Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:33

Coloured schreef:
Shadow0 schreef:
'Commonsense TV' - dat klinkt echt stukken betrouwbaarder dan Lucky TV :j

Dit betrouwbaarder voor je?

Begint bij 9:32 minuten.

https://www.youtube.com/watch?v=dcDCv74AMnw

CharleyT schreef:
Het is me allemaal wat he? Blijkt dat ''niks menselijks is hun vreemd'' echt klopt. En verder drink ik een glas, doe een plas en focus me op andere dingen.

Volgens mij mis je mijn punt.

Welk punt? En zou er al een gemist punt zijn, mijn reactie blijft hetzelfde hoor. Succes met punten maken.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:45

En volgende week grapperhaus en bruid en gasten allemaal corona dan schreeuwen jullie de andere kant op? Of zeggen jullie dan ook, goh, het is toch geen poppekast en ze hebben toch gelijk met die regels.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:48

Magrathea schreef:
sureido schreef:
Maar je hebt mijn uitleg daar onder wel gelezen? En dit is nu precies wat al die mensen van virus waanzin en alle andere groepen voedt. Waarom heeft hij dit überhaupt gezegd.

Ehh ja maar die mensen vinden overal wel wat voor. Daar hadden ze die bruiloft niet voor nodig :+ Wie weet heeft hij wel eens iemand op 1 meter en 40 cm gepasseerd in de gang op het ministerie! :oo De horror!

Ik lees haar punt heel anders. Het is een feit dat altijd 1,5 meter houden onmogelijk is.
Maar het verschil zit in de reactie. Accepteert je dat je soms de 1,5 mist hoe vervelend ook. Of geef je een veroordelende reactie terwijl het zelf ook wel eens mis gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:52

bigone schreef:
En volgende week grapperhaus en bruid en gasten allemaal corona dan schreeuwen jullie de andere kant op? Of zeggen jullie dan ook, goh, het is toch geen poppekast en ze hebben toch gelijk met die regels.

Dat is het punt niet? Het punt is het gehamer op de 1,5 meter en daarin soms veroordelend overkomen terwijl het gewoon niet zo makkelijk is. Dat heeft hij ook gewoon toegeven dus daar mee vind in het dan ook gewoon klaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:56

lenaa_tje schreef:
Dat is het punt niet? Het punt is het gehamer op de 1,5 meter en daarin soms veroordelend overkomen terwijl het gewoon niet zo makkelijk is. Dat heeft hij ook gewoon toegeven dus daar mee vind in het dan ook gewoon klaar.

De ene week noemt hij burgers nog aso's, de andere week doet hij het zelf, geen probleem?

Overigens, hij bevestigt in die aso-uitspraak ook nog gewoon dat het nog steeds het beleid is om mensen wel degelijk besmet te laten raken, alleen 'gelijkmatig', ipv het actief stoppen van het virus. Ondanks de levens die het gaat kosten en ondanks de mensen die daardoor langdurig of chronisch ziek worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:58

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:

De ene week noemt hij burgers nog aso's, de andere week doet hij het zelf, geen probleem?

Overigens, hij bevestigt in die aso-uitspraak ook nog gewoon dat het nog steeds het beleid is om mensen wel degelijk besmet te laten raken, alleen 'gelijkmatig', ipv het actief stoppen van het virus. Ondanks de levens die het gaat kosten en ondanks de mensen die daardoor langdurig of chronisch ziek worden.

Nou probleem probleem .. ik ben niet zo van de problemen. Omdat beleid maken in deze gewoon moeilijk is. Er zitten zoveel onzekerheden in.

Zoals ik zeg het is gewoon niet makkelijk om altijd 1,5 meter afstand te houden. Ik zeg eigenlijk best wel onmogelijk. Hij is nu de fout in gegaan en heeft z’n excuses aangeboden en z’n uitspraak (naar wat ik online lees hè! ) genuanceerd.
Als hij bleef ontkennen etc. Had ik het dus anders gevonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:15

lenaa_tje schreef:
Nou probleem probleem .. ik ben niet zo van de problemen. Omdat beleid maken in deze gewoon moeilijk is.

Dat is echt gewoon goedpraten van oninteger gedrag. Dit heeft niks met moeilijk beleid te maken (overigens, ons beleid is werkelijk nog niet in de buurt van de moeilijke dingen gekomen, ik kan werkelijk niet bedenken wat hier nou zo moeilijk aan is) maar gewoon met 'och, nu even niet.'

En dat patroon van dingen doen die echt schaamteloos ongepast zijn en dan sorry zeggen en dan is het weer voorbij, dat tast wel de integriteit van het bestuur aan. Het CDA-bestuur vroeg geheel per ongeluk steun aan voor het verlies aan inkomsten wegens corona, dat er niet was. Oh, oeps, foutje. Al die verkeerde declaraties en bestuurders die toevallig niet wonen in de regio (of juist wel): oh, oeps, foutje.
Belangenverstrengelingen, even een donatie niet gemeld, bedrijfje van je partner over het hoofd gezien. Oh oeps, foutje. Gewoon sorry zeggen en dan is het ok? Voor mij niet, niet in deze context en niet met zijn eigen onverzoenlijkheid naar de 'aso's'

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:30

Fijn dat je de rest van m’n post ook volledig buiten beschouwing laat :)
Wij staan aan de kant te schreeuwen het is niet gezegd dat de schreeuwers beter beleid kunnen maken. Reageer dan op de andere posten die juist zijn actie goed praten maar je reageert op mij waar ik het juist in het midden laat. Ja hij zit fout maar hij geeft deze ook toe en geeft daar een reactie op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:43

lenaa_tje schreef:
Wij staan aan de kant te schreeuwen het is niet gezegd dat de schreeuwers beter beleid kunnen maken.

Ligt eraan wie. Maar er is nu een groep van wetenschappers, bestuurders en andere betrokkenen, waaronder bijvoorbeeld enkelen op belangrijke plekken bij de bestrijding van de uitbraak van bijvoorbeeld Ebola, die daar wel degelijk ook rechtstreeks ervaring mee hebben.

Maar ook: nogmaals, we zijn in Nederland helemaal niet in de buurt van moeilijk beleid gekomen. Het was een vrij botte maatregel totdat het min of meer teruggebracht was, en daarna moest alles weer normaal.

We zijn nu zes maanden na het begin. Maar nog steeds staan de fundamentele dingen steeds onder druk. Gezeik over mondkapjes, zelfs in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen en 'dreigende tekorten'.
Te weinig tests (of bijna te weinig tests) en daardoor oplopende wachttijden. Aanbevelingen van het RIVM waarvan duidelijk te zien is dat ze niet klopppen met wat er bekend is over het virus (zoals 'als je geen klachten hebt is er niks aan de hand en kun je alles doen' terwijl het echt allang al bekend is dat veel besmettingen optreden voor iemand klachten heeft, en een deel van de mensen merkt helemaal niks.)

Citaat:
Ja hij zit fout maar hij geeft deze ook toe en geeft daar een reactie op.

Sorry zeggen is niet 'toegeven dat je fout zit'. Bijna iedereen kan wel even een verontschuldiging faken om van het gedoe af te zijn. (En bij kinderen is dat ook een prima begin. Bij ministers vind ik dat de lat echt wel een klein beetje hoger mag.)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:48

Lenaa_tje, dat bedoel ik inderdaad. Het is wel onmogelijk als je dingen als begrafenissen en feestjes en bruiloften door laat gaan en dat heeft Grapperhuis nu in levende lijden ondervonden en ik hoop dan ook dat de toon van de persco’s iets minder wordt met de belerende toon en ‘egoïstisch en dom en stom en je kan áltijd 1.5 m houden’ en meer met probeer je best te doen, kop er onder en als het mis gaat probeer dan te corrigeren. Fouten maken is inderdaad menselijk en ook Rutte/de koning etc mogen die fouten maken. Graag zelfs, het zijn geen robots. Maar ja op een bruiloft dan de fout ingaan met een week van te voren zo’n persco is gewoon een beetje dom imo :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:50

En daar zijn we het dan oneens. Ik vind kritisch zijn op beleid prima maar je hebt nu weer 2 kampen. Mensen die nu (opnieuw) een kans aan grijpen om de 1,5 meter regel ter discussie te stellen. Feestjes kunnen tenslotte best. Of het plaatje wat ik vanmiddag heb gezien waarbij aan de 1e kant grapperhaus en aan de andere kant een kinderfeestje waarbij politie te pas kwam. Dat de 1,5 meter niet de aanleiding was wordt door deze groep genegeerd. Zij zitten tenslotte fout.
Dan de groep die de maatregelen sowieso al laf vond.
Verder zijn er ook zat wetenschappers die juist andere conclusies trekken en daarbij die 1,5 meter belangrijk vinden en de maatregelen nu voldoende (oa. Dvhn gelezen, geen bron sorry. Ik zit nog even vast in een excel bestand op de computer) zo is er voor iedereen wel iets.
Daarin volg ik dus Sureido en ook in haar aanvulling van haar post hierboven (edit. Dus dat bedoelde ik dus ook inderdaad ! )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:58

lenaa_tje schreef:
En daar zijn we het dan oneens.

Wat zijn de punten waar je het op oneens bent dan?

Citaat:
Ik vind kritisch zijn op beleid prima maar je hebt nu weer 2 kampen.

Er zijn er veel meer dan 2. En dat is een nadeel van de viruswaanzin-groep: daarmee wordt het heel moeilijk voor mensen met inhoudelijke kritiek om niet meteen bij de wappies te worden ingedeeld. Sterker nog: ook begon deels met een aantal zinvolle kritiekpunten.

Citaat:
zo is er voor iedereen wel iets.

En dan ben je ook bij het punt dat er dusd blijkbaar niets meer belangrijker is dan iets anders. Dus dat het aantal doden of zieke mensen er niet echt meer toe doet, want ja, iedereen heeft wel iets.

Je kunt dingen met elkaar vergelijken, argumenten afwegen, aantallen vergelijken. Er zijn duizenden doden gevallen door het gebrek aan beleid en beschermende maatregelen. Dat is meer dan 'wel iets'. Maar als we dat beter willen doen, dan doen we dat niet door alles maar kritiekloos te accepteren en schouderophalend goed te vinden als iemand maar even sorry zegt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:04

Ik vind ook iets anders en ik hoop met mijn hele hart dat daar goed onderzoek naar gedaan wordt en vanuit de overheid gestimuleerd.

Ik vind dat er nog voor volgend buiten seizoen gekeken moet worden naar opties buiten en of de besmettelijkheid dan nog steeds zo groot is, voor alle festivals, feesten, horeca en noem maar op. Desnoods met mondkapjes of iets anders, maar ik vraag me af of het buiten allemaal echt zoveel scheelt (of niet) en als dit zoveel scheelt vind ik het een plicht om al die bedrijven te redden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:07

Ik hoop dat je snapt dat ik ook wel begrijp dat tussen die 2 kampen er nog 100 smaken zitten.
Je weet ook niet of je dit akkefietje met graperhaus wel of niet gaat terug zien in beleid.
Ik vind direct op stappen (zonder opvolger) nou ook niet echt een oplossing.
Dat zullen we zien tijdens nieuwe verkiezingen. In de peilingen zal dit geen handige actie zijn.
Dus in de kern zullen we het wel eens zijn alleen vind ik dat politici (en wetenschappers en wie dan ook) net mensen zijn. En dat die excuses voor nu op zijn plaats is en dat we dat misschien terug zien in beleid.
Misschien in dat wat Sureido beschrijft en misschien in wat jij beschrijft in een vraag naar meer maatregelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:20

sureido schreef:
Desnoods met mondkapjes of iets anders, maar ik vraag me af of het buiten allemaal echt zoveel scheelt (of niet) en als dit zoveel scheelt vind ik het een plicht om al die bedrijven te redden.

Ik vind het eigenlijk nog veel meer een plicht om mensen te redden. Soms lijkt het alsof we alleen maar kunnen denken aan bedrijven, en ik gun de meeste bedrijven ook echt wel hun voortbestaan, maar mensen zijn belangrijker.

Overigens denk ik dat er ook een boel mogelijkheden zijn om de bedrijven die nu niet kunnen functioneren in te zetten voor de dingen die we nu voor corona meer nodig zouden hebben. De evenementensector voor het inrichten van veilige situaties, producenten voor beschermingsmateriaal, cultuur en horeca (gek trouwens dat cultuur hier vaak overgeslagen wordt, maar de cultuur is een belangrijke sector met veel omzet!) meer ter ondersteuning van thuiszitters en algehele kwaliteit van leven.

Mogelijkheden genoeg als we het creatief zouden willen doen. Ook andere inrichting van onderwijs zou kunnen helpen. Allemaal meer vanuit de gedachte hoe we het voor iedereen kunnen laten werken, dan terug naar zoveel mogelijk een exacte kopie van wat er was.

lenaa_tje schreef:
Je weet ook niet of je dit akkefietje met graperhaus wel of niet gaat terug zien in beleid.
Ik vind direct op stappen (zonder opvolger) nou ook niet echt een oplossing.

Ik heb geen idee eigenlijk of ik opstappen een goede oplossing vind, maar ik vind het patroon zo zorgwekkend: er zitten nergens echt langerdurende consequenties aan, niet genoeg om echt de houding van de ministers te veranderen. Ik wil weer kundige maar vooral ook integere bestuurders, die echt uit zichzelf het gevoel hebben dat bepaalde dingen niet kunnen. Een minister is geen stagair die alles nog moet leren en dan foutjes maakt, en dat we dat dan prima vinden. Ik wil dat we als land onze ministers echt weer verantwoordelijk houden voor waar ze voor staan. In woord en gedrag. (Dat betekent ook stoppen met dat popi-jopi grove taalgebruik trouwens.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:21

Oh dat ben ik met je eens maar dat ligt natuurlijk ook wel aan ons als kiezers haha.
Dat populisme (wat onder alle partijen speelt ) vind ik niks en draagt naar mijn idee ook niet bij aan dichter bij het volk komen,

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:27

Maar shadow0, als blijkt dat buiten amper mensen besmet worden, waarom zouden we dat nog tegenhouden dan? Mensenlevens gaan voor bedrijven, maar dacht jij ook zo toen jij een griep had en misschien de buurvrouw aanstak en zij haar oma en haar oma dood ging? Dan kunnen we eigenlijk dit voor áltijd wel gaan doen.. vergelijk nu Corona niet met griep maar deze denkwijze is wel een beetje heftig. Want stel dat er misschien maar heel weinig mensen Corona krijgen buiten, vind ik dat het risico wel waard om die bedrijven te redden. En vooral als je dan naar zo’n festival bent geweest en dan even uit de buurt bij oma en opa blijft. Maar goed, misschien is er volgend jaar wel een andere oplossing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:34

@Sureide
ik ben evengoed een voorstander van dat mensen die zelf ziek zijn (verkouden/grieperig) om voldoende afstand te laten nemen van anderen.
Mijn dochtertje was een huilbaby en daardoor was ze heel vatbaar voor virussen (verminderde weerstand).
En waren er alsnog mensen die met een snotneus mijn kind wilde knuffelen met als excuus.. goh ze krijgen het toch wel.
En dan zat ik weer met een snotter baby thuis op de bank de hele nacht.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:39

@Shadow0: je wilt 'weer' integere en kundige bestuurders. Aan welke mensen uit het verleden denk je dan?

Voor wat betreft integer: 't Is jammer dat 't een CDA-er is maar Omtzicht komt heel integer over, vind ik.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:41

Brainless schreef:
@Sureide
ik ben evengoed een voorstander van dat mensen die zelf ziek zijn (verkouden/grieperig) om voldoende afstand te laten nemen van anderen.
Mijn dochtertje was een huilbaby en daardoor was ze heel vatbaar voor virussen (verminderde weerstand).
En waren er alsnog mensen die met een snotneus mijn kind wilde knuffelen met als excuus.. goh ze krijgen het toch wel.

Ja, daar ben ik ook een voorstander van en ik hoop dat dát wel het nieuwe normaal is. Dat als je ziek bent je thuis blijft. Ik moest gewoon komen met verkoudheid hoor, en ik werk in een broodjeszaak. Of ja, ik zou er niet voor durven thuisblijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:43

sureido schreef:
Brainless schreef:
@Sureide

Ja, daar ben ik ook een voorstander van en ik hoop dat dát wel het nieuwe normaal is. Dat als je ziek bent je thuis blijft. Ik moest gewoon komen met verkoudheid hoor, en ik werk in een broodjeszaak. Of ja, ik zou er niet voor durven thuisblijven.

Dan werkt jouw bedrijf dus niet volgens de regels.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:46

En welke regels heb je het over? Want naar mijn weten waren er geen regels over thuisblijven met klachten vóór Corona. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:51

Ik heb in de horeca gewerkt en werken met een (flinke) verkoudheid was echt een grote no no.
Bij "niet echt helemaal lekker" kon je nog wel eens bij de afwas staan of schoonmaakwerkzaamheden doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:52

sureido schreef:
En welke regels heb je het over? Want naar mijn weten waren er geen regels over thuisblijven met klachten vóór Corona. ;)

Nou inderdaad met die verstopte waar je nu voor moet thuis blijven is het wel wat anders dan vorig jaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:55

Als ik met een lichte hoest of een volle neus of een lichte keelpijn thuis ging blijven elke keer voor Corona dan had mijn baas gezegd dat het wel goed was met me :+ fijn met het hooikoortsseizoen.