar ik op uitkom...
Lijstje vandaag: (geen beste vandaag :')
O bruine bam leverworst 1 tienzaden beschuit extra pure hagelslag
L twee tosti's van bruin brood, kip/kaas en een ham kaas versie
T banaan, appel
A afhaalchinees...do i need to say more... :o
T bonbon bij de thee...
B 50 min op de fiets, lopen en staan op t werk

Morgen lekker kokkerellen en eindelijk vrij van werk!

Edit: m'n BMR is volgens een site 1573 calorieën per dag en m'n huidige BMI is 22,7
Geen idee wat ik er verder mee kan met die info eigenlijk, misschien vinden jullie er iets van?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:08

Ik ga morgen eens wat dingen scannen met MFP. Bijvoorbeeld brinta staat er al niet op :')

1500 kcal per dag vind ik een prima aantal als je wilt afvallen. Voor op gewicht blijven is net ietsje meer denk ik handiger. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je beweegt.

Bmi van 22.7 is imo prima. Volgens mij tussen de 18 en 25 zit je goed

Jennifuur

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:11

Wat stom dat Brinta er niet op staat :')

En lekkere lunches zag ik trouwens voorbij komen ja!

Ohjee, ik krijg een appje van mijn schoonmoeder dat we zaterdag gaan gourmetten. Wel lief, ze vroeg wat ik graag wilde eten (ze weet dat ik niet veel lust haha). Ze hadden al kip en biefstuk en heb gevraagd of er misschien ook zalm is. Als ik dan met name wat kleine stukjes kip en zalm eet en wat groentes rooster, moet dat best wel goedkomen toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:12

Zolang je het niet verzuipt in bakboter en stopt voordat je je riem losser moet doen (wat ik met kerst altijd doe :o ) dan kan het niet zoveel kwaad voor een keertje lijkt me. Moeten ook genieten op zn tijd :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:15

Dragan2008 schreef:
Zolang je het niet verzuipt in bakboter en stopt voordat je je riem losser moet doen (wat ik met kerst altijd doe :o ) dan kan het niet zoveel kwaad voor een keertje lijkt me. Moeten ook genieten op zn tijd :)

Dat is waar! Hopelijk is het dan een bakje en geen gezamenlijke plaat, dan kan ik zelf bepalen hoe veel boter ik in het bakje doe.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:18

Pallatin schreef:
Hoi dames, wat gaan jullie weer snel...iig bedankt voor alle leuke reacties! Dat is superlief!
Ik had mezelf vijf kilo tot doel gesteld en dan een poosje op gewicht blijven, want dat vind ik moeilijk...dat blijkt dan ook wel aangezien er nog meer af is, maar eet vrij veel en moet dus nog een manier vinden die op de langere termijn werkt, zodat ik stabiel blijf...er mag nog best wat vanaf, want heb nog vet zat....zal straks m'n huidige BMR en BMI eens uitrekenen om te kijken waar ik op uitkom...
Lijstje vandaag: (geen beste vandaag :')
O bruine bam leverworst 1 tienzaden beschuit extra pure hagelslag
L twee tosti's van bruin brood, kip/kaas en een ham kaas versie
T banaan, appel
A afhaalchinees...do i need to say more... :o
T bonbon bij de thee...
B 50 min op de fiets, lopen en staan op t werk

Morgen lekker kokkerellen en eindelijk vrij van werk!

Edit: m'n BMR is volgens een site 1573 calorieën per dag en m'n huidige BMI is 22,7
Geen idee wat ik er verder mee kan met die info eigenlijk, misschien vinden jullie er iets van?

Je BMR is het aantal kcal wat je lichaam nodig is om al je organen draaiende te houden. Je zou dus wat daarboven moeten eten.

Via deze site is het duidelijker uitgelegd: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:21

Dames wat praten jullie snel!! Even globaal alles bijgelezen.

Vandaag eigenlijk een beetje te weinig gegeten, maar als ik nu ga eten kan ik dadelijk niet slapen.
Wel had mijn moeder heerlijke appeltaart thee meegenomen, dus die ben ik nog eventjes aan het drinken.

O: 260 gram magere yoghurt met 1 banaan
L: 1 gekookt eitje, 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: 3 tarwe boterhammen met sandwichspread
B: half uurtje lopen, 3 uurtjes werken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:23

Ik zat net even voor iemand haar ideale gewicht op te zoeken, en toen heb ik hem zelf ook ingevuld op de volgende website: http://www.voedingsforum.nl/body-mass-index/

Alleen bij mij staat er dat mijn ideale gewicht 63,2 kilo is en dat ik nu dus te licht ben, ik weeg nu 59 kilo.
Ik vind 63 helemaal geen ideaal gewicht voor mij haha.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:32

Ik heb alles weer netjes bijgelezen maar ga niet overal op reageren hoor :P
Wel heb ik het idee dat er door sommige BMR en onderhoudt door elkaar gehaald wordt. BMR is namelijk niet dát wat je moet eten om af te vallen. Het is het aantal kcal wat je lichaam nodig heeft om in absolute rust voldoende voedingsstoffen op te nemen voor de onderhoud van je organen. Het minimale dus wat je moet binnen krijgen. Ik sta er echt een beetje van te kijken dat er nog zovaak bewust onder dat getal wordt gegeten..

Mijn lijstje voor vandaag:
O brinta met whey en pindakaas
T /
L spaanse tomatensoep met 2x volkoren toast
T intra-workout drank met bcaa's
A maaltijdsalade met ham/kaas/sla/komkommer/appel/honingmosterd dressing
Beweging: 1 uur club power / 1 uur spinnen en 1 uur poweryoga

Ik zit nu pas aan de 1400 dus ik denk dat ik er zometeen nog een rijstwafel met kip/mosterd bij neem. Alleen heb ik na de lessen nooit honger :+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:33

Maanlicht ik denk dat dat ook een beetje aan je bouw ligt. Ben je heel smal of breed gebouwd dan zal daar wel verschil in zitten ;)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:48

Flups schreef:
Ik heb alles weer netjes bijgelezen maar ga niet overal op reageren hoor :P
Wel heb ik het idee dat er door sommige BMR en onderhoudt door elkaar gehaald wordt. BMR is namelijk niet dát wat je moet eten om af te vallen. Het is het aantal kcal wat je lichaam nodig heeft om in absolute rust voldoende voedingsstoffen op te nemen voor de onderhoud van je organen. Het minimale dus wat je moet binnen krijgen. Ik sta er echt een beetje van te kijken dat er nog zovaak bewust onder dat getal wordt gegeten..

Toch weer aan het rekenen gegaan, nu met de site die hierboven aangegeven werd.
BMR 1360 kcal, 1601 kcal om op gewicht te blijven.

Daar zit dus niet zo heel veel tussen, ga de komende tijd weer eens wegen en MFP gebruiken om rond de 1400 uit te komen. Heb wel het idee dat ik daar nu op uit kom (val nl ongeveer 400 gr per week af), maar meten is weten. :D

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:52

Wat gaan jullie snel zeg..

Ik heb mijn lijstje voor vandaag iets aangepast.

O: 250 gram magere kwark en een kiwi (11 uur)
L: 60 gram donkerbruin stokbrood, plakje kipfilet, 10 gram filet american light en wat ui en een gekookt eitje. (Half 3)
A: 1/4 courgette, stronkje broccoli, 1/4 paprika, een tomaat, halve ui, 160 gram kipfilet uit de oven, klein beetje tomatatenpuree, allemaal geroerbakt.
B: uur krachttraining, 3 kwartier cardio
T: 200 gram magere kwark

Wat vinden jullie van dit lijstje zo?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:57

Turtelito val je met 1400 kcal nog 400 gram per week af? Als dat een constante is wil dat dus zeggen dat jou onderhoud op 1800 zit en dus net iets boven de aangegeven 1600 (wat heel goed mogelijk is want de site geven enkel een schatting natuurlijk :) ).

Mijn BMR is +/- 1350 en mijn onderhoudt ligt rond de 2500 (ik sport zo'n 10-12 uur per week door mijn werk). Als ik dus 500 gram per week wil afvallen zal ik rond de 2000 kcal per dag moeten eten. Wil ik op gewicht blijven eet ik alle 2500 kcal ook echt op en wil ik spiermassa kweken ga ik er juist weer 300-500 boven zitten.

Ik wil trouwens niemand voor het hoofd stoten hoor en het was op niemand persoonlijk bedoeld, maar ik zag het een aantal x voorbij komen en ik hoop dat mensen dat niet met regelmaat doen want het is echt zo ontzettend slecht voor het lichaam.

Ik zeg altijd tegen klanten: liever wat meer eten en gezond/langzaam afvallen dan je lichaam tekort doen en er straks weer alles bij krijgen waar je nu zo hard voor aan het werken bent :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:09

woow wat gaan jullie hard :')

zag foto's voorbij komen van lekkere lunches! ziet er goed uit!
verder ook een aantal mooie resultaten. Verder weinig bijgelezen, ben ziek naar huis gegaan van werk en mijn hoofd zit te vol.. Nog even een theetje drinken en dan m'n bed in.
Vandaag ook niet gek veel gegeten, weinig tot geen trek.

Mijn lijstje dus van vandaag:
O; 150 gram magere yoghurt met ciazaad, haverzemelen, tarwezemelen, lijnzaad, 1/2 appel en kaneel.
T: -
L: 2 kleine wraps met kruidenkaas, plakje kipfilet en een gekookt ei.
T: -
A: (op werk) 3 rosti dingen (of hoe je het noemt :') ) kipburger en wat kapucijners met (helaas) spekjes.
T: blikje cola light en een manderijn.
Verder veel thee gedronken en toch water :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:18

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:23

Mooi werk! Dan kunnen we vanaf nu over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:24

Nu al :=

Nog even een bruin kapje van brood gegeten , even testen of het nog vrieswaardig was :P . Lekker brood uitgezocht

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:25

Jullie gaan hard!!

Heb niet alles bij gelezen, sorry kost mij toch te veel werk haha.

Nieuwe mensen welkom!

Ik ga weer undercover tot volgende week..

Niet te veel posten ;)

Jennifuur

Gaan we vanaf nu over naar deel 2? Dan kunnen we het beste even een slotje vragen voor hier misschien! :)

Maanlicht

Haha niet te veel posten wordt lastig! *D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:26

_sharonnn schreef:

Kan pas bij 500 berichten hoor..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:28

Even nog 9 pagina's volpraten jongens :D. Maar dat lukt wel, gezien de snelheid waarmee we posten!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:28

gribaldi schreef:
_sharonnn schreef:

Kunnen het nieuwe topic wel gebruiken hoor..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

Oh, ik was daar ook al begonnen. Oeps.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

_sharonnn schreef:
gribaldi schreef:

Kunnen het nieuwe topic wel gebruiken hoor..

Denk dat de mopjes modjes dan boos worden

Kuch, autocorrect.