Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:50

Bellex, misschien was ze ook wat zurig omdat ze weg moest haha. Wel apart dat ze haar dan nog de rondleiding laten doen. Niet zo’n fraai visitekaartje. Twee maanden wachten op een rondleiding vind ik ook wel erg lang. Zeker gezien de wachtlijsten voor kinderopvang.

Wij hadden destijds een opvang waar we niet met z’n tweeën mochten kijken. Het was wel in coronatijd, maar vond ik toch ook een afknapper.

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:10

Jaaaa wij hebben het gister ook bekend gemaakt op socialmedia <3

Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:27

Hoe schattig <3

Wij gaan voor een kleinschalige opvang (2 groepjes van max 14 kindjes). Ik heb het idee dat de leidsters de kindjes dan beter kennen dan in de grote creche (100+ kindjes..) En de parkeermogelijkheid is ook 1000x beter.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:33

@Saskia89: Zoiets gok ik ook wel inderdaad, dat dat ermee te maken heeft :j Oh dat lijkt me helemaal niks als je niet samen kan kijken! Je moet je er toch beide goed bij voelen...

@Amillion wat een leuke aankondiging <3 Wat voor hondjes zijn dat?

Rebel_Jits oh dat klinkt als een hele fijne opvang, ideaal!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:24

Bellex 2 maanden wachten is inderdaad wel erg lang.

Amillion, leuke foto!

De baby gaat naar dezelfde opvang als onze peuter. Ik vrees alleen een beetje of er ruimte gaat zijn. Mijn buurvrouw is ook zwanger en precies even ver als mij en zij had al te horen gekregen dat er pas vanaf 1 juni 2024 plek is. Haar zoontje gaat naar dezelfde opvang. En dat terwijl broertjes/zusjes nog voorrang krijgen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:47

Oh dat is nog snel, ik heb nu voor 1 dag plek vanaf november 2024 :')

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:15

Jeetje dat is helemaal belachelijk, dan zou ik een andere opvang zoeken. Met 2 kinderen is dat lastig, ik wil ze niet naar 2 verschillende locaties brengen.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:32

Amillion, leuke slofjes haha. Die ken ik van mijn eigen aankondiging :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:48

SennaS schreef:
Jeetje dat is helemaal belachelijk, dan zou ik een andere opvang zoeken. Met 2 kinderen is dat lastig, ik wil ze niet naar 2 verschillende locaties brengen.

Uhm dit is uberhaupt de enige waar ik al iets van weet (plus ook voorkeur want in eigen dorp), de rest zit net zo vol en heeft waarschijnlijk nog later plek := Het is helaas normaal op het moment... Sommige nemen al geen eens meer kinderen aan op de wachtlijsten :=

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:53

Ik had al snel contact opgenomen en hadden meteen voor 1 dag plek. De 2e dag staan we voor op de wachtlijst dus dat bekijken we tegen die tijd wel..

Zijn er hier mensen die zo’n Doppler hebben aangeschaft? Lijkt me wel grappig maar vind wisselende reviews online

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:10

Goldie schreef:
Uhm dit is uberhaupt de enige waar ik al iets van weet (plus ook voorkeur want in eigen dorp), de rest zit net zo vol en heeft waarschijnlijk nog later plek := Het is helaas normaal op het moment... Sommige nemen al geen eens meer kinderen aan op de wachtlijsten :=

Als je er maar 1 hebt in je eigen dorp wordt het lastig inderdaad. Als je geen achtervang hebt dan heb je echter weinig keus dan verder kijken. Bij ons is het ondanks de lange wachttijden tot nu toe 2 keer goed gekomen (we zijn een keer van opvang geswitcht ivm verhuizing) dus ik hoop de 3e keer ook.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:26

Ik kan het eerste half jaar sowieso 1 dag ouderschapsverlof per week opnemen, mijn partner kan dat als het goed is ook. Dus dat komt tot november sowieso wel goed. En in november gaat m'n moeder met pensioen, dus is die ene dag nog niet vrij dan wil m'n moeder bijspringen tot er plek is :)
Al verwacht ik dat er tegen die tijd dan ook wel plek is :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:28

Wij hebben er ook een in ons dorp, maar daar is gewoon plek. Het is een hele fijne opvang, wat ook gelijk een IKC is, dus naast baby- en peuteropvang hebben ze ook VSO en BSO. De kindjes zitten allemaal door elkaar in 1 groep. Overdag zijn er maximaal 10 kindjes volgens mij, voor en na schooltijd komen er dan nog een stuk of 8 kindjes van de BSO bij. In totaal zijn er zo'n 40 verschillende kindjes ingeschreven geloof ik. Hele fijne, kleinschalige opvang. Maar goed, ik woon dan ook in een boerendorp met maar 300 mensen :'). De basisschool heeft aankomend jaar nog maar 24 kindjes, gelukkig komt er na dit jaar weer een hele bups aan kinderen, de coronaperiode was goed voor ons dorp hahaha :').

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:58

Hier is het ook mega-druk. Ik heb baby niet ingeschreven voor opvang. Ik werk nu niet, heb lekker pauze genomen voor de laatste beetjes verbouwing en verhuizing en nu plak ik de zwangerschap eraan vast. Ik wil na de bevalling wel weer gaan werken maar ik ga tegen die tijd bepalen hoe veel en welke dagen. Als er een lange wachtlijst is bij zoontje op de opvang, blijf ik gewoon wat langer thuis of gaan we voor een au-pair.

Ik zag naakthondjes <3 Is de bonte een American hairless? Ik heb zelf een kruising Peruaan. Wel met haar :D En wat is de kleine? Ik vind het altijd zo lastig te zien.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:09

Wat een leuke aankondiging met de hondjes!

Wat een verschil qua plekken in de opvang zeg!
Wij hebben nu 1 dag in de week opvang en baby mag straks ook heen. Bij ons zitten er in het dorp behoorlijk wat, maar wij hebben voor de “alternatieve” opvang gekozen. Kids zijn het hele jaar door buiten ( ook de baby’s), hebben een eigen groente tuin, dieren om te verzorgen en slapen buiten. Dat laatste had van mij niet gehoeven, maar is prima! Meneer vind het er geweldig en komt elke week hartstikke smerig terug maar die grijns op z’n bekkie is geweldig! En het is nu echt een buitenkind en heeft een weerstand die echt geweldig goed is!

We hebben onze zoon net ingeschreven voor school (moet nog 2 worden) maar buhhhh wat gaat de tijd snel haha!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:21

Samir schreef:
Ik had al snel contact opgenomen en hadden meteen voor 1 dag plek. De 2e dag staan we voor op de wachtlijst dus dat bekijken we tegen die tijd wel..

Zijn er hier mensen die zo’n Doppler hebben aangeschaft? Lijkt me wel grappig maar vind wisselende reviews online

Ik heb er 1 aangeschaft van sensitest, werkt goed! Kan eigenlijk altijd heel snel vinden, dus luister nooit lang. Denk max paar minuutjes. Heb het nu 4 x keer gedaan oid, als ik baby bv tijdje niet heb gevoeld. Dan vind ik wel fijn om even te luisteren.

Amillion, heel schattig <3

Qua kinderopvang geen ervaringen, maar wat een wachttijden! Hier gaan we beide dag minder werken en verder hebben we oppas van opa en oma’s. Blij dat zo kan, want woon in randstad dus ik denk dat hier die wachttijden geen uitzondering zijn.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:13

Ik heb ook een doppler van sensitest, kreeg ik van mn man.
Kan de hartslag ook altijd snel vinden. 2 weken geleden even niet zo makkelijk maar toen was t ook voor de verloskundige lastig, lekker bewegende baby haha.
Ik doe het ook als ik even niks heb gevoeld bv.
Wel moet je in t begin even goed beluisteren wat jouw hartslag is en die vd baby, daar zou je je nog in kunnen vergissen.
Maar hier beide professioneel veel ervaring met een doppler dus dat was bij ons geen probleem.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:24

Over een doppler heb ik getwijfeld. Geeft toch weer een stukje geruststelling en connectie. Maar aan de andere kant voel ik frummel vrijwel dagelijks (flink) bewegen sinds week 18 (ong). Dat is voor mij genoeg.
Als ik te lang niets voel voor m'n idee, zet ik de Spice Girls op. Dan gaat hij heel hard schoppen haha.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:30

Ik vind met zoiets ook dat het je je juist weer ongerust kan maken als je het niet kan vinden :=

Hahaha omg Rebel_Jits _O- hoe ben je daar nou weer achter gekomen :))

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:44

Hahaha, goede tactiek Rebel! :')

Leuk de aankondiging met de hondjes. Die slofjes vind ik ook zo schattig. Heb ze ooit cadeau gedaan.

Vandaag hebben we de 3D-echo gehad en vond het toch wel heel leuk om te zien. De baby lijkt heel erg op ons zoontje te lijken.

Afbeelding
Ons zoontje net geboren en de echo van vandaag.

We hebben ook een superleuke echoscopiste. Ze maakt er echt iets leuks van en neemt uitgebreid de tijd. Ze heeft ook nog even de groei gemeten en die lijkt gelijk te liggen met die van ons zoontje destijds. Ze verwacht een klein gemiddelde baby. Dat dacht de verloskundige vanochtend ook, dus het lijkt vooralsnog echt een kopietje te worden haha :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:43

Oh wat een mooi beeld zo Saskia <3 <3
Inderdaad net een kopietje zo van jullie zoontje <3

Ik had gisteren wel flink last van m'n buik, voelde strak en trekkerig. Alles wordt natuurlijk lekker opgerekt allemaal :=

Collega wilde dat ik iets voor haar ging controleren, nam ze mooi m'n laatste patiënten even over. Dat was wel fijn :j

17 weken gisteren <3
Afbeelding

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:05

Hoi iedereen!

Ik lees nog steeds trouw met jullie mee, alleen op alles reageren is lastig. Voelt ook een beetje dubbel omdat ik zo vaak reageer, alsof ik inbreuk haha. Sorry!

Blij dat het met jullie allemaal goed gaat en dat sommige de baby al voelen. Ik voel het ook vanaf begin week 19 zn beetje. De dag ervoor maakte ik mezelf door een vraag van mijn vriend best even ongerust. Gelukkig voor jij duurde dat niet lang want alsof het ons gehoord had.. voelde ik zowaar schopjes.. eerst rechts, toen verplaatste ik mijn hand naar links was t even stil maar kreeg daar ook reactie!

Verder zijn wij woensdag goedgekeurd met de 20 weken echo. Gek idee dat je nu inprincipe geen echo's meer krijgt tot aan week 36..

Ook weten we het geslacht. Weet nog niet of ik het hier deel ivm een vaste meelezer. Ik wilde graag verrassing houden maar mijn vriend wilde het zo enorm graag weten. Tot aan moment van de echo. Die vrouw deed het leuk, ze voelde de twijfel en vroeg ons dus weg te kijkennop het moment... en we kregen een envelop mee. Zouden we thuis openen. Nou we waren de parking nog niet sf en mn vriend stopte al in de berm. Of we aub konden kijken haha. Het was zo grappig en hij is zo trots. Dat het wel oke is zo.

Hopelijk voelt iedereen zich goed en gaat het voortvarend. Gaan jullie nogmol vakantie?

Liefs!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:09

Hier komt geen Doppler, precies wat Goldie zegt, ik ben bang in paniek te raken als ik het eens niet vind.

Wauw Saskia de baby lijkt inderdaad echt op jullie zoontje, wat leuk! Fijn ook zo'n leuke echoscopiste

Mooie buik al Goldie! Ben jij zelf nu voor zover mogelijk helemaal hersteld van je verblijf in het ziekenhuis?

Super leuk dat je de baby voelt Linn! En fijn dat jullie een goede 20 weken echo hebben gehad, toch een opluchting dan lijkt me. Leuk dat je vriend zo blij was met het geslacht :D

Net NIPT en alles geprikt, zit dat er ook weer op. Heel benieuwd hoe snel we de uitslagen kunnen verwachten

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:02

Betreft de doppler. Ik heb er ook even aan gedacht toen mijn vriend vroeg het het met pietje ging en ik werkelijk geen idee had. Voel me zo goed, dat dat me ook even onzeker maakte. Maar sinds ik het voel, is dat gevoel een stuk minder.

Overigens vind ik t bezwaarlijk/ bijna vervelend tegen over al die vrouwen met klachten, te zeggen dat ik door deze 20 weken ben heen gefietst. Wie weet veranderd dit ook nog voor mij. Maar je weet gewoon dat t voor vele toch wel anders is.

Hebben jullie al mooie buikjes?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:44

Ik heb bewust geen Doppler, ik zou mezelf er alleen maar gek mee maken.

Heerlijk toch dat je geen klachten hebt Linn.

Dit is mijn buik met 24 weken. Het gaat echt een stuk harder dan bij de 1e.

Afbeelding