[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:27

Wauw Sanne! Enórm gaaf!

Als je niet meer thuis woont vind ik het nog wat anders, maar dan zou ik het nog niet zomaar doen als ik zou weten dat mijn ouders enorm tegen zijn. Nee, ze zijn niet meer verantwoordelijk voor me en ik woon sinds al een hele tijd in mijn eigen huis maar het zijn en blijven wél mijn ouders. Wil niet zeggen dat ze nog steeds alles over me te zeggen hebben, maar ik zou het er wel goed met ze over hebben. Overigens waren mijn ouders ook fel tegen piercings, en heb ik een navelpiercing en een rook laten zetten terwijl ik nog thuis woonde. Gewoon over gehad, mijn moeder is zelfs beide keren mee geweest :') Ze zien nog de meerwaarde er niet van in, maar na wat goede gesprekken was het 'Tja... jij hebt er uiteindelijk last van, wij niet.'

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:31

BarbaLala schreef:
Ik verbaas me over hoeveel waarde jullie als volwassenen, hechten aan de mening van ouders of partner.
Het is jouw lichaam, niet dan van een ander. Je bent niet voor niets volwassen.

Wie het niet wil zien kijkt maar de andere kant op.
En geen haar op mijn hoofd die het zou laten voor een ander.

Ik zie het niet als beperkt worden door, maar eerder als rekening houden met. Als ik mijn ouders een plezier doe door nog een jaartje langer met een tattoo te wachten, waarom zou ik dat dan niet doen? Niet dat mijn ouders er op tegen zijn hoor.

Zelfde geldt voor mijn partner. Die weet dat ik toch doe wat ik zelf wil, maar mijn ex wilde bijvoorbeeld absoluut niet dat ik een lippiercing nam. Dan kan ik het toch doen, maar ik kan ook rekening met hem houden. En dat mijn huidige vriend het allemaal heel mooi vind maakt het alleen maar makkelijker, want dan hoef ik ook niet per se rekening met hem te houden. Want ik doe hem er ook plezier mee.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:34

Vwb mijn huis mijn regels, heb ik een andere mening. Het is ons huis, onze regels.
Heb dus ook totaal geen problemen er mee gehad toen de jongens een oorknopje wilden. Een dochter een navel piercing. Wel heb ik de jongste dochter toen een lip piercing afgeraden, mede gezien haar leeftijd toen. Nu is ze er blij om dat ik het toen afgeraden heb. Alle vier hechten ze gelukkig veel waarde aan mijn mening.
Oudste dochter heeft inmiddels nog wat piercingen in haar oren, en twee tattoos. Heb zelf dus ook twee tattoos. Een drie jaar geleden laten zetten en eentje begin dit jaar.

aslo

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:36

Oja, die beer is echt heel gaaf !

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:37

Xanthippe schreef:
Niet helemaal eens met hierboven, alsof er zoveel verschil zit tussen 18-de dag voordat je 18 wordt en de dag erna. Als je ouders weten dat je eigenlijk niet verantwoordelijk genoeg bent om zo'n beslissing te nemen, vind ik het niet meer dan eerlijk dat ze de "mijn huis, mijn regels"-kaart spelen in zo'n geval.

Daar heb je gelijk in, toch denk ik dat er veel vaker gebruik wordt gemaakt van de " macht" dan nodig.
Daarnaast zouden ouders het in dat geval ook anders in kunnen steken. Bijvoorbeeld door in plaats van verbieden, een tijdsindicatie eraan te geven. Denk er eerst maar eens goed over na, of je wilt, wat je wilt, waar je het wilt. Als je het dan na een jaar nog steeds wilt, kunnen we erover praten.
Zoiets. Verbieden is in mijn ogen het weghalen van je recht.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:38

Berdien schreef:
Wauw Sanne! Enórm gaaf!

Als je niet meer thuis woont vind ik het nog wat anders, maar dan zou ik het nog niet zomaar doen als ik zou weten dat mijn ouders enorm tegen zijn. Nee, ze zijn niet meer verantwoordelijk voor me en ik woon sinds al een hele tijd in mijn eigen huis maar het zijn en blijven wél mijn ouders. Wil niet zeggen dat ze nog steeds alles over me te zeggen hebben, maar ik zou het er wel goed met ze over hebben. Overigens waren mijn ouders ook fel tegen piercings, en heb ik een navelpiercing en een rook laten zetten terwijl ik nog thuis woonde. Gewoon over gehad, mijn moeder is zelfs beide keren mee geweest :') Ze zien nog de meerwaarde er niet van in, maar na wat goede gesprekken was het 'Tja... jij hebt er uiteindelijk last van, wij niet.'

Kijk, dan maak je dus een doordachte keuze.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:39

aslo schreef:
Vwb mijn huis mijn regels, heb ik een andere mening. Het is ons huis, onze regels.
Heb dus ook totaal geen problemen er mee gehad toen de jongens een oorknopje wilden. Een dochter een navel piercing. Wel heb ik de jongste dochter toen een lip piercing afgeraden, mede gezien haar leeftijd toen. Nu is ze er blij om dat ik het toen afgeraden heb. Alle vier hechten ze gelukkig veel waarde aan mijn mening.
Oudste dochter heeft inmiddels nog wat piercingen in haar oren, en twee tattoos. Heb zelf dus ook twee tattoos. Een drie jaar geleden laten zetten en eentje begin dit jaar.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Exactly what I mean!
Niet verbieden, maar adviseren of je mening ventileren. En op basis daarvan kinderen hun eigen keuze laten maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:51

Mooie tattoo van die beer!

Mijn vader (en familie) maakt het niet uit hoor, tattoo of niet. Mijn oma is geen fan :') maar het is niet dat je anders wordt met een tattoo erbij of een andere haarkleur ofzo. Mocht van mijn vader toen 'k nog jong was ook mijn haar paars kleuren, om maar iets te zeggen.

Mijn vriend is niet helemaal happy met mijn plannen voor misschien een grote rugtattoo. Maar hij zou het ook niet tegen houden hoor :P met of zonder tekeningetjes, het gaat om de persoon toch.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:52

Wauw Sanne! Suuuuuper gaaf <3

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:46

Mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat ik pas mocht zetten als ik het huis uit ben. Ik heb toen evengoed 1 laten zetten en verteld toen ik weer thuis kwam. Mijn vader heeft een week niet tegen me gepraat. Mijn moeder vond het toen vooral vies. De vakantie erna had ik een tong piercing laten zetten, waren ze ook niet blij mee, maar hadden het pas door toen ik het vertelde en toen ik dat zei dimden ze wel in.

Nu heb ik in maart eentje laten zetten en mijn moeder vind het tattoo idee niets, maar vind de concept super mooi. had zelfs gedroomd (toen ik m voor het eerst liet zien) dat ik overleed en zij m had uitgesneden en aan de muur had gehangen. Mijn derde is ter ere van mijn opa die is overleden. Mijn ouders hebben er nog niets mee, maar ik moet het nu zelf weten (al 10/12 jr het huis uit).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:33

Mijn ouders hebben er ook niks mee.
Ik bedek mijn sleeve niet als ik op visite ga, ze is er nu wel aan gewent inmiddels. ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:07

Mijn moeder heeft niet echt problemen met mijn tattoo plannen, maar ik heb het er ook al een aantal jaar over dat ik het wil. En de rest van het gezin geloofd volgens mij niet dat ik het echt ga doen :Y)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:45

Mijn moeder heeft altijd gezegd als ik de juiste leeftijd heb dat het mag, m'n vader als ik het huis uit ben of zelfs als hij dood is :'). Voor mijn piercings reageerde hij net hetzelfde, maar toen ze er uiteindelijk in zaten vond hij ze toch wel mooi. Mijn vader komt zelf ook van een stricte familie, wellicht zal dat een grote rol spelen met zijn vooroordelen over tattoos. Zijn grootse argument is dat je niet aan werk zou kunnen komen, heel hypocriet als je weet dat bijna AL zijn werknemers tattoo's hebben :')/

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:22

Bedankt voor de lieve reacties allemaal! Heb er tot nu toe alleen nog maar positieve reacties over gehad, zelfs van mn ouders haha!

testebeest schreef:
Heel gaaf. Mag ik vragen waarom je een beer hebt laten zetten?

Omdat me dat leuk leek :)) er zit geen diepere betekenis achter deze tattoo. Nouja misschien een beetje dan, maar er is geen reden waarom ik deze tattoo heb laten zetten. Hij past gewoon bij me :)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:49

__Sannne schreef:
Dankjewel allemaal! Ik ben ook heel blij met de uitdrukking haha! Ik vind dat hij echt zo'n lieve honden blik heeft. <3

Het deed ook helemaal niet zoveel pijn. Phred was helemaal verbaasd dat dit mijn eerste was want ik gaf geen kick, zijn ook gelijk 3,5u achter elkaar door gegaan zonder pauze.

Ben zo verliefd! Hij is zo mooi gezet! En ik voel de lijnen al bijna niet meer zitten, is dat normaal?

Op deze foto kan je goed zien hoe groot hij is in vergelijking met mijn arm. Ik had hem toch echt 3 slagen kleiner verwacht :))

[ [url=m/AqGNq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei eerste tattoo en dan op je onderarm. Hopelijk krijg je er geen spijt van later. Begrijp me niet verkeerd vind em mooi maar zou niet zo snel zo'n opvallende plaats kiezen en al helemaal niet als eerste tattoo

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:50

Wauw, heel mooi Sanne! :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:51

claudia85 schreef:
__Sannne schreef:
Dankjewel allemaal! Ik ben ook heel blij met de uitdrukking haha! Ik vind dat hij echt zo'n lieve honden blik heeft. <3

Het deed ook helemaal niet zoveel pijn. Phred was helemaal verbaasd dat dit mijn eerste was want ik gaf geen kick, zijn ook gelijk 3,5u achter elkaar door gegaan zonder pauze.

Ben zo verliefd! Hij is zo mooi gezet! En ik voel de lijnen al bijna niet meer zitten, is dat normaal?

Op deze foto kan je goed zien hoe groot hij is in vergelijking met mijn arm. Ik had hem toch echt 3 slagen kleiner verwacht :))

[ [url=m/AqGNq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei eerste tattoo en dan op je onderarm. Hopelijk krijg je er geen spijt van later. Begrijp me niet verkeerd vind em mooi maar zou niet zo snel zo'n opvallende plaats kiezen en al helemaal niet als eerste tattoo

Beetje mosterd na de maaltijd, denk dat ze er wel goed over na heeft gedacht.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:54

Tja daar is het nu al een beetje te laat voor he :))

Nee ik zat hier al een aantal jaar mee in mijn hoofd, en zou het zonde vinden om maar iets kleins op een andere plek te nemen omdat het "mijn eerste" is. Hij staat nou eenmaal, ik ben er helemaal verliefd op en hij is precies zo geworden als ik in gedachten had (alleen wat groter). Mocht ik hem over 30 jaar niet meer leuk vinden, zie ik dat dan wel weer ;)

Het voelt nu al alsof hij echt bij mij hoort. Ik heb een lelijk litteken op mijn gezicht, waar ik ook de rest van mijn leven tegenaan moet kijken, en daar heb ik nooit voor gekozen, hiervoor wel haha :))

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:08

__Sannne schreef:
Tja daar is het nu al een beetje te laat voor he :))

Nee ik zat hier al een aantal jaar mee in mijn hoofd, en zou het zonde vinden om maar iets kleins op een andere plek te nemen omdat het "mijn eerste" is. Hij staat nou eenmaal, ik ben er helemaal verliefd op en hij is precies zo geworden als ik in gedachten had (alleen wat groter). Mocht ik hem over 30 jaar niet meer leuk vinden, zie ik dat dan wel weer ;)

Het voelt nu al alsof hij echt bij mij hoort. Ik heb een lelijk litteken op mijn gezicht, waar ik ook de rest van mijn leven tegenaan moet kijken, en daar heb ik nooit voor gekozen, hiervoor wel haha :))

Doelde ook niet op de grote van de tattoo maar om de plaats. Er zijn nog steeds heel veel werkgevers die je daar op af rekenen. Ookal mag het niet het gebeurt wel. Wil je ook helemaal niet veroordelen heb er zelf ook genoeg ;) maar helaas anno 2015 is het nog steeds niet overal geaccepteerd

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:14

Tja dat is dan maar zo, dat zie ik dan ook wel weer. Ik zou er ontzettend veel spijt van krijgen als ik zoiets zou laten om een mogelijke werkgever die ik wel/niet zal krijgen later.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:19

Ik vind hem echt tof en haal er veel inspiratie ook uit _/-\o_ (niet dat ik hem ga overnemen hoor, maar de stijl spreek me erg aan :j wil ooit ook een dier laten zetten)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:37

Ach mijn eerste was ook onderarm, en gezet tussen sollicitatieronde 1 en 2 in :') was geen probleem en als het nodig is (belangrijke vergadering) doe ik even lange mouwen aan.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:37

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:44

Ik werk momenteel als receptionist in een hotel, hier werk ik gewoon met een blazer aan dus zal je er niks van zien. In november verhuis ik naar Nieuw Zeeland om daar mijn volgende receptie stage te doen, maar dat zal in een backpackershostel zijn, waar je in je eigen kleding achter de receptie staat, daar zullen ze vast niet moeilijk doen om een tattoo haha.

Ik vind hem ook extra speciaal omdat ik hem hier in Londen heb laten zetten. Stukje herinnering, souvenir, :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:46