Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:Mixje ik weet niet hoe lang je over die halve denkt te doen maar in principe heeft je lichaam voldoende glycogeen voorraad voor plm 90min helemaal voluit gaan. Dus normaal gesproken heb je indien je goed gehydrateerd van start gaat en een uur of drie van te voren nog goed hebt gegeten je bij een halve niet echt voeding onderweg nodig. Bij warm weer is wel drinken aan te raden en als je dat in de vorm van sportdrank doet heb je ook nog eens voldoende koolhydraten al zou je er twee uur over doen. wat dat betreft is de halve marathon essentieel anders dan de hele marathon omdat dat dus wel een echte energie uitdaging is.
Overigens nooit iets tijdens een wedstrijd uitproberen wat je tijdens je trainingen niet hebt gedaan. Dus wat dat betreft zouden tips voor morgen nu toch te laat komen. succes morgen en hopelijk gaat het meevallen met de wind.
Susanne_ schreef:@hinke wauw wat een tijd!!! Respect! Dit was mijn eerste trail ooit een vond het ook een mooi parcours. Al ging ik aardig stuk op het paardenpad (stuk vlak langs het strand in de duinen), dat vond ik wel even pittig. De rest vond ik prachtig, lekker op en neer. Ik heb lekker gelopen en voor mij een prima tijd: 1.15 op de 12 km. Jij hebt de 18 km gedaan zag ik? Al met al smaakt dit wel naar meer.
Morgen staat er voor sommigen nog een wedstrijdje op de planning lees ik. Succes allemaal!
Supervixen schreef:Ja mensen, ik heb het gedaan!! Voor het eerst een halve marathon gelopen. Ben supertrots op mezelf. Ik was zo ontzettend zenuwachtig, niet normaal. Tot 15 km ging het echt lekker en gingen we ook redelijk met de wind mee. Daarna vol in de tegenwind op de dijk het laatste stuk. Bij 19km kreeg ik het echt zwaar, kwam bijna niet meer vooruit. Wilde hem binnen de 2.10 lopen en heb 2.08.14 gelopen. Nu wel aardig gevloerd.
Sleeper schreef:Hoe gaan jullie om met de zenuwen voor een wedstrijd?