Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 15:21

Oeh hopelijk is ze inderdaad gedraaid Pieneappel! Dat zou fijn zijn!! En wat leuk verrast met een babyshower! Leuke cadeautjes gehad ?
Hier geen last van het weer ik geniet er juist lekker van. Lekker buiten zitten enzo.

Jeetje wat een dagen Solleke!! Ik zou daar niet zwanger en zonder kind en paard al helemaal gesloopt van zijn ! Dat je het allemaal volhoud :O pas je wel een beetje op jezelf?

Wat fijn dat je ijzer zo goed is verbeterd Lady! En dat je dit zelf ook kan merken en je je fitter voelt!
En volgende week al verlof! Lekker zeg!! Ik moet nog 4 weken maar kijk er ook echt naar uit.

Ziet er heerlijk uit Horsii!! Veel plezier nog en geniet ervan!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:21

Zira1994 schreef:
Oh gaaf kaartje Solleke !!
En wat een gave baan!!! Als wij een jongetje hadden gekregen waren we ook voor oceaan thema gegaan als enthousiaste vakantie duikers <3 nu voor een meisje toch voor een ander thema gegaan.

Duiken is ook super leuk he <3

@horsi: heerlijke vakantiefoto's, geniet ervan!

@xladyx: goed van je ijzer, daar kan je je idd echt heel slap van voelen. 36 weken dat klinkt echt als bijna he :)) gaat niet normaal snel!

Mijn werk is nu wel echt een drukke periode, normaal is het ietsje rustiger :') maar in België zitten we midden in de regeringsonderhandelingen en we proberen een marien reservaat in ons stukje Noordzee erdoor te krijgen, dus nu veel langs alle politieke partijen en eindeloos vergaderen. Heb daarnet wel gevraagd of ik bij sommige overlegmomenten digitaal mag aansluiten, want het is vooral dat superlang op de trein zitten dat enorm slopend is en het zo'n lange dagen maakt!

Nadeel van een job die rond de zee draait en omwille van de paarden wonen wij juist in het binnenland (betaalbare weides aan huis), niet erg handig :D

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 16:38

Jaaa duiken is echt zo gaaf!! Hebben al zoveel mooie dingen mogen zien!

Ah ja snap ik dat zijn dan ook wel belangrijke onderhandelingen die nu moeten gebeuren. Goed dat je hebt gevraagd om digitaal aan te sluiten. Want idd als de treinreis wegvalt dat scheelt al heel veel!

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:46

Hallo allen,

Even wat stiller van mijn kant, want had 2 weken vakantie en zit dan minder achter de computer en dus ook minder op bokt.

@Solleke, dat klinkt echt zwaar voor je werk! Nog even door bikkelen en dan verlof.

@xladyx, hier was mijn ijzer ook wat laag, dus slik nu ijzer bij en voel me inderdaad minder moe.

Lees over meerdere geplande fotoshoots. Wij hebben er ook een gedaan afgelopen vrijdag. In eerste instantie wat uit mijn comfortzone, maar we hebben nog nooit samen een shoot gedaan (we zijn niet getrouwd bijv.). Dus dit was een goede gelegenheid om foto's te laten maken. Gisteren de eerste paar foto's gezien en zijn echt super mooi geworden! <3 Hebben foto's laten maken in de duinen en op het strand. Het was bewolkt en ging regen opkomst. Maar dit gaf juist een mooi licht.

Verder dus 2 weken vrij geweest. En veel voorbereiding gedaan voor de baby: middagje ikea, gordijnen uitgezocht, heel veel dingen via Vinted besteld :o (verwacht deze week 6 pakketjes :') ), Maar hebben dan grotendeels alles binnen.
Alleen nog wat aankleding van de babykamer.

Moet alleen nog flesjes en nog luiers, doekjes enz. Iemand nog tips voor welke flesjes te kopen?

En binnenkort maar eens aan het ontwerp van het geboortekaartje beginnen? Ook hier nog tips voor? Welke websites zijn bijvoorbeeld fijn?

Ook nog een weekje op vakantie geweest. Even ertussenuit en geen baby-dingen regelen. We zijn een weekje wezen kamperen in Noord-Holland bij het strand. Wel luxe kamperen: grote tent, hoog luchtbed, privé sanitair bij de plek. Maar het wel echt heerlijk. Weinig gedaan, boekje lezen, paar keer naar het strand. Een zwangerschapsmassage gedaan. Ook een aanrader :)

Afgelopen week ook weer controle gehad bij de verloskundige. Baby is nu gedraaid en ligt met hoofd naar beneden. Dus dat is wel een opluchting.

En vandaag weer aan het werk. Nog 3 weken en dan begint mijn verlof! Het komt nog wel echt snel dichterbij!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:30

Wat heerlijk twee weken vakantie Zebraatje, klinkt ook echt als geslaagd tot rust gekomen dus!
En goed op weg in de voorbereidingen! Ben heel benieuwd wat je via Vinted hebt gescoord. En helemaal fijn dat de baby gedraaid is, toch een geruststelling. Qua flesjes zou ik adviseren zoveel mogelijk verschillende te kopen/krijgen, ze zitten vaak ook in van die babypakketen die je bijvoorbeeld via de kraamhulp of verloskundige krijgt. Uiteindelijk koos onze dochter hier zelf welke flessen ze wel of niet fijn vond (en we mochten die zoektocht opnieuw doen toen we aangedikte melk met johannesbroodpitmeel gingen geven omdat ze daardoor een andere maat speen nodig had). En qua luiers, wij hebben die van de kruidvat al jaren. Soms maak ik de fout om pampers mee te nemen maar die lekken veel sneller door hier.

Hier een heerlijk actief weekend gehad, dagje weg met dochterlief naar pretpark, uit eten en een dag op verjaardag geweest en daarna lekker geklust en opgeruimt buiten. Ennnn vandaag eerste dag verlof! Wel nu even aan het werk geweest om nog wat dingetjes te regelen die vorige week niet konden, maar nu echt mijn handen vrij :D Wou eerst deze week vooral alles voor de baby regelen, maar nu het vandaag/vanmorgen nog goed weer wordt ga ik eerst nog buiten wat klusjes doen. En dan de rest vd week in het teken van voorbereidingen voor de baby(kamer), en het huishouden even flink onderhanden nemen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 18:38

Fijn zebraatje je shoot al gedaan!! Hier is hij helaas uitgesteld ivm het slechte weer! Baal er best wel van, omdat hij nu pas over 1.5 week is en ik bang ben in tussentijd meer last van vocht of striae te krijgen.
Ben benieuwd naar je foto’s ! Als je ze wil delen natuurlijk :P

Ah en goed bezig met de baby voorbereidingen ! Geen tips voor flesjes. Ik twijfel nog steeds tussen een glazen Brown of heegen. Heerlijk hè die Vinted pakketjes haha. Iedere keer weer een cadeautje.

Vind het geboortekaartje ook lastig. Er is zoveel leuks/schattigs!! Hoe kies je in hemelsnaam haha

Fijn ook nog even genoten van je vakantie en een goedgekeurde baby in de goede positie! *\o/*

Fijn een heerlijk weekend gehad Lady!! En wauw je verlof begonnen! Nu kan het genieten beginnen!!
Hier nog 9 dagen werken tot aan m’n verlof. Ben stiekem al aan het aftellen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:36

Oef, mijn laatste berichtje hier is ook alweer even geleden. :=
Alles gaat nog goed. Of nouja, de kindjes maken het goed en groeien bizar hard.
Ik zit nu op 32+5 en ze zijn nu allebei ruim 2 kg.

Zelf heb ik het echt wel zwaar maar het scheelt al iets dat het nu is afgekoeld.
Vandaag had ik alweer een stuk meer energie.
Voor de rest heb ik echt alle kwaaltjes tegelijk momenteel, inclusief nachtelijke paniekaanvallen, echt zo naar en eng. Dus daar ga ik binnenkort eens met iemand over praten.

Wij hebben hier thuis wel zo'n beetje alles geregeld voor de komst van de kindjes.
Het enige wat nog echt moet is de vluchtkoffer inpakken maar daar hebben we bijna alles al wel voor in huis.
Wel lekker hoor, dan kunnen we nog even een paar weken rustig aftellen.

Qua flesjes hebben wij Philips Avent, die zaten in de Blije doos en we hebben daar Dr. Brown's bij gekocht.
We wilden voor glas gaan maar de 150 ml hadden ze enkel in plastic dus dan valt er weinig te kiezen haha.
Ik hoop wel dat ik gewoon borstvoeding kan geven maar met twee stuks moet mijn vriend hoe dan ook bijspringen met de fles.
Dat ziet hij gelukkig helemaal zitten, zo fijn!

Wij laten het geboortekaartje door een vriendin ontwerpen.
Dat is dus nog een verrassing maar zij maakt zulke mooie dingen dus dat moet hoe dan ook goedkomen.

Qua luiers hebben wij de New Born Skinprotect van Kruidvat.
We hebben maat 1 en 2 in huis.
Maat 0 verwachten we thuis niet nodig te hebben.

Onze kindjes draaien echt nog wel regelmatig.
Twee weken geleden lagen ze allebei in stuit, vorige week lagen ze beiden mooi met het hoofdje naar beneden en gisteren lag meisje weer in een stuit.
Jongetje ligt voor en zolang hij goed ligt, maakt het volgens de gynaecoloog weinig uit als de bovenste in stuit ligt omdat de baan dan als enigszins is vrijgemaakt door de eerste. :=
Toch vind ik het gevoelsmatig een fijner idee als ze uiteindelijk allebei gewoon netjes met het hoofdje omlaag liggen.
Een draaipoging in het ziekenhuis durf ik niet aan, dat kan zo pijnlijk en stressvol zijn.
Dat wil ik mezelf en de kindjes niet aandoen.
Spinning baby's of Moxa sta ik meer voor open maar ik zie al helemaal voor me dat ze dan allebei gaan draaien en dan steeds om en om in stuit gaan liggen.
Daar zit ik ook niet op te wachten. :')
Ik houd er sowieso rekening mee dat de kans op een keizersnede heel groot is dus misschien moet ik me ook maar aan het lot overlaten qua ligging.

Zijn jullie allemaal al uit over de namen voor jullie kindjes?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:24

Fijn dat de kleintjes het zo goed doen Jolien! Wel jammer dat jij behoorlijk wat klachten hebt. Het is ook niet niks twee van die wurmpjes in je buik!!
Ohja dat snap ik heel goed dat je denkt ja gaat de een goed liggen, maar dat dat de ander eigenwijs gaat doen haha. Maar kijken met de tijd wat er gebeurd haha

Ja wij zijn inmiddels uit de naam. Jullie ook?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:36

Lijkt me ook superzwaar twee baby's tegelijk in je buik! Ik vind m'n buik soms al pijnlijk trekken met eentje. Wel fijn dat de kindjes het zo goed doen <3

Ben heel benieuwd naar al jullie namen! Wij geraken er totaal niet uit :') onze smaak ligt helemaal uiteen haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 22:08

Ja het is echt wel pittig maar het is het inderdaad waard, wetende dat de kindjes het zo goed doen.
En het heeft een hele tijd geduurd voor ik aan mijn klaagzang durfde toe te geven uit schuldgevoel naar de kindjes, maar inmiddels durf ik regelmatig even lekker van me af te mopperen.
Aan de andere kant geloof ik absoluut dat er ook een heleboel vrouwen met één kindje zijn die het nog zwaarder hebben.

Wij hebben de namen inmiddels bedacht.
Ik hoop dan ook dat we ons niet meer gaan bedenken na de geboorte want we hebben verschillende dingen met hun namen erop. :=

Solleke, hebben jullie al namentinder geprobeerd? ;)

Wij hebben vanmiddag foto's laten maken door mijn zus en ik ben er zo enorm blij mee.
Er is niks subtiels meer aan mijn buik maar ik ben er zo trots op.
Straks ga ik hem nog missen. :')
Afbeelding

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 13:13

Gave foto Jolien!! En mega terecht toch dat je trots bent op deze prachtige buik ! Het is wel het huisje waar je twee prachtige kindjes laat groeien. <3 <3

Haha de namen staan vast dus. Bedenken is geen optie meer

En klagen mag ook best hoor! Het is ook zwaar soms. Maar snap je gevoel. Ik heb dat gevoel ook wel, vooral omdat ik echt een makkelijke zwangerschap heb. Dan denk ik echt als ik wel een keer iets heb. Heb echt geen reden om te klagen haha :o

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:59

Hey Dames, ik haak vanaf hier ook graag weer aan. Ik heb vanaf deze week verlof dus hopelijk weer wat meer tijd om ook in het topic gezellig mee te kletsen.

Wat goed J0anieke, wat minder schermtijd! Nu valt er bij mij al een groot deel schermtijd weg nu ik niet meer werk. Maar gisteren en vandaag nog wel druk bezig geweest met het geboortekaartje. Jij hebt nu dan ook al verlof toch?

Jeetje XladyX, er staat veel te gebeuren op jouw werk tijdens je verlof zeg. Fijn dat je in ieder geval de garantie hebt op een vergelijkbare functie als je terug komt. Maar het lijkt me toch heel gek weg gaan. Fijn dat je ijzer ook weer goed is en dat je wat energieker bent! Geniet van je verlof!

Wat een mooi geboortekaartje Solleke_Noah! Super knap ook dat je de tekening zelf gemaakt hebt.

Lekker twee weken vakantie gehad en een weekje weg geweest Zebraatje. En gaaf ook foto's op het strand! Qua geboortekaartjes heb ik nu een aantal proefdrukken aangevraagd bij Studio Dijs (daar hebben we het kaartje van onze eerste dochter van) en het Uilennestje. Maar ik ben niet zo creatief als sommige anderen hier. Flesje heb ik nu een van Heegen gekocht. En qua luiers vind ik die van de Kruidvat helemaal prima voor de newborn fase. Je verschoont dan toch nog zo vaak. Fijn ook dat je baby gedraaid is. Aftellen geblazen naar je verlof.

Wat een mooie foto Jolien! En wat knap dat je al die weken gewoon al twee kindjes in je buik draagt en laat groeien. Lijkt me wel lastig met de ligging van een tweeling inderdaad. Een vriendin van mij is vaginaal bevallen van haar tweeling, het tweede kindje ook in stuit. Zij heeft een hele goede bevalling gehad, mocht je dat vertrouwen geven. Wel naar die angsten zeg. Goed dat je daar hulp bij zoekt en mocht je ooit je hart willen luchten dan mag je altijd een PB-tje sturen.

Ik ben inmiddels 34+3 weken zwanger en dus alweer 4 weken over mijn langste-zwangerschap record heen. Super blij en dankbaar dat ons kindje nog steeds in mijn buik verder mag groeien. Verder vind ik het ook best pittig en ben ik blij dat ik nu verlof heb. Onze dochter komt er al weken 2x per nacht uit en dat breekt best wel op, naast het feit dat het lichamelijk ook gewoon zwaarder wordt met deze termijn. Twee weken geleden heb ik een ijzer-infuus gekregen en dat lijkt gelukkig nu wel iets te doen.

Daarnaast ligt onze kleine man helaas nog steeds in stuit. Ik mag niet in stuit bevallen dus als dat zo blijft wordt het een keizersnede. Ik wil denk ik nog wel een versie proberen, maar hoop dat de kleine man nog uit zichzelf gaat draaien de komende dagen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:01

Prachtige foto Jolien!

Ik lees ook een beetje mee, maar niet echt de energie om aandachtig op iedereen te reageren, sorry daarvoor..
Heb inderdaad nu ook verlof, vanaf 34 weken. Ben nu 35+5. Zit veel in mn hoofd de laatste weken, te veel tijd om na te denken met minder op mn telefoon loeren. _O-
Geboortekaartje toevallig gister nog weer aangepast. Ik had er 1, maar niet heel tevreden over. Nu had kaartje2go weer een nieuw ontwerp waar ik gelijk verliefd op ben geworden, dus dat gaat hem waarschijnlijk worden. :D Had ook bij studio dijs en hippe geboortekaartjes wat ontworpen, maar die prijzen stonden me toch een beetje tegen.. :=

Vervelend dat je dochter steeds wakker is in de nacht Marlou, moet er niet aan denken. :o Vind het overdag al zwaar genoeg met een kind erbij, heel anders dan toen ik van hem zwanger was. En heel vervelend dat je kindje in stuit ligt zeg.. Hoop voor jou dat hij uit zichzelf nog gaat draaien! Versie lijkt me echt verschrikkelijk..

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 14:03

Wat fijn Marlou dat je al 4 weken langer zwanger bent dan de vorige keer !! Wat een mijlpaal! Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt met nog een peuter erbij. Gelukkig lekker verlof. Geniet ervan! Gelukkig lijkt het ijzerinfuus nu te helpen! Wel jammer dat de kleine nog in stuit ligt. Ik denk er ook sterk aan om toch een Heegen fles te bestellen idd. Is het een mooie stevige fles?

Oh al bijna 36 week Joanieke !! Jeetje dat schiet op! Lekker hoor dat je ook al verlof hebt !

Hier nog 5 dagen werken voor ik verlof heb. Merk echt dat ik het sinds deze week zwaarder heb. Heb sinds deze week ineens geregeld harde buiken op allerlei verschillende momenten. Kan dan ook niet wachten om met verlof te gaan! Tel de dagen echt af haha.
Hier moet ik ook nog kijken naar het geboortekaartje. Vind het lastig want er is zoveel leuks! Hoe moet je in hemelsnaam kiezen haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:26

Dankjulliewel, lieverds zijn jullie. :)
Het is echt wel pittig en toch denk ik dat ik onderaan de streep nog mazzel heb.
Helemaal als ik kijk naar de omvang van mijn buik.
Maar we moeten nog een paar weken dus ik wil niet te vroeg juichen. :=

Zira1994, ook bij een makkelijke zwangerschap zijn moppermomenten geheel terecht en toegestaan. ;)
Er is altijd wel iemand die zieliger is of het zwaarder heeft dus daar moet je het vooral niet van laten afhangen.
Kwaaltjes blijven nou eenmaal heel vervelend dus gewoon lekker klagen als je daartoe de behoefte voelt.
Nog even volhouden en dan kun je ook van je verlof gaan genieten.
Haha, erg he, kiezen uit al die leuke kaartjes.
Wij laten het kaartje door een vriendin maken, we hebben in grote lijnen aangegeven wat we graag willen en verder heeft ze carte blanche dus we laten ons verrassen.

Marlou91, wat ga je alweer hard!
Zo fijn dat je het zolang volhoudt, iedere week langer is een winst.
Is de kans op een vroeggeboorte nu ook extra groot?
Je hebt nog wel een boel aan de hand zo te lezen, niet fijn.
Slaap is zo belangrijk, helemaal nu.
Wel heel fijn dat het ijzerinfuus lijkt te helpen.
Gefeliciteerd met je verlof *\o/*
Heb je nog specifieke plannen?
Dat is een hele geruststelling voor wat betreft de bevalling van je vriendin.
Gisteren lagen ze allebei weer met het hoofdje naar beneden dus het kan nog (letterlijk) alle kanten op hahaha.
Superlief, dankjewel!
Hopelijk wil jullie mannetje nog uit zichzelf draaien.

J0anieke, je bent niets verplicht.
Het wordt allemaal zwaarder en dan moet je keuzes maken in waar je, je energie aan besteedt.
Jij ook gefeliciteerd met je verlof. :)
Haha leuk om met die kaartjes bezig te zijn.

Wij hadden gisteren ook nog een klein avontuurtje.
Sinds zaterdag houd ik ineens weer heel veel vocht vast in mijn benen en voeten, ondanks dat het niet zo warm is.
En vorige week was mijn bloeddruk iets verhoogd dus dat wilden ze graag onderzoeken in het ziekenhuis.
De CTG was gelukkig goed, die twee kleintjes hebben het nog helemaal naar hun zin.
Gelukkig maar, maar dat willen we ook zo houden natuurlijk.
Mijn bloed bleek gelukkig ook in orde.
Alleen mijn nierfunctie was minimaal verlaagd dus ik moet weer even om mijn vochtinname denken.
Ze willen het zekere voor het onzekere nemen en voorkomen dat ik toch zwangerschapsvergiftiging ontwikkel dus ik krijg nu preventief bloeddrukverlagers.
Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe mijn bloedwaardes en bloeddruk dan zijn.

Stiekem moet ik er ook wel om lachen: ik heb van alles aan de hand en die twee frummels in mijn buik hebben nergens erg in.
Die groeien lekker door en vinden het allemaal wel prima hahaha.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:37

Vind t best lastig om op iedereen te reageren omdat ik steeds terug moet scrollen en dan alsnog de helft vergeet, excuses :+

Heerlijk dat er al een paar verlof hebben! Ik moet nog 3 dagen werken, dus ik doe bijna met jullie mee.

Prachtige foto jolien! Je mag heerlijk klagen hier bij gelijkgestemden :D we herkennen ongetwijfeld veel! Spannend dat de baby’s nog zo veel draaien.

Zo fijn Marlou dat deze baby wat langer blijft zitten. Pittig dat je dochter nog vaak wakker wordt ‘‘s nachts. Hopelijk is het een fase die snel overwaait.

Zira ook verlof in zicht! Doe je wel een beetje rustig aan in je laatste dagen werken? Heel onprettig die harde buiken..

Hier nu 35+1. Afgelopen maandag groeiecho gehad en hij groeit goed. Alleen ligt hij nog steeds in stuit en zijn z’n billetjes al een beetje ingedaald.. nu een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog om over een uitwendige versie te praten, daar wordt ik morgenochtend over gebeld. Vermoedelijk volgende week dan dat de versie plaatsvindt.

Wij hebben het geboortekaartje klaar! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:14

Wow zoveel al verlof in zicht :D heerlijk!

Hele mooie foto Jolien! Spannend nu wel, hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging in de maak. Wel geruststellend dat ze je zo goed in de gaten houden.

Marlou: zal wel een opluchting zijn dat je baby ondertussen al zo 'lang' blijft zitten? Of overheerst de stress nog wel?

Voor de stuitbaby's: hopelijk draaien ze nog vanzelf of via een versie en blijft de keizersnede jullie bespaard. Ik ga duimen :(:)

Hier wordt het sowieso een keizersnede en hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er tegenop begin te kijken. Heel gek eigenlijk, bij de eerste was het een spoedkeizersnede en je bent al zo murw dan en het enige dat telt is "haal de baby er NU uit". Nu zou alles juist heel relaxed gaan en daardoor begin ik een beetje bang te worden :o

Benieuwd naar al jullie geboortekaartjes! Posten jullie ze hier als de baby er is? :D

@Zira: wat mij betreft bestaat er niet zoiets als een gemakkelijke zwangerschap, het blijft toch 'zwaar werk' en zeker op het einde met alle ongemak(jes)!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:53

Ik hoef alleen nog maar dit weekend te werken. Dan een week bakantie en daarachter komt het verlof. Ben er wel klaar mee hoor. Zeker met werk

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 13:31

Fijn dat ze je zo goed in de gaten houdenJolien ! En toch uit voorzorg medicatie voor de bloeddruk. Hopelijk helpt het en krijg je geen zwangerschapsvergiftiging.

Heb opzich niet perse last van de harde buiken. Ben meer bang dat het een teken is dat ik over de grens ga en dat ik de kleine er kwaad mee doe. Dat ze bijv niet meer goed groeit of dat ze te vroeg komt erdoor. Dus probeer nu wel een stuk rustiger aan te doen. Heb het ook aangegeven op werk dus m’n collega’s remmen me nu ook wel een beetje haha. Mag heel veel ineens niet meer doen.

Spannend de afspraak bij de gynaecoloog voor de draai poging !

Kan me best voorstellen dat je het spannend vind Solleke! Het is toch een grote operatie en niet niks. Vorige keer had je waarschijnlijk geen tijd om er over na te denken.

Haha het blijft zeker zwaar werk zwanger zijn, maar heb echt nauwelijks kwaaltjes dus prijs me wel echt heel gelukkig !!

Heerlijk Sweetgirl ook bijna verlof !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:52

Ik heb bij mijn zoontje ook erg veel last gehad van harde buiken (ook al heel vroeg in de zwangerschap begonnen, ergens in de 20 weken). Die is pas met 41+4 geboren, dus het hoeft niks te betekenen :P (wel maar p20 met 50 cm en 3500 gram, maar dat hadden ze niet 'voorspeld', vks hadden hem over de 4kg geschat)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 16:27

Oh dat is wel een hele geruststelling Joanieke! Ik heb morgen weer groeiecho. Ben benieuwd waar ze de kleine dan op schatten :D.
Gaat idd best vaak fout he die schattingen van de groei haha

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:48

Ja deze schatten ze nu ook weer wat groter, terwijl ik zelf t idee heb dat deze een stuk kleiner is nog. Ik geloof t allemaal wel, wacht mooi de bevalling af en zie dan wel wat eruit komt. _O-

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:24

Ik lees alles mee, maar ik reageer hier niet zoveel.

Hier gaat het over het algemeen niet zo goed. De placenta is bij de vorige controle niet verschoven, dus ik ben nu medisch gemaakt. Gelukkig nog geen bloedverlies gehad.
Verder ontzettend veel vermoeidheidsklachten, nu vanaf deze week voor 3 uur per dag ziekgemeld. Dus dat valt me tegen.
Gisteravond kreeg ik daarbij samentrekkingen in mijn onderbuik, elke vijf minuten voor 45 seconde per keer bij nu dus 27 weken zwanger. Het voelde echt als de voorweeen bij mijn eerste, maar dan niet pijnlijk. Uiteindelijk dus maar gebeld en naar het ziekenhuis geweest voor een volledige work-up. Het is onduidelijk wat dit nu veroorzaakt heeft, ik heb geen blaasontsteking en de baby doet het top, maar gelukkig is mijn baarmoedermond nog mooi lang en daardoor mocht ik naar huis. ‘s nachts zijn ze goed afgezakt.

Het maakt het vertrouwen in m’n lichaam nog lager merk ik. Deze zwangerschap gaat van onzekerheid naar onzekerheid (hematoom, auto-ongeluk, placenta previa, vermoeidheid en nu dus ook nog dit), en daar baal ik enorm van en dat maakt me ook wel verdrietig. Toch antwoord je tegen iedereen die vraagt hoe het gaat dat het ‘goed’ gaat, want steeds de negatieve dingen zeggen wil ik ook niet, en gelukkig zijn er ook mooie geniet momenten deze zwangerschap. Maar het gaat helaas niet van een leien dakje…

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 22:49

Haha ja idd Joanieke eerst zien dan geloven als het geboren is :P

Jeetje wat een pech heb jij deze zwangerschap Sannens!! Kan me voorstellen dat je daar onzeker en verdrietig van wordt. Wat een schrik ook gisteravond !! Gelukkig met een sisser afgelopen en zit de kleine nog veilig binnen. Kan me voorstellen dat je vaak maar gewoon zegt dat het goed gaat. Kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om alles uit te moeten leggen…. Dikke knuffel voor jou en rustig aan !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 00:40

Sannens schreef:
Ik lees alles mee, maar ik reageer hier niet zoveel.

Hier gaat het over het algemeen niet zo goed. De placenta is bij de vorige controle niet verschoven, dus ik ben nu medisch gemaakt. Gelukkig nog geen bloedverlies gehad.
Verder ontzettend veel vermoeidheidsklachten, nu vanaf deze week voor 3 uur per dag ziekgemeld. Dus dat valt me tegen.
Gisteravond kreeg ik daarbij samentrekkingen in mijn onderbuik, elke vijf minuten voor 45 seconde per keer bij nu dus 27 weken zwanger. Het voelde echt als de voorweeen bij mijn eerste, maar dan niet pijnlijk. Uiteindelijk dus maar gebeld en naar het ziekenhuis geweest voor een volledige work-up. Het is onduidelijk wat dit nu veroorzaakt heeft, ik heb geen blaasontsteking en de baby doet het top, maar gelukkig is mijn baarmoedermond nog mooi lang en daardoor mocht ik naar huis. ‘s nachts zijn ze goed afgezakt.

Het maakt het vertrouwen in m’n lichaam nog lager merk ik. Deze zwangerschap gaat van onzekerheid naar onzekerheid (hematoom, auto-ongeluk, placenta previa, vermoeidheid en nu dus ook nog dit), en daar baal ik enorm van en dat maakt me ook wel verdrietig. Toch antwoord je tegen iedereen die vraagt hoe het gaat dat het ‘goed’ gaat, want steeds de negatieve dingen zeggen wil ik ook niet, en gelukkig zijn er ook mooie geniet momenten deze zwangerschap. Maar het gaat helaas niet van een leien dakje…

Dikke knuffel! Voel je niet schuldig over het minder werken. Je bent een kleintje aan het maken en je lichaam geeft aan dat het wat meer rust nodig heeft, goed dat je daar naar luistert!
Ik snap je gevoel wel dat het je verdrietig maakt, maar weet dat je niet de enige bent met deze klachten, en dat het echt heel normaal is. :(:)
Fijn dat de check van de kleine goed was! En heel naar dat je nu toch nog medisch bent geworden vanwege de placenta, dat is ook echt geen leuke bijkomstigheid..