Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:53

Ja maar een avondklok werkt niet met 100 uitzonderingen.

Hier is het het altijd uitgestorven vanaf 20 uur, maar een paar mensen die later komen of kwamen. Diegene vinden het wel lastig soms, maar wel logisch dat zij geen uitzondering kunnen zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:05

MyWishMax schreef:
Ja maar een avondklok werkt niet met 100 uitzonderingen.

Hier is het het altijd uitgestorven vanaf 20 uur, maar een paar mensen die later komen of kwamen. Diegene vinden het wel lastig soms, maar wel logisch dat zij geen uitzondering kunnen zijn.

Daarom is het ook zo vreselijk jammer dat er nog maar zo weinig mensen proberen om besmetting en verspreiding te voorkomen. Nu worst het juist moeilijker om besmetting te ontlopen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:04

Helemaal eens. Veel mensen zijn alleen maar bezig met regeltjes volgen en nakomen en vergeten waar het eigenlijk om gaat. Voorkomen van besmetting.

Bijvoorbeeld raar opkijken als ik vertel dat ik bij een tankstation waar ik 20 seconden binnen ben en de verkoopster achter een glasplaat zit geen mondkapje om doe. En dan vervolgens om een foto te laten zien op hun telefoon met mondkapje en al helemaal over me heen komen hangen....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:45

Loretta schreef:
Daphara schreef:
Ik ben zelf blij dat het er weer af gaat, door het slechte weer is de buitenbak amper begaanbaar en we hebben een rooster voor de binnenbak, waarop je inschrijft op de tijden wanneer je wilt rijden. Er mogen max 3 combinaties gelijktijdig in de binnenbak, dat is zo overlegd met de gemeente.
Op een pensionstal, waar een groot deel van de pensionklanten overdag werken, betekend dat met een avondklok dat het standaard na 17:00 tot 20:30 uur helemaal volgeboekt staat en er regelmatig geen plek is.
Ook is het gewoon drukker op stal, mensen die niet kunnen rijden, gaan wandelen met hun paard of longeren, dat allemaal voor 20:30, daarna loopt het leeg. Avondklok er af, betekend weer meer spreiding, de stal is normaal tot 23:00 open.

Het is vooral heel erg jammer voor degenen die proberen het virus te ontlopen dat de avondklok dat juist moeilijker maakt inplaats van makkelijker. Dat zou nu juist niet het effect van de avondklok moeten zijn.

Hier heb ik ook last van. Hoop maar dat de avondklok er weer af gaat, maar ik denk het haast niet? Ze krabbelen nu al terug.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:52

lenaa_tje schreef:
Barbabientje dat is toch zinloos. Welk beroep je ook hebt is altijd wel iemand die zegt dat je baan een eitje is :')

Dat heb je mij nergens horen zeggen hoor! Van mij mag de zorg personeel een flinke bonus en een wel verdiende vakantie krijgen als het rustiger is. Maar dat er steeds wordt geroepen door het kabinet dat de maatregelen in stand moeten blijven omdat alle ziekenhuizen vol liggen en ze geen operaties doen of onderzoeken moeten uitstellen is gewoon niet meer waar. En er zijn meer jaren geweest dat ziekenhuizen door griep epidemieën overbelast waren en personeel overwerkt was toen gingen mensen ook door met het leven. Dat het een kritieke periode was vorig jat zal ik niet ontkennen maar dat is het nu niet meer. Voor de mensen die er liggen ja dat is erg maar nu valt daarbij alles om hun heen ook weg. Straks is COVID “verslagen” tegen welke prijs ... lege winkelstraten, spook steden, massa ontslagen, daklozen, meer zelfmoorden, meer ziektes want mensen kunnen hun zorg kosten niet meer betalen zijn bang om naar een dokter te gaan omdat de eigen risico zo hoog is... de horeca is een half jaar dicht een half jaar hebben de ondernemers gewoon hun pand moeten betalen gewoon de afname kosten en die steunpakket is een lachertje niemand kan daarmee de enorme achterstand wegwerken.

Sorry dat het off-topic is en ik realiseer me wel dat we met onze dieren nog een vrij luxe positie hebben...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:59

candalisa schreef:
lenaa_tje schreef:
Barbabientje dat is toch zinloos. Welk beroep je ook hebt is altijd wel iemand die zegt dat je baan een eitje is :')

Dat heb je mij nergens horen zeggen hoor! Van mij mag de zorg personeel een flinke bonus en een wel verdiende vakantie krijgen als het rustiger is. Maar dat er steeds wordt geroepen door het kabinet dat de maatregelen in stand moeten blijven omdat alle ziekenhuizen vol liggen en ze geen operaties doen of onderzoeken moeten uitstellen is gewoon niet meer waar. En er zijn meer jaren geweest dat ziekenhuizen door griep epidemieën overbelast waren en personeel overwerkt was toen gingen mensen ook door met het leven. Dat het een kritieke periode was vorig jat zal ik niet ontkennen maar dat is het nu niet meer. Voor de mensen die er liggen ja dat is erg maar nu valt daarbij alles om hun heen ook weg. Straks is COVID “verslagen” tegen welke prijs ... lege winkelstraten, spook steden, massa ontslagen, daklozen, meer zelfmoorden, meer ziektes want mensen kunnen hun zorg kosten niet meer betalen zijn bang om naar een dokter te gaan omdat de eigen risico zo hoog is... de horeca is een half jaar dicht een half jaar hebben de ondernemers gewoon hun pand moeten betalen gewoon de afname kosten en die steunpakket is een lachertje niemand kan daarmee de enorme achterstand wegwerken.

Sorry dat het off-topic is en ik realiseer me wel dat we met onze dieren nog een vrij luxe positie hebben...

Op het hoogtepunt van onze griepepidemie in 2018, de grootste griepepidemie van de afgelopen jaren lagen er 350 mensen met de griep op de IC. Dat was een eenmalige piek die al zwaar was voor de zorg, de kranten stonden er vol mee.
Op dit moment liggen er alsnog 597 IC-patiënten met corona en we vinden dat het relatief goed gaat op dit moment. En dan hebben we een bak maatregelen waar we U tegen zeggen, waar we zonder maatregelen zouden staan mag Joost weten.
Laten we dan ook nog even meenemen dat een corona-patiënt op de IC vele male zwaarder is dan een griep of welke IC-patiënt dan ook. Dan hebben we het nu over een verhoogde werkdruk die al bijna een jaar duurt voor ons IC-personeel, forse uitval van mensen.

Dus ja, ik zou de situatie nog steeds wel kritiek willen noemen eigenlijk... Deze situatie vergelijken met de griepepidemieën die we gehad hebben is een zomerstorm vergelijken met een orkaan en zeggen dat het in beide gevallen waait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:41

Er valt me iets op vandaag.

Voor de avondklok was het zo moeilijk om aanpassingen te doen voor de zorg. Nu er bij jullie een fiks pak sneeuw uit de lucht komt, zie ik plots allerhande alternatieven uit de grond ploppen... Stalhouder neemt wel over want volpension, we zetten wel extra voorraadje klaar, we vragen X en Y wel even om bij te springen.

Mag ik dit bijzonder vinden :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:43

Varekaj schreef:

Voor de avondklok was het zo moeilijk om aanpassingen te doen voor de zorg. Nu er bij jullie een fiks pak sneeuw uit de lucht komt, zie ik plots allerhande alternatieven uit de grond ploppen... Stalhouder neemt wel over want volpension, we zetten wel extra voorraadje klaar, we vragen X en Y wel even om bij te springen.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk?
Hier is met sneeuw niks anders dan zonder sneeuw? Maar zoals ik zei misschien snap ik het niet

Daarbij is een dag extreem weer wel iets anders dan een periode van een maand?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:51

lenaa_tje schreef:
Varekaj schreef:

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk?
Hier is met sneeuw niks anders dan zonder sneeuw? Maar zoals ik zei misschien snap ik het niet

Daarbij is een dag extreem weer wel iets anders dan een periode van een maand?

Varekaj bedoelt dat toen er avondklok kwam men allemaal problemen zag die niet op te lossen waren waardoor iedereen voor zichzelf goed praatte dar ze na 21.00 nog moeten gaan.

En nu er sneeuw ligt kan iedereen wel oplossingen vinden om niet zelf te hoeven gaan :)
Het viel mij ook op inderdaad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:53

Oh nou ja hier niet, dat probleem blijft hetzelfde in eigen beheer. Dat waren ook hier wel de meest bezorgde reacties.
Verder hier nu pensioen stal en dan wordt dus juist extra verwacht van de klanten. :+ Avondklok is gemakkelijker (nu dus geen eigen beheer meer)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-02-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:54

Varekaj schreef:

Logisch, iemand 2-3 dagen, hoogstens een week, uit de nood helpen is gemakkelijker te realiseren én vol te houden, dan een onbepaalde, langere periode.

Edit: daarbij denk ik dat de moeilijkheden in dit topic niet geuit werden door volpensionners.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:57

Het gaat om 1 dag aanpassen tov sowieso nog een maand en meer (snap niet dat ze niet gewoon zeggen dat ze het verlengen ipv dit schijnheilige we gaan overleggen gedoe maar goed), is toch niet heel raar, echter heel logisch, dat daar nogal verschil in zit?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:28

Ik ben het wel met Varekaj eens. Het verschil is dat iedereen bij de avondklok denkt in problemen en nu met de sneeuw in oplossingen. Nogal een verschil.
Ik heb met de avondklok geen probleem, met de sneeuw wel :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:46

Het is ook nogal een verschil om voor 1 dag een oplossing te verzinnen of voor langer dan een maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:53

sureido schreef:
Het is ook nogal een verschil om voor 1 dag een oplossing te verzinnen of voor langer dan een maand.

Komaan. Niemand werkt 7 op 7 en je kan naar je paard van 4u30 tot 21 uur. Daar valt best een mouw aan te passen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:55

Dat was van tevoren niet bekend ;) De avondklok was in eerste instantie maar voor 2 weken en toen stond iedereen al op zijn achterste benen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:55

sureido schreef:
Het gaat om 1 dag aanpassen tov sowieso nog een maand en meer (snap niet dat ze niet gewoon zeggen dat ze het verlengen ipv dit schijnheilige we gaan overleggen gedoe maar goed), is toch niet heel raar, echter heel logisch, dat daar nogal verschil in zit?

Dat vind ik ook erg storend. Je weet al voor 99% zeker dat ze hem gaan verlengen. Laten ze dat dan ook gewoon zeggen inplaats van dat overleggedoe er om heen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:58

Eens met Varekaj en Fitzroy.
Het helpt altijd als je in oplossingen blijft denken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:59

Fitzroy schreef:
Dat was van tevoren niet bekend ;) De avondklok was in eerste instantie maar voor 2 weken en toen stond iedereen al op zijn achterste benen.

'Iedereen' lijkt me een overdrijving. :)
Daarnaast is aangeven 'dat iets moeilijk is' niet meteen op je achterste benen staan. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waarin je blijkbaar voortdurend oplossingsgericht moet zijn en je een zeur bent wanneer je even, heel even, gewoon bij de pakken neer wilt zitten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:00

Ik heb geen paard en hoef niks te regelen hoor dus mij hoor je niet klagen :') maar ik wilde laatst wel nog snackjes van de avondwinkel en toen baalde ik.

Maar snap wel dat het soms wel irritant en lastig is voor wanneer je werkt. Een dagje even wat anders regelen omdat het sneeuwt is gewoon per definitie een ander verhaal dan voor lange tijd. :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:06

Fitzroy schreef:
Ik ben het wel met Varekaj eens. Het verschil is dat iedereen bij de avondklok denkt in problemen en nu met de sneeuw in oplossingen. Nogal een verschil.
Ik heb met de avondklok geen probleem, met de sneeuw wel :+

Ik ben het hier ook mee eens :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:31

Ik ben het er nog steeds niet mee eens. De sneeuw levert net zo veel gedoe op als de avond klok in eigen beheer. De combinatie nog meer want zo is er nog minder tijd om niet bevroren water die kant op te krijgen.
Verder wordt dat van ons op een pensionstal ook verwacht. Iedereen moet voor zn eigen paard flessen gekookt water mee nemen. Niks geen oplossing en die was er voor de avondklok wel. Het is maar net in welk straatje het je past. En eens een dag is gewoon minder gedoe dan 2 week.
Hier heeft een stal de prijzen omhoog gegooid voor die laatste voerbeurt die anders door de stalgasten gedaan werd en terecht dat kost je extra werk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:38

Avondklok in combi met werk, sneeuw en vorst is wel een uitdaging vind ik als je met 2 paarden op een doe het zelf stal staat...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:13

Gekookt ( heet) water bevriest sneller als water op normale temperatuur.
Dus dat is niet handig om dat nu buiten te gebruiken.

Met dit weer ben ik wel blij dat ik geen paard of hond heb momenteel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:14

Ineke2 schreef:
Gekookt ( heet) water bevriest sneller als water op normale temperatuur.
Dus dat is niet handig om dat nu buiten te gebruiken.

Met dit weer ben ik wel blij dat ik geen paard of hond heb momenteel.

Afgekoeld gekookt water schijnt te helpen :)

Verder helpt het zeker wel om je bakken te laten ontdooien. Dus jerrycan heeft water over de ijsklompen. Ik ben een ervaringsdeskundige :')