Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:37

Naja hoop eigenlijk dat die niet gelijk heeft en dat die gewoon van de week komt. Xladyx dat biedt nog een beetje hoop!

Fenn dankje, jij ook succes en hoop dat je snel je kindje in handen hebt! *\o/*

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:05

Wow nog paardrijden de dag van je bevalling, lukt dat nog? :D

Hebben jullie trouwens allemaal al je definitieve naam? Ik denk wij wel, maar hoe dichter bij de datum, hoe meer ik twijfel :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:07

Wij hebben nog geen naam hoor, morgen 35 weken :') maar we hebben wel een shortlist van 3, we hebben het er zelfs al over gehad het pas te beslissen als ze er is haha.

Hier net bij verloskundige geweest, baby is nu lekker gemiddeld. Dus dat is fijn.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:20

Farjen schreef:

*knip*

Kort antwoord want wil jullie topic niet te veel verstoren.

Nou ik heb er toen opgezeten, gestapt en een rondje gegallopeerd dus echt trainen was het niet. 3 dagen ervoor nog wel echt getraint. Maar ik had toen echt een hele makkelijke zwangerschap en kleine buik, dat lijkt nu wat anders te gaan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:50

Farjen schreef:

Hebben jullie trouwens allemaal al je definitieve naam? Ik denk wij wel, maar hoe dichter bij de datum, hoe meer ik twijfel :')

Wij hebben inmiddels een definitieve naam. Maar dat heeft wel tot 37 of 38 weken geduurt. :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:53

Fijn dat je je nog zo goed voelt Fenn, maar snap dat het mentaal wat lastiger is. Je leeft toch naar die 40 weken toe.

Wij hadden met voor m'n oudste ook pas een naam rond 35 weken. Bij de tweede ging dat echt veel makkelijker en had ik 'm voor de 20 weken al en nu ook zo rond 20 weken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:09

Grappig die verschil in namen, ik wist het bij de geslachtsecho. Ineens kwam het bij mij op en mijn man vond het ook erg mooi :j

XladyX ik vind het wel gezellig dat je meekletst hoor :P Altijd fijn een ervaring deskundige hahaha
Knap hoor dat je nog kon rijden. Ik durf het niet meer aan ook al is ze erg braaf. En kreeg ook snel buikpijn steeds

Redbutton fijn!

Fenn 41 weken alweer. Moet nou wel bijna komen toch? :D Ananas eten, frambozenbladthee en even sporten met manlief lol. Heb toevallig gisteren lekker ananas gegeten. Fijn dat je je goed voeld. Hopelijk niet lang meer!

Nicolefloor haha ik slaap ook nog elke nacht lekker. Nu iets minder ivm pup maar dat gaat ook al heel goed

Ceciel welkom! Balen van de zwangerschap cholestase... wat lijkt mij dat naar...
Wat eng zeg dat je baby kan sterven door dit na 36 weken. Snap wel dat je niet kan wachten!

Jasz ik begrijp dat je hetzelfde als ceciel hebt? Beterschap.. Niet leuk!

Voor jullie beide hoop ik dat het wat draaglijk is/wordt :(:)

Ik ben dus vanochtend de slijmprop kwijtgeraakt. Ik vind het maar spannend :+ Ook best harde buik vandaag en ongemakkelijk. Ben heel benieuwd. Liever na vrijdag, dan moet m'n veulen naar de keuring :+
Dit monster doet het goed!
Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:48

Wat schattig de pup! Fijn dat het zo goed gaat.
Ik denk dat wij de naam eigenlijk ook al op 20 weken wisten. Maar omdat het zo vroeg was twijfelen we nu heel erg haha.

Hopelijk blijft de baby nog even zitten kabayo, bij mij op de cursus zeiden ze dat het nog weken kon duren na het verliezen van je slijmprop

Hier hebben ze vandaag na 7 weken afwassen de nieuwe vaatwasser geplaatst **\O/** groot feest.
Mijn man wilde hem eigenlijk zelf inbouwen maar dat mocht hij niet van mij haha. Zag het al gebeuren dat dat pas na zijn week weg zou gebeuren.
Daarnaast heeft hij stress merk ik, hij ziet er toch wel een beetje tegenop om weg te gaan volgende week. Hij is niet zo een prater maar het kwam er net tussen neus en lippen toch uit.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:59

@kabayo, ja klopt zelfde idd, maar nog niet zulke hoge waardes.
Wat een schatje zeg!

Ik verloor bij m'n oudste de slijmprop voor het eerst al met 37 weken, maar met 40+3 bevallen. Je lichaam maakt het dan gewoon steeds opnieuw aan. Maar je weet dan in ieder geval dat het niet meer super lang gaat duren!

@redbutton, wat fijn een nieuwe vaatwasser! Ah ja, snap wel dat hij daar stress van heeft.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:05

@farjen wij wel, vanaf de geslachtsecho al. En ook niet meer getwijfeld :-D

@XladyX knap, ik durfde niet meer toen ik het goed voelde bewegen, dat was ongeveer met 20 weken (placenta voor). Train hier helemaal niet, rij alleen maar buitenritten in het bos tegenover ons huis #heerlijk

@jasz fijn dat de inleidingen soepel gingen, hopelijk aankomende ook! Ik zie er wel een beetje tegenop, met 36 weken is het lichaam en de baby er vaak nog niet helemaal op berekend. De gynaecoloog raadde me ook een ruggenprik aan ivm de weeenstorm door de oxytocine die opgeschroefd word.. hoop stiekem dat m'n lichaam het zelf oppakt na vliezen breken maar ik ben er bang voor.

@Kabayo wat leuk een pup! Wel heftig nu er "even" bij, ben wel een hondenvriend met 3 van die muiters in huis maar moet nu even niet denken aan een pup haha. Nu was onze berner sennen als pup helemaaaal niet makkelijk in de nacht.

@redbutton fijn dat de vaatwasser geïnstalleerd is. Dat we daar zo blij mee kunnen zijn hè hahaha! Vriendlief hier gaat volgende week ook weg van woensdag t/m maandag, bedrijfsuitje formule1.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:21

Hoop voor je dat je lichaam het snel overneemt en het soepel gaat.

Weer bloed geprikt in ziekenhuis vandaag en galzuren zouten waren nog iets hoger, 19,4. Leverwaardes gelukkig nog oké. Wordt gelijk overgenomen en over 2 weken weer een afspraak en dag ervoor moet ik weer bloed prikken. Ik heb ook ursochol gehad, dus hopelijk gaat dat helpen. Jeuk is vandaag al de hele dag enorm aanwezig en dat het warmer wordt buiten helpt dan absoluut niet.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:21

Wie weet heeft iemand een fijne tip voor mij!

Ik ben as vrijdag 39 weken zwanger van ons eerste kindje, een meisje, helemaal leuk! Qua klachten valt het echt goed mee, voel mij niet top, maar dat hoort er dan een beetje bij denk ik maar haha. Waar ik sinds 1,5 week last van heb, en vandaag vooral, is tintelingen/dove gevoel in handen. Iemand daar goede en fijne tips voor? Morgen ga ik het sowieso ook met mijn verloskundige bespreken. Het schijnt toch echt een bekende zwangerschapskwaal te zijn en op internet staan wel wat tips, maar wie weet heeft iemand ervaring hiermee? Vandaag is het eindelijk weer wat warmer en mooi weer, dus hallo vocht vasthouden! :')

Nu alles zo'n beetje klaar is in huis voor de kleine komt, wilde ik mij storten aan de achterstand fotoboeken haha, nu valt dat vies tegen als je handen niet mee willen werken :+

Oh nog leuke tip; HÄSTHAGE wandlamp van Ikea. Mijn man en ik gaan graag naar Zweden en dat gecombineerd met paarden kan deze wandlamp in de kinderkamer natuurlijk niet ontbreken haha *\o/*

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:57

Redbutton: goed nieuws dat de beeb nu lekker op schema ligt

Fenn: spannende periode, kan nu echt niet lang meer duren. Ik hoop dat jij de bevalling gaat ervaren zoals je hoopt.

Nicolefloor: Jij gaat ook hard nu! Wel leuk dat de naam nu definitief is.

Ceciel: Welkom! Hopelijk zijn de laatste loodjes te doen, lijkt me echt niet fijn die cholestase. Ik heb al snel een jeukende huid en kan mezelf al kapot krabben zonder cholestase...

Kabayo: spannend en heftig dat je nu aan een pup bent begonnen! Hopelijk is je kleine viervoeter baby een makkelijke ;)

LvA1993: wat vervelend van de tintelingen. Ik denk inderdaad oefeningen, soort hand yoga? Of yoga oefeningen waarbij je de handen van hoog naar laag beweegt?

Ik zie allemaal leuke babykamertjes voorbij komen. Bij ons is de kamer nu klaar om te stucen... :')

Verder goede controle gehad vandaag (27 weken nu). Nette buik en baby heeft het naar z'n zin. Vorige week even de druppel gehad op 't werk. Het is nu duidelijk, eindelijk, dat ik geen nachten meer ga doen. Pijpje was echt hélemaal leeg. Was in 4 weken ook maar iets van 300 gram aangekomen. Afgelopen week levert het mij al zoveel meer rust op en ben meteen weer 700 gram aangekomen.

Nog lief plaatje van paard en buik:

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:27

Flinke kwaaltjes komen nog langs, de cholastase lijkt me heel ellendig, ik kan al zo slecht tegen jeuk, of voelt het toch anders als het vanuit ‘binnen’ komt ipv bovenop je huid als bijvoorbeeld een muggenbult?

Het dove gevoel herken ik niet, maar ook zeker storend. Hier werkt magnesium echt heel fijn voor krampen maar weet niet of hetzelfde mechanisme achter het probleem zit…
Herken wel dat nu het weer warmer wordt je lichaam ook meteen vocht vast houdt. Vond het wat dat betreft helemaal niet erg dat het relatief koud is geweest deze afgelopen weken.

Aftellen voor de meesten echt begonnen, gek idee hè! Zie mooie babykamers langs komen, hier is nog niets af.. wel alles in huis, maar baby gaat toch de eerste maanden in de co-sleeper dus echt nodig is het niet. Hoop wel de tijd te vinden nu mijn verlof het aan te pakken, maar als het anders loopt ook prima.

En de rottiepuppy is té schattig, pittig hoor twee kleintjes straks in huis. Wel super dat ze dan samen opgroeien <3

@ceciel, spannend maar begrijpelijk besluit. Totaal niet met elkaar te vergelijken maar hier kwam de eerste met 40+3 met hulp van inleiden en de weeënopwekkers omdat mijn vliezen op 40 gebroken waren maar er geen weeën kwamen. Ik vond de opwekkers heel lang goed te doen, maar kreeg ook de weeënstorm op een gegeven moment. Weet niet hoe anders het is zonder opwekkers, hoop dat deze ronde te ervaren, maar achteraf was het pittig, maar wel te doen. Denk dat het ook af hangt van hoe de ontsluiting etc vordert en of je een houding kan vinden waarin je ze goed kan doorstaan. Hier hielp zitten op een bal en een koud aanrecht heel goed, maar prettig was het niet. Toch wel echt haalbaar om ze te doorstaan, dus zou me zeker laten voorlichten als je tegen een ruggenprik op ziet. Sommige ziekenhuizen hebben tegenwoordig ook lachgas bijvoorbeeld. Probeer vooral uit te spreken waarover je het zelf het prettigste gevoel hebt, jij bent degene die alles moet doorlopen :)

@horsiegek, mooi plaatje <3 Zit er geen wettelijke eindtijd aan nachtdiensten eigenlijk? Goed dat je op je strepen hebt gestaan!

Hier alles lekker rustig met 37 weken, die blijft vast nog wel even zitten. Had vandaag zwangerschapsmassage en dat was wel heerlijk zeg. Ze gaf ook aan de drukpunten voor opwekken zwangerschap te vermijden dus als ik overtijd ga of weer gebroken vliezen heb weet ik waar ik even langs ga :')
Meer mensen nog wat selfcare in de planning?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:01

Oeh, was het een massage met gat in de tafel? Vorige zwangerschap vond ik dat fantastisch, deze minder behoefte eraan. Maar zeker een aanrader!

En ik hen ook een boekje met drukpunten... ze werken tot nu toe nog niet. Haha.

Wat fijn horsiegek dat je op werk nu wat geregeld hebt! Succes met de laatste loodjes.

Lva, geen ervaring mee. Dus ook geen tips. Succes nog de laatste dagen/weken.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:11

Ooh wat is iedereen fijn aan het aftellen!

Dat het niet zo warm was vond ik ook nog niet zo erg. Nu het wat benauwd warm wordt kun je dat gelijk merken in vocht vast houden.

Dat van de polsen herken ik wel, maar ik heb dat van het verkeerd in bed liggen. Sinds ik goed kussen heb is dat over. Maar die klachten had ik voor de zwangerschap, niet erdoor.

@horsiegek wat heb je lang nachten gewerkt. Ik heb dat maar tot 23 weken gered en de laatste was er ook 1 teveel. Ik had langer en beter door kunnen werken als ik die niet gewerkt had. Maar dat is voor de volgende keer

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:12

Nee, die had ze niet, maar kwam mij wel beter uit want ben snotverkouden, dan was er nog meer druk op die holtes gekomen..

Kon gewoon op de prettigste zijde liggen en dat ging prima, zo prettig dat ik bijna in slaap viel :') Maar er zijn idd ook salons die wel zo’n gat hebben.
Voor de zonliefhebbers onder ons met dikke buik, ik kreeg ook de opblaasavocado getipt van de Lidl, want daar kan de pit uit <<)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:51

Redbutton, ja ik denk ook als je kindje er is, dat je dan meer "voelt" welke naam er bij past :j Fijn van de "gemiddelde" baby :D

XladyX, topic verstoren doe je niet hoor :D Ik kan al niet meer normaal rondlopen, laat staan dat ik nog zou kunnen paardrijden :+ Maar hier wel veel kilo's bij en ik denk dat 80% van de kilo's gewoon op mijn buik zit. Ik voel me gigantisch :')

Kabayo, ooh die pup is echt een dotje! En slijmprop kwijt, dat is inderdaad heel erg spannend!

Interessant van die slijmprop, ik wist niet dat het nog weken kon duren. Nu voel ik me weer heel erg onvoorbereid :+

Jasz, oh balen dat de waarden verhoogd waren..

LvA1993, tintelingen heb ik niet maar mijn vingers/handen zijn wel gezwollen en dat voelt ook best irritant aan. Zou het niet door vocht kunnen zijn? Vooral veel blijven drinken, dat helpt om het vocht af te drijven zeggen ze

Horsiegek, gelukkig moet je geen nachtdiensten meer doen! Zo'n diensten zijn al zwaar op zich, dus zeker als zwangere moet je je rust kunnen nemen! Mooie foto!

RianneH, klinkt fijn die zwangerschapsmassage!

Hier gisteren een fotoshoot gedaan met de paarden en zwangere buik (dus gewoon ernaast :P ) De fotograaf heeft de voorlopige foto's al gestuurd om een selectie te maken. Ik ben wel blij dat ik het toch nog gedaan heb als aandenken :D Al ben ik op sommige foto's gewoon dik ipv zwanger (in mijn hoofd dan :+ )
Maar daarna was ik helemaal gesloopt, deze nacht ook veel pijn in mijn liezen en rug en een druk. Gelukkig straks controle, ben benieuwd of het komt omdat de baby aan het indalen is of dat er al iets op gang aan het komen is :=

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:13

Leuk Farjen dat je foto's hebt laten maken!
Ik heb mijn foto's gisteren ook binnen gekregen van de fotograaf.. achteraf toch wel heel blij mee. Nu nog even bedenken wat ik er mee ga doen.

En uiteraard een fijne herinnering aan hoe slecht ik me toen voelde en bijna van m'n stokje ging, wat ook wel een beetje af te lezen op de foto's is.. maar goed:') _O-

Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:50

Ik ben al terug van de consultatie. Hier nog altijd een groot kindje dat boven de groeicurve zit, 2kg900 momenteel. Maar verder alles in orde, wel al 2cm ontsluiting en verweking maar de baarmoederhals is nog lang dus de gyn verwacht niet dat het al voor binnenkort zal zijn. Nog niet ingedaald, maar dat kan soms ook pas gebeuren tijdens de echte weeën. Die pijn in mijn liezen/rug zullen vermoedelijk oefenweeën zijn. De gyn denkt ook dat ik normaal wel tegen 38w zelf in gang zal geschoten zijn, ofwel gaan ze mij dan inleiden aangezien de baby zo groot is. :)

Mooie foto Suus_toes! Is toch een fijne herinnering voor later hé!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:55

Fijn dat alles goed farjen!

En wat leuk van de foto's! Wij zijn niet zo van foto's maken dus wilden het niet doen maar nu vroeg onze buurman (fanatiek hobbyfotograaf) of hij om te oefenen zwangerschapsfoto's met paard mocht maken. Dus ga het ook nog doen. Nu nog bedenken wat ik aan ga doen...

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:25

Wat fijn dat alles goed is Farjen.
Allemaal mooie zwangerschap foto's! Wij hebben ook geen foto's gemaakt hoor.

Hier vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was nog steeds goed. We hebben nu wel afgesproken dat ik volgende week bij 41 weken ingeleid ga worden als die van het weekend niet uit zichzelf komt. Aan de ene kant wel fijn dat er nu een eind datum is en aan de andere kant ook spannend.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:51

Mooie foto Suus_toes. Leuke herinnering.

Fijn dat het goed gaat Farjen! En hopelijk pakt je lichaam het mooi zelf op.

Leuk dat je toch foto's krijgt redbutton. Ook met de paarden.

Komt dichtbij nicole_floor, waarom willen ze met 41 al inleiden? Wel lekker aftellen in ieder geval.

Hier niet zo van de foto's, dus laatst wel even met de telefoon wat plaatjes van mij en m'n buik laten schieten in het bos. Wel leuk om een herinnering te hebben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 13:34

Was mijn eigen keuze om in te leiden bij 41 weken.

Ik heb trouwens ook helemaal nog geen foto's van mijn buik. Ben echt totaal niet van de foto's maken van mij zelf. Misschien moet ik dat nog wel even doen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:41

Beetje chaotisch bijlezen, hopelijk haal ik niets door elkaar :+

nicole_floor het einde is in zicht dus :)

Fenn hopelijk komt de baby snel!

Wat leuk suus_toes, wat een mooie herinnering :) ondanks dat je je niet zo goed voelde heb je wel iets moois om op terug te kijken

Farjen wat leuk dat je foto's hebt laten maken, en fijn dat alles goed was bij je controle!
Normaal geniet ik ook van warm weer :) maar met hoge luchtvochtigheid is het hier best pittig nu ondanks dat ik het wel gewend ben, denk dat zwangerschap er zeker mee te maken heeft

RianneH wat heerlijk een massage. Jij ook al verkouden dus, beterschap!

horsiegek wat een lieve foto! Snap dat je geen nachten meer gaat doen. Wat betreft babykamer heb je nog even de tijd dus :D

LvA1993 wij lopen precies gelijk :) ik heb niet echt tips voor je, yoga zou misschien kunnen helpen?

jasz balen van de verhoogde waardes en de jeuk, hopelijk gaat het inleiden deze keer ook weer goed

Kabayo wat een schatje <3 je hebt in elk geval genoeg om je bezig te houden :D

Ceciel welkom! Wat gaan ze vroeg inleiden, wat pittig

redbutton een weekje weg met 35 weken had ik ook nog wel aangedurfd inderdaad, dat komt vast goed ook al is het wel spannend natuurlijk. Ook voor je man, sneu is dat. Ik denk dat het voor hen ook een naar idee is om misschien iets te missen of terug te moeten haasten
Wel fijn een nieuwe vaatwasser :D

Definitieve naam hebben wij nog niet. Ik denk dat we wachten tot baby er is, we hebben nog twee namen over die we beiden mooi vinden dus we kiezen er dan gewoon 1

Heb gisteren mijn laatste lesje voorbereiding gehad, van mij mag ze nu wel komen. Ik slaap nog prima, maar ik ben wel constant moe. Ik heb ook moeite om voldoende te eten omdat ik snel misselijk ben, vooral als ze veel beweegt, ik denk dat dat ook meespeelt met vermoeidheid. Voelt ook raar dat ik nu geen afspraken heb tot 41 weken, de verloskundige dichtbij bood wel aan dat ze een monitoring kunnen doen op 38 en 39 weken als ik dat graag wil maar daar ben ik niet op ingegaan. Zit nu stiekem toch te twijfelen, extra bevestiging dat het met baby goed gaat is natuurlijk fijn maar ik denk dat ik onzeker zou worden van ontsluiting controleren, heb nog niet het idee dat er iets gaande is :+

Wil ook nog een paar foto's laten maken voordat ze hier is, door mijn man dan. Hij heeft er laatst een paar gemaakt toen ik op de indoor trainer aan het fietsen was, zo vreemd om zoveel buik te zien :')