Sannens schreef:Ik lees alles mee, maar ik reageer hier niet zoveel.
Hier gaat het over het algemeen niet zo goed. De placenta is bij de vorige controle niet verschoven, dus ik ben nu medisch gemaakt. Gelukkig nog geen bloedverlies gehad.
Verder ontzettend veel vermoeidheidsklachten, nu vanaf deze week voor 3 uur per dag ziekgemeld. Dus dat valt me tegen.
Gisteravond kreeg ik daarbij samentrekkingen in mijn onderbuik, elke vijf minuten voor 45 seconde per keer bij nu dus 27 weken zwanger. Het voelde echt als de voorweeen bij mijn eerste, maar dan niet pijnlijk. Uiteindelijk dus maar gebeld en naar het ziekenhuis geweest voor een volledige work-up. Het is onduidelijk wat dit nu veroorzaakt heeft, ik heb geen blaasontsteking en de baby doet het top, maar gelukkig is mijn baarmoedermond nog mooi lang en daardoor mocht ik naar huis. ‘s nachts zijn ze goed afgezakt.
Het maakt het vertrouwen in m’n lichaam nog lager merk ik. Deze zwangerschap gaat van onzekerheid naar onzekerheid (hematoom, auto-ongeluk, placenta previa, vermoeidheid en nu dus ook nog dit), en daar baal ik enorm van en dat maakt me ook wel verdrietig. Toch antwoord je tegen iedereen die vraagt hoe het gaat dat het ‘goed’ gaat, want steeds de negatieve dingen zeggen wil ik ook niet, en gelukkig zijn er ook mooie geniet momenten deze zwangerschap. Maar het gaat helaas niet van een leien dakje…
Dikke knuffel! Voel je niet schuldig over het minder werken. Je bent een kleintje aan het maken en je lichaam geeft aan dat het wat meer rust nodig heeft, goed dat je daar naar luistert!
Ik snap je gevoel wel dat het je verdrietig maakt, maar weet dat je niet de enige bent met deze klachten, en dat het echt heel normaal is. 
Fijn dat de check van de kleine goed was! En heel naar dat je nu toch nog medisch bent geworden vanwege de placenta, dat is ook echt geen leuke bijkomstigheid..