Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:52

Ik moet volgende week tegen alle verwachtingen in voor mijn boosterprik. Mijn partner is een maand vroeger gevaccineerd dan mij en heeft nog geen oproep gekregen...
Ik ben benieuwd wat het gaat geven qua bijwerkingen. Van de laatste vaccinatie flakkerde de arthrose in mijn handen weer op, maar deze is momenteel al erg actief/pijnlijk door verhuis en montage van toestellen etc (plus het koude natte weer).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:53

Ik had vanmorgen iemand uit 1948 op m'n spreekuur en die is al vanaf dat hij mag aan het proberen om een afspraak te maken maar komt er zowel online als telefonisch niet doorheen.
Ik vind het echt triest dat ze steeds meer leeftijdsgroepen vrijgeven terwijl de ouderen nog niet eens de kans krijgen om een afspraak te maken...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:04

Werkt het reservatie systeem dan zo slecht/stroef in NL? Hier in mijn naaste omgeving niemand gehoord met problemen om zijn/haar afspraak vast te leggen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:07

Eerder beweerde de Jonge dat meerdere prikken nemen een risico kon inhouden. Iemand die weet waar hij dit op baseerde? En of dit nu ineens niet meer zo is? Een griepprik krijg je maar 1x per jaar, niet 3x in een jaar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:28

Dat is toch vergelijkbaar met wat paarden krijgen als basis enting tegen influenza? Dat zijn er straks ook 3 in het eerste jaar. Daarna moet je immuunsysteem sneller het virus herkennen en tegen kunnen gaan.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:42

Gaat mij erom dat hij eerder zei dat het niet verstandig was. Ik vraag mij af waar hij dat op baseerde.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:56

Nikass schreef:
Ja zie ik ook hoor. Vind het heel erg. En deze harde lockdown was mi niet nodig geweest als er een maand eerder gestart was met boosteren.

Wat een onzin, de booster is dezelfde spuit als eerder, denken jullie nu echt dat je dan geen corona kunt krijgen ? In mijn omgeving zijn het juist de geprikte mensen die ziek worden en niet de mensen die niet gevaccineerd zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:03

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:
Ja zie ik ook hoor. Vind het heel erg. En deze harde lockdown was mi niet nodig geweest als er een maand eerder gestart was met boosteren.

Wat een onzin, de booster is dezelfde spuit als eerder, denken jullie nu echt dat je dan geen corona kunt krijgen ? In mijn omgeving zijn het juist de geprikte mensen die ziek worden en niet de mensen die niet gevaccineerd zijn.[/quote

Goh echt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:03

Hier in de omgeving een aantal coronabesmettingen, de 4 die niet gevaccineerd waren zijn er 2 een paar weken stevig ziek van geweest en de derde zat tegen ziekenhuisopname aan, nummer 4 was een 18-jarig meisje die er 1.5 week beroerd van is geweest, maar niet erger dan dat. De 3 die gevaccineerd waren zijn een week niet lekker geweest en daarna weer beter. 2 van de 4 ongevaccineerden lopen nog met restklachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:10

Mizora schreef:
Hier in de omgeving een aantal coronabesmettingen, de 4 die niet gevaccineerd waren zijn er 2 een paar weken stevig ziek van geweest en de derde zat tegen ziekenhuisopname aan, nummer 4 was een 18-jarig meisje die er 1.5 week beroerd van is geweest, maar niet erger dan dat. De 3 die gevaccineerd waren zijn een week niet lekker geweest en daarna weer beter. 2 van de 4 ongevaccineerden lopen je nog met restklachten.
niet in de wereld van de anticorona brigade! Daar word je alleen ziek nadat je gevaccineerd bent.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:49

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:

Wat een onzin, de booster is dezelfde spuit als eerder, denken jullie nu echt dat je dan geen corona kunt krijgen ? In mijn omgeving zijn het juist de geprikte mensen die ziek worden en niet de mensen die niet gevaccineerd zijn.

Nee, jij blijkbaar!? Mij heb je dat althans niet horen zeggen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:24

Hier niet anti-vaccinatie maar wel kritisch. In mijn omgeving 7 gevaccineerden ziek geweest en 2 ongevaccineerden. Gevaccineerden 3 flink ziek geweest, rest beetje, ongevaccineerden stevig ziek maar knappen goed op waaronder 1 uit de risicogroep.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:27

Ik hoor net dat iemand van 1962 morgen al een afspraak heeft! Vandaag gemaakt. :wow:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:28

Je hebt alleen zo weinig aan de "n = een beetje" verhalen.
De 'grote data / n = veel' uit heel Nederland vertellen gewoon een heel ander verhaal.

Ik ken uberhaupt niemand die corona heeft gehad. Als ik op míjn ervaring zou moeten varen zou het dus maar heel zelden voorkomen. Dat kan je gewoon niet extrapoleren naar heel Nederland. Daar hebben we dan ook organisaties zoals het CBS en het RIVM en zo voor.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:08

Ik zit bijna aan de 5 maanden en heb gezien het omikron verhaal toch maar de booster nu ingepland in plaats van begin volgend jaar. Morgen kan ik terecht en dat voelt toch wel veel beter.
Mijn 6 jarige heb ik hier op de wachtlijst laten zetten...hoop dat daar ook snel een dosis voor vrij komt, maar de risico kinderen hebben voorrang, dus ik hou hier alle mogelijkheden in de gaten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:23

Fitzroy schreef:
Ik hoor net dat iemand van 1962 morgen al een afspraak heeft! Vandaag gemaakt. :wow:

Top _/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:43

Anna79 schreef:
Hier niet anti-vaccinatie maar wel kritisch. In mijn omgeving 7 gevaccineerden ziek geweest en 2 ongevaccineerden. Gevaccineerden 3 flink ziek geweest, rest beetje, ongevaccineerden stevig ziek maar knappen goed op waaronder 1 uit de risicogroep.

Misschien waren die gevaccineerden wel 70+
en de ongevaccineerden 18-.

Waaruit bestaat het kritisch denken...?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:57

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:

Probeer eens te luisteren of te lezen naar de uitleg.
Zelfs hier op Bokt zijn al vaker berichten met uitleg geplaatst, zelfs in Jip- en Janneketaal. ;)

Dan hoef je niet straks weer onzin of leugentjes te plaatsen. ;)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:49

Janneke2 schreef:
Anna79 schreef:

Misschien waren die gevaccineerden wel 70+
en de ongevaccineerden 18-.

Waaruit bestaat het kritisch denken...?

Ik weet niet waarom je zo kritisch bent op mijn post, ik deel gewoon mijn ervaring. Maar voor wat extra informatie; de ongevaccineerden zijn 57 jaar waarvan 1 flink overgewicht. De flink zieke gevaccineerden zijn 35 (overgewicht), 48 (astma) en 50 (geen onderliggende problemen). De anderen met lichte klachten zijn 40, 38, 18 en 20(down-syndroom). Gewoon een ervaring van mij in mijn omgeving dus, niks meer en niks minder.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:21

Ik was gisteren met mijn man mee voor zijn booster.
Maar het was schrijnend op de prik locatie.
Oude mensen zonder afspraak omdat ze niet via telefoon konden afspreken.

Boze boze mensen omdat ze eerder wilden...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:13

Tsja, zolang het afsprakensysteem blijft haperen zal dat nog wel even zo blijven. Gisteren zou 62 én 63 opengezet worden maar omdat het maar druk blijft bij 0800-7070 moesten ze uitstellen. Eind deze week zou heel 45+ uitgenodigd moeten zijn, ik geloof het niet.

Grootste veroorzaker zijn mensen die hun prikafspraak (terecht!!!) vervroegen maar blijkbaar kan CoronIT het niet aan als je afspraken ook kunt wijzigen online, dan raakt dat constant overbelast. Maar daarmee zou je een substantieel deel van de telefoontjes kunnen lozen waardoor meer mensen een afspraak kunnen maken en dus ook meer geboortejaren open kunnen.

De beste stuurlui staan aan wal uiteraard maar de totstandkoming van de CoronaMelder ging qua coderen op zo’n prettige en open manier dat dat een stuk harder opschoot.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:16

En kennelijk is er ook geen keuzemenu aan de telefoon met afspraak maken versus annuleren/wijzigen? Want dan kan je ook meer mensen achter afspraak maken zetten dan achter wijzigen.

Maar op zich snap ik al niet dat het online zo moeilijk gaat. Wat is daar dan de beperking?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:17

genja schreef:
Snap niet dat ze niet meer ziekenhuizen en privéklinieken inzetten ook om te vaccineren . Wij hebben bv geen COVID patiënten daar hebben we gewoon niet de capaciteiten qua beademing bv voor . Maar door dat er ik personeel aan omliggende ziekenhuizen is uitgeleend wel minder patiënten.
Vergt even wat organisatie maar we kunnen ook rond de 1000 medewerkers per dag vaccineren dan kan dat ook met andere mensen .
En privéklinieken zouden ook best wat kunnen denk ik .

Privé klinieken worden hier ook gewoon ingezet om te prikken en om op te schalen met andere (IC) zorg die door covid in de ziekenhuizen afgeschaald moet worden. Hier doen ook apothekers mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:23

Echwel schreef:
....
Maar het was schrijnend op de prik locatie.
Oude mensen zonder afspraak omdat ze niet via telefoon konden afspreken.
.

Dit echt.. als bellen niet lukt, en dat lukt niet altijd heel goed, dan zijn ze dus toegewezen op online. En dát kan niet iedereen... En je gaat niet zomaar hulp vragen aan vreemden om iets met een DigiD te doen.
Sterker nog, ik zat zelfs te stoeien met de DigiD en online voor mn moeder..

voor mn oom en mn tante hebben ook de kinderen het moeten doen. Geen brief gehad, geen telnr, en dan dus online..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:27

Zulke mensen moeten gewoon een prik krijgen als ze zonder afspraak langs komen. Of alle mensen van die leeftijd standaard via de huisarts laten doen. Scheelt een reis, niks moeilijk doen met afspraken maken.