Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:15

Wij wonen direct aan de Hellendoornse berg, een van de weinige gebieden waar je gelukkig nog wel op de fiets kan. Alleen wordt ik graag van 1 kant nat en niet van 2, dus met alle nattigheid nu wacht ik tot het in ieder geval niet regent haha.

Werk ze morgen!

En geniet er van verder dames en heer!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:36

Fijne feestdagen dames.

En ik heb vanavond de route gekregen van de OBT. Zelf ben ik er niet tevreden over, maar ik maak de route niet. Er zitten wat punten in die ik bewust niet pak met een velomobiel namelijk.

Maar we maken er een gezellige dag van. De route is normaal 60km dit jaar zelfs 75km. En allemaal op bekend terrein voor mij. Ergens dus ook wel weer heel leuk.

Hopelijk is het donderdag mooi weer. En wie het leuk vindt om te komen kijken. Tegen 1 uur zijn we bij Zalencentrum Staring in Zevenaar. Over de 100 velomobielen bij elkaar.

De start en Finish zijn in Arnhem bij Sportcentrum Valkenhuizen. Start is 10 uur maar bij elkaar komen al half negen. Dus lekker vroeg op en dan met een paar man naar Arnhem.

@Marlies, lief dat je ook en heer zegt. Ik zie ook in de groepsapp met paarden meestal alleen dames. XD

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:43

Goedemorgen ..

Maak er wat moois van @Gothico .
Maar ik moet gewoon werken -O-

Ik ga zo naar mijn ( half) zus , voor de rest is niets gepland .
Tja , jeetje het weer .
De storm is hier nu gaan liggen , maar droog is het nog niet .
Bizar hoeveel water er de afgelopen weken naar beneden gekomen is .
Hoe de rivier buiten de oevers staat .En wat een water overlast in diverse steden .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:39

Fijne kerst lieve allemaal!

In Limburg regent het de hele dag vandaag en is de storm allesbehalve gaan liggen. Je moet eigenlijk gewoon niet met mij op vakantie gaan :') . Maar het mag de pret niet drukken!

(En wat ben ik blij met mijn Tacx…)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:43

maaikemuis schreef:
Fijne kerst lieve allemaal!

In Limburg regent het de hele dag vandaag en is de storm allesbehalve gaan liggen. Je moet eigenlijk gewoon niet met mij op vakantie gaan :') . Maar het mag de pret niet drukken!

Precies , gewoon lekker binnen blijven :j :=
Binnen kan het ook gezellig zijn .

En trouwens , we hebben ( eindelijk ) bijna de 500 pagina,s vol *\o/*
Redden we dat dit jaar nog ?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:22

Fijne kerst allemaal. Geniet ervan.

@T2T, Dat gaat zeker lukken. Het is sowieso gezellig om met z'n alle te rijden. Sta gebeurt met velomobielen niet zo vaak.

En 500 pagina's dit jaar denk ik niet. Maar we zijn wel een eindje op weg.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:18

Gothico schreef:

We hebben nog een week hè :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:25

Time2Tri schreef:
Gothico schreef:

We hebben nog een week hè :D

Met andere woorden : Doorpraten allemaal...

Fijne kerstdagen allemaal. Zijn er mensen van plan nog leuke dingen te gaan doen tussen nu en nieuwjaar? Ik moet zelf vanaf morgen nog 3 dagen werken en blijf gewoon lekker thuis verder. Ga wel zo nog een, voor mij best zware, Zwift training doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:17

Ik mag ook de rest van de week werken .
Morgen gelukkig een vrije dag , en in de middag een call met mijn coach .
Ben best trots op mezelf , zaterdag en Zondag indoor gefietst . Gisteren mobility / stretching . Vandaag een half uurtje hardgelopen .
Morgen voor het werk zwemmen .

Goed bezig @Imay !
Effe lekker bikkelen , succes .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:20

Oh ja , en ik heb een nieuwe Tri-suit besteld .
Ik vind hem gaaf .

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:56

Dat is echt een heel gaaf trisuit T2T, wow.

Hier de rit succesvol afgerond, maar dit is tot nu toe echt steeds de zwaarste rit van de week. Klopt ook wel met het aantal stesspunten dat Zwift er zelf aan geeft, bijna dubbel dat van de andere workouts. Geeft wel een voldaan gevoel dat het steeds lukt om hem te voltooien, maar ben wel blij dat ik niet blind de FTP schatting van Garmin ingeplugt heb want die is een 15ish watts hoger dan wat uit de ramptest aan het begin van dit plan kwam. Dan was het nog iets zwaarder geweest denk ik...

De training:
https://www.strava.com/activities/10440770452

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 21:31

Ik snap niets van die statjes haha. Maar geloof direct dat het zwaar was. Fijn voltooid!

Gothico, ja als man ben je zwaar in de minderheid hier op Bokt iig.
Veel plezier, ondanks dat het niet totaal jouw route is, wordt het vast wel heel leuk en gezellig met zo'n groep.

Ik moet werken de komende 2,5 dag en heb vrijdag deels vrij. Dan verjaar ik, dus in de middag voorbereiding voor een bescheiden feestje in de avond.

Vandaag het clubblad weggebracht voor mijn vrijwilligerswerk. Ik geef stijldansles aan mensen met een verstandelijke beperking.
De laatste les ging wegens corona niet door. Dus vandaag van de nood een deugd gemaakt en op de fiets 65km gepeddeld en alle boekjes bezorgt. Wat een wind!
Maar het was droog dus klaag niet te hard. Nu lekker op de bank en op tijd slapen :z

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 22:25

@Imay ik vind hem ook erg vet gaaf .
Hij word geproduceerd in januari.

En , je hebt je training maar mooi weer gedaan .
Zo ga je echt wel progressie maken .
En verstandig de FTP vanuit Zwift te pakken .

@ Marlies
Mooi gecombineerd dus !
Het was hier ook wel redelijk weer , overwegend droog . Wel een behoorlijke wind .
Wat gaaf dat je vrijwilligers werk doet .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:16

@T2T, de kleuren en tekening op die trisuit zijn inderdaad erg mooi.

@IMAY, ook ik snap zo even dat tabel niet. Maar training kan nooit kwaad, vooral als het voor het gevoel goed ging.

@Marlies, Ik weet inderdaad dat er niet zoveel mannen op bokt zitten. Maar vind ik ergens ook niet erg, al kom ik soms wat aparte topics tegen.
En het vrijwilligerswerk wat je doet is ook bijzonder.
Zelf werk ik vrijwillig in de muziek. Zowel muzikant als geluidsman.

(En soms levert dit iets speciaals op. Ik stond bij mijn favoriete (folkmetal)band weer op het podium. En dus achter de schermen in Tivoli vredenburg Utrecht.)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 07:12

Gothico schreef:
@T2T, de kleuren en tekening op die trisuit zijn inderdaad erg mooi.

:j Heb laatst van dit merk een t-shirt gewonnen via Instagram .
Daar ben ik ook heel erg blij mee .

@Imay ; Hoe vaak per week heb je je FTP builder trainingen ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:54

Hallo allemaal! Zo kerst weer achter de rug! Het is ook niet mijn favoriete tijd, voel me altijd zo geleefd. We hebben ook geen kerstboom, daar heb ik niet zoveel mee. We hebben nu een houten exemplaar en daar kan ik mee leven. Die geeft in ieder geval geen rommel. Oud en nieuw nog even overleven en dan kan het 'normale' leven weer beginnen. Tussen de feestdagen werken we beide gewoon door, ik kan me niet herinneren dat ik, los van de kerstdagen en nieuwjaarsdag, vrij ben geweest in deze tijd. Daarnaast ben ik ook zelfstandige en kan ik verder toch niets met dat slechte weer van de afgelopen dagen, dus dan maar lekker werken.

Het fietsen staat ook op een historisch laag pitje. Het wilde allemaal niet helemaal lukken, hopelijk kan ik het vanaf morgen weer wat oppakken. De nieuwe fiets staat vooral mooi te wezen in de schuur. Ik hoop echt dat de regen en woei wat af gaat nemen. Hier liggen echt hele paden en wegen onder water, het is echt heel erg dit jaar.

Veel plezier Gothico met de oliebollenrit! Hopelijk valt het mee, je bent met veel meer dus de mensen zullen wel iets beter opletten als ze zoveel van die mobielen voorbij zien komen. Dat komt vast goed! Wij zijn een beetje aan het plannen voor de toertochten, het worden waarschijnlijk sowieso Zandvoort en de Elfmerentocht dit jaar. De eerste is al in maart, dus dat schiet al behoorlijk op. En mochten jullie nog leuke tochten weten, dan hoor ik het graag! Ik vind het wel leuk als er in de tocht iets bijzonders zit, zoals door de IJtunnel fietsen of over het circuit van Zandvoort.

Daarnaast plannen we waarschijnlijk ook een fietsvakantie langs de Adriatische kust. Alleen dat vergt nog wel wat voorbereiding de komende tijd, dus we gaan even kijken of dat gaat lukken. We moeten low budget ivm een grote badkamerverbouwing en nog wat andere aanpassingen aan ons huis.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:03

Ik lees nog steeds mee maar door drukte komt reageren er niet van. En fietsen ook niet. Goede voornemens om vaker op de mtb te kunnen stappen volgend jaar.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:04

Time2Tri schreef:
@Imay ; Hoe vaak per week heb je je FTP builder trainingen ?

Het plan heeft elke week 4 trainingen, of 5 waarvan 1 optional recovery ride, maar ik volg de trainingen wanneer het mij het beste uit komt. In de praktijk is het me de afgelopen twee weken wel gelukt om alle trainingen in het plan te doen maar ik mik op minstens om de dag omdat ik ook 2 of 3 keer in de week wil hardlopen en 1 keer in de week wil zwemmen. Als ik een dag erg moe ben of heel slecht geslapen heb dan ga ik niet fietsen als het intenser is dan een foundation ride zegmaar.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 07:24

Goedemorgen .

@Marlies , van harte gefeliciteerd met je verjaardag , ik hoop dat je een mooie dag hebt . *\o/* :9k

@Imay; Nou , een mooi programma hoor .En vast en zeker effectief .

Ik ben benieuwd , vanaf 2024 ga ik ook weer opstarten :=
Mijn eerste race is al in april .
Trouwens , iemand zin op 17 maart de Two rivers duo marathon mee te lopen ?
Ik kan vanuit het werk mee doen , echter heb ik geen maatje tot nu toe .
Je loopt dan met z,n tweeën de marathon afstand , ieder de helft .
De bedoeling is hem als duurtraining te gaan lopen .
#durftevragen , #vragenkostniets

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:50

@Tri, wat een mooie 'set' (ik weet dat het 1 stuk is). Ontzettend chique met die kleuren zo. Een marathon meelopen laat ik even aan mij voorbij gaan. Ik heb maanden geleden nog eens geprobeerd om het hardlopen op te pakken omdat fietsen niet ging en mijn conditie hardhorend achteruit ging. Maar na 2 weken moest ik toch concluderen dat ik naast een nieuwe schouder dan ook een stel nieuwe knieën nodig had als ik dit door ging zetten.

@Sakura, is er niet iemand die volgend jaar samen met jou een paar dagen weg kan? Dit was echt de beste kerst in jaren. Gewoon weg, mij/ons niet bellen. Hotel, een goed restaurant, bioscoop, sauna. Wij zijn echt even een paar dagen van de radar verdwenen. En het was nog fijner dan ik dacht.

@IMAY, het lijkt wel een beetje op wat ik op dit moment op de Tacx aan het doen ben met de trainingen van Garmin. Al ben ik er inmiddels wel achter dat de Garmin app op de computer niet spoort. Ik vond het steeds al zo zwaar. Blijkt dat gebasseerd op mijn FTP de training in bijvoorbeeld zone 4 op de fietscomputer op FTP-niveau ligt, maar dat op de computer zone 4 ongeveer 20 punten hoger ligt. Niet zo raar dat ik dat dan niet volhou....

Toch ben ik wel blij met die Tacx, voor je lol ga je nu niet naar buiten. Volgende week even naar de fietswinkel met mijn nieuwe fiets, er zit een rare tik in. Hopelijk kunnen ze het vinden en fixen en hopelijk kan ik dan nog even een rondje testen.

En Marlies, van harte gefeliciteerd!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:05

@maaikuis, ja ik heb zelfs al concrete plannen om dan weg te gaan! Dus ik hoop dat het door kan gaan. Het lijkt me heerlijk!

T2T succes met het vinden van een loopmaatje, als het de fiets was geweest, dan had ik er niet over na hoeven denken. Lopen kan ik voor geen meter helaas..

Net op tijd gefietst trouwens vandaag, inmiddels komt het weer met bakken uit de hemel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:25

Dat geld ook voor mij , als het op de fiets was geweest had ik het wel gekund, hardlopen is echt een ander vak ben ik wel achter. Terwijl het ook duursport is , maar het voelt zo veel meer intenser. Ik vindt verre afstanden wandelen ook echt heel lastig.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:37

Wandelen lukt me dan wel weer, maar dat vind ik veel te traag gaan. Dat doe ik dan alleen op vakantie als ik de omgeving niet ken en bij voorkeur naar een bijzonder uitkijkpunt ofzo. Maar hardlopen… Ik ben er een paar keer aan begonnen, maar nooit de smaak te pakken gekregen. Wat ik wel nog eens wil doen is trailrunnen, dat lijkt me dan nog wel wat.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:47

Time2Tri schreef:
Goedemorgen .

@Marlies , van harte gefeliciteerd met je verjaardag , ik hoop dat je een mooie dag hebt . *\o/* :9k

@Imay; Nou , een mooi programma hoor .En vast en zeker effectief .

Ik ben benieuwd , vanaf 2024 ga ik ook weer opstarten :=
Mijn eerste race is al in april .
Trouwens , iemand zin op 17 maart de Two rivers duo marathon mee te lopen ?
Ik kan vanuit het werk mee doen , echter heb ik geen maatje tot nu toe .
Je loopt dan met z,n tweeën de marathon afstand , ieder de helft .
De bedoeling is hem als duurtraining te gaan lopen .
#durftevragen , #vragenkostniets

Hmm, ik ben net weer terug aan het hardlopen na een blessure. Klinkt wel aantrekkelijk maar vrees dat het aan de lange kant is om in 2½ maand naar op te bouwen. En ik ben bang voor de tijdslimiet...

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:50

T2T: mooi pak!! Een halve marathon heb ik nooit gelopen maar heb ik wel als doel voor eind 2024 ( :+ ) gezet voor mezelf. Dan komt maart nog te vroeg…

Sakura: balen dat dit een rottijd is. Nog even een paar dagen doorbijten, daarna ben je er weer voor een jaar vanaf. Het fietsen komt heus wel weer. Het was ook takkeweer de afgelopen tijd. En een fietsvakantie langs de Middellandse Zee, heel gaaf vooruitzicht. Het is vast even plannen en puzzelen maar ik ben benieuwd wat je er van maakt.

Gothico: komt vast goed met die oliebollentocht. Ik snap wel dat het je niet in de koude kleren gaat zitten hoor.

Iemand vroeg naar toertochten (Sakura?). Ik heb dit jaar o.a. de Harbour tour in Rotterdam gefietst. Wel heel tof, je mag over haventerrein en door van die loodsen waar je normaal niet komt. Maar: dat was echt maar een fractie van de hele tocht. Voor mij is het om de hoek dus ik vond het een leuk uitje, maar ik zou er niet het halve land voor afreizen denk ik.

Ik fiets in april weer de Amstel gold race. Vorig jaar heb ik op de dag zelf besloten een langere afstand te fietsen dan vooraf gepland. En ik had toen 2 maanden niet gefietst ( :Y) ) dus was mijn enige doel om het uit te fietsen. Dit jaar fiets ik weer 150km en wil ik de tijd van vorig jaar wel verbeteren natuurlijk. Binnenkort maar eens gericht gaan trainen met die handige trainingsprogramma’s van Zwift (thx voor de inspiratie Imay _O_ ).

En nog bedankt voor de lieve woorden over mijn kerst. Kerst ben ik goed doorgekomen, tegen oud en nieuw zie ik nog wel op. Ik heb wat uitnodigingen liggen maar wil het misschien gewoon alleen vieren. Thuis. Niet met andere stellen. Lekker even met een goede fles champagne naar het strand om vuurwerk en vreugdevuren te kijken. Ik zie wel.

Op naar een gezond (blessurevrij) en sportief 2024 allemaal *\o/*