Echwel schreef:Weet iemand ook of bepaalde vaccins zijn met levend virus net als gele koorts vaccins
nee, die zijn er tot nu toe niet.
Echwel, wat apart, zeker omdat er nog geen duidelijkheid is over het vaccin dat gebruikt gaat worden...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Echwel schreef:Weet iemand ook of bepaalde vaccins zijn met levend virus net als gele koorts vaccins
Volgens mij niet.
Enkel AZ en Janssen Pharma werken met vaccins waarin het virus gemanipuleerd is waardoor het zich niet kan vermenigvuldigen en dus onschadelijk is.
Denk ik toch
Citaat:Wat zijn de verschillen tussen de vaccins?
Wetenschappers hebben verschillende soorten vaccins ontwikkeld tegen COVID-19. Al deze vaccins zijn erop gericht om ons immuunsysteem op een veilige manier te leren vechten tegen het coronavirus en ons afweersysteem te trainen. Zo wordt het lichaam voorbereid voor het geval het virus je echt zou treffen.
Verschillende types van potentiële COVID-19 vaccins zijn in ontwikkeling:
1. Geïnactiveerde of verzwakte virusvaccins, die een vorm van het virus gebruiken die is geïnactiveerd of verzwakt, zodat het geen ziekte veroorzaakt, maar toch een immuunrespons genereert.
2.Op eiwitten gebaseerde vaccins, die onschadelijke fragmenten van eiwitten of eiwitomhulsels gebruiken die het COVID-19-virus nabootsen, om veilig een immuunrespons te genereren.
3.Virale vectorvaccins, die een virus gebruiken dat genetisch is gemanipuleerd, zodat het geen ziekte kan veroorzaken, maar coronavirus-eiwitten produceert om veilig een immuunrespons te genereren.
4.RNA- en DNA-vaccins, een geavanceerde benadering die genetisch gemanipuleerd RNA of DNA gebruikt om een eiwit te genereren dat zelf veilig een immuunrespons opwekt.
Citaat:Volgens mij niet.
Enkel AZ en Janssen Pharma werken met vaccins waarin het virus gemanipuleerd is waardoor het zich niet kan vermenigvuldigen en dus onschadelijk is.
Denk ik toch
Sizzle schreef:Citaat:Volgens mij niet.
Denk ik toch
Ook AZ en Janssen werken niet met verzwakt covid virus, die injecteren een apen virus capsule, dat is echt heel wat anders.
Fenneeee schreef:Ik heb ook een oproep gekregen om te mogen vaccineren. Ik twijfel alleen nog zo erg. Heb net 4 weken geleden Corona en een longontsteking gehad, en flink ziek geweest. En nu bezig met herstellen. Ik twijfel zo hard om die vaccinatie te nemen. Ik ben er niet bang voor, maar vraag mij wel af wat gaat het in de toekomst met je lichaam doen.
Aan de ene kant ben ik gek als ik het niet doe. Want een 2e keer Corona wil ik ook echt niet
tylando schreef:Misschien een rare vraag maar wat bedoelen ze met mensen met een medische indicatie? En waar ligt de grens daarvan?