Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:54

Echwel schreef:
Weet iemand ook of bepaalde vaccins zijn met levend virus net als gele koorts vaccins

nee, die zijn er tot nu toe niet.

Echwel, wat apart, zeker omdat er nog geen duidelijkheid is over het vaccin dat gebruikt gaat worden...

Echwel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:00

Wel een fijn gevoel om dingen te bespreken even
Denk dat een arts meer weet dan ik
Heb wel begrepen dat ik dus geen levend vaccin mag, dus dit stelt al gerust.
Ook kwamen ze er op terug dat Pfizer en allergieën niet gaan...alleen bizar heftige allergieën

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:09

Nou ik ga zo op pad om aan de studie mee te doen..

*slik*.... :')

Ahum... straks meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:47

Succes !!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:19

Afbeelding

Er zijn tijdens het onderzoek van Pfizer twee keer zoveel mensen in de placebo groep overleden als in de echte vaccin groep. Dus je kan maar beter het echte vaccin nemen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:23

Nou fijn gesprek gehad met huisarts...
Ze doen toch voor de risicogroep hier kijken welk vaccin bij je situatie past
Zij zegt alleen mensen met allergie voor kippeneiwit en dus ook griepprik problemen hebben krijgen ander vaccin
Oh ja ben zelf snel aan de beurt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:43

Pandora2 schreef:
Echwel schreef:
Weet iemand ook of bepaalde vaccins zijn met levend virus net als gele koorts vaccins

Volgens mij niet.
Enkel AZ en Janssen Pharma werken met vaccins waarin het virus gemanipuleerd is waardoor het zich niet kan vermenigvuldigen en dus onschadelijk is.
Denk ik toch :P

Kun je dit uitleggen? Ik snap hem niet(beperking)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:08

Jeetje...als je gevaccineerd bent 3 maanden beschermd. Daarna weten ze niet hoe effectief het blijft. Ik schrik daar toch wel van.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:19

Tenminste 3 maanden

Langer is gewoon nog niet getest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:19

@Purny Ik heb even een stukje gecopieerd van de belgische covid-website.
Pfizer en Moderna werken volgens principe 4.
AstraZeneca en Janssen Pharma volgens 3 als ik het goed begrepen heb.

Citaat:
Wat zijn de verschillen tussen de vaccins?
Wetenschappers hebben verschillende soorten vaccins ontwikkeld tegen COVID-19. Al deze vaccins zijn erop gericht om ons immuunsysteem op een veilige manier te leren vechten tegen het coronavirus en ons afweersysteem te trainen. Zo wordt het lichaam voorbereid voor het geval het virus je echt zou treffen.

Verschillende types van potentiële COVID-19 vaccins zijn in ontwikkeling:

1. Geïnactiveerde of verzwakte virusvaccins, die een vorm van het virus gebruiken die is geïnactiveerd of verzwakt, zodat het geen ziekte veroorzaakt, maar toch een immuunrespons genereert.

2.Op eiwitten gebaseerde vaccins, die onschadelijke fragmenten van eiwitten of eiwitomhulsels gebruiken die het COVID-19-virus nabootsen, om veilig een immuunrespons te genereren.

3.Virale vectorvaccins, die een virus gebruiken dat genetisch is gemanipuleerd, zodat het geen ziekte kan veroorzaken, maar coronavirus-eiwitten produceert om veilig een immuunrespons te genereren.

4.RNA- en DNA-vaccins, een geavanceerde benadering die genetisch gemanipuleerd RNA of DNA gebruikt om een eiwit te genereren dat zelf veilig een immuunrespons opwekt.

En hier nog een ander en misschien duidelijker stukje. Even in een link want die tekst is nogal lang :P
https://www.laatjevaccineren.be/soorten-vaccins
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 06-01-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:21

SusanH schreef:
Jeetje...als je gevaccineerd bent 3 maanden beschermd. Daarna weten ze niet hoe effectief het blijft. Ik schrik daar toch wel van.

Ze hebben gewoon het nog niet verder onderzocht. Men gaat theoretisch uit van minimaal een jaar.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:26

Ik ben echt een beetje jaloers op de mensen die al een datum hebben om gevaccineerd te worden. :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:41

Citaat:
Volgens mij niet.
Enkel AZ en Janssen Pharma werken met vaccins waarin het virus gemanipuleerd is waardoor het zich niet kan vermenigvuldigen en dus onschadelijk is.

Ook AZ en Janssen werken niet met verzwakt covid virus, die injecteren een apen virus capsule, dat is echt heel wat anders.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:44

Wat houdt dat precies in? Ik geloof dat ik die zou krijgen als ik de lijst moet geloven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:49

Nou ik heb het overleefd. :+ :')

Ze hebben een algemeen lichamelijk onderzoek gedaan en veel verteld over de studie. Ik had de mogelijkheid om vragen te stellen.
Daarna hebben ze bloed afgenomen en mij een injectie gegeven.
Ik moest daarna nog een half uur blijven om te checken of ik geen zeer heftige reactie zou krijgen.

Vooralsnog voel ik mij prima. Beetje zwaar gevoel in mijn hoofd maar dat kan ook de spanning geweest zijn.
Geen pijnlijke arm of zoiets

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:53

Sizzle schreef:
Citaat:
Volgens mij niet.

Ook AZ en Janssen werken niet met verzwakt covid virus, die injecteren een apen virus capsule, dat is echt heel wat anders.

Nee, die werken inderdaad niet met een verzwakt virus. Dat bedoelde ik ook.
Heb ik zo gestudeerd op die verschillende vaccins en zeg het dan nog krom blijkbaar :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:58

karuna schreef:
Wat houdt dat precies in? Ik geloof dat ik die zou krijgen als ik de lijst moet geloven.

Ze gebruiken in feite het jasje en machanisme van een verkoudheidsvirus om de vector de cel in te krijgen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:20

Ik heb ook een oproep gekregen om te mogen vaccineren. Ik twijfel alleen nog zo erg. Heb net 4 weken geleden Corona en een longontsteking gehad, en flink ziek geweest. En nu bezig met herstellen. Ik twijfel zo hard om die vaccinatie te nemen. Ik ben er niet bang voor, maar vraag mij wel af wat gaat het in de toekomst met je lichaam doen.
Aan de ene kant ben ik gek als ik het niet doe. Want een 2e keer Corona wil ik ook echt niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:25

Ik las ergens dat er een minimum tijd was sinds het doormaken van de ziekte.....maar waar zag ik dat... >;)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:26

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:31

Gevonden in de krant. Volgens Pfizer is het gewoon veilig maar de termijn was op 3 maanden gezet bij ons omdat daarmee dan eerst mensen geent kunnen worden die kwetsbaarder zijn. Ze gaan uit dat je in iedergeval 3 maanden beschermt bent na de ziekte.
Dat is dus pure logistiek, heeft verder niets met veiligheid te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:38

Fenneeee schreef:
Ik heb ook een oproep gekregen om te mogen vaccineren. Ik twijfel alleen nog zo erg. Heb net 4 weken geleden Corona en een longontsteking gehad, en flink ziek geweest. En nu bezig met herstellen. Ik twijfel zo hard om die vaccinatie te nemen. Ik ben er niet bang voor, maar vraag mij wel af wat gaat het in de toekomst met je lichaam doen.
Aan de ene kant ben ik gek als ik het niet doe. Want een 2e keer Corona wil ik ook echt niet

Ik zou anders de ggd bellen voor advies

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:18

Misschien intressant voor sommige bokkers, videos over het Covid vaccin door JufDanielle. Ik vind de uitleg zeer duidelijk :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:19

Misschien een rare vraag maar wat bedoelen ze met mensen met een medische indicatie? En waar ligt de grens daarvan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:20

tylando schreef:
Misschien een rare vraag maar wat bedoelen ze met mensen met een medische indicatie? En waar ligt de grens daarvan?

Zoals ik nu las op rivm is de basis iedereen die ook de griepprik krijgt, maar er is ruimte voor maatwerk via je eigen behandelaar (in principe huisarts). Hetbwas mij niet duidelijk of het gaat om iedereen die de griepprik haalt, of iedereen die hem geïndiceerd heeft gekregen.