Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:22

Winged schreef:
oji: Het is meer uit bezorgdheid en gericht op te voorkomen dat je gaat jojo-en. Geen kritiek, maar advies om áls je iets aan gaat pakken je iets langdurig aanpast. Meer dan 10 weken op een te laag aantal kcal gaan zitten kan simpelweg schade veroorzaken aan je organen. En als je na 10 weken lekker in de zomer alles laat vieren heb je in september de 10kilo die je kwijt was er ook zo weer aan. Ik snap heel goed dat je in de zomer lekker een paar kilo kwijt wilt hoor. De kans is alleen groot dat als je het niet structureel aan gaat pakken je er na het stoppen van het dieet je het er snel weer bij hebt.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik ben in 2005 25 kg afgevallen door koolhydraatarm te eten. Ik viel toen 1 kg per week af. Na 20 jaar zit er geen kg extra aan.

Jodi93

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:05

Hier vanochtend weer op de weegschaal gestaan.

Nu 77,2 kg.
800 gram eraf deze week.

Week 1: 2 kg minder.
Week 2: 0,1 kg erbij
Week 3: 800 gram minder.

Totaal nu 2,8 kg afgevallen.

Snaaien in de avond is er nu bijna helemaal af.

Afgelopen 2 dagen niet kunnen sporten. We zijn dag dierentuin geweest en dag veel in huis gedaan.

Morgen weer sporten. Vandaag drukke dag op werk. Fysiek zwaar werk dus ik verbrand vandaag genoeg.

Nog 2 kg en dan heb ik mijn beoogde doel al gehaald. Maar als ik zo langzaam in dit voeding patroon kan blijven wil ik proberen misschien een paar kilo meer eraf te doen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:09

Goed bezig Jodie! :D

Hier vanaf vandaag de handrem er weer op en vrijdagochtend eens wegen. Al zit ik wel in mijn maandelijkse periode dus misschien ook niet heel handig dan

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:57

Vandaag weer een meting gehad en 1.4 kilo vet verloren! Super blij mee, gezien ik aardig richting streef gewicht ga is het moeilijk er nog wat af te krijgen dus ik ben er super blij mee!

Visceraal vet was nog steeds 6 dus dat is super gezond en de spiertjes nog steeds 51 kg, dus tijd dat ik even weer iets zwaarder ga trainen zodat dit bij de volgende meting meer word. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:14

Ik zwengel mezelf weer een keer aan, sporten gaat goed maar eten een stuk minder.
Heeft iemand nog een tip voor een hartige snack met weinig calorieën ?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:22

Josien_ schreef:
Ik zwengel mezelf weer een keer aan, sporten gaat goed maar eten een stuk minder.

voor in de avond? of als tussendoortje? Ik ben ook echt een hartig (en ook nog liefst warm eten) persoon, zelf hou ik wel van:

- gekookt eieren met crispy chili olie en cottage cheese :9
- quiche muffins zonder bodem
- wasa vezelrijke crackers met hummus/spread
- kant en klaar gegaarde kipstukjes/borrelkip hapjes

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:25

Benzz schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik ben in 2005 25 kg afgevallen door koolhydraatarm te eten. Ik viel toen 1 kg per week af. Na 20 jaar zit er geen kg extra aan.

En ben je koolhydraatarm blijven eten/heb je dingen uit je eetpatroon gelaten die je daarvoor wél at?

Ik geloof er in dat je op gewicht blijft door eetpatronen aan te passen. Niet voor even snel voor de zomer, maar voor de lange termijn. In dit geval ging het om in 10 weken tijd veel af te vallen. Daar zit voor mij het punt in.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:26

Aight schreef:
Josien_ schreef:

voor in de avond? of als tussendoortje? Ik ben ook echt een hartig (en ook nog liefst warm eten) persoon, zelf hou ik wel van:

[ Afbeelding ]

Voornamelijk voor in de avond op de bank!
Gisteren heb ik sojabonen met zout zitten knabbelen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:36

Josien_ schreef:
Aight schreef:

[ Afbeelding ]

Voornamelijk voor in de avond op de bank!
Gisteren heb ik sojabonen met zout zitten knabbelen.

Oja ook lekker! Mocht je een sligro ter beschikking hebben dan zijn geroosterde tuinbonen echt heel lekker (ook over salades etc) https://www.hanos.nl/nl/Assortiment/Dro ... p/28501560

Verder snack ik meestal met een pakje lu toastjes met cottage cheese, kruidenkaas light oid. Knapperig bevredigt de snackdrang toch het meeste :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:57

Zag een hele kwarkcake hype op instagram, dus ga hem eens proberen!

Als het wat is mooi per plak invriezen als tussendoortje :)

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:14

Ziet er lekker uit! Heb je een recept?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:59

Gewoon een koopmans mix! Water ei en kwark toevoegen en voila!
Heb er nog wel een appel en kaneel doorheen gemikt.

Ik ga nog wel op zoek naar een from the ground up recept, denk dat er nog wat kcal af kunnen :) al zou hij nu ook volgens de verpakking maar iets van 83 kcal per plak moeten zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:29

Klinkt makkelijk!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:57

Kwarkcake is inderdaad enorm lekker! Hier maak ik die ook regelmatig, vind die zelf soms lekkerder dan de gewone cake.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:14

O die cake ziet er echt heel erg goed uit!

Die ga ik wel even noteren als snackje tussendoor :j

Net even weer een half uur staan sporten als een malle in de woonkamer :')

Deze week was voor mijn gevoel echt weer wat minder. Heb mijn man nogmaals aangesproken. Want ik kan zo moeilijk nee zeggen en laat me veelste makkelijk overhalen. Dus van de week gezwicht voor een medium bigmac menu.

Nu mezelf weer flink op de vingers getikt en vandaag dan ook weer strak in het regime.. :')

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:38

Nou hier was het weer even wegen vanochtend. Heb wel op 4 verschillende plaatsen gewogen _O-

Maar hij gaf toch echt 76,1 kg aan *\%/*

Week 1: 2 kg minder.
Week 2: 0,1 kg erbij
Week 3: 800 gram minder.
Week 4: 1,1 kg minder

Dus nu totaal 3,9 kg afgevallen :D

Hoe gaat het verder bij iedereen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:19

Lekker bezig! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:44

Wauw wat goed!! :D

Ik heb me vandaag voor het eerst dit jaar gewogen. :=

+5 maar had +10 verwacht dus het viel mee.

Nu eerst even 1700 kcal eten voor 2 weken zodat ik er weer aan wen. Mijn verbranding ligt gemiddeld rond de 2200-2500 volgens mijn Garmin. En dan daarna langzaam m’n kcal opbouwen zodat ik rustig af blijf vallen.

Ik wil nu nog 7-10 kilo kwijt. Over -7 heb ik een gezond BMI. Maar ik wil eigenlijk -20. Dan ben ik in totaal 20 kilo afgevallen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:26

Goed bezig!! Die kwarkcake ziet er ook lekker uit :9

Klinkt als een mooi plan Marlinde!

Ik voel me een stuk relaxter sinds de wisseling van anticonceptie, dus ik probeer ook weer rustig de draad op te pakken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:08

Renee1991 schreef:
Goed bezig!! Die kwarkcake ziet er ook lekker uit :9

Klinkt als een mooi plan Marlinde!

Ik voel me een stuk relaxter sinds de wisseling van anticonceptie, dus ik probeer ook weer rustig de draad op te pakken.

Wat is er veranderd in je hormonen als ik vragen mag?

Ik heb zelf ook heel veel hormonale klachten en ik ben nu na jaren geen hormonen te hebben gebruikt weer begonnen met de pil. Ik kan schijnbaar echt niet zonder hormonen helaas, voel mij nu ook een stuk beter. :)

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:26

Naar aanleiding van dit topic en jullie advies ben ik begonnen aan de methode bakje geluk. Een kennis had de boeken nog liggen dus die kon ik mooi overnemen. Na een week het volgen ben ik toch 1.8kg kwijt. Ik vind het heel fijn dat er geen voedingsgroep wordt buitengesloten, want dan zou ik het nooit volhouden. Wel heb ik nog de hele dag zin in friet en pizza :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 21:28

Ik zit opeens midden in een verhuizing, ik was al een tijdje op zoek naar een ander huis en ineens is alles snel gegaan.
Gelukkig had ik maaltijden in het voren gekookt voor als ik geopereerd ben, daardoor eet ik ondanks de drukte gezond.
Nu ik zo druk ben eet ik wel iets meer, maar het lukt om niet helemaal door te slaan naar ongezond.
En 3x per week sporten houd ik er ook in.
Morgen middag zal ik weer op de weegschaal gaan, even goed de vinger aan de pols houden of het meer eten niet voor extra kilo’s zorgt, of dat ik juist te veel afval door de drukte.

Ik wist het vooraf al, stabiliseren is lastiger dan het proces van veel afvallen.

Zodra het wat rustiger is in mijn hoof zal ik inhoudelijk op jullie reageren.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:02

Ik ervoer stabiliseren ook als uitdagender dan de fase van afvallen. Daarvoor moet je echt je patronen onder de loep nemen, je relatie met eten veranderen, intuïtief leren eten.

Ik had laatst wel een hele interessante podcast geluisterd over de laatste wetenschappelijke inzichten en dat cellen blijkbaar een "vetgeheugen" hebben:

https://open.spotify.com/episode/1856fw ... MaHdWR1xxA

Verder focus ik me nu vooral op sporten en heb ik het afvallen losgelaten. Heb nu een gezond BMI en wil me vooral lekker in mijn vel voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:05

@ petrichor Ik had implanon en voelde me best wel down en chagrijnig, én enorme snaaidrang. Nu overgegaan op een mirena spiraal. Hij zit er nog maar kort in maar ik voel me wel beter :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:31

Ik wil me ook melden!
Ik wil er ongeveer 15 van af. Sporten gaat goed, ik klim 2-3x per week, heb hardlopen opgepakt en ga soms naar de gym. Alleen het eten is soms wel een ding…