[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:07

maar ik ben weg, lees straks nog wel ff bij.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:07

DresslOver schreef:
Kúnnen ze misschien wel, maar bij ons mam zit er de schrik nu wel in, en na de vorige correctie hebben ze het eerder slechter als beter gemaakt, dus ons mam heeft meer zoiets van laat maar voordat het straks weer erger wordt.. en dat vind ik heeeeel begrijpelijk. Het ziet er echt niet mooi uit ( en dat is nog heeeel zacht uitgedrukt.. )

Daar kan ik me idd ook wel iets bij voorstellen, dat je op een gegeven moment niet meer durft. Ik vind het toch een soort van verminking voor een vrouw, als er iets met je borsten is. Bloos Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, het lijkt me gewoon vreselijk.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:07

Wat een naar verhaal van je moeder zeg! Ik snap dat je het zelf ook best zou willen laten doen maar dat het nu moeilijker wordt om die beslissing te nemen als je zoiets bij je moeder ziet.

Wat een 'vies' verhaal trouwens, dat er na zoveel jaar nog stukjes hechting uit je lijf komen. Gadver, heb echt een vies beeld voor me nu!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:42

Bij sommige mensen is de wondgenezing erg slecht. Dat heb je of dat heb je niet. Volgens mij heeft het ook wel iets met je gezondheidstoestand te maken, maar ik ben geen medicus dus kan daar geen gegronde uitspraak over doen.
Bij mensen met een donkere huidskleur is er bijvoorbeeld ook grote kans op hypertrofie (dat de littekens als een veter “op” de huid gaan liggen en niet mooi vlak). Dat heeft gewoon alles te maken met de stevigere huidsstructuur die mensen met een donkere huidskleur hebben in verhouding tot mensen met een blanke huidskleur.
Bij sommige mensen is de wondgenezing erg slecht. Dat heb je of dat heb je niet. Volgens mij heeft het ook wel iets met je gezondheidstoestand te maken, maar ik ben geen medicus dus kan daar geen gegronde uitspraak over doen.
Bij mensen met een donkere huidskleur is er bijvoorbeeld ook grote kans op hypertrofie (dat de littekens als een veter “op” de huid gaan liggen en niet mooi vlak). Dat heeft gewoon alles te maken met de stevigere huidsstructuur die mensen met een donkere huidskleur hebben in verhouding tot mensen met een blanke huidskleur.

Ik kan me van het borstenforum nog een geval herinneren die 1,5 jaar na dato nog met grote open wonden liep. Niets hielp bij haar. Dat is gewoon domme pech en moeilijk een aanwijsbare reden voor te geven. Als ze dat wel zouden kunnen dan zouden ze waarschijnlijk (hopelijk?) mensen gerichter op de mogelijke complicaties kunnen wijzen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:34

Nagelbijten / Gniffelen Ctrl C, Ctrl V gedaan, per ongeluk? Lachen

Ik denk wel dat je gelijk hebt. Iedereen heelt anders natuurlijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:56

eeuh, oeps Bloos

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:31

@MissJ; je beledigt niemand hoor, want dat is het in principe zo. Mijn moeder zal dat nooit hardop zeggen, maar zelf vind ze dat ook.
@ Falona; 1,5 jaar was het bij mijn moeder niet, maar na een jaar ging het pas dicht, ze heeft daar echt zo lang mee getobt.
En het zal inderdaad wel met dat wondgenezing's verhaal te maken hebben, vast en zeker. Maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat de schrik er niet flink in zit, en dat het er gewoon vreselijk uit ziet... en je kan er niets aan doen, da's t ergste..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:51

na een tijdje niets meer van me hebben laten horen, hier toch maar weer een berichtje

heb nu even een dipje. ik had een wit hempje aan en daar zat wat geel vocht in. had geen idee waar het vandaag kwam, dus heb maar een klein stukje van de tape eraf gehaald. het komt dus uit de wond, het is heel iets los. maar verder niet pijnlijk ofzo, dus hoop niet dat het onstoken is. Waar ik meer last van heb is rechts onder mijn oksel, maar daar is verder niets onrustigs te bekennen. maar is wel pijnlijk, of kriebelig.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:33

Ik had ook lang last van een open plekje, op een gegeven zag t er iets anders uit. Ben toen naar de dokter gegaan en moest een paar dagen met betadine smeren..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:07

ben vanochtend voor controle geweest in het ziekenhuis. tape is eraf en het ziet er zo goed uit! heb me druk gemaakt om niets, want dat plekje was helemaal niets. ook mocht ik over 2 weken proberen weer paard te rijden. ben er zo blij mee.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:09

Gaaf zeg, echt hartstikke fijn!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:17

tientjeh schreef:
ben vanochtend voor controle geweest in het ziekenhuis. tape is eraf en het ziet er zo goed uit! heb me druk gemaakt om niets, want dat plekje was helemaal niets. ook mocht ik over 2 weken proberen weer paard te rijden. ben er zo blij mee.

OK dan! Harstikke fijn om te horen!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:08

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Goed om te horen! Fijn voor je dat je straks ook weer mag gaan rijden, dat heb je vast gemist.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:50

Ik zet een stipje, mijn moeder gaat het ook laten doen..Fijn om de ervaringen te kunnen lezen Knipoog

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:07

Ik zag dat je een topic had geopend ja! Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:15

Ja ik hoorde het net van mn moeder dat ze de knoop had doorgehakt, op zo'n moment wil ik dan gelijk alles weten,
Dus keek niet verder dan mn neus lang was Bloos

Er zijn ook echt veel mensen zeg, die een borstverkleining hebben laten doen,

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:12

Het komt meer voor dan dat de meeste mensen weten, maar dat komt omdat het niet zo'n booming bussiness is als laten vergroten Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:16

heey, dat is lang geleden.
nou bij mij is het vandaag een maand geleden dat ik ben geopereerd, en het gaat super. alles zit dicht nu. en heb er geen last meer van. Ben woensdag weer begonnen met paardrijden en ga volgende week alweer op wedstrijd.

Ik ben zo super blij dat ik het heb gedaan en het gaat allemaal zo goed en snel. ben er heel blij mee.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 13:57

Harstikke fijn om te horen dat je zo blij bent, en dat het zo goed met je gaat Tientjeh. Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:41

Inderdaad, echt heel fijn! Je zult wel blij zijn met je nieuwe boobs! Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:48

haha jaa ik ben er inderdaad super blij mee. alles zit nu helemaal dicht en littekens zie je bijna niet. wel heel apart. maar ik ben ook druk aan het smeren met vsm. heb nu een kleine D in de sportbh's. Gewone bh's ga ik volgende week shoppen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:53

Niet om je te ontmoedigen, maar mijn littekens waren eerst ook nauwelijks zichtbaar, en begonnen na een paard maanden toch te verkleuren. Nu zijn ze weer mooi roze/huidskleurig, maar ze zijn wel iets breder geworden.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:56

Ik heb sommige verdikkingen, kleine stukjes maar hoor, maar vooral aan de binnenkant. Dat is ook echt irri met bikini's maarja. Verder zijn de mijne wit/rozig.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:54

Ach wees blij... die van mij waren eerst ook nauwelijks zichtbaar maar nu is het onderste litteken dus hypertrofisch. (dikke band die erop ligt knalpaars/rood) Het voelt heel vervelend aan ook, trekkerig, en het steekt en jeukt vaak terwijl ik al 4 jaar geleden geopereerd ben.

Ik heb een littekenbehandeling gehad met inspuitingen in de littekens... dit heeft niks geholpen en zou ik eigenlijk nog een keer moeten, helpt het dan niet krijg ik een laserbehandeling. Ik zie alleen zo op tegen weer die inspuitingen omdat ik dan net als de vorige keer maandenlang met knalblauwe borsten loop. Een erg fijn gevoel is het ook niet als er met een dikke naald door een stug litteken heen geragd wordt en dan niet 1 keer maar zo'n 10 keer per borst.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:55

Ieww getsie, dat klinkt naar!