Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:14

Klopt maar zover zitten wij niet van Tilburg maar hier in de buurt kan je het ook krijgen. Je bent welkom om mee te dri eh rijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:15

Hier kun je het ook bij de gal&gal krijgen, lekker hoor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:48

Of hier bij de prik en tic :)

Ik had van ons grensmenners clubje een literfles gekregen voor mijn verjaardag, die is net op.

Even een minder leuke noot als dat mag. Onze oude hond van ruim 12,5 is hard aan het aftakelen wat helaas ook inhoudt dat hij in zijn slaap plast. Nu hebben we gelukkig een vloer die daar tegen kan maar nu ben ik alleen en dweilen met een dweilstok en een kruk is niet de beste combinatie.

De beslissing om hem in te laten slapen is zo moeilijk omdat hij nog wel blij is en goed eet.
Aan de andere kant zakt hij soms door zijn poten. Vanmorgen vroeg hoorden we hem janken. Hij had het voor elkaar gekregen om in een, door hemzelf gegraven, kuil te vallen en daar kon hij niet meer uit komen. Gelukkig was mijn man thuis want ik kan geen 45 kg. hond optillen.

Hij woont al 12 jaar bij ons, het idee dat hij er binnenkort niet meer is, ik moet er niet aan denken maar eigenlijk is dat wat we nu juist wel moeten gaan doen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:14

Percy schreef:
Of hier bij de prik en tic :)

Ik had van ons grensmenners clubje een literfles gekregen voor mijn verjaardag, die is net op.

Even een minder leuke noot als dat mag. Onze oude hond van ruim 12,5 is hard aan het aftakelen wat helaas ook inhoudt dat hij in zijn slaap plast. Nu hebben we gelukkig een vloer die daar tegen kan maar nu ben ik alleen en dweilen met een dweilstok en een kruk is niet de beste combinatie.

De beslissing om hem in te laten slapen is zo moeilijk omdat hij nog wel blij is en goed eet.
Aan de andere kant zakt hij soms door zijn poten. Vanmorgen vroeg hoorden we hem janken. Hij had het voor elkaar gekregen om in een, door hemzelf gegraven, kuil te vallen en daar kon hij niet meer uit komen. Gelukkig was mijn man thuis want ik kan geen 45 kg. hond optillen.

Hij woont al 12 jaar bij ons, het idee dat hij er binnenkort niet meer is, ik moet er niet aan denken maar eigenlijk is dat wat we nu juist wel moeten gaan doen.

Wat rot dat je hond zo aan het verzwakken is ! Pijnlijk hoor, die ouderdom. Ik weet nog hoe mijn vorige hond dement werd en steeds minder kon. Op een gegeven moment ook omvallen enzo.

Veel,sterkte met deze moeilijke dagen. Geniet nog maar eventjes van hem.

Y;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:17

Oh wat een rot nieuws |(
Ja dan moet je idd aan andere dingen gaan denken. Echt niet leuk niet...

Ik heb vandaag een fijne dag.
Kunnen rijden.
Paar wasjes gewassen.
De aanrecht van de stal eens goed opgeruimd.

Geen last van de zon en het weer. Heerlijk!

Nu niksen voordat ik teveel doe en morgen niks kan

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:18

Sterkte Percy :knuffel: zo’n beslissing blijft altijd zo moeilijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 15:38

Sterkte Percy, die dieren gaan toch wel diep in je hart zitten hé. Dat vind ik het grootste nadeel aan huisdieren, dat je ook weer los moet laten...

DP fijn dat je een goede dag hebt. Dat mag ook wel eens gezegd worden. :D

Hier lijk ik langzaam weer wat op te krabbelen. Lichamelijk heb ik nog wel last van de dip, maar ik werk hard om weer op te krabbelen.

En nu ga ik even traumaschrijven, kijken of ik de rest een beetje los kan laten door het allemaal op te schrijven.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 19-03-25 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje tekst verwijderd

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:49

Oh vreselijk Percy, dat is hartverscheurend :knuffel:

Klinkt lekker productief DP! ik heb mijn energie gestoken in mijn hobby schilderprojectje vandaag en nu is het op, ik had eigenlijk willen koken maar dat zit er niet meer in. Gelukkig is er kant en klare lasagna in de koelkast :D

Succes Earth, hopelijk knap je er wat van op!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:53

Verschrikkelijk Percy. Sterkte. We weten dat we onze dieren overleven. Maar als het moment daar is … ;(

Ik lees hier vaak over een noise cancelling koptelefoon. Wat doet dat nu precies? Geluid filteren of echt helemaal geen geluid? Of alternatief geluid (muziek, natuurgeluiden, enz)?
En ik ben ook snel overprikkeld op gevoel op mijn huid. Mijn haren in mijn nek of juist een staart kunnen me al irriteren zeg maar. Zeker als ik al overprikkeld ben.
Vroeger vond ik een koptelefoon al veel te warm op mijn oren worden. Maar oortjes in gaat op een gegeven moment ook jeuken.
Bestaat er iets voor mij wat noise cancelling betreft? :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 15:55

Ja ik gebruik m veel. Gisteren was het wel wat warm, maar het was nog wel te doen. Ik raak in het algeheel overprikkeld als ik niet oppas, dus idd ook aanraking en beweging. Maar het begint bij mij met geluid.
Ik heb de sony XM3, dat is wel een van de betere merken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:08

Ik heb een gewone koptelefoon van JBL, wel draadloos.
Dat helpt mij al heel veel om minder prikkels van buitenaf te krijgen en tegelijkertijd muziek/podcast/audioboek te luisteren.
Maar ik heb 70 en 75% gehoorverlies dus ik hoor van mezelf al een stuk minder. :+

Vandaag een intakegesprek gehad bij de GGZ, mijn hoofd begint nu heel langzaam weer wat minder vol, druk en chaotisch aan te voelen.
Kwam compleet gaar en overprikkeld thuis. :')
Conclusie was dat ik geen behandeling nodig heb omdat ik zelf al veel trucjes heb ontwikkeld om beter overzicht en structuur te behouden maar wanneer ik tzt wel een behandeling wil starten, ze me graag helpen.
Vervolggesprek is dan ook gecanceld.

Ik lees over oude en overleden huisdieren, veel sterkte voor de baasjes. :knuffel:

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:30

Wat doet een noise cancelling hoofdtelefoon wanneer je tinnitus hebt?
Ik heb 2 soorten loops, maar is niet altijd comfortabel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:47

Jij speelt dus gewoon vals Loraine :') :P Mag ik vragen welke GGZ je bent geweest? Mag ook per pb. Was je het er zelf wel mee eens trouwens?

Binck sommige mensen met tinnitus hebben heel veel baat bij een NC, ik heb soms last van een piep en dat is beter te handelen als ik mn NC op heb.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:22

Dimence. :)
En ja, ik kon me wel vinden in hun conclusie. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 17:23

lor1_1984 schreef:
Dimence. :)
En ja, ik kon me wel vinden in hun conclusie. :)

Ah ok dat is fijn. Ik heb zelf wisselend ervaring met ze en ik kan ook een paar ellendige verhalen helaas.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:32

Ik ook, de vorige ronde was een drama, werd constant doorverwezen naar een andere afdeling want ik paste niet goed in de afdeling waar ik zat en telkens beloven om binnen x tijd te bellen en dat niet doen.
Als je dan zelf belde was het standaard 'we hebben het nét over je gehad in de vergadering, we gaan je doorsturen naar *volgende afdeling*'.
Uiteindelijk bij een hork van een therapeut terechtgekomen en toen weer beloofd werd binnen x tijd te bellen heb ik ze zelf laten komen, dat duurde 6(!) maanden en toen wilden ze me weer doorsturen alleen was ik er zó klaar mee dat ik heb aangegeven dat ze de boom in konden. %)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:39

Percy, sterkte met je beslissing. Het is echt zo moeilijk om de knoop door te hakken en dan de afspraak te maken.

Ik stond 1.5 week terug natuurlijk ook voor die keuze. Ik weet helemaal hoe het voelt. :(:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 18:10

lor1_1984 schreef:
Ik ook, de vorige ronde was een drama, werd constant doorverwezen naar een andere afdeling want ik paste niet goed in de afdeling waar ik zat en telkens beloven om binnen x tijd te bellen en dat niet doen.
Als je dan zelf belde was het standaard 'we hebben het nét over je gehad in de vergadering, we gaan je doorsturen naar *volgende afdeling*'.
Uiteindelijk bij een hork van een therapeut terechtgekomen en toen weer beloofd werd binnen x tijd te bellen heb ik ze zelf laten komen, dat duurde 6(!) maanden en toen wilden ze me weer doorsturen alleen was ik er zó klaar mee dat ik heb aangegeven dat ze de boom in konden. %)

Haha ja nou zoiets ken ik dus ook. Ik heb daar echt een mannelijk psycholoog gehad die zijn diploma echt bij een pakje boter heeft gehad. Hij stuurde me na 4 sessies weg terwijl ik nog niet eens was begonnen. Echt wat een drama := Ik heb toen ook een klacht ingediend, dit kon echt niet. Gelukkig kon ik toen bij een andere terecht buiten Dimence.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:25

Noise cancelling hoofdtelefoon maakt je alleen maar gevoeliger naar geluid toe. Daar is intussen al heel wat informatie over te vinden. Op lange termijn dus niet goed voor je eigen weerbaarheid.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 18:49

Tieneke schreef:
Noise cancelling hoofdtelefoon maakt je alleen maar gevoeliger naar geluid toe. Daar is intussen al heel wat informatie over te vinden. Op lange termijn dus niet goed voor je eigen weerbaarheid.

Ik heb er even gauw een blik op geworpen, maar zolang je hem niet hele dagen gebruikt maar enkel voor bepaalde momenten dan is het geen probleem. Je moet idd niet hele dagen dat ding op zetten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:52

Dank jullie wel. Het is zo moeilijk om die beslissing te nemen. Zeker als hij dan weer door de tuin hobbelt.

Ik weet het Tallie, in december is een van onze katten gestorven. 17 jaar en hij had gezellig bij me gelegen, begon opeens heel raar te doen en weg was hij.
Vorige maand vonden we onze 23 jarige tinker opeens dood en nu moeten we voor Tico gaan beslissen.

Onze Ridgeback is dol op hem, dat gaat ook nog wat worden.

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 18:53

Ag het is echt een oud baasie.

Ik denk altijd maar, je kunt de beslissing beter te vroeg nemen dan te laat. Want dan ga je spijt krijgen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:00

Dat is ook waar Earth, je ziet in het midden dat zijn vacht vol zit van zijn eigen urine. Vanmorgen is hij nog gewassen maar hij ligt steeds in zijn eigen plas. Hij probeert het zelf nog op te ruimen door het op te likken %)

We zullen nog wel met de dierenarts overleggen maar ik ga ervan uit dat die het met ons eens is.

Noice cancelling koptelefoon heb ik geen verstand van.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:04

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 19:52

Percy schreef:
Dat is ook waar Earth, je ziet in het midden dat zijn vacht vol zit van zijn eigen urine. Vanmorgen is hij nog gewassen maar hij ligt steeds in zijn eigen plas. Hij probeert het zelf nog op te ruimen door het op te likken %)

We zullen nog wel met de dierenarts overleggen maar ik ga ervan uit dat die het met ons eens is.

Noice cancelling koptelefoon heb ik geen verstand van.

Ik ga er idd niet vanuit dat de huisarts het er niet mee eens is.
Voor mij zou zichzelf bevuilen al een stap te ver zijn, maar dat is denk ik per persoon verschillend. Sterkte ermee.