Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:05

Met tien weken kan dat geloof ik nog niet, volgens mij op z'n vroegst 15/16 weken. Maar ik kan het fout hebben!
Hier de 22ste de 20 weken echo, alleen willen wij niet weten wat het wordt. Al gedroomd dat de echo dame zich verspreekt, het houdt me duidelijk bezig, haha!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:13

Freekieee schreef:
Kan dat al met 10 weken DonDon?
Zou wel leuk zijn! En denk dat ze daar niet echt moeilijk over doen. Grote kans dat ze het toch zien als ze een echo maken.

Nee ik ben nu 13 weken. Maar ik had eigenlijk een echo eind van dit jaar en dan zou ik dus die geslachtsbepaling krijgen bij de verloskundige maar die gaat dus niet door.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:21

DonDon schreef:
Freekieee schreef:
Kan dat al met 10 weken DonDon?
Zou wel leuk zijn! En denk dat ze daar niet echt moeilijk over doen. Grote kans dat ze het toch zien als ze een echo maken.

Nee ik ben nu 13 weken. Maar ik had eigenlijk een echo eind van dit jaar en dan zou ik dus die geslachtsbepaling krijgen bij de verloskundige maar die gaat dus niet door.

Ohh oké!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:53

Hoi dames!

Ik kom weer even meepraten!
Maandag alweer 24 weken zwanger en sinds een paar dagen is de misselijkheid grotendeels weg.
Eindelijk *\o/*

Wel 2x een ziekenhuisopname met infuus, helaas, maar het was nodig.

Wat veel nieuwe dames, gezellig! :o :D
Fijn dat het bij de meeste ondertussen toch “goed” verloopt.

Iemand ervaring met de negenmaandenbeurs, of iemand van plan om daar heen te gaan? :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:01

Gelukkig dat het beter gaat en vervelend van de zh opnames.

Hier geen ervaring met de negen maanden beurs en ga er ook niet heen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:25

Leuk dat de meesten al wat voelen. Ik vind het ook zo'n gezellig gevoel <3

_Charlot, wat heftig 2x in het ziekenhuis. Kwam dat door de misselijkheid? Fijn dat het nu weer beter met je gaat.
Ik ben denk ik zo'n 3 jaar geleden naar de 9 maandenbeurs geweest. (Was nog voor corona)
Een vriendin van mij was toen zwanger. Moet zeggen dat het mij erg tegen viel toen. Héél veel reclame en eigenlijk weinig echt leuke aanbiedingen of goodybags ofzo.
Wel leuk om inspiratie op te doen en het is ook wel groot.
Maar tis niet dat ik denk nu ik zelf zwanger ben van, ja daar wil ik weer heen! :)

Hoe is het met de rest van de dames? Beetje fijn weekend gehad?
Hier is de keelpijn zo goed als weg! *\o/* Dus viel uiteindelijk allemaal weer mee.
Morgen weer lekker werken met mijn puber leerlingen haha. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:29

Ik heb mijn moeder gevraagd of ze naar de 9 maanden beurs mee wil, lijkt me echt wat voor haar :+

Momenteel lig ik ziek te zijn, vriend zit aan de 4e dag koorts en hoewel ik daar tot zo ver aan ontkom hebben we wel beide over gegeven van het hoesten vanmorgen. Het leven is geen ponykamp ^)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:52

Fijn Mriek, dat de keelpijn weg is! Dat ging toch wel vlot uiteindelijk :)

En Azmay wel ziek, heftige griep dus!

En heftig Charlot, in het ziekenhuis aan het infuus. Dan ben je wel erg blij dat je nu weer normaal kunt gaan functioneren lijkt me!

Ik ben aan het werk, maar niet zo veel bezoekers. Vandaag dus lekker op tijd naar huis. :) Donderdag hebben we onze termijnecho, heel benieuwd hoe het kindje er nu uit ziet! Ik zit dan op 11 weken

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:58

Azamy vervelend dat je ziek bent. Het gaat ook echt enorm rond! Beterschap voor jullie beide.

Ballard_L ja gelukkig wel. Had ik donderdag niet verwacht, toen lag ik echt als een dood vogeltje op de bank! Fijn dat je op tijd naar huis kan vandaag. Donderdag een mooi vooruitzicht ♡

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 10:38

Zo even snel bijgelezen na een heel druk weekend. Beterschap voor alle zieken!! Hopelijk knappen jullie snel weer op. Begin nu zelf ook wat te snotteren. Misselijk en harde buik.

9 maanden beurs hoor ik eigenlijk nooit wat positiefs over dus daar ga ik niet heen.

Dit weekend van familie lieve kleertjes en een knuffel gehad voor de kleine <3. Nog 8 dagen tot de 20 weken echo. Dan kunnen we daarna echt op papier dan zetten wat we willen met de babykamer en spulletjes gaan inslaan.

Voor de mensen uit regio zuid Drenthe in dit topic.. Nog tips voor goede winkels?

Heeft iemand toevallig ook al een lijstje in z'n hoofd met must have spullen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:06

20 weken alweer bijna. Gaat hard Gnome.

Wij hebben eind vd dag de 15 weken controle en erna de geslachtsecho. Ga op van de zenuwen. Wou dat ik geen voorkeur had haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 11:14

Marlis schreef:
20 weken alweer bijna. Gaat hard Gnome.

Wij hebben eind vd dag de 15 weken controle en erna de geslachtsecho. Ga op van de zenuwen. Wou dat ik geen voorkeur had haha.

Hahaha heel veel succes!! Ondanks m'n voorkeur voor een meid ben ik nu helemaal in de wolken met een jongen. Komt vast goed, wat het geslacht ook is. +:)+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:18

Ik heb wel wat positiefs over de negenmaandenbeurs. Je hebt daar alle merken bij elkaar en kan goed vergelijken. Wij gingen specifiek voor kinderwagen en autostoeltje. Er staat zo’n parcourtje met verschillende ondergronden en we hebben daar verschillende wagens geprobeerd. Ook het in-uitklappen en formaat was goed om zo naast elkaar te zien. Bovendien best vermakelijk om al goe hippe moeders met hun versacewagens op dat parcours te zien stuntelen LOL.

Wij zijn daar goed geslaagd iig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:41

DromenLies schreef:
Ik heb wel wat positiefs over de negenmaandenbeurs. Je hebt daar alle merken bij elkaar en kan goed vergelijken. Wij gingen specifiek voor kinderwagen en autostoeltje. Er staat zo’n parcourtje met verschillende ondergronden en we hebben daar verschillende wagens geprobeerd. Ook het in-uitklappen en formaat was goed om zo naast elkaar te zien. Bovendien best vermakelijk om al goe hippe moeders met hun versacewagens op dat parcours te zien stuntelen LOL.

Wij zijn daar goed geslaagd iig.

Ik denk vooral dat het leuk gaat zijn om me daar echt zwanger te voelen en mijn moeder lekker oma te laten spelen :')

Boh die hoest is echt enorm naar, mijn vriend hoest inmiddels bruin slijm op dus bloed in principe. Ik weet het nu nog binnen perken te houden maar ik had net voor het eerst in mijn hele zwangerschap roze in mijn onderbroek. Hoewel ik dondersgoed weet dat dat geen probleem is en ik haar gisteravond nog gevoeld heb heb ik toch even het hartje gezocht. :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 15:02

Ohh wat eng Azmay!! Wat rot voor jullie. Is er niks voor te krijgen?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:13

Fijn dat het met de meeste hier weer goed gaat!

Lijkt me ook zo leuk om wat te voelen maar ik voel nog niks haha, maar de meeste hier zijn ook al iets verder. Is ook nog niks te zien hier maar die vrouw van de echo zei al ja jij hebt ook behoorlijke buikspieren dus wel logisch dat je nog niks ziet en voelt :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:16

Poeh Azmay, is hij al naar een dokter geweest? Lijkt me niet meer een normale verkoudheid dit!

Same here QueenE, maar ik ben wel blij dat je nog niet iets ziet, want dan kan ik het voor sommigen nog geheim houden! Op hoeveel weken zit jij nu?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:17

14 weken nu, ik hoop ook eigenlijk dat het nog even duurt voordat je wat ziet, daar kijk ik niet naar uit :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 15:55

Mijn man heeft de baby net gevoeld. Zo schattig. Was echt een beste schop haha. Hij vond het daarna erg jammer dat ie was gestopt :') <3

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:01

Beterschap! Ik hoor veel zieke mensen om me heen. :(

Ik wil de baby voelen. Lijkt me zo leuk. <3 <3 <3

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:55

Ik heb net de eerste zwangerschapsbroeken gekocht :o

Ik ben pas 10 weken, maar bijna alle broeken die ik heb zitten me te strak. Ik ben zwaarder dan me lief is en hou mijn gewicht ook wel in de gaten. Qua kilo's ben ik niet aangekomen, dus mijn buik is echt wel aan het veranderen.
Ik loop bij een diëtiste, dus ik ben er wel op een verantwoorde manier mee bezig :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 17:02

VivianHesen schreef:
Ik heb net de eerste zwangerschapsbroeken gekocht :o

Ik ben pas 10 weken, maar bijna alle broeken die ik heb zitten me te strak. Ik ben zwaarder dan me lief is en hou mijn gewicht ook wel in de gaten. Qua kilo's ben ik niet aangekomen, dus mijn buik is echt wel aan het veranderen.
Ik loop bij een diëtiste, dus ik ben er wel op een verantwoorde manier mee bezig :j

Goed bezig!! Al heel snel gaan je darmen zich verplaatsen en ook uitzetten aan het einde van de dag. Heerlijk hoor zo'n broek of jurk.

Ik kan bijna geen jas meer dicht krijgen... Wordt echt nog een issue deze winter -O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:06

Hier nog wel gewone broeken al heb ik altijd al een hekel aan spijkerbroeken aha. Maar heb twee zwangerschapsbroeken van mn zus, goede maat maar die banden zakken nog af dus geen doen nog.

Hier placenta aan de voorkant dus waarschijnlijk voel ik pas laat de baby.

Mn tweeling zus had dat ook en heeft de kleine maar twee x gevoeld. Moest daardoor vaak van verloskundige ctg. Dus ben benieuwd

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:25

Ik had vorige week dat ik dacht: ja hoor, er komt een buikje! Maar ik had gewoon hele opgeblazen darmen, dus ik kan nog mijn normale maat spijkerbroeken aan :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:26

Ik ga woensdag een heel pakket (2e hands) positiekleding ophalen, ik pas bijna niks meer haha!

@Marlis: bij mij zit de placenta ook aan de voorkant maar de verloskundige zei dat het nog iets kan gaan verplaatsen als je buik verder groeit :)

(Jullie gaan trouwens veel te hard om overal op te reageren _O- Ben nog steeds ka-pot, ondertussen 14 weken en geen verbetering, we wachten nog rustig af :+ )