Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:28

Handig dat je meeleest, hele fijne tip!

Kunnen de meesten hier hun kindje al voelen bewegen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:40

Overmorgen 20 weken.
Helaas nog niets gevoeld.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:15

Floko schreef:
Handig dat je meeleest, hele fijne tip!

Kunnen de meesten hier hun kindje al voelen bewegen?

Ik ben 29 weken vandaag en voel de kleine meid al sinds een week of 15-16 denk ik, ondanks placenta aan de voorkant. Heb heel lang getwijfeld, maar de verloskundige gaf toen al aan dat ik haar waarschijnlijk wel voel. De bewegingen werden naarmate de tijd vorderde natuurlijk steeds duidelijker.
Sinds een week of 2-3 gaat m’n buik ook daadwerkelijk heen en weer, ik vind dat nog steeds zo bijzonder en probeer het vaak te filmen als mooie herinnering voor later <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:31

Ik heb vandaag denk ik de baby voor het eerst gevoeld <3
Weet het niet 100% zeker, maar waren een soort plopjes die ik niet herkende en wel anders dan rommelende darmen, dus lijkt me van wel. Ik zit op 18 weken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 12:41

Tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel krampen gehad vooral in de nacht. Toen vooral gemasseerd met magnesium olie alleen mijn huid vond dat niet mega fantastisch. Was toch was huiverig om extra supplementen te slikken. Nu zou ik eerder voor supplementen gaan denk ik :j heb ook wel eens de tip gekregen om augurken sap te drinken. Maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd :')

Hier voelde ik de baby al vrij vroeg af en toe en inmiddels dagelijks heel duidelijk. De locatie van de placenta heeft bij mij nooit gezorgd voor een beperking in het gevoel. Vorige zwangerschap was de hele voorkant bedekt door beide placenta’s. Deze zwangerschap zou er eentje linksboven moeten zitten en rechtsonder. Tot nu toe voel ik mevrouw het duidelijkst rechtsonder.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:02

Ik voel de baby regelmatig! Is een drukke beeoening binnenin in elk geval hahaha. En dat terwijl mijn placenta voor ligt... maar nu voelt het nog lief/schattig. Over 10 weken heb ik beurse ribben denk ik hahaha.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:25

Fijn om te lezen dat de kuitkrampen herkenbaar zijn. Niet zo fijn dat we daar zo'n last van hebben :')
Magnesium slik ik nu ook weer extra bij. Dat deed ik voor de zwangerschap ook al, maar doosje was leeg en had het niet meer besteld/vergeten.

Bedankt voor de tip Laura_1986. Fijn dat je hier meeleest!
Een voetenbad is ook heerlijk. Vooral na een drukke dag.

Ik heb nog niks gevoeld, maar ben ook (nog maar) 17 weken onderweg.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:30

Hier nog niks gevoeld maar ben ook pas 17+4. Bij eerste zwangerschap nooit beweging gevoeld en ook niet zichtbaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:42

Nooit??

Daar moet ik dus niet aan denken :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:58

Marlis, dat lijkt me best vervelend als je je kindje niet kunt voelen. Wij weet dit keer wel!

Ik voel de baby sinds enkele weken bewegen. De placenta ligt achter en ik heb weinig vet op mijn buik, dus volgens de echoscopiste ga ik haar behoorlijk voelen bewegen de komende tijd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:55

Nee nooit idd. Mn zus ook niet.
Voelen konden ze ook nooit goed, nonstop gespannen buik. Moest met grote regelmaat echo en ctg in het zh vorige zwangerschap hierdoor.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:17

Fijn dat ze het dan zo goed in de gaten houden met echo’s, maar vervelend dat het nodig is en dat je de baby helemaal niet voelt. Hopelijk komt het deze keer nog!

Hier kan ik ongeveer een week af en toe de baby al voelen, ben vandaag precies 14 weken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:26

Hier een goede 20-weken echo gehad!
Meisje groeit goed!

De placenta ligt ook gunstig dus ik zou echt het kindje wel moeten gaan voelen, mijn man moet nog een maandje geduld hebben :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:31

Wat een goed nieuws Jolliegirl, heel fijn!

Lijkt me vervelend Marlis, als je niet kan voelen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:42

Wat fijn al die goede echo’s en controles! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:44

Fijn Jolliegirl! Ik heb a.s. vrijdag de 20-weken echo :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 14:50

Zijn er al dames enthousiast bezig met kamertjes?

Hier komt geen nieuwe baby kamer, dus ik geniet met liefde mee met jullie baby kamers en uitzet :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:01

Wij zijn momenteel druk met de nieuwe kamer voor mijn zoontje! Het was de logeerkamer, die is nu leeg (bed zojuist verkocht via marktplaats en is opgehaald), dus binnenkort beginnen met behang eraf en nieuw behang erop.

De baby krijgt de oude kamer waar mijn zoontje nu ligt. Daar plakken we alleen nog wat nieuwe/persoonlijke dingen op de muren (nu is er het Dumbo thema, voor de nieuwe baby word het the Lion King).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:34

Fijn van alle goede echo's!!

Onze baby voel ik al een tijdje (ben ook al wat verder, 25 weken) en hij is ook erg actief. Ons zoontje van 2 jaar was ook zo druk in de baarmoeder en erbuiten ook, dus dat beloofd :+

Lijkt me wel erg onzeker om echt de hele zwangerschap niks te voelen! Als ik me goed herinner Marlis, voelen zowel jij als je zus niks he? Dus lijkt bijna iets familiaal te zijn! Vervelend dat je zus met diabetes zit zeg :(:) lijkt me zo'n gedoe.

Ik ben ook benieuwd naar kamertjes! Spammen maar :D

Hier komt de baby eerst 6 maanden bij ons op de kamer in een cosleeper en daarna mag hij bij z'n broer op de kamer denk ik. Van dat kamertje heb ik nog wel een foto :D

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 15:34

Oh leuk Disney thema’s <3

Heeft jullie zoontje ook zelf zijn behang uitgekozen? Hier inderdaad wel een nieuwe peuter kamer gemaakt voor onze zoon en hij had zelf zijn (foto)behang uitgekozen. Hij blijft nu maar zeggen dat hij het mooi vind. Alleen slapen wij er nu omdat onze kamer als laatste aan de beurt is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:39

Leuk!! Kinderkamers <3

Wij hebben de muren al klaar.
Vanavond gaan we meubeltjes kijken bij iemand een dorp verderop en we hopen te slagen!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 15:40

Solleke_Noah schreef:
Ik ben ook benieuwd naar kamertjes! Spammen maar :D

Hier komt de baby eerst 6 maanden bij ons op de kamer in een cosleeper en daarna mag hij bij z'n broer op de kamer denk ik. Van dat kamertje heb ik nog wel een foto :D

[ Afbeelding ]

Wat een leuke muur sticker! Bij ons gaat de baby ook bij ons slapen zo lang ze dat zelf wilt. Onze zoon mag dat ook nog steeds. Vannacht was hij nog bij ons. Weet niet wat er precies aan de hand was, het zal wel een nachtmerrie zijn geweest. Maar als hij niet kan slapen ligt hij bij ons. Dus als beide niet kunnen slapen wordt het nog gezellig bij ons. Gelukkig kan een van onze ledikanten als co-sleeper aangeschoven worden. Dan vallen wij tenminste niet de hele tijd uit bed. Want die kleintjes liggen er altijd prinsheerlijk royaal bij. :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 15:47

Dit is onze babykamer/de huidige slaapkamer van mijn zoontje:
Afbeelding

En dit is de toekomstige slaapkamer van ons zoontje:
Afbeelding

Vorige week hebben we het baby mandje (wij gebruiken een Mozes mandje voor op onze slaapkamer) alvast naar beneden gehaald. Zodat de zolder geur zoveel mogelijk vervangen wordt voor onze eigen geur. Zit er ook nog aan te denken om een paar weken met het matrasje te slapen na wassen. Zodat deze echt naar ons ruikt. Bij ons zoontje hebben we ook veel gebruik gemaakt van geurdoekjes (een hydrofiele doek die ik een paar uur onder mijn kleding had gedragen). Dit gaf hem veel rust.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:52

Supertoffe lamp Renee!! Van waar is die?

En nieuw behang van je zoontje is ook leuk geworden <3 ik ben ook nog steeds heel blij met onze behangcirkel.

Mijn handen jeuken ook om al dingen klaar te gaan zetten, zoals het park (box zeggen jullie denk ik?) maar het is nog te vroeg. En heb de plek nog nodig voor de kerstboom binnenkort _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:03

Oja de kerstboom...ach box op zn kop..kerstboom erop! :))