Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:20

Tancreda4 schreef:
Ik las net op fb dat de vaccinatie geplande methode is om zwakkeren (diende staat veel geld kosten) uit de weg te ruimen. En dat daarom die groepen dus als eerste worden gevaccineerd met het 'nare' vaccin.

Ik vind het echt bizar hoe zwart mensen de wereld kunnen maken en hoe veel angst ze rondzaaien. En juist die mensen zeggen dat er juist door overheid angst wordt gezaaid met de maatregelen. Maar als iemand in angst leven en rondbezuinen zijn het zulke complotdenkers wel.

Dat laatste snap ik dus ook niet.. Zoals mijn zusje ook, steeds weer openlijk voor je mening uitkomen doe je niet, want je wéét gewoon dat mensen het niet met je eens zullen zijn.. Word je daar dan nou echt gelukkig van? Om zo tegen alles in te gaan?

Zij is ook een anti vaxxer en heb daar ook eens een discussie over gehad. Ik vroeg wat ze dan zou doen als mijn neefje (die dus niet geënt is) bijvoorbeeld niet voor een kinderfeestje wordt uitgenodigd omdat ouders erachter komen dat hij niet is ingeënt. Dan komt ze alleen maar met een heel riedel aan waarom het vaccin zo slecht is.. En dat staat dan dus blijkbaar boven het belang van je eigen kind. Want zij bepaalt voor hem dat hij misschien wordt buitengesloten..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:40

Ik zie een mondkapje niet als vrijheidsbeperking maar juist als vrijheidsbewaarder. Zonder mondkapjes waren er waarschijnlijk veel meer beperkingen, OV, contactberoepen die weer moeten stoppen, winkels, musea etc.

Overigens zelf ook jarenlang mondkapjes gedragen tijdens het werk (40 uur per week) vanwege optiek, en ook ik heb er niets van opgelopen. Inmiddels binnen het bedrijf een andere functie en is het niet meer nodig, maar 100en collega's lopen nog altijd met mondkapjes zonder er medisch slechter van te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:43

Palmera schreef:
Dat ik dat op MOET. Op straffe van een boete. En dat ik geen frisse lucht kan inademen.

En dat betekend dat ik dus 1 keer per week door de super ren, geen koffie meer drink, geen andere winkel in loop, etcetera. Klopt dat dat mijn eigen keuze is, maar die keuze had ik nooit gemaakt als een mondkapje niet verplicht was.

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind winkelen met dat ding op ook onaangenaam. Als ik in een winkel kom is het snelsnelsnel. In dat opzicht is het best effectief: het beperkt de tijd dat ik me onder groepen mensen begeef behoorlijk. :D

Ik heb er alleen mentaal wat minder last van dan jij, denk ik. Ik denk gewoon: oké, het is nou eenmaal zo. Die corona is er, dat vergt een hoop voor ons. Als ze ziekenhuizen door overbelasting geen mensen meer op kunnen nemen en er paniek ontstaat, dan gaat de economie helemaal de afgrond in. Dus nog even de tanden op elkaar. Nog even een poosje met een lap op m'n waffel door de winkel racen. Ik kan van die mondkapjes vinden wat ik wil, maar het is nu maar even wat het is.

Ik denk ook dat dat een beetje mijn grondhouding is: het nemen zoals het komt. En niet steeds bezig zijn met wat is geweest of wat had kunnen zijn. Hoe ik door een supermarkt loop en of daar mondkapjes bij komen kijken is totaal niet belangrijk voor mijn geluk. Of voor mijn gevoel van vrijheid. Er hangt voor mij niet zoveel emotie aan, behalve dat ik het lastig vind.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:44

Ja. Het moet. Je moet ook belasting betalen. Je moet zoveel in het leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:50

Palmera schreef:
Ik draag ze ook al verplicht maanden, en ik heb de coronagevallen weer zien stijgen.

Dat, in combinatie met hoe vies en benauwd ik ze vind en een absolute inbreuk op mijn recht op vrijheid maakt dat ik ze alleen maar op doe om een boete te voorkomen.

Dus ja, ik snap na zoveel maandem een gedwongen mondmasker alle protesten wel.

Mwah, begrip ja maar verder nee, nee, NEE!
Zoals ik eerder schreef word ik bepaald opstandig door de hele Kafkaesque situatie doch masker op, handen desinfecterem, afstand houden, ventileren is voor de HELE SAMENLEVING :)*
Hoe beter iedereen, dus ik ook, zich eraan houdt, hoe minder bewegingsbeperking nodig is. Dáárom, omdat het nódig is voor heel de EU, hou ik me aan de regels hoezeer ik er ook moeite mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:51

rien10 schreef:

Ja, precies dat. Ik moet m'n hele leven dingen doen die ik vervelend vind. Dat komt omdat ik met andere mensen samen leef. Die ook allemaal wat willen.
Ilja Leonard Pfeiffer zei het wel mooi: 'Vrijheid kan alleen vrijheid zijn als je bij alles wat je doet eerst aan de ander denkt”

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:52

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
Ik draag ze ook al verplicht maanden, en ik heb de coronagevallen weer zien stijgen.

Dat, in combinatie met hoe vies en benauwd ik ze vind en een absolute inbreuk op mijn recht op vrijheid maakt dat ik ze alleen maar op doe om een boete te voorkomen.

Dus ja, ik snap na zoveel maandem een gedwongen mondmasker alle protesten wel.

Mwah, begrip ja maar verder nee, nee, NEE!
Zoals ik eerder schreef word ik bepaald opstandig door de hele Kafkaesque situatie doch masker op, handen desinfecterem, afstand houden, ventileren is voor de HELE SAMENLEVING :)*
Hoe beter iedereen, dus ik ook, zich eraan houdt, hoe minder bewegingsbeperking nodig is. Dáárom, omdat het nódig is voor heel de EU, hou ik me aan de regels hoezeer ik er ook moeite mee heb.

Mee eens, ook in Spanje.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:57

rien10 schreef:

En een gordel om in de auto
En stoppen voor rood stoplicht
En oversteken bij een zebrapad
En kleren aan als je de straat op wil
En Hondepoep opruimen binnen de bebouwde kom
En je mag maar 100 op de snelweg

Ja het kan vervelend zijn zo'n ding op je mond, maar please ....gewoon even de schouders eronder.

Dat verhaal ook dat ze niet werken.

Klopt ALS : je altijd 1,5 meter afstand houd en bij de minste klachten binnenblijft. Dan voegen ze niets toe. Maar juist waar dat niet lukt schijnt het enigszins effect te hebben.
Je kan beter een vissenkom opzetten en door zuurstofflessen ademen, dat helpt beter ..maar daar zijn er niet genoeg van. ( oftewel de allerbeste bescerming is voor de zorg die staan nml covid patienten te verplegen )

En ook als je het onzin vind, even meedoen, het gaat wel weer over.
We doen allemaal wel eens mee met iets wat we eigenlijk liever niet zouden willen (verjaardagen, stofzuigen, je aan de maximum snelheid houden, polonaise op een fout feestje , of de BOB zijn terwijl je eigenlijk 10 gin tonic wil )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:00

Er zijn grenzen. Polonaise op een fout feestje gaat te ver. Echt. _-:(

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:01

tienus63 schreef:
Palmera schreef:
Dat geldt voor een heel klein percentage. De rest heeft niet/nauwelijks ergens last van.
En een mondkapje beschermt daar niet tegen.

Je zou er maar bij dat kleine percentage horen.....

Het grootste probleem is natuurlijk dat dat kleine percentage zo'n aanslag op het gezondheidssysteem veroorzaakt, dat de gezondheidszorg krakend tot stilstand komt. Niet alleen in Nederland met z'n beleid van weinig bedden e IC-plaatsen per persoon, maar wereldwijd. En dat dat kleine percentage daardoor ervoor zorgt dat alle goed behandelbare aandoeningen of verwondingen opeens letterlijk levensgevaarlijk worden.

Wat ik dan wel weer grappig aan die antimondkappers vind, is dat ze elke morgen vrolijk hun kleren aantrekken, zonder te zuchten en te steunen dat het een inperking van hun grondrechten is en dat ze er van balen dat ze de wind niet meer op hun naakte lichaam kunnen voelen. Het voelt voor mij als een drogreden. Ik baal ook van dat mondkapje, dat ik netjes draag en als brildrager is het extra vervelend, omdat glazen die beslaan heel vervelend zijn. Maar ondertussen betrap ik me er steeds vaker op dat ik vergeet om het mondkapje gelijk weer af te doen als dat kan en dat ik er onbewust langer mee loop dan noodzakelijk is. Het is dus vooral een gewenning. Maar goed, die stropdas, die ik verplicht 40 uur per week draag, voel ik ook al lang niet meer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:01

Wat geen koffie of anders betreft.
Durmazon maar dur kan nog heel veel. We leven nog steeds in luxe en vrijheid.
Béétje meer creativiteit, flexibliteit en genieten hoor.
Net naar de venta stukje verderop voor een kop espresso met berglief samen.
Gemaskerd en al dikke lol met de eigenaar en serveerster.
Mijn eigen koffie thuis van versgemalen bonen is véél beter doch het is sociaal contact en steunt die locale kroeg.
Krijg een whatsapp binnen van bubbly lief. Haar dochter heeft drie zakken ethiopische arabica bonen voor me meegenomen vanaf de kust. Oom had het bij ouders afgegeven en die wilden van betaling niets weten. Morgen naar de fisio in buurstad waar zij woont. Hoppa, gratis fair trade eco bonen ut Afrika en een <3 toe.

Potdichte mist terug naar de boerderij dus aan berglief gevraagd op te letten voor gorilla. ´Gorillás??!´ Toen viel het muntje.

Moraal van het verhaal; minder zeuren, gewoon masker op, handen wassen, afstand houden, ventileren en véél meer lachen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:09

die stropdas draag je niet voor je mond of neus anders zou je die ook niet prettig vinden of normaal vinden na 40 jaar Karl

ik draag ook al sedert april de mm en nee ik vind he niet prettig , en nee ik vergeet hem nooit af te doen na het winkelen of nadat het ergens op moest en nee ik wen er zelf niet aan en nee ik wen niet aan het straatbeeld met al die mensen met mondkapjes aan en nee ik zie er zelf het nut niet van in
maar het MOET dus ik draag het waar verplicht en dat is bij ons redelijk veel

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:19

het goede nieuws is dat we (BE ) weer onderaan bengelen :j

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:22

Nee, dat klopt een stropdas draag je om je nek, als een strop, zoals de naam al zegt. En dat is echt een onprettig ding, wat dat betreft scheelt het niet veel met een mondkapje. En toch went het.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:23

Karl66 schreef:
Wat ik dan wel weer grappig aan die antimondkappers vind, is dat ze elke morgen vrolijk hun kleren aantrekken, zonder te zuchten en te steunen dat het een inperking van hun grondrechten is en dat ze er van balen dat ze de wind niet meer op hun naakte lichaam kunnen voelen.

_O- _O- _O- _O- +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:35

besita schreef:

[ [url=m/A85JH2.png]Afbeelding[/url] ]

En zie ons, Spanje *\o/*

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:40

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Wat ik dan wel weer grappig aan die antimondkappers vind, is dat ze elke morgen vrolijk hun kleren aantrekken, zonder te zuchten en te steunen dat het een inperking van hun grondrechten is en dat ze er van balen dat ze de wind niet meer op hun naakte lichaam kunnen voelen.

vind je dat grappig .. ik niet
het mondkapje zie ik niet als een accessoire bij mijn kleding , ik vind het ook niets bvb dat ik nu al winkels in de straten zie van 200 m2 met enkel mondkapjes in alle kleuren en motieven

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:42

MoniqueT schreef:
besita schreef:

[ [url=m/A85JH2.png]Afbeelding[/url] ]

En zie ons, Spanje *\o/*

maar jullie mogen nog wel uit eten en drinken met mm :+ ... wou dat ik dat ook kon zeggen :j

en dat kappers nog 1,5 maand gesloten blijven :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:43

Gezellig Ik heb net weer een goudkleurige gekocht :j
En in de winkels voor zover ik tijdens t langslopen kon zien, overal mondkapjes..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:44

Karl66 schreef:
Nee, dat klopt een stropdas draag je om je nek, als een strop, zoals de naam al zegt. En dat is echt een onprettig ding, wat dat betreft scheelt het niet veel met een mondkapje. En toch went het.

doe je toch een strikje om :+
nee ik vind het geen vergelijk .. een ding wat je mond en neus bedekt ten opzichte van iets om je hals

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:52

besita schreef:
Huertecilla schreef:

vind je dat grappig .. ik niet

Ja; heel. Jammer dan; heb je alleen jezelf (en jouw omgeving) mee.
Vind het erg jammer voor je dat je er zo over loopt te griepen en zieken.
Ik heb twee metalen heupen en nog wat schroot. Heel beperkend.
Ik liep letterlijk! met krukken de eerste paar maanden van het jaar. Heel beperkend.
Een schouder welke niet voor de helft werkt. Heel beperkend.
Etcetera maar meíd wat ik allemaal wél kan *\%/*
Een maskertje stelt niets voor.

Maskertjes, wat meer persoonlijke hygiene, meer persoonlijk ruimte, meer ventilatie heeft verder ook een +:)+ kant.
De groente en andere waar niet meer met spuugdeeltjes besproeid of bepoteld. Geen feitelijk ronduit smérige buffets meer. Geen goor in de ruimte kuchen en hoesten. Etcetera. Wat dat betreft mogen maskertjes wat mij betreft een blijvertje zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:53

Ik heb er een gevonden waar ik geen last van heb. Een stoffen van de Etos. Past goed en hoef na 10 minuten in de AH niet meer naar adem te happen en met de ramen open naar huis te rijden. Het is dus de moeite om te blijven zoeken naar een kapje wat wel goed zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:56

Dat wennen merk ik ook.

Ik denk dat het ook is hoe ga je er mee om. Ik heb mondkapjes voor het echie→ dan heb ik een gekocht mondkapje op→ 3 laags

Afbeelding

En daarover een een heel dun katoenen die ik kan strikken achter mijn hoofd. Het fijne van die 2 is, dat ik echt ALLES kan doen, want het zit super, het schuift niet, het beweegt niet en ik kan alles zien doen en laten. Dus ik merk amper dat ik wat op heb.

Dan heb ik ook nog mondkapje bij me in mijn zak of tas→ dus niet voor het echie→ gewoon katoen, achter mijn oren en enkel en alleen mocht ik onverwacht vanwege die regels er een nodig hebben, dan heb ik er altijd een bij me en kan dus overal naar toe.

Van de week was ik hier thuis alles aan het uit laden waarop manlief zei: "lief, doe je mondkapje eens af". Ik had het niet eens door. Wel merkte ik dat ik de koude wind voelde op mijn echt warme wangen→ vanwege het mondkapje. Ik was het totaal glad vergeten.

Ik weet nog in maart , de 1ste dagen, dat ik het maskertje vergat→ dus in de auto in de tas maar maskertje gedaan zodat ik toch alles kon doen, en het zooo super vervelend vond. Ik heb een klein gezicht, dus die krengen zijn allemaal te groot. Nu met dat dunne goed passend mondkapje dat ik kan strikken over het gekochte mondkapje, zit alles zo fijn→ eigenlijk (sorry mannen) als een fijne goed zittende bh. Die voel je ook niet zitten en een slechte irriteert de hele dag.

Ik zou het dus in die richting gaan zoeken. Ga iets dragen wat niet schuift en gewoon enorm goed past, je bril nauwelijks of niet van beslaat en dan kun je er echt wel paar uur mee lopen.

Het optimisme van HC vind ik erg prettig. Zo sta ik er ook i n.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:56

Nou er is een oplossing als je geen mondmasker wil dragen..

Heel simpel, thuis blijven

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:57

Cer schreef:
Gezellig Ik heb net weer een goudkleurige gekocht :j

:)* +:)+
Ik heb ook verschillende ronduit _O-
Is gewoon een kledingstuk meer.

Ja, het is éven wennen. Was om je te benátten op het naaktstrand hier: Vlaggetjes om de stek af te bakenen en indien buiten die ´omheining´ masker op.
Stel je voor; naakt rondlopen met masker op, gewéldig.