Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:06

Nou, vandaag viel op zich nog wel mee. Her en der even uitgehuild en heb me ziekgemeld.
Nu zal waarschijnlijk de strijd komen, dat m'n leidinggevende wil dat ik m'n openstaande uren opneem en zo eerder uit dienst ga.
Maar ik wil m'n openstaande uren uitbetaald hebben en 1 december uit dienst. ja ziek zijn kan lang duren....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:34

Hier nog iemand met een topdag :S (Niet dus).

Werd gebeld door mijn teamcoördinator maar heb niet opgenomen. Dus hj heeft mijn voicemail ingesproken. Hij probeert het een beetje goed te praten zonder toe te willen geven dat het geen handige actie was hem door extra werk bij mij neer te willen leggen.
Ik was nog wel zo van plan om deze week nog naar mijn werk te gaan voor de herfstvakantie, maar heb door deze hele situatie weer even helemaal gehad. Heb me er de hele dag druk om gemaakt terwijl ik me zo voorgenomen had om dat niet meer te doen... Wat een kl*tezooi

Frusty

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:39

@ Janne: Frustrerend als je werkgever je niet lijkt te begrijpen.
bij mij is het gelukkig niet mijn leidinggevende, dat scheelt iets. Want mijn leidinggevende toont juist wel heel veel begrip.
Echt irritant als er geen begrip is. Het is voor jezelf al moeilijk genoeg om te accepteren dat je na een goeie dag vaak juist weer een paar stappen terug doet. Ik heb zelf altijd de neiging om te denken dat ik er weer ben als ik een goeie dag heb. Het is echter nog veel vervelender als je werkgever dit denkt...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:35

Ik heb toen ik weer een beetje therapeutisch aan het werk was, geprobeerd dingen aan mijn baas uit te leggen. Ik heb geprobeerd te vertellen dat een stukje van het probleem nog steeds uit mijn jeugd voort kwam. Ik durfde dit aan omdat zijn dochter en schoonzoon beiden psychiaters zijn en ik hoopte dat hij misschien daardoor ook wat kennis had van psychologie. Toen ik met hem sprak, had ik echter het idee dat hij totaal niet begreep hoe zwaar wegend de invloed van een bepaald soort jeugd kan zijn. Dat was niet het enige hoor, maar het speelde wel degelijk een flinke rol. Zo moeilijk als mensen zich echt niet in je in kunnen/willen leven hoe zwaar K*T je je voelt met zo'n burnout.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:06

Vervelend Himyar dat iemand je dan niet begrijpt als je daar wel op hoopt. Vergeet niet dat sommige mensen ook niet weten hoe ze moeten reageren en zich daarom kil en haast afgesloten opstellen.

Pollywoppy vervelend als zo'n voornemen door een ander de grond in wordt gedrukt. Probeer voor jezelf te kiezen en het gevoel niet op je in te laten werken!

Kanelly je gezondheid is onbetaalbaar! Voor het 1 december is duurd nog een hele poos en hoe dieper je zakt hoe langer je straks uit de running bent.

Zelf ook een klote dag heb het idee dat ik elke dag twee stappen achteruit doe i.p.v. vooruit. Straks weer naar mijn ouders i.v.m. verzorgpaard wat ik naar Leeuwarden wil hebben en schoolopdracht en dan nog van alles van school doen en weer van alles om je heen waar je bij moet helpen plus een overbelaste pols een onstekingsreactie na een vaccinatie en een beschadigde zenuw.

Loop wel leker te zeuren en miepen zie ik..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:23

Daar is dit topic toch ook voor?
Het is geen zeuren, het is even je verhaal kwijt kunnen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:11

Hallo Ik meld me hier ook weer.

Ik zit al tijden niet lekker in mijn vel en de afgelopen weken is er gewoon weer dat stiekje geknapt...

Ik voel me constant gespannen, duizelig, kan me niet concentreren, niet focussen. Zo begon het de vorige keer ook. Toen ben ik maar doorgegaan en doorgegaan, en liep ik zo in een zware burn-out. Heeft heel erg lang geduurd voor ik er weer uit was. Was echt een vreselijke tijd.

Nu spelen er momenteel weer allemaal zaken, die ik gewoon niet meer aan kan. Ik heb 2 banen waarvan er een veel te zwaar is, ik zie er steeds meer tegenop.
Probleem is dat ik in financiele moeilijkheden zit, en ik moet dus wel blijven werken, want ziektewet daar kan ik al helemaal niet van rondkomen.

Ik heb al mijn grootste kostenposten al geschrapt , en zoveel mogelijk vaste lasten tot een minimum beperkt. Ik kon het allemaal best handelen. Maar nu niet meer.
Ik vind het wat gevaarlijk om zo open en bloot op een forum te zetten. Maar het is wel fijn om met lotgenoten te praten.

Ik heb gelukkig wel twee vriendinnen die mij begrijpen en waar ik mee kan praten. Maar toch, ik weet dat wat ik voel, de vorige keer uitmondde op een vreselijke periode .
En ik weet niet hoe ik kan voorkomen dat het weer zo erg word als toen.

Ik ga volgende week maar weer naar de dokter. En even horen wat de eventuele therapieen kunnen zijn.

Wat zijn jullie tips?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:25

Neem wel je rust, altijd waar door blijven gaan heb je alleen jezelf mee. Dan ben je er straks alleen maar langer uit. Lastig he dat je eigenlijk niet ziek kunt zijn ivm de financien.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:31

Ja dat is het ergste. Voor de rest heb ik het huishouden dat veel tijd vergt met al mijn katten. En dan ook nog een stel paarden die dagelijks training en verzorging nodig hebben.
Ik hoop alleen dat ik een manier vind, om die spanningen en dat rotgevoel wat kwijt te raken, al dan niet met medicatie.
Ik heb een aantal jaren aan de ad gezeten, ben hier 1,5 jaar geleden mee gestopt. Misschien ben ik wel een van de mensen die dat stofje gewoon standaard mist in de hersenen en dus voor altijd aan die rommel moet zitten... ik weet het ook niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:32

Ik heb juist bewust gekozen om geen medicijnen te nemen. Het lost het probleem er niet mee op het onderdrukt het alleen. Misschien eens gaan praten bij een instantie oid dat helpt bij veel mensen toch wel goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:35

Idd. Alleen heb ik door eigen ervaring weinig vertrouwen in het ggz ...

En medicatie heeft mij de vorige keer wel weer vrij snel op het juiste pad geleid. Ik wil ook liever zonder, maar ik merk gewoon dat ik echt weer van het padje ben, ik vergeet dingen en ben vaak een beetje in de war.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:36

Maar met goede begeleiding kom je ook weer op het rechte pad Knipoog Maar je moet vooral leren hoe je dat pad blijft volgen zodat je daar een volgende keer ook iets aan hebt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:38

Ja idd dat wel...

Ik zal mijn verzekering eens bellen in hoeverre dat in het pakket zit, vorige keer betaalde ik nog veel bij voor elk bezoek..

Het is gewoon balen dat ik weet waar het de vorige keer op uitmondde, ik ben altijd bang geweest dat het terug zou komen, en ik zie er zo tegenop. Ik zit gewoon vast in een web heb ik het gevoel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:15

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Het is echt vervelend om het even netjes te verwoorden. Ik zit ook aan de medicijnen, wel in combinatie met gesprekken bij een psycholoog trouwens. Ik had eigenlijk geen keuze wat betreft wel of geen medicijnen, het kon zonder gewoon niet meer.

Ik heb echt weer een rotweek en heb me vandaag voor de verandering maar eens helemaal gestort op het huishouden.
Op zich niks mee, als ik het met mate zou doen. Maar dat lukt me niet en ik sla er meteen weer in door. Doe dan meteen alles wat ik tegen kom, om op die manier maar bezig te zijn en niet na te hoeven denken. Eigenlijk heb ik er geen eens de energie voor en ging net al bijna van m'n stokkie zo duizelig ben ik weer. Na het stofzuigen en dweilen was ik al helemaal trillerig en had ik eigenlijk moet al stoppen...

Maar ja, dat bedenk ik me achteraf als het alweer te laat is en ik het waarschijnlijk de komende dagen weer moet bezuren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:03

Ik ken het pollewoppy
Ik ben precies zo.

Ik ga maar door en door en door en door. Ik kan gewoon niet stoppen, zo moeilijk. Ik had twee weken vakantie, in deze weken is de bom dan ook gebarsten in mijn hoofd.

Het is moeilijk te omschrijven, maar je voelt gewoon dat je hoofd niet helemaal in orde is. Een soort druk, een soort duizeligheid. Chaos in de hersenen. Ik heb vooral last van mijn ogen, ik kan niet focussen, moeite met lezen en autorijden...

Net of ik half slaap. Of net alsof je een flinke kater hebt, dan voel je je in je hoofd vaak ook zo.

Pfff bah voel me gewoon ellendig en zie zo tegen volgende week op, dan moet ik weer werken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:49

crossmonster schreef:
Ja idd dat wel...

Ik zal mijn verzekering eens bellen in hoeverre dat in het pakket zit, vorige keer betaalde ik nog veel bij voor elk bezoek..

Het is gewoon balen dat ik weet waar het de vorige keer op uitmondde, ik ben altijd bang geweest dat het terug zou komen, en ik zie er zo tegenop. Ik zit gewoon vast in een web heb ik het gevoel.

Zat je via een eerste lijns psycholoog? Daar krijg je met een uitgebreider ziektekostenpakket 8 gesprekken per jaar en betaal je iets van 10 euro eigen bijdrage aan het gesprek. Ik meende overigens dat via de GGZ het wel volledig vergoed werd?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:45

Ben net terug uit Roemenie.
Ben deels moe, maar het viel erg mee. Wil dit volgend jaar weer gaan doen.
Merkte alleen wel dat ik me terug trok en dat hadden mijn reisgenoten ook in de gaten.
We hebben het er later wel samen over gehad en dat was erg fijn.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:52

Hebben jullie ook ervaring met haptonomie? Hoor daar goede dingen over..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:53

Ja, ik heb het ook lange tijd gedaan.
Het kan erg helpen als je een goede haptonoom hebt die naar jou als mens kijkt en jou de snelheid/therapie laat bepalen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:07

He ben je al terug?
Fijn om te horen dat het meegevallen is. Hoe is het met de pups??

Spreek je misschien morgen nog wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:10

Ik heb me net een uurtje groot zitten houden op een verjaardag. Wat een ramp. Ik voel me rot en kan om de kleinste dingen wel janken...

Zit mezelf zo in de weg, zit m'n vriend in de weg en ik zie als een berg op tegen het weekend. En dat is eigenlijk heel raar, want we gaan oppassen op de boerderij, eigenlijk heel relaxed en vertrouwd dus...
Morgen eerst mijn leidinggevende maar eens bellen van het werk en aangegeven hoe gespannen ik weer ben sinds de mailtjes van mijn teamcoördinator. Mijn leidinggevende zou mij terugbellen gisteren, maar dat heeft hij nog niet gedaan. ik denk dat hij het vergeten is en dat neem ik hem ook niet kwalijk. Maar denk dat het verstandig is om voor de herfstvakantie nog wel even met hem te spreken. Het breekt me gewoon op dat gepieker erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:54

Een haptonoom, daar heb ik ook over zitten denken.
GGZ of zo is niks voor mij, ik houd echt niet van praten op commando...
Beetje gegoogled op haptonoom en dat klinkt toch beter.

Verder hoorde ik zojuist van collega dat mijn vertrek toch nog ergens goed voor is geweest. NU ineens kunnen er wel dingen drastisch veranderen...
Kortom, het zoveelste mes in je rug. Nu zijn ze geschrokken en nu kan het allemaal wel aangepakt worden.

En heb het net ook maar aan m'n moeder verteld, die vroeg hoe het op het werk ging en ja, ik kan niet liegen...
Belde net m'n vader terug( die was net niet thuis ) die gaat meteen hele preken gaan afsteken over hoe dom het allemaal wel niet is van me. En dat ik nu geen WW krijg en mezelf in de vingers snijd. En dat ik dus maar 'snel ga solliciteren' . ( die andere baan, waar ik morgen op gesprek moet, zien hun niet als een echte baan... ) Maar ja, hier in de Noordkop is weinig werk, dus tja als ik maar niet te voorbarig ben geweest. En 'het zal zich vanzelf wel uitwijzen of het een slimme zet is geweest'
Nee thanx pap, dat beurt lekker op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:18

De bedrijfsmaatschappelijkwerker zei een keer tegen mij:
"Ouders verdienen helaas geen eeuwige roem..."

Daar sluit ik me maar bij aan geloof ik. Mijn vader is ook zo goed in het maken van zulke tactische opmerkingen. Lekker opbeurend inderdaad.

Vervelend om te merken dat ze op je werk er pas van leren nadat je je ontslag genomen hebt. Jammer dat dat inzicht er niet eerder kwam. Kan me voorstellen dat dat hard aan komt.

Ik ga straks mijn leidinggevende bellen. Ben nu nog even moed aan het verzamelen. Heb eigenlijk geen idee wat ik moet zeggen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:49

Kanelly schreef:
Een haptonoom, daar heb ik ook over zitten denken.
GGZ of zo is niks voor mij, ik houd echt niet van praten op commando...
Beetje gegoogled op haptonoom en dat klinkt toch beter.

Verder hoorde ik zojuist van collega dat mijn vertrek toch nog ergens goed voor is geweest. NU ineens kunnen er wel dingen drastisch veranderen...
Kortom, het zoveelste mes in je rug. Nu zijn ze geschrokken en nu kan het allemaal wel aangepakt worden.

En heb het net ook maar aan m'n moeder verteld, die vroeg hoe het op het werk ging en ja, ik kan niet liegen...
Belde net m'n vader terug( die was net niet thuis ) die gaat meteen hele preken gaan afsteken over hoe dom het allemaal wel niet is van me. En dat ik nu geen WW krijg en mezelf in de vingers snijd. En dat ik dus maar 'snel ga solliciteren' . ( die andere baan, waar ik morgen op gesprek moet, zien hun niet als een echte baan... ) Maar ja, hier in de Noordkop is weinig werk, dus tja als ik maar niet te voorbarig ben geweest. En 'het zal zich vanzelf wel uitwijzen of het een slimme zet is geweest'
Nee thanx pap, dat beurt lekker op.

Hoe moeilijk een situatie ook is ik kan me jou vader goed voorstellen. Het gaat slecht in de financiele wereld en dat zullen we straks ook voelen in de banen. Ontslag nemen is nooit verstandig om te doen. Maar goed je moet nu hopen dat je aangenomen wordt, niets is vervelender als je ook nog eens de financiele stress erbij krijgt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:20

Beter ontslag nemen en gelukkig zijn dan ongelukkig met werk, is mijn mening..

Maar verstandig is een 2de punt, maar jij gaf al ana meer werk te hebben