Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:40

secricible schreef:
Duc_je schreef:
Dat zou gewoon moeten stabiliseren hoor. Want nu kies jij ervoor om af te bouwen, maar kan ook het kindje zelf zijn die een voeding minder pakt.
Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat. J krijgt nu naast de ochtend, avond en nacht overdag nog 2 voedingen. Als hij een jaar is wil ik afbouwen naar 1 voeding overdag en verder water,thee,of wat diksap. Ik ben ook altijd bang dat het instort. :') En ik ben er gewoon nog niet aan toe dat mijn baby straks een dreumes is -O-

Maar dan gaat je kind dus al snel die voeding wel weer drinken, komt vaker en krikt op.
Afbouwen in voedingen, maar de productie per voeding verhogen lukt niet. Afbouwen zo vroeg al betekend vrijwel altijd dat de borstvoeding vrij snel inzakt zoals je nu merkt.

Ik denk dat je het tegen escada hebt wat betreft afbouwen. En dan heb je een punt ja, ik vergat even dat haar baby nog erg jong is. Mijn J is namelijk al 11,5mnd :D

SennaS

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:08

Ik heb ook altijd begrepen dat zo vroeg afbouwen meestal einde borstvoeding betekent.
Ik had ook besloten om te gaan afbouwen, dus was overgegaan op overdag 2x een fles maar de ochtend, avond en nachtvoeding geven bevalt eigenlijk nog steeds wel en m'n productie blijft stabiel dus ik denk dat ik het nog lekker zo hou voorlopig. Vooral de voeding voordat ze gaat slapen blijft zijn heerlijk rustmomentje <3

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 05:00

Hoe hebben jullie de overstap gemaakt van borstvoeding naar kunstvoeding? Deden jullie het mengen of gewoon proberen met 1 flesje KV per dag?
Onze baby heeft nu 8 dagen weer niet gepoept, ik weet dat het normaal is met borstvoeding maar ik ben bang dat ik hem straks meer verstop als we vandaag een flesje KV tussendoor doen (of het helpt juist :+)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 08:03

Geen ervaring met kunstvoeding maar denk er om dat als je gaat mengen je restjes weg gooit. Restje bv wat niet opgedronken wordt mag terug de koelkast in, maar kunstvoeding mag je niet 2 x opwarmen.

Heeft ie ook last van t niet poepen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:06

Escada schreef:
Hoe hebben jullie de overstap gemaakt van borstvoeding naar kunstvoeding? Deden jullie het mengen of gewoon proberen met 1 flesje KV per dag?
Onze baby heeft nu 8 dagen weer niet gepoept, ik weet dat het normaal is met borstvoeding maar ik ben bang dat ik hem straks meer verstop als we vandaag een flesje KV tussendoor doen (of het helpt juist :+)

Ik heb geen ervaring met overstappen, maar ik heb nooit gehoord van bv en verstopping/lang niet poepen. Wel juist kindjes die kv krijgen en verstopt raken.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:14

Escada schreef:

Ik heb steeds per week 1 voeding vervangen voor kv. Ik wilde het langzaam afbouwen ivm een moeilijke stoelgang. Volgens mij ben ik vanaf 7 maanden begonnen met het eerste flesje kv, uiteindelijk tot 10 maanden nog wel gemengd met 1x per dag bv uit de vriezer.

Voor haar spijsvertering ben ik wel vanaf de 7e maand met probiotica begonnen. 1x per dag door een flesje kv, van New Care.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:21

SusanH schreef:
Escada schreef:

Ik heb geen ervaring met overstappen, maar ik heb nooit gehoord van bv en verstopping/lang niet poepen. Wel juist kindjes die kv krijgen en verstopt raken.

Bij ons wel, bij beide dochters. Volgens de verloskundige zit er zo weinig afvalstoffen in bv dat de darmen dan zegmaar niet genoeg verzamelen om elke 1-2 dagen te poepen. Zij gingen 1x per week. Dat werd langzaam aan vaker, en met kv ging het steeds meer naar 1x in de 1-2 dagen.

Dat wekelijks poepen gaf wel flink krampjes, dus dat was wel naar voor ze. Maar volkomen normaal volgens zowel verloskundige als lactatiekundige, dus ik hield mij daar maar aan vast. Ik heb ze veel gedragen in die tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:38

Onze dochter poepte in het begin bijna elke voeding, en dan echt van die spuitluiers. Dat is ook niet altijd handig.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:46

Nee, het wisseld echt heel erg per kind. Moeilijk is dat.

Groetjes aan je zus trouwens ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:49

Zal ik doen!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:19

Hier in het begin zowat bij iedere voeding. Nu 1 of 2 goede spuitluiers in de namiddag/begin van de avond.

En geen krampjes meer *\o/*

Vandaag een record kolf van 140cc totaal! Ik was op stal en het ventje kreeg z'n middagvoeding uit de vriezer. Mijn borsten stonden echt op ontploffen bij thuiskomst, dus snel gekolfd. Heel fijn. Morgenochtend weer even extra kolven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:45

Hier een bv dochter die makkelijk 2w niet poepte. Haar broer had dat niet, dus stond er wel van te kijken :+ GGD erover gebeld, maar die zeiden ook; als ze gewoon doordrinkt, niet vol raakt, geen zorgen maken. En na 2w was de hoeveelheid ook niet indrukwekkend :P Wat Annemeik zegt, álles wordt verteerd dan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:26

Hoe voedden jullie discreet in het openbaar?;iemand tips? Ik draag al voedingstopjes.

Vooral het verwisselen van borst en het afkoppelen/boeren gaat nog niet subtiel. Ik heb perongeluk beide boobs meerdere keren de wereld laten zien vandaag. :=

Voelde me wel stoer zo de eerste keer. <3

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:25

Yess *\o/* is ook stoer Kana! En een beetje spannend de eerste keer.

Ik vind het het fijnst als ik een los shirt aan heb, dat valt naar beneden over de borst als ik onze F even weg pak voor een boertje. En anders pak ik eerst een beetje in en doe dan pas baby recht voor een boertje.
Maar als je eenmaal wat handigheid erin hebt is het ideaal!

Ons meisje heeft haar ritme de afgelopen dagen wat omgegooid. Ze dronk nog om de 3 uur, de laatste week ook gerust allebei de borsten. En nu is ze naar om de 4 uur 1 borst :') En mijn borsten vinden dat niet om te lachen...
Ze was ook supergoed aangekomen, dus het zal wel een groeispurtje geweest zijn wat nu weer gestabiliseerd is.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:43

Ik heb afgelopen vrijdag gewoon zitten voeden in de wijnbar van mijn zwager :P . Zat recht tegenover de ingang. Boeit me echt niets.

Mijn tip: beem een xl hydro mee en gooi die erover heen.

Vanavond voor het eerst een BV vervangen door KV en de voeding gekolfd. Om meerdere redenen. Onder andere om te kijken hoe het gaat met KV en om een voorraadje op te bouwen. Ook zou het wel lekker zijn als hij 's nachts iets langer wegblijft, maar dat is natuurlijk niet de grootste reden. Ik ga zeker nog niet afbouwen met BV, maar ik wil gewoon genoeg voorraad hebben voor als ik weer ga werken. Komende vrijdag gaat het ventje uit logeren en dan vind ik het zonde als ik in één nacht door de helft van mijn voeding ben.

Ik krijg waarschijnlijk de hele BV maffia over me heen door dit te doen :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:35

Nahja jou keuze toch. Ik hoor alleen wel steeds dat een voeding weglaten een beetje het begin van het einde is. Maar als je dan vraagt hoe het dan zit als je baby een voeding over slaat weten ze geen antwoord.

Aan de andere kant zou je het erg vinden als je productie nu stopt/stuk minder word?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:52

Gimme_Joy schreef:

Vind je die aanwezig in dit topic dan?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:23

Gimme_Joy schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag gewoon zitten voeden in de wijnbar van mijn zwager :P . Zat recht tegenover de ingang. Boeit me echt niets.

Vanavond voor het eerst een BV vervangen door KV en de voeding gekolfd. Om meerdere redenen. Onder andere om te kijken hoe het gaat met KV en om een voorraadje op te bouwen. Ook zou het wel lekker zijn als hij 's nachts iets langer wegblijft, maar dat is natuurlijk niet de grootste reden. Ik ga zeker nog niet afbouwen met BV, maar ik wil gewoon genoeg voorraad hebben voor als ik weer ga werken. Komende vrijdag gaat het ventje uit logeren en dan vind ik het zonde als ik in één nacht door de helft van mijn voeding ben.

Ik zit te denken om idd hetzelfde te gaan doen. Vond het juist eigenlijk een best logische optie. Krijg anders niet genoeg in m'n voorraad vrees ik. Vul ongeveer iedere dag 100ml aan nu, maar wil meer kunnen vullen...

Smallheal schreef:
Nahja jou keuze toch. Ik hoor alleen wel steeds dat een voeding weglaten een beetje het begin van het einde is. Maar als je dan vraagt hoe het dan zit als je baby een voeding over slaat weten ze geen antwoord.

Aan de andere kant zou je het erg vinden als je productie nu stopt/stuk minder word?

Maar als je een voeding kolft ipv live geeft, dan laat je toch eigenlijk geen voeding weg? :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:38

Hommage schreef:
Gimme_Joy schreef:

Ik zit te denken om idd hetzelfde te gaan doen. Vond het juist eigenlijk een best logische optie. Krijg anders niet genoeg in m'n voorraad vrees ik. Vul ongeveer iedere dag 100ml aan nu, maar wil meer kunnen vullen...

Smallheal schreef:

Maar als je een voeding kolft ipv live geeft, dan laat je toch eigenlijk geen voeding weg? :D

Zware dag gehad -O- lezen is moeilijk :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 05:13

Goed bezig kana!

Ww waren vorige week in de Efteling en toen steeds gevoed in de wachtrij voor attracties waar hij mee in mocht. Ideaal, anders was het steeds weggegooide tijd. Als je het niet wist dan zag je het niet,har dit keer een voedingsjurkje aan dus flapje omhoog flapje omlaag en klaar.
Afbeelding

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:57

Prima toch gimme-joy. Mijn schoonzus is 1,5wk geleden bevallen. Baby wil niet aan de borst en ze kolft nu. Is de derde en de eerste waarbij ze niet binnen een paar dagen overstapt op kv. Ik heb gezegd super goed maar zorg voor jezelf. Elke dag is er 1. Ze stopt sws als ze moet werken. Ik denk misschien nog wel eerder want fulltime kolven met nog 2 jonge kinderen erbij lijkt mij enorm pittig. Ik als echt bv mama (oudste nooit kv gehad en jongste nu bijna 1 ook nog niet) vind er niks van. Haar keuze en elke keuze is goed.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:24

dakplaat schreef:
Gimme_Joy schreef:

Vind je die aanwezig in dit topic dan?

Haha nee hoor, had het zeker niet over dit topic!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:38

Ik wilde ook een voorraad voor bv werk maar nu heb ik een vriezerlade vol met meerdere liters en ik is 1x een zakje uit gebruikt :') Dochter is nu 7 maanden. Meestal kolf ik op werkdag meer dan dat ze drinkt dus blijf maar aanvullen ook. Hopelijk komt het op, anders doneren. Volgend jaar gaan we emigeren dus kan ook niet alles meenemen :Y) Het blijft 1 jaar goed toch officieel?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:20

Wauw echt knap zoveel. Ik kom amper aan een halve liter na 3 maanden. Maar heb ook niet zoveel gekolfd om eerlijk te zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 09:09

Smallheal schreef:

Als baby een voeding weg laat zakt het ook in, maar als het goed is komt baby dan weer vaker als ze de voeding te vaak weg laten en het daardoor te ver inzakt.