Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:25

Wel pcm, geen enkel probleem.
Hoop dat je snel opknapt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:27

Dank je, Polly +:)+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:28

Beterschap
Paracetamol mag, NSAID's worden afgeraden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:38

Dat mag Fitzroy, wat balen dat het zo hardhandig was gister. Je voelde je vast een dartbord := maar netjes is het niet, en ook niet herkenbaar gelukkig. Bij mij ging het beide keren netjes. Doe rustig aan vandaag!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:39

Balen Fitzroy, maar wel fijn dat je nu je vaccin hebt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:44

Ach, als dit het is, dan ben ik er heel blij mee. Ik kom er alleen net achter dat ik mijn gele boekje vergeten ben. Geen idee of ze het erin wilden zetten maar ik heb het dus niet eens geprobeerd.
Krijgt iedereen een A4’tje? Want het ziet er niet heel professioneel uit als ik dat mee moet nemen naar Griekenland. Ik zal eens kijken of ik het in ieder geval kan lamineren ergens.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:49

Gele boekje wordt niet meer gedaan.
Je krijgt half juni (als het doorgaat allemaal) een qr code op je telefoon die je kunt laten scannen. Dat is nu in ontwikkeling.
Zelf heb ik ook mijn formulier geplastificeerd.
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:51

Ik ga al voor die tijd naar Griekenland dus moet het echt doen met het registratiebewijs. Het scheelt nl een pcr-test als je kunt overleggen dat je al volledig gevaccineerd bent.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:51

robeer schreef:
Hier gisteren het Janssen vaccin mogen ontvangen. Ik vond de prik best pijnlijk als ik eerlijk ben. Ik ben niet flauw, verre van maar auch.
Helaas vandaag al de hele dag met koorts in bed. Gelukkig is het er maar één.

Hm....dit klinkt, net als het bericht van Fitzroy, niet echt hoopgevend. Ik krijg vanmiddag Janssen... -O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:58

Fitzroy schreef:
Ik ga al voor die tijd naar Griekenland dus moet het echt doen met het registratiebewijs. Het scheelt nl een pcr-test als je kunt overleggen dat je al volledig gevaccineerd bent.

Als het goed is, moet je je vaccinatie terug kunnen zien in je mijnRIVM, maar of dat genoeg is, weet ik ook niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:58

Janssen is een stroperige vloeistof, ik weet niet hoe het met andere vaccins is. De vloeistof loopt er wat langzamer in als het ware. Dus dat voel je wel even, maar is secondewerk hoor.

Mijn hele organisatie heeft janssen gehad en de klachten lopen heel erg uiteen. Verreweg de meesten hadden geen tot weinig klachten, bijvoorbeeld wat moeheid. Sommigen hadden hoofdpijn en of koorts. De meesten daarvan konden gewoon werken en waren er na een dag weer vanaf.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:14

madeliefw schreef:
Janssen is een stroperige vloeistof, ik weet niet hoe het met andere vaccins is. De vloeistof loopt er wat langzamer in als het ware. Dus dat voel je wel even, maar is secondewerk hoor.

Mijn hele organisatie heeft janssen gehad en de klachten lopen heel erg uiteen. Verreweg de meesten hadden geen tot weinig klachten, bijvoorbeeld wat moeheid. Sommigen hadden hoofdpijn en of koorts. De meesten daarvan konden gewoon werken en waren er na een dag weer vanaf.

Volgens mij wordt er bij het Janssen vaccin ook een groter volume ingespoten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:30

Ik heb afgelopen donderdag Moderna gehad :):) Ik had echt een hele fijne arts en het prikken zelf deed ook helemaal geen zeer. Vrijdag wat spierpijn gehad, maar dat was gisteren bijna weg al en nu heb ik helemaal nergens meer last van. In Duitsland zetten ze de vaccinaties wel in je gele vaccinatieboekje, dus ik heb nu een mooie Moderna-sticker in het boekje 8-) Eind juni krijg ik de tweede, ik hoop dat ik dan ook geen bijwerkingen krijg.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:46

Gisteren Janssen gekregen. Dat prikken voelde wel wat naar (voelde de vloeistof lopen). Vandaag minimale klachten, een beetje spierpijn.
Op het formulier wat ik kreeg staat uitdrukkelijk dat het geen vaccinatiebewijs is....maar wat dan wel???

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:56

Ik ben eindelijk aan de beurt *\o/* 11 juni en 16 juli… en ik krijg Pfizer of Moderna :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:21

Gister de 2e Pfizer gehad, eerste prik vond ik echt gemeen, maar deze prikster deed het een stuk rustiger, dus deze heb ik niet gevoeld. Nu wel weer zere arm, maar ben weer aan het werk, dus blijf toch wel bewegen met die arm.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:44

Net mijn eerste Pfizer gehad.
Arm doet zeer als ik hem optil. Verder geen klachten nog.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:08

Zo 1e zit er in, ik heb pfizer gehad..

Ik zag er al een poos, dus ik vraag wanneer ze gaat prikken, zat hij er al in...
Nu 15 minuten wachten en dan lekker naar huis

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:14

Nou mijn Janssen zit er ook in nu. De prik zelf viel me alles mee, en eigenlijk merk ik er nu nog steeds niet veel van. Of nouja, niks eigenlijk. Heb hem hoewel ik rechtshandig ben wel rechts laten zetten, want sinds ik corona heb gehad heb ik toch al last van vnl m'n rechterschouder. Bovendien staat m'n inmiddels al een tijd overleden tinkert op mijn linker bovenarm en ik wilde niet dat ze door hem heen zou prikken :+
Ben benieuwd hoe het de komende uren gaat.

Eenmaal op stal bedacht ik me ineens dat ik bij ons paard altijd meteen traumeel op de entplek smeerde, dus ik mezelf nu ook maar op een klodder getrakteerd. Baat het niet dan schaadt het niet.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:14

Ik wordt morgen gevaccineerd met Janssen. Ben benieuwd wat de traumeel voor de plek doet :j. Dat heb ik ook nog in huis namelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:21

Fijn dat het meeviel, Sandra. Ik was na de paracetamol ook snel van de hoofdpijn af. Dus al met al is het echt enorm meegevallen. Ik vraag me dan wel af of ik wel voldoende antistoffen aanmaak.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:18

Wat ik heb gelezen is dat mensen die eerder, al dan niet opgemerkte, Coronabesmetting hebben doorgemaakt, heftiger reageren op de vaccinatie.
Ik heb na één dag nauwelijks klachten.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:59

senna21 schreef:
Gisteren Janssen gekregen. Dat prikken voelde wel wat naar (voelde de vloeistof lopen). Vandaag minimale klachten, een beetje spierpijn.
Op het formulier wat ik kreeg staat uitdrukkelijk dat het geen vaccinatiebewijs is....maar wat dan wel???

Precies dat....ik voelde de vloeistof inlopen en tot ruim een uur na de enting voelde het pijnlijk. Dat zal idd de stroperigheid zijn.

Bij mij staat ook idd op het formulier dat het niks officieels is....ik denk meer voor als er bijwerkingen komen. Het batchnummer staat er ook op vermeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:26

senna21 schreef:
Wat ik heb gelezen is dat mensen die eerder, al dan niet opgemerkte, Coronabesmetting hebben doorgemaakt, heftiger reageren op de vaccinatie.
Ik heb na één dag nauwelijks klachten.

Klopt mijn oma had een vaccinatie gekregen 4 weken nadat ze heftige corona heeft gehad. Ze is er de eerste keer al flink ziek van geweest en de tweede keer ook. Mijn opa had de eerste keer dan niks ( hij was minder ziek door corona) maar de tweede keer had hij het ook flink te pakken. Beide relatief wel kort last van bijwerkingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:28

Dat is niet bij iedereen zo. Wij waren vandaag op bezoek bij een echtpaar dat recent covid gehad heeft maar bij beide inentingen nauwelijks reactie hadden.