[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:21

Ik ben ook nog steeds zoekende naar een andere anticonceptie. Daarbij komt dat mijn huisarts naar mijn mening niet echt luisterd. Ben er 2 x geweest en 2x er niet verder mee gekomen.

Had eerst een standaard pil microginon 30, maar kreeg daarmee op een gegeven moment in de stopweek steeds visuele migraine van, zonder de extreme hoofdpijn.
Omdat een combinatiepil dan niet zo goed was wou ze dat ik een spiraal nam, zag dat niet zitten en wou liever implanon, maar daarmee wou de huisarts niet aan meewerken. Cerazette minipil ook niet, want was minder betrouwbaar volgens haar.

Heb toen zelf maar online cerazette besteld, pil deed goed z'n werk maar ook m'n libido ging weg en kreeg veel last van vaginale droogheid en haaruitval.

Waarschijnlijk omdat er geen oestrogeen in zit en m'n lichaam dat onder invloed van de pil dan te weinig zelf aanmaakt.

Twijfel nu wat te doen, momenteel geen anticonceptie en voel mij super, libido is ook terug. Maar wil echt nu nog niet zwanger raken. En met alleen condoom vind ik niet veilig genoeg naar mijn idee.

Zat nu te kijken naar een ring omdat die hormonen geleidelijk afgeeft en misschien dat ik dan geen migraine in de stopweek krijg.

Alles met alles progestageen valt beetje af nu gezien m'n ervaring met cerazette

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 04:00

Een Koperspiraal? Geen hormonen en wel beschermd tegen zwangerschap.
Ik ervaar zelf geen ongemakken met deze. Zit er nu bijna 5 jaar in.
Ook minimaal pijn bij mijn eisprong of menstruatie.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:13

Lous schreef:

En jouw menstruaties zijn niet heftiger geworden?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:52

Mariposa11 schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik heb er geen last van, maar misschien eens een pleister of ring proberen? Je kan het maar proberen denk ik... Ik heb ook heel lang moeten zoeken achter de juiste anticonceptie ivm migraine. 100% tevreden ga ik nooit zijn, maar ik wil absoluut geen kinderen nu...

Jij hebt de implanon toch?
Merk je goed verschil met migraine?
Slikte je ook eerst de mini pil?
Ik denk erover om vd mini pil over te gaan naar de implanon, ook voor migraine..

Ja ik heb een implanon, migraine is 100x minder. Heb eerst een dik half jaar de minipil geslikt om zeker te zijn dat ik tegen de hormonen kan, want niet iedereen kan ertegen. Enige nadeel bij mij is dat ik om de 2-3 maanden wel last heb van mijn regels en meestal 2 weken na mijn maandstonden terug wat spotting, maar dan blijven ze wel weer een paar maanden uit. Als ik dan kan kiezen, kies ik liever voor de spotting/maandstonden dan de migraine.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:58

Ik heb ook een koperspiraal (gynefix, sinds 8 jaar al, 2 jaar geleden laten omwisselen), menstruatie is 1 dag heel heftig (geen pijn, gewoon een grote hoeveelheid) maar duurt wel maar 3 a 4 dagen.
Ik vind het prima zo. Van nature en met pil / nuvaring duurde het feest altijd 6-7 dagen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:16

Jessica_1998 schreef:
Lous schreef:

En jouw menstruaties zijn niet heftiger geworden?

Nee helemaal niet.
Ik heb trouwens zelf de T-Safe. Deze kan 10 jaar blijven zitten.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:26

CalipsoLover schreef:
Ja ik heb een implanon, migraine is 100x minder. Heb eerst een dik half jaar de minipil geslikt om zeker te zijn dat ik tegen de hormonen kan, want niet iedereen kan ertegen. Enige nadeel bij mij is dat ik om de 2-3 maanden wel last heb van mijn regels en meestal 2 weken na mijn maandstonden terug wat spotting, maar dan blijven ze wel weer een paar maanden uit. Als ik dan kan kiezen, kies ik liever voor de spotting/maandstonden dan de migraine.

Ik heb nu 2x per maand m'n menstruatie, en geen spotting maar best veel. Waarvan 1x ook veel migraine.

Ik heb dat ook hoor, liever dat dan migraine..
En t is al stuk verminderd. Zal het toch eens opgooien bij de huisarts om over te stappen van de mini pil naar de implanon.

Dank je wel voor je antwoord :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:56

Ik heb ook een koperspiraal.

Ik was voorheen 3 dagen ongesteld, met koperspiraal 6. En het eerste jaar was mn menteuatie wel veel heftiger, maar dat is nu wel weer redelijk terug naar normaal. Ook word mn menstruatie langzaam aan ook weer korter.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:48

Ik heb vanochtend mijn implanon laten verwijderen ivm ontzettend onregelmatige cyclus. Was meer wel "ongesteld" dan niet helaas. Heb nu sinds 13 jaar geen anticonceptie meer, ben benieuwd hoe me dat bevalt (+ de rubbertjes..... :') )

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:55

welmoed__ schreef:
Ik heb vanochtend mijn implanon laten verwijderen ivm ontzettend onregelmatige cyclus. Was meer wel "ongesteld" dan niet helaas. Heb nu sinds 13 jaar geen anticonceptie meer, ben benieuwd hoe me dat bevalt (+ de rubbertjes..... :') )

Ik heb t 4 maanden uitgehouden haha, toen was ik er klaar mee. En kwamen erachter dat m'n vriend beetje allergisch is voor condooms en er uitslag van krijgt.

Had altijd cerazette en werd daarmee niet ongesteld. Na stoppen kwam mijn cyclus meteen weer terug zoals vroeger, wat ik niet leuk vond want die is vrij kort met lange menstruatie ca 6 dagen ongesteld en cyclus van 24 dagen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:12

Ik ga het zien hoe lang we het volhouden :')

Cerazatte is een pil toch?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:29

Vandaag ga ik na ruim 18 jaar stoppen met de pil. Ik ben er klaar mee en wil mijn libido terug. :=
Hopelijk valt het mij niet tegen, ik kan mij niet meer herinneren hoe mijn menstruatie was zonder anticonceptie. En ook condooms zijn niet favoriet, maar ik ga het allemaal meemaken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:13

marleen_88 schreef:
Vandaag ga ik na ruim 18 jaar stoppen met de pil. Ik ben er klaar mee en wil mijn libido terug. :=
Hopelijk valt het mij niet tegen, ik kan mij niet meer herinneren hoe mijn menstruatie was zonder anticonceptie. En ook condooms zijn niet favoriet, maar ik ga het allemaal meemaken.

Join the club :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:39

welmoed__ schreef:
marleen_88 schreef:

Join the club :')

Daarom had ik me hier gemeld. :') Jij nog geen spijt?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:18

Tot nu toe nog niet, maar merk ook nog niet súper veel verschil, want werd vrij snel na het verwijderen ongesteld. De keer dat we het condoom gebruikte was gewoon prima, al blijft het moment van opzoeken altijd knullig, maar daar moet je een beetje je weg in gaan vinden denk ik.
Zit wel best goed in mijn vel, dus hoop dat dat een positieve verandering is. En ik hoop eerlijk gezegd nog wat af te vallen, of is dat een hoop die ik maar moet laten gaan? :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:58

Welmoed ik had wel wat kg eraf. Niet veel maar mensen zagen het wel. Vooral m’n gezicht.
Of dat bij iedereen zo zou zijn, geen idee..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:07

Ik ben niet afgevallen, heb wel het idee dat ik meer kan eten zonder aan te komen.

Maar ik had de prikpil, dat is alleen progestageen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:16

Kilo's eraf is beter dan erbij.

Wij hebben heel wat jaar gewoon condooms gebruikt hoor, dus wat je zegt is zo. Knullig, maar het went ook weer.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:18

Hier ook 3 kg eraf na het stoppen met de pil en hormonen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:54

Jullie geven me vertrouwen. :D

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:17

Nou dat klinkt goed!

Ik wil ook gaan stoppen binnenkort.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:52

Enige nadeel! Houd daar rekening mee:

Een heel onrustige huid, wat wel maanden kan duren. Maar dat komt omdat je lichaam moet ontpillen en ontgiften. Het verdwijnt vanzelf weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:54

Lous schreef:

Een heel onrustige huid, wat wel maanden kan duren. Maar dat komt omdat je lichaam moet ontpillen en ontgiften. Het verdwijnt vanzelf weer.

Dat verschilt per persoon.. het viel bij mij heel erg mee... Op de bacterie in mijn huid na die dus telkens dikke ontstekingen gaf. Met antibioticazalf is dat ook weer weg gegaan.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:21

Lous schreef:

Ik heb tot nu toe nog een pukkel meer gehad. Maar ben er nog maar 1,5 week vanaf, dus kan nog anders worden natuurlijk.

Edit; en implanon natuurlijk. Weet niet of dat verschil maakt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:50

Ik hoop niet dat ik pukkels krijg...Nooit echt veel gehad, hopelijk nu weer niet.