Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ja maar een avondklok werkt niet met 100 uitzonderingen.
Hier is het het altijd uitgestorven vanaf 20 uur, maar een paar mensen die later komen of kwamen. Diegene vinden het wel lastig soms, maar wel logisch dat zij geen uitzondering kunnen zijn.
Loretta schreef:Daphara schreef:Ik ben zelf blij dat het er weer af gaat, door het slechte weer is de buitenbak amper begaanbaar en we hebben een rooster voor de binnenbak, waarop je inschrijft op de tijden wanneer je wilt rijden. Er mogen max 3 combinaties gelijktijdig in de binnenbak, dat is zo overlegd met de gemeente.
Op een pensionstal, waar een groot deel van de pensionklanten overdag werken, betekend dat met een avondklok dat het standaard na 17:00 tot 20:30 uur helemaal volgeboekt staat en er regelmatig geen plek is.
Ook is het gewoon drukker op stal, mensen die niet kunnen rijden, gaan wandelen met hun paard of longeren, dat allemaal voor 20:30, daarna loopt het leeg. Avondklok er af, betekend weer meer spreiding, de stal is normaal tot 23:00 open.
Het is vooral heel erg jammer voor degenen die proberen het virus te ontlopen dat de avondklok dat juist moeilijker maakt inplaats van makkelijker. Dat zou nu juist niet het effect van de avondklok moeten zijn.
lenaa_tje schreef:Barbabientje dat is toch zinloos. Welk beroep je ook hebt is altijd wel iemand die zegt dat je baan een eitje is
candalisa schreef:lenaa_tje schreef:Barbabientje dat is toch zinloos. Welk beroep je ook hebt is altijd wel iemand die zegt dat je baan een eitje is
Dat heb je mij nergens horen zeggen hoor! Van mij mag de zorg personeel een flinke bonus en een wel verdiende vakantie krijgen als het rustiger is. Maar dat er steeds wordt geroepen door het kabinet dat de maatregelen in stand moeten blijven omdat alle ziekenhuizen vol liggen en ze geen operaties doen of onderzoeken moeten uitstellen is gewoon niet meer waar. En er zijn meer jaren geweest dat ziekenhuizen door griep epidemieën overbelast waren en personeel overwerkt was toen gingen mensen ook door met het leven. Dat het een kritieke periode was vorig jat zal ik niet ontkennen maar dat is het nu niet meer. Voor de mensen die er liggen ja dat is erg maar nu valt daarbij alles om hun heen ook weg. Straks is COVID “verslagen” tegen welke prijs ... lege winkelstraten, spook steden, massa ontslagen, daklozen, meer zelfmoorden, meer ziektes want mensen kunnen hun zorg kosten niet meer betalen zijn bang om naar een dokter te gaan omdat de eigen risico zo hoog is... de horeca is een half jaar dicht een half jaar hebben de ondernemers gewoon hun pand moeten betalen gewoon de afname kosten en die steunpakket is een lachertje niemand kan daarmee de enorme achterstand wegwerken.
Sorry dat het off-topic is en ik realiseer me wel dat we met onze dieren nog een vrij luxe positie hebben...
Varekaj schreef:Er valt me iets op vandaag.
Voor de avondklok was het zo moeilijk om aanpassingen te doen voor de zorg. Nu er bij jullie een fiks pak sneeuw uit de lucht komt, zie ik plots allerhande alternatieven uit de grond ploppen... Stalhouder neemt wel over want volpension, we zetten wel extra voorraadje klaar, we vragen X en Y wel even om bij te springen.
Mag ik dit bijzonder vinden
lenaa_tje schreef:Varekaj schreef:Er valt me iets op vandaag.
Voor de avondklok was het zo moeilijk om aanpassingen te doen voor de zorg. Nu er bij jullie een fiks pak sneeuw uit de lucht komt, zie ik plots allerhande alternatieven uit de grond ploppen... Stalhouder neemt wel over want volpension, we zetten wel extra voorraadje klaar, we vragen X en Y wel even om bij te springen.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk?
Hier is met sneeuw niks anders dan zonder sneeuw? Maar zoals ik zei misschien snap ik het niet
Daarbij is een dag extreem weer wel iets anders dan een periode van een maand?
Varekaj schreef:Er valt me iets op vandaag.
sureido schreef:Het gaat om 1 dag aanpassen tov sowieso nog een maand en meer (snap niet dat ze niet gewoon zeggen dat ze het verlengen ipv dit schijnheilige we gaan overleggen gedoe maar goed), is toch niet heel raar, echter heel logisch, dat daar nogal verschil in zit?
Fitzroy schreef:Dat was van tevoren niet bekendDe avondklok was in eerste instantie maar voor 2 weken en toen stond iedereen al op zijn achterste benen.
Ineke2 schreef:Gekookt ( heet) water bevriest sneller als water op normale temperatuur.
Dus dat is niet handig om dat nu buiten te gebruiken.
Met dit weer ben ik wel blij dat ik geen paard of hond heb momenteel.