Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:41

Yonker schreef:
Ik had dus zoveel zin in oliebollen

Dat heb ik ook al weken :)) !

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:07

Ik ben vanochtend even bij babypark Amersfoort geweest. Die hebben leegverkoop (30% of meer op alles) sinds zaterdag. Het zag er uit alsof er al veel mensen waren geweest, toch al wel wat schappen leeg :)) Maar ik ben nog goed geslaagd! Had 2 poederdozen, 2 shirts, een broekje en een speenkoord voor 60 euro. Prima score!
Dit weekend ook de dozen kleding van zoontje uitgeplozen. Er kan aardig wat door naar de kleine meid, beetje mixen en matchen met nieuwe kleertjes om het wat meisjes achtiger te maken O:) En via Vinted al een paar mooie pakketten gekocht!

Hebben jullie al een geboortepakje? En in welke maat?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:28

Ooohh hou op met die oliebollen!
Ik maak ze altijd zelf met schoonmoeder en er gaat dan ook nog wel eens een lekkere warme verse oliebol naar binnen haha.
En kniepertjes!
Nog even wachten tot sinterklaas geweest is,dan beginnen we lekker met de kniepertjes en oudjaarsdag de oliebollen.

Ik had begin van het jaar al een geboortepakje gekocht toen ik zwanger was maar helaas is dat toen op een miskraam uitgelopen.
Alleen ga ik die niet gebruiken als geboortepakje voor deze kleine meid.
Wel gewoon zo maar ze heeft een mooie cognac kleurig geboortepakje met bijpassend mutsje en slofjes gekregen.
Ik hou van aardekleuren.

Mijn oudste dochter was 47 cm bij geboorte (3 weken te vroeg) en mijn 2de dochter was 51 cm.

Deze dame is zoals het lijkt ook heel gemiddeld kwa lengte dus heb gewoon maat 50/56

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:43

Doubtless schreef:
Ik ben vanochtend even bij babypark Amersfoort geweest. Die hebben leegverkoop (30% of meer op alles) sinds zaterdag. Het zag er uit alsof er al veel mensen waren geweest, toch al wel wat schappen leeg :)) Maar ik ben nog goed geslaagd! Had 2 poederdozen, 2 shirts, een broekje en een speenkoord voor 60 euro. Prima score!
Dit weekend ook de dozen kleding van zoontje uitgeplozen. Er kan aardig wat door naar de kleine meid, beetje mixen en matchen met nieuwe kleertjes om het wat meisjes achtiger te maken O:) En via Vinted al een paar mooie pakketten gekocht!

Hebben jullie al een geboortepakje? En in welke maat?

Heeft het denk je nog zin om vanaf woensdag naar Babypark te gaan Doubtless? Ik moest dit weekend en vandaag en morgen helaas werken maar ik moet er ruim een uur voor in de auto dus als het meeste al weg is, is dat denk noe zo zinvol

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:03

Ik zat t weekend ook te twijfelen, maar had niet zo’n zin in drukte en is voor mij ook flink eindje rijden. Achteraf dan misschien toch wel de moeite geweest.

Edit; geboortepakje had ik leuk bedacht, maar paste helemaal nog niet :’) Bleek heel groot te vallen! Dus uiteindelijk wel aangetrokken, maar heeft ze nog heel lang mee kunnen doen :=

Nu wel al wat leuke dingen gezocht maar kan niet echt iets vinden. Vind het voor jongens allemaal erg donker

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:05

Gefeliciteerd Nathalie,

Haha die oliebollen, er staat hier in het dorp wel een grootte kraam. Elk jaar lijkt hij er vroeger in het jaar te staan. Maar ik heb ze nog niet gegeten. Maar mijn cravings voor zoetigheid heb ik al een hele tijd :')

Ik ben vanochtend weer bij de verloskundige geweest en ze had de vorige keer niet meer gebeld nadat mijn ijzerwaarde gecheckt waren in het lab, dan zou alles in orde zijn. Nu vertelde ze vandaag dat mijn ijzer echt helemaal perfect is en ik ook nog eens meer dan voldoende reserve heb voor bij de geboorte. Dikke prima dus.

Begin vorige week wel grieperig geweest en snel duizelig. Mijn bloeddruk was vandaag ook aan de lage kant. Niks ergs voor de baby, maar wel vervelend voor mij. Dus maar extra soepjes eten en wat meer zout in het eten doen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:18

Hier ook meer zoete cravings. Chocolade vind ik altijd al lekker, maar nu nog even extra.

Geboorte pakje hebben wij nog niet. Kan nog niet helemaal de juiste vinden.

Fijn dat je ijzer helemaal goed is Pressent!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:24

In oliebollen heb ik mijn hele leven al zin, daar maakt de zwangerschap weinig verschil in _O- eerder juist minder zin in, moet nog steeds moeite te doen om genoeg te eten. Normaal ook gek op chocolade pepernoten, ik heb er van weekend drie gehad uit de kilozak die mijn man had gekocht, meer hoefde ik niet. En ben ook nog ziek geweest. Dus er is nog weer een kilo af.. gelukkig reserves genoeg.

Mijn dochter is met 40+6 geboren en toen was haar geboortepakje in maat 50 nog ruim. Ze was 49cm en 3315gram. Heeft twee maand lang in maat 50 gepast.
Zolang de verwachtingen niet gaan veranderen, ga ik dus nu weer voor een geboortepakje in maat 50. Maar wil eerst nog keer extra bevestiging dat we echt een jongen krijgen voor ik kleren ga shoppen.

Pressent, fijn dat je ijzer goed was!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:00

Ik had de vorige keer een pakje van MarMar, met zo’n fijn zacht overslagshirtje. Paste ook heel mooi <3. Zal nu ook wel iets in die stijl worden. Ik zat laatst al even te neuzen naar een boxpakje van Konges Sløjd, maar zoiets is voor vlak na de geboorte misschien minder handig. Maat 50 heeft dochter nog best lang kunnen dragen.

Doubtless lekker geshopt! Waar gebruik je poederdozen voor?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:58

@Fabienne: Nee, dat denk ik niet. Zeker als je er zo lang voor in de auto moet zitten zou ik het niet doen.

@Noeps: Doseren van poedermelk: https://www.bol.com/nl/nl/p/philley-mel ... re_pdp_www

Echt goud dat ding. Nooit meer poedersuiker met lepeltjes afstrijken en poeder morsen.

Foto's van geboortepakjes zijn ook welkom... :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:08

Oooh ja ik ga voor een Brezza :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:12

Hebben wij ook naar gekeken, maar daar blijven reacties/recensies op komen dat de dosering niet klopt. Dus die hebben wij laten staan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:26

Aaah zo’n ding! Ik ken wel die poedertorens, maar ben niet zo heel erg thuis in de wereld van kunstvoeding. We geven nu wel elke dag een flesje kv aan dochter. Mijn productie is inmidddels echt nihil en het voeden werd weer pijnlijk. Ik had met liefde doorgevoed tot haar tweede verjaardag maar hier kan ik ook oké mee zijn. Ik laat wel een moedermelksieraad maken ter afsluiting van deze periode, het wordt een bedeltje aan mijn Pandora-armband.

Overweegt iemand van jullie ook om een buikbeeldje te laten maken? Ik heb het de vorige keer niet gedaan maar het lijkt me best mooi om mijn zwangere lijf een keer op die manier te vastleggen. Ik vergeet zo snel hoe het was en hoe het eruit zag…

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:36

Bij poedertorens moet je alsnog zelf doseren, dat hoeft bij deze niet. Toren is vooral handig als je poeder mee wil nemen voor 1-2-3 voedingen (en je geen Philly hebt O:) ).

Ik ben benieuwd hoe je bedeltje wordt, laat je een fotootje zien? Beeldje laat ik niet maken, vind ik iets teveel tonen om en public neer te zetten… heb de 1e keer periodiek foto’s gemaakt, dat vind ik wel leuk om terug te kijken!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:26

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 03:14

Noeps schreef:
Aaah zo’n ding! Ik ken wel die poedertorens, maar ben niet zo heel erg thuis in de wereld van kunstvoeding. We geven nu wel elke dag een flesje kv aan dochter. Mijn productie is inmidddels echt nihil en het voeden werd weer pijnlijk. Ik had met liefde doorgevoed tot haar tweede verjaardag maar hier kan ik ook oké mee zijn. Ik laat wel een moedermelksieraad maken ter afsluiting van deze periode, het wordt een bedeltje aan mijn Pandora-armband.

Overweegt iemand van jullie ook om een buikbeeldje te laten maken? Ik heb het de vorige keer niet gedaan maar het lijkt me best mooi om mijn zwangere lijf een keer op die manier te vastleggen. Ik vergeet zo snel hoe het was en hoe het eruit zag…

Beeldje is leuk ja,ik overweeg stiekem een boudoir fotoshoot met zwangere buik :o .
Maar ideaal is het om even te wachten tot de buik liggend ook wat groter is.

Dit is ons geboortepakje.
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 05:38

Ik heb mijn vorige zwangerschap een buikbeeldje laten maken en nog steeds super blij mee <3
Ook nog twee zakjes bv in de vriezer. Plan voor nu is om als we compleet zijn als gezin, van elke kraamperiode samen één borstvoedingsierraad te laten maken.

Ik zie echt de meerwaarde niet in van zo’n poeder automaat. Kost veel geld. Ik heb een poedertoren van paar euro en daar doe ik alle voedingen voor de hele dag in. Tijdens maken van flesje is kwestie van enkel even flesje 30 seconde in de magnetron en daarna de portie poeder uit poedertoren bij in flesje en klaar. Kost nog geen minuut van lege flesje pakken tot kunnen geven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 05:56

Eilinora schreef:
Noeps schreef:

Beeldje is leuk ja,ik overweeg stiekem een boudoir fotoshoot met zwangere buik :o .
Maar ideaal is het om even te wachten tot de buik liggend ook wat groter is.

Dit is ons geboortepakje.
[ [url=m/Zr78A8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hadden ook eem geboorte pakje met van die drukknoopjes maar daf mocht niet?! Want dat metaal van de druk knoopjes zou te warm kunnen worden wat gevaarlijk was? Weet niet of iedere verloskundige dat zegt, ik wil het nog eens navragen bij onze huidige verloskundige (een andere dan bij de 1e). We hadden destijds wel een alternatief gelukkig.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:22

Nog nooit gehoord,heb ze bij de jongste ook gewoon gebruikt met drukknoopjes.
Niemand heeft er ooit wat van gezegd ook eigenlijk

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:47

Fijn dat het nog goed gaat, Maartje! Die buik in de weg is wel irritant, herken het, haha! Leuk even extra echo! En dan hopelijk een mooi groeilijntje.

Vervelend dat jullie zo laat pas horen of er plek is, Bellex. Hier van de week ook gebeld, maar ze zijn nog niet met de planning bezig voor april…

Klinkt als een fysiek pittige baan, Eilinora.

Welkom en gefeliciteerd Nathachou! Fijn dat alles zo goed gaat.

Haha, Yonker, heb je geen intratuin in de buurt? Staat volgens mij het hele jaar door een oliebollenkraam.

Goed geslaagd dus, Doubtless!! Ik was helemaal vergeten dat dat was. Zal nu wel leeg zijn… is hier 10 min vandaan, dus had best kunnen kijken, haha!

Fijn dat je ijzer goed was, Pressent! Lekker excuus om dropjes te eten met een lage bloeddruk! Ben je nu nog in Nederland?

Ik wilde het vorige keer wel, Noeps, maar alles zat vol. Toen maar mooie foto’s gemaakt als aandenken.

Leuk om na te denken over geboortepakjes!! Wij hebben er een van Babystyling gekocht in maat 50/56. Wel met metalen knoopjes zie ik. Geen idee dat dat niet mocht. Vorige keer is daar niks over gezegd.
https://www.babystyling.nl/groovy-rib-b ... de-bs.html

Hier straks groeiecho met 28 weken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:21

Intratuin is een stukkie rijden haha maar ik ben blij met mn oliebollen die vriendin heeft meegebracht!

Hier nog geen geboortepakje maar dat komt wel als ik het geslacht weet. Ondertussen al wel wat rompertjes gekregen. Super lief hoe mensen meeleven en enthousiast zijn.
De laatste week begint mij rug weer op te komen, vanochtend met uitrekken in bed schoot het er ook weer in -O- Baal er echt ontzettend van en hoop zo dat het niet erger wordt...... was net eindelijk van de pijn af en die was echt hel... Als ik daar nog mee moet leven tot minimaal volgend jaar word ik echt beetje depri ben ik bang... Maar goed maar even afwachten.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:21

Ooh oliebollen, heerlijk!

Geboortepakje nog niet over nagedacht, we hebben genoeg leuka in maat 50. Bij de geboorte van mijn zoontje liep alles anders en moesten we eerst een pakje van je ziekenhuis lenen en daarna naar de Hema fietsen voor maat 44 :+ dus ik merk dat ik nu ook minder waarde hecht aan het uitzoeken, ik ben gewoon een zak verschillende kleertjes mee naar het ziekenhuis die allemaal fijn combineren in wat verschillende maten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:33

Bellex; wat een leuk kamertje, leuk al die boekjes <3

Eilinora; pff dat klinkt wel pittig! Je hebt best wel wat rechten als zwangere https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... angerschap

Nathacho; welkom! Wel spannend dat jullie nu nog op zoek zijn naar een woning, jullie zijn niet de enige helaas. Hebben jullie al iets op het oog?

Yonker; ooooh oliebollen. Zo stom he dat je ineens zo'n zin kunt hebben in iets wat je normaal niet eet. Ik had dat met ijskoffie :D

Doubtless; ik had er bij mijn dochter 2; 1 in 50 en 1 in 56, alleen die had mt 44 toen ze 3 weken te vroeg werd geboren. Onze jongen lijkt een flinke te worden, dus ik ga nu weer voor 50 en 56. 50 eigenlijk meer voor het geval hij ook te vroeg komt. Bij de eerste heb ik ook gekeken naar die poederdoos, maar ik ben bang dat de dosering niet nauwkeurig genoeg is, of valt dat mee bij deze? De Brezza is in principe heel nauwkeurig, mits je de gebruiksaanwijzing volgt en hem dus heel regelmatig schoonmaakt. En da's vaak waar het mis gaat..

Fabienne_Z; mijn ervaring met dat soort uitverkopen is dat de echt leuke aanbiedingen er al uit zijn als je zo laat pas gaat, dan liggen er alleen nog dingen waarvan je snap dat ze niet eerder zijn verkocht zeg maar..

Noeps; ik ga een buikbeeldje laten maken bij Beeldschoon3D. Weet nog niet waar ik 'm neer ga zetten, misschien op onze slaapkamer, misschien in de woonkamer in een kast tussen allerlei andere dingen.

Maartje1990; wat raar, dat kan toch helemaal niet. Ze worden sowieso niet warmer dan de omgeving. Als in; als de omgeving 30 graden is dan wordt de drukker dus niet warmer dan 30 graden. Dus dat zou dan willen zeggen dat je hele baby in een hete omgeving ligt, dat lijkt me sowieso niet de bedoeling.

Ik heb vorige week weer controle gehad in het ziekenhuis bij de 33 wk. Baby doet het goed, mn vruchtwater is weer ok en mn bloedsuikers zijn heel netjes. Enige ding is wel dat ik (langzaam) aan het afvallen ben. Nu is dat niet perse een drama want ik begon met een BMI van 30 aan deze zwangerschap, maar ik ben sowieso nog maar 2 kg aangekomen deze zwangerschap dus wel iets om een beetje in de gaten te houden. Blijft zo lastig, de tussendoortjes waar mn bloedsuiker niet van omhoog vliegt ben ik inmiddels aardig beu, ik kan echt geen handje nootjes of bakje met komkommer/paprika meer zien :+
Dit weekend zijn we eeeeindelijk begonnen aan de babykamer. De nesteldrang begint wel toe te slaan nu, wil gewoon dat alles klaar staat maar m'n man heeft er weinig haast mee :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:35

Vanillia ik ben deze zwangerschap heel erg aan het letten op gezonde tussendoortjes en ben ook maar 2 kilo aangekomen, dus eigenlijk afgevallen. maar ik begon ook met een bmi van 29. Nu wordt de baby geschat op p98 maar mijn verloskundige vond een suikertest nog niet nodig. Nu houd ik de komende weken met een glucosemeter van familie het zelf eens in de gaten, het is een hele nieuwe wereld voor mij zo met de bloedsuikers.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:11

Geen drukknoopjes heb ik ook nog nooit van gehoord. Lijkt me ook vrijwel onmogelijk, bijna alle new born kleding heeft drukknoopjes, zeker al die overslag kleding. Ik had tenminste bij m’n dochter geen enkele kleding zonder drukknoopjes.

Ik ben nog steeds 2 kilo lichter dan toen ik achter m’n zwangerschap kan. Maar wel ook een bmi van 32, dus kan het hebben. Ik eet waar ik zin in heb, want als ik ook nog op gezond ga letten krijg ik helemaal niks binnen. Enige waar ik op let is dat ik dagelijks wel fruit eet.