Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:02

ik mag hier niet posten, omdat m'n moeder en zus denken dat het dan erger word Scheve mond

op school heb ik hulp van leerlingbegeleider en maatschappelijkwerker Lachen
en jij natuurlijk ook sterkte Ach gut

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:30

Oke. Ja ik begrijp wel dat je moeder denkt dat het dan erger wordt. Bij iedereen pakt het natuurlijk anders uit.

De ene persoon heeft er juist baat bij omdat het steuenend en helpend is en out er kracht uit. Maar de andere persoon zou het weer erger kunnen gaan doen & ideeën op kunnen doen.

Dank je wel. Ik hoop dat je met behulp van de leerlingbegeleider en maatschappelijkwerker verder komt en dat je uiteindelijk een plaats kan geven wat je een plaats moet geven & dat het goed met je zal gaan!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:32

ik ben ooit juist begonnen met dingen die geen littekens gaven...
en werd voor mij steeds erger tot m'n psycho dr achter kwam...
(was toen wel met scherpere voorwerpen gaan probere)
nooit diep gegaan omdat ik zodra ik bloed zag in paniek raakte

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:35

Daphne : Goed van je dat je hulp hebt, en het ligt inderdaad eraan per persoon hoe je op dit topic reageerd..

Hier bij mij gaat het echt heel slecht, ben weer helemaal terug bij af en ik baal echt als een stekker Scheve mond

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:49

ikzelf vind het juist fijn om er over te praten, erger word het ook niet denk ik..

robin__ jij ook heel veel sterkte! weet even niet wat ik moet zeggen..

ik ga even met m'n pony bezig, ga vroeg naar bed straks.. morgen ben ik jarig dus moet dan vroeg uit bed..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:51

Alvast een heel fijne verjaardag Daphne! Hoe oud wordt je?

En Robin ; Ik snap dat je baalt, dat is ook heel logisch, zeker als je helemaal terug bij af bent. Maar niet opgeven hoor! Terugvallen horen er nu eenmaal bij, en het maakt je uiteindelijk sterker! Kop op hoor meid. Geef de moed nooit op!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:54

bedankt Haha!
'k word 13 Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:59

Okee! Nou dan wens ik je een heel fijne dertiende verjaardag!! Maak er een mooie en fijne dag van.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:03

fijne verjaardag!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:07

bedankt Haha!

ik wou naar mijn pony gaan, maar de auto is kapot Frusty en zin in fietsen heb ik niet Clown

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:09

nee jullie hebben gelijk hulp zoeken gaat niet altijd even makkelijk maar wat is de belangrijkste rede dat jullie het doen?? ik heb laatst een werkstuk gemaakt over anorexia en pro-ana (dat zijn de site's waar ze elkaar op aanmoedigen) stond ook automutilatie bij en die mensen doen het omdat ze vinden dat ze te veel hebben gegeten die dag! en jullie ?? ik leef met jullie mee Knipoog Ach gut

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:24

ik weet niet hoe t voor anderen is, voor mij was t dat ik (bijvoorbeeld) boos was op anderen, maar niet het lef had te zeggen wat me dwars zat, en dat ik dan t maar op mezelf afreageerde

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:27

oeii Ach gut tjhaa... maar willen jullie ervan af of vinden jullie het een opluchting of wat.... Ach gut

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:27

Ik heb een traumatische jeugd gehad vanaf mijn derde t/m mijn achttiende. De details zet ik hier niet zomaar even neer, als je het niet erg vindt. Knipoog

Dat heb ik namelijk al vaker gedaan, zonder er over na te denken dat iedereen dit zomaar kan lezen.

En wat Kimmikky zegt ; dat heb ik vroeger ook veel gedaan, ik had wel het lef om te zeggen wat me dwars zat, maar deed dat altijd op een manier, waardoor ik het juist erger maakte en daarna was ik dan boos op mezelf omdat ik het erger gemaakt had.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:28

Kimmikky schreef:
ik weet niet hoe t voor anderen is, voor mij was t dat ik (bijvoorbeeld) boos was op anderen, maar niet het lef had te zeggen wat me dwars zat, en dat ik dan t maar op mezelf afreageerde

Ja dat is heel herkenbaar...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:30

MiloFriendly schreef:
oeii Ach gut tjhaa... maar willen jullie ervan af of vinden jullie het een opluchting of wat.... Ach gut

ik denk dat iedereen er wel vanaf wil, maar het lucht wel op om even niet de "pijn" van binnen te voelen (kweet niet hoe anderen dit zien)

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:32

Ja ik zie dat ook zo. Het is een fijn gevoel om de mentale pijn om te kunnen zetten in fysieke pijn. Dit geeft even rust in je koppie, ook al is het maar zo een kort moment. Maar goed, ik weet ook dat het ook op andere manieren moet kunnen, maar daar werken we allemaal langzaam naar toe. Althans, ik wel, maar denk dat ik hiermee ook wel voor andere mag spreken? Sorry als dit niet het geval is. Knipoog

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:40

Een meisje uit mn omgeving die heeft haar arm ondergekrast, en een andere haar buik. Maar volgens mij doen ze het beiden niet meer, kweet niet hoe ze er van af zijn gekomen.
Maar die met die arm, loopt ook gewoon in shirtjes rond waarbij je dat gekras kunt zien terwijl de ander het verborgen houd. Maar die met haar buik is ook uit huis geplaatst dus denk dat ze daardoor gestopt is met snijden enzo.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:03

Jennylicious schreef:
Maar die met die arm, loopt ook gewoon in shirtjes rond waarbij je dat gekras kunt zien.

En wat wil je hier precies mee zeggen als ik vragen mag? Als dat meisje het niet meer doet, en ze er echt mee gestopt is, waarom zou ze dan niet gewoon in een shirtje mogen/kunnen rondlopen? Alleen omdat andere mensen dan die krasjes zien. Als ze het zelf geaccepteerd heeft en gestopt is, kan ze toch best een shirtje aan doen?

Ik bedoel, anders zou je de rest van je leven geen shirtjes meer aan mogen/kunnen doen, omdat andere mensen eventueel die littekens zien. En er meteen gedacht wordt aan aandacht.

Of bedoelde je iets anders, het is geen aanval, gewoon een vraag. Knipoog

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:34

als je altijd lange shirts draagt gaat dat ook aandacht trekke denk ik, geen idee, ik heb nooit lange mouwen, maar ik heb nooit zo gekrast dat ik t niet kon verstoppe

(klinkt misschien vreemd)

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:53

ik doe ook een soort van zoiets volgensmij.. ik weet t eigenlijk niet zeker maar eigenlijk ook weer wel, klinkt heel dubbel:
vroeger kraste ik echt mega veel vooral op mn rug en borst, hier heb ik ook echt heel veel littekentjes van, dit was echt gewoon stres/frustratie/onmacht afreageren op mezelf.. want ik heb nogal een niet leuke jeugd gehad, dit deed ik alleen met mn nagels ik gebruikte dr geen voorwerpen bij ofzo.
maar ik heb ook eczeem.. (vroeger alleen in knie holtes en elleboog maar nu heb ik dat zo'n beetje over mn hele lichaam)
ik heb eczeem die met periodes (als ik bv verslechterde weerstand heb, niet lekker in mn vel zit, weersomstandigheden) erger word. ik krab hier heel erg aan, omdat t heel erg jeukt (dit verdooft de jeuk even, maar daarna jeukt t nog 10x erger..)

maar ik krab ook als ik me niet op mn gemak voel, dit gaat meestal onbewust, ik reageer t een af op mijn huid door te krabben, dat troost me/lucht op.
ik heb serieus soms wel eens dat ik mega gestrest ben en dat ik t niet in de gaten heb dat ik krab.. en dan denk ik opeens he ik ben aan het krabben! en zeg ik tegen mezelf, daar word ik lelijk van.. niet doen!!! ik moet respect hebben voor mezelf, adem in, adem uit.. relax.. dan moet ik ff tot mezelf komen..

soms doe ik t ook omdat ik gek word van de jeuk van de eczeem.. dan word ik snachts wakker omdat ik echt super hard aan het krabben ben! dan loop ik meestal naar de badkamer een gooi ik dr een koud nat washandje op en ga ik t daarna insmeren met eucerin (speciale lotion voor mensen met eczeem)

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:22

Dus hier is het meer van slechte jeugd veroorzaakt automutilatie?? Wat ik aan de stukken tekst kan afleiden is dat wel zo.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:06

denk dat nare gebeurtenissen wel een aanleiding is voor de meesten (correct me if i'm wrong)

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:57

Voor mij geldt dat inderdaad wel ja. Vanaf mjn derde tot mijn achttiende hele slechte jeugd gehad. Maar ben er hard mee aan het werk en doe mijn uiterste best er iets van te maken. Ook al wil ik dat eigenlijk niet, op bepaalde momenten. Doe het wel, want weet dat het ook anders kan zijn, maar dat moet ik gewoon ervaren!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:16

hey,
hoe gaat het hier?
met mij superrr Haha!
nouja komt zo visite dus moet weg Tong uitsteken