Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:31

Sterkte Padoertje. Maar even rustig aan met het fietsen, hopelijk ben je snel hersteld. Wel fijn dat je nu niet heel erg last er van hebt.

IMAY1990 Ik ben benieuwd of het geholpen heeft. Eens in de zoveel tijd naar de chiropractor is wel fijn ja. Ik moet eigenlijk ook weer eens een afspraak maken. :j

Hier helaas druk met leren. Zo nu en dan wel eens op de tacx en dan ondertussen hoorcollege kijken. :)) Maar ben wel toe aan wat mooier weer en buiten fietsen. Helaas ook de tweede ronde bij de Elfstedentocht geen kaarten gescoord, dus hopelijk nog via via. Maar ik acht de kans klein..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 13:31

Och Padoertje, sterkte! Aan de ene kant fijn dat je nu al aan de beurt was, aan de andere kant zit je er gewoon helemaal niet op te wachten. Rustig aan herstellen en lief zijn voor je lichaam. Beter goed laten helen en voor je het weet zoef je weer over de wegen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:11

Eerste rondje op Beauty gereden (bijnaam van de fiets).

Ik denk dat ik nog nooit zo fijn op een fiets heb gezeten, alles gaat zo soepel en vlot en betrouwbaar. Het fijne is dat ik 0 lichamelijke klachten had. Waar ik bij de leenfiets een soort van enorme kramp in mijn benen kreeg, was dat nu totaal niet aan de orde.

Voor mijn idee kan ik ook sneller optrekken en harder fietsen.

Wel kan ik nu gelijk gaan poetsen. Nieuwe fiets op niet ze gaan allemaal gelijk kraken bij modder en water wat dat betreft. Maar op het frame lijkt het modder vooral wat op te liggen ipv dat het erin trekt.

Heel blij met deze aankoop hier ga ik zoveel meer plezier aan beleven!

Helaas lukt een foto uploaden niet, de laatste tijd heb ik wat problemen met uploaden via de telefoon.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 08:44

Tof hoor , dat de nieuwe fiets goed bevalt @Zebrastreep *\o/*
Ik hoop dat het met de foto toch nog gaat lukken :j

Zo , he he , eindelijk weekend .Daar was ik wel weer aan toe . :D
Zo ontbijten , dan gaat het zaterdag ritueel beginnen .
Op pad voor de boodschappen , was doen , stofzuigen en er staat nog 2 uur en 20 minuten
fietsen op de planning .
Morgen dan lekker naar de sportschool en sauna .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:57

Ik kan weer uploaden dus hierbij nog wat foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:35

Wat een mooie fiets Zebra!

--

Hier dikke ellende gehad met de andere hond maar dat lijkt sinds gister avond weer oke te gaan. Vanmorgen nog weer iets beter. Durf hem weer alleen te laten dus we gaan straks Rijssen of Nijverdal/Hellendoorn fietsen. De jongens beslissen haha.

Sorry dat ik niet zo gezellig mee deed maar had ff andere dingen aan m'n hoofd. Nu het met de hond weer beter gaat kan ik weer gezellig doen :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 12:58

Ik ben onverwachts begonnen aan een kleine roadtrip naar Zuid Limburg. Ik speel al een tijdje met het idee om een tweede wielset voor de gravel te maken met 45 mm banden en ik vond een mooi setje velgen op marktplaats. Dus, even ophalen en dan gelijk maar even de benen strekken op de fiets daar voor ik weer terug ga rijden.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:05

Mooie fiets Zebra, je hebt er lang op moeten wachten. Fijn dat ie ook zo goed fietst :D

@Time: heel schema. Schijnt bij jou ook de zon?

@Maaike: slim, het nuttige met het aangename combineren :D

Ik stap zo ook eindelijk weer eens op de fiets voor een rondje buiten... *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:53

De zon schijnt en iedereen wordt blij :D
Hier ook heerlijk rondje Rijssen gedaan.
We hadden iemand mee op een gewone fiets en die bepaalde het tempo. Echt een super lekker rondje gefietst.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:33

@leeslampje , ja zeker schijnt hier de zon .
Zit al de hele dag te twijfelen binnen of buiten te fietsen . Maar ik stap zo toch binnen op de fiets .
Daar waar de zon niet komt is het tricky , ik heb namelijk geen gravel bike .
En met de racefiets vind ik het toch een dingetje.

Voor diegene die wel naar buiten gaan / zijn geweest *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 20:49

Zelfs met een gravelbike werd het een dingetje :\ . De route die ik gevonden had, vertelde dat ‘zelfs na veel regenval is deze route goed te rijden’. Ik vind na dit ritje dat ze ‘veel’ moeten specificeren. Het was niet te doen! Het ging over akkers waar je al glibberend over tractorsporen moest, het ging door bos dat half onder water stond, het ging over singletracks die spekglad waren en het beloofde mooie gravel langs de Maas was opgeslokt en afgesloten (en toen was ik het zat en heb ik de weg terug naar de auto maar geplot over de weg).

Maar de velgen zijn mooi! En helemaal wat ik zocht. Nu even bandjes bestellen en dan alles inleveren bij de fietsenmaker om het in elkaar te zetten. Dan kan ik hopelijk snel wat avontuurlijke routes rijden. Maar niet die van vandaag, die vergeet ik heel snel! _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 09:59

Goedemorgen :O

Ik zag al zoiets bij jou op Strava @Maaike :(:)
Nou , ik heb 2 uur binnen gefietst , en daarbij een film gekeken .

@Zebrastreep ; een plaatje hoor <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:37

Niets aan al dat water Maaike. Gelukkig is het voorlopig droog en zonnig, kan de boel is fatsoenlijk opdrogen

Hier vanmorgen een lekker thuis rondje gefietst. Was druk op de mtb route! Maar goed, dat hoort bij de populariteit van de route en dan zondag ochtend rijden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:46

Ik ben ook niet zo'n held met al dat water. Hoop dat het gauw allemaal weg trekt.

Welke route heb je gedaan, Marlies?

Ik heb vanmorgen lekker uitgeslapen. Begin de van de middag paars gefietst en daarna nog gewandeld met de honden.
1e keer helemaal alleen gegaan. Niemand wilde mee.

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:53

Het was een heerlijk (fiets) weertje dit weekend vond ik! Koud, maar zoo lekker met de zon erbij. En op de Veluwe was het goed te doen qua ondergrond, of we hadden geluk met de routes natuurlijk :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:49

Op plekken waar de zon komt droogt de straat mooi op . Daar waar geen zon komt blijft rijp op de straat .
Zag het vandaag ook toen ik een rondje hardlopen was .
Met het zonnetje was hardlopen zelfs warm , en ik had dus al snel mijn jasje uit . :j

Goed bezig @ Jesda , en ik zag idd was foto’s voorbij komen op Strava @ Thami .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:06

Jesda, rondje Hellendoorn en lusje blauw/Holten er bij aan.

Goed dat je toch bent gegaan alleen!

Time, ja in de zon was het zalig. Wij hebben in de middag nog even een fijn rondje gewandeld en bewust langs de Regge ipv door het bos, even zon absorberen {:}

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 22:33

Haha, ik had een thema dit weekend _O- . Het maakte niet uit wat ik deed, of waar ik kwam, omrijden/omlopen vanwege ondergelopen paden was noodzakelijk. Mijn wandelroute van vandaag werd 4 km langer :') . Ik heb in ieder geval mijn beweging wel gehad. Morgen rondje fietsen op de Veluwe, hopelijk is het daar droger.

@ Thami, mooie route vandaag! Ik heb hem gepikt, die wil ik ook wel een keer rijden.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:07

@maaike ja dit is echt een aanrader! Er zitten wel paar stukken wat technische singletrail in; steile heuveltjes op met boomwortels en bochtjes.
Daar mis ik nog kracht en handigheid, dus een goed oefening!
De route van zaterdag zou ik niet perse zo nog eens rijden, voor een gravel rit veel te veel over de straat. Nu hadden we aan het eind ook stukje afgekort zodat we nog wk cross konden kijken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:39

Ik zag wat leuke Strava-ritjes voorbij komen, en ik spiekte ook even in de Strava Bokt-groep en zag daar nog meer mooie ritjes :j

JesdaJinn: heerlijk dat je toch gegaan bent, en met hondjes ben je ook niet echt helemaal alleen.

Maaike: wat een pech met de routes! Zo stom lijkt me dat. Drie keer is scheepsrecht, volgende keer hopelijk een beter rondje. En binnenkort de nieuwe wielen testen? :D

Ik heb ook genoten, heerlijk rondje van 65km gedaan. Halverwege nog heerlijk in de zon, uit de wind in een zitzak aan het strand gehangen met warme choco. Het koelde toen wel erg snel af. En toen moesten we nog een km of 30 terug: stijf, stram, bibberend, pijnlijke voeten en handen van de kou :brr:

Maar het was weer genieten {:}

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 08:43

Dat is het nadeel he, pauze houden is heerlijk, maar de dagen zijn kort en snel weer koud brr.

Het was vanmorgen mega koud op de fiets zeg, ik moet voor woon-werk maar is op zoek naar een overbroek of zo, de bovenbenen waren gewoon pijnlijk van de kou.

Helaas roept de plicht weer en kan ik pas weer voor de ontspanning op de fiets op woensdagmiddag.
Veel plezier op de Veluwe vandaag Maaike!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 21:07

@Thami, dankjewel voor de waarschuwing. Die route heb ik even geparkeerd voor een later tijdstip. Ik wilde vandaag vooral even ongecompliceerd rondjes rijden O:) .

@Leeslampje, volgens mij zag ik je voorbijkomen op Strava. Het zag er ontzettend mooi uit! Maar inderdaad, stilstaan is met deze temperaturen minder fijn. Je koelt zo snel af!

Ik had vandaag eindelijk een heerlijke dag op de gravelfiets. De afgelopen weken veel pech gehad met de routes. Veel plekken zijn zo nat dat ze onbegaanbaar of ronduit frustrerend zijn om te rijden. Afgelopen zaterdag heb ik echt vloekend op de fiets gezeten en vroeg ik mijzelf hardop af waarom ik in hemelsnaam voor deze hobby had gekozen. Vandaag een rondje Veluwe gereden en de Veluwe stelt zelden teleur. Fantastische paden, mooie natuur en eindelijk een rondje ongecompliceerd rond kunnen rijden. Heerlijk :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:59

Wat een mooie foto’s komen er weer voorbij, zo mooi ook met die blauwe luchten <3
De Veluwe is echt next level mooi gravellen he! Ik kan zo genieten van die weidse heide, dat heb ik hier in de omgeving niet echt.

Vandaag had ik ondanks de zon geen zin om te fietsen. Dat komt echt heel zelden voor, dus heb het maar als signaal gezien dat ik even een rustdag nodig heb. Wel wat core training en yoga gedaan maar verder rustig aan gedaan. Woensdag weer!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 07:18

Goed dat je dat kunt Thami :j , een extra dagje rust pakken doet goed .

Dat had ik afgelopen donderdag , ik kwam doodmoe thuis .Mijn fietstraining (intervallen )
verschoven naar vrijdag .De dag waar ik al om 06:00 ga zwemmen :roll:
Dus dan rinkelt de wekker al om 05:45 en is het een lange dag .
Maar het was een goede keuze , s,avonds fit en mijn training ging wel lekker . :j

Mooie foto,s @Maaike *\o/*

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:31

Ja deze skippen/ verschuiven vond ik acceptabel. Was een eventuele duurrit, en de twee laatste weekenden al meer gedaan dan voorgeschreven.
Heb hem voor nu verschoven naar vrijdag, even kijken hoe de week loopt :)

Respect hoor zo vroeg het zwembad in, dan hele dag werken en daarna nog fietsen. Dat is een triatlon op zich!