Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:57

Oei mayniac, hoe is het afgelopen met je?

@relaxed,wat grappig ben jij op 1 november jarig?
dan ben je precies 2 jaar ouder als mij is namelijk ook haha!

Ben gisteren bij de ortho geweest. Weer rontgenfoto's laten maken, aangezicht foto's e.d.
Na 14 september krijg ik te horen of ze al kunnen gaan opereren of dat ze nog iets moeten veranderen via de ortho.

Duurde het bij de gene die al geopereerd zijn nog lang nadat ze het samen (ortho en kaakchirurg) gingen bespreken?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:17

Het is goed gegaan! De pijn valt mee, ik heb er vooral 's nachts last van als ik lig. Ik heb vandaag de steunpleisters er afgehaald en ter controle naar de kaakchirurg geweest. Hij is zeer tevreden en ik ook :j Ik kan (nu nog met enige moeite door de zwelling) mijn kiezen normaal op elkaar doen en ik heb een kin (die heeft hij ook naar voren gehaald)! Ben benieuwd hoe mooi het is als mijn boventanden ook uitgebeugeld zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:55

Ja klopt NoaSky :D Bij mij in de klas zit een jongen met precies dezelfde geboortedatum, dus ook 1 nov en hetzelfde bouwjaar. Hoe toevallig :D

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:48

Hey Mayniac,

Hoe is het nu met je? Heb je ook voor - na foto's?

Pfff bij mij gaat het nu ook ineens in sneltreinvaart.. Nu *na bijna 2 jaar beugelen* kreeg ik 2 weken terug te horen dat ik
om en nabij kerst geopereerd ging worden.

Afijn, op het werk verteld e.d. en afgelopen dinsdag terug naar de kaakchirurg in het ziekenhuis. Blijkt dat ik op 10 november al onder het mes moet :wow: schrok me rot!

Die man nog: Uuh je hoeft niet wit weg te trekken hoor. Ja duuuh, dat had ik gewoon ff niet verwacht!

Meteen bloed laten prikken en op MRSA laten testen.

Naja we zullen zien, weet iemand hier trouwens wat een wafing is (of hoe het ook precies heet), dit gaan ze volgende week 'aanmeten'

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 01:11

10 november is al snel!

Euh, foto's van voor de operatie heb ik wel, zal binnenkort eens een foto van nu maken als ik er aan denk. Ben echt zo tevreden met het resultaat :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:10

Pff... 2 maart is het voor mij zover.. :=
Eindelijk! Na 4 jaar beugelen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:47

Volgens mij ben ik scheel ofzo.... Stond hier in dit topic niet iets over zwellingremmende dingetjes? (homeopatisch spul als ik het me goed herinner..)

Volgens mij moest hier ook eerder mee begonnen worden...? Wil degene die dit getypt heeft, het nog een keer uitleggen, aangezien ik het zo snel niet gevonden krijg in dit topic...

Wo weet jij nou al dat je 2 maart onder het mes moet? Dan kun je je er wel enorm op voorbereiden.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:47

Hey, zie nou ineens iets bij jou Muurp.

Je woont in Tilburg&Hoenderloo. Wordt je toevallig in Tilburg geopereerd? (ik wel namelijk haha)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:51

Was dat niet iets met korreltjes? :? Zoiets staat me ook bij :j
Helemaal vergeten toen, maar met de kaken gaat `t super hier :) Gevoel in de onderlip is al een poos helemaal terug.

Goed verlopen dus, Mayniac_val, fijn zeg!

En NoaSkye en Muurp: succes straks!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:55

Is jou gezicht wel enorm gezwollen geweest Uums of viel het mee?

Sh*t, zie er nu al tegen op en ik moet me nog een maand opvreten voor ik er vanaf ben haha.. *en ik kan een kleine druktemaker zijn O:) *

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:16

Meteen na de operatie wel (mede door intubatie via de neus enzo), maar daarna alleen de omgeving van de wangzakken ( :+ ); dat slonk gestaag.

Op een foto van een maand na de operatie, toen ik graag op wedstrijd wilde en net weer een cap paste, heb ik nog wel een bolle toet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:16

Mijn beugel mag er maandag uit :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:20

NoaSky schreef:
Hey, zie nou ineens iets bij jou Muurp.

Je woont in Tilburg&Hoenderloo. Wordt je toevallig in Tilburg geopereerd? (ik wel namelijk haha)

Nope, haha.
Ik word geopereerd in Deventer ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:45

Bij mij was de meeste zwelling na ruim een week alweer weg, dat ging echt snel :j Blauwe/gele plekken heb ik nog wel een hele tijd gehad.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:29

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:39

Ik gebruikte 'gewone' arnicazalf en dat hielp ook wel aardig :)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:41

Pas na de operatie of van te voren al? (die korreltjes moet je van te voren beginnen..)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:43

Ik heb de zalf na de operatie gebruikt. Een weekje ongeveer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:29

Ik heb mezelf er vandaag maar eens toe gezet om de kaakchirurg te bellen en een nieuwe tandarts te zoeken (woon al 2,5 jaar in het zuiden maar nog steeds geen nieuwe tandarts, was eerst noord-holland).

Ik was degene die zo bang is voor naalden :o Wat de verpleegster me vertelde (fijn, die Belgen, die blijven tenminste beleefd 8-) ) is dat het wellicht mogelijk is om narcose te doen met gasmaskertje, en bloedafname hoeft misschien niet omdat ik niet ziek en nog niet zo oud ben. Maar dat moest ik met de arts overleggen. Prima, maar ze heeft me iig alvast over de streep getrokken om de afspraak te maken :P

Hebben jullie ervaring met het aanvragen van vergoeding bij de verzekering?

Ik moet voor zowel de Nederlandse ortho, als voor de Belgische kaakchirurg aparte aanvragen doen bij de verzekering.

De ortho ging een berg papieren naar me opsturen, maar weten jullie waar ik de aanvraag vandaan moet halen / moet maken voor de buitenlandse behandeling? Ik heb wel van de verzekering alvast de adressen gehad waar ik de hele zwik heen moet sturen.

25 november heb ik een kennismakings gesprek met mijn eventuele nieuwe tandarts, die heeft gelijk een zooi werk erbij }:0

16 december heb ik een afspraak met de kaakchirurg staan. En ik hoop nog steeds dat alleen mijn onderkaak geopereerd hoeft te worden en niet ook de bovenkant :o

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:03

Ik ben al 10 maanden in gevecht met VGZ, vergoeden mijn operatie en ortho niet.. Terwijl volgens de kaakchirurg en ortho het medisch is, zegt de verzekering cosmetisch! :(
Denk dat ze me gewoon uit de verzekering willen hebben, lees je veel over op internet. Hoewel ik hun hun zin niet wil geven denk ik toch dat ik januari naar een andere verzekering ga.
Eerst hebben ze tot 3x toe zogenaamd de aanvraag niet ontvangen en zo veel meer dingen, wordt er stapelgek van.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:16

Argh, dat is echt irritant! Tis toch een hele hoop geld! Daarom wil ik ook die aanvraag geregeld hebben voordat ik naar de kaakchirurg ga.. Ortho ben ik nu 3x geweest voor consult en foto's en was bij elkaar ook al zo'n 300 euro.

Ik zit bij Zilveren Kruis, geen idee hoe moeilijk die doen.

Maar ik hoorde dat CZ niet zo moeilijk deed? Als ik er met Zilveren Kruis niet uitkom dan ga ik ook maar eens kijken naar een ander. Ook ik betaal grof geld (vind ik) voor mijn verzekering (al mijn hele 27 jaren bij zilveren kruis of wat het eerst was) dus ze mogen nu ook wel eens wat terug doen :$

Sterkte met VGZ... Misschien dat je eens kunt vragen bij de Consumentenbond oid of ze je kunnen helpen? Of Radar (van de Tros), die willen ook nog weleens wat voor elkaar krijgen geloof ik.

Als je er zelf niet uitkomt, dan maar grof geschut he!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:28

Dat klopt, goed idee.
kaakchirurg zou ook nog een brief schrijven.

En een nieuwe ortho, blijkt dat mijn oude het helemaal niet goed gedaan heeft.. Normaal zou ik de operatie in september hebben en februari mocht dan de beugel eruit.
Mijn tanden staan nu nog zo verkeerd dat de operatie voorlopig als ik toestemming zou hebben nog geeneens zou kunnen plaats vinden.. Baal er allemaal ontzettend van, je gaat ervan uit dat die mensen weten wat ze doen. Nu ben ik veel meer geld kwijt omdat het ten eerste niet vergoed wordt en ten tweede er een hoop opnieuw gezet moest worden omdat de beugel niet goed geplaatst was, daarnaast duurt het allemaal minstens 1 jaar langer hierdoor en dat kost ook allemaal pakken met geld.. :(

Hoop dat jij meer succes hebt.
CZ raad ik je niet aan, mijn moeder werkt op het ziekenhuis en CZ is een vd moeilijkste verzekeringen qua vergoedingen. En dat is bij de hartafdeling, lijkt me toch het belangrijkste onderdeel van je lichaam en daar doen hun erg moeilijk over!
De artsen hebben er regelmatig ruzie met CZ waar andere verzekeringen niet moeilijk doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:35

Fijn die ortho!! Die zou je ook _-:(

Zodra ik mijn behandelplan ingediend heb etc dan laat ik het je wel weten, dan kun je eens kijken of je evt naar mijn verzekering kan (of ik mee naar jouw nieuwe :P)

CZ gaat t dan dus idd niet worden... Mijn vriend zit daar nu, ik vind ze ook erg prijzig!

Ben benieuwd, als je wat naar Consumentenbond/Radar doet, laat je t ff weten? Ben wel benieuwd.

Zie trouwens dat je waarschijnlijk uit Limburg komt, waar woon je (ongeveer) als ik vragen mag? En waar ben je onder behandeling?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:40

Ik was in behandeling bij Dental Clinics Maastricht, die ortho is opgestapt, was ook al zo fijn.. Er is nu een nieuwe, maar kon moeilijk een paar maanden zonder ortho.
Ben nu bij vd Hoven in Maastricht en de kaakchirurg dr Kessler van het azm.

Zodra ik meer weet laat ik je iets weten, ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:47

Ik heb ook cz. De aanvraag is door mijn ortho en kaakchirurg tegelijk gedaan en meteen goedgekeurd. Hoeft dus niet altijd zo te zijn dat ze moeilijk doen..