Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:28

Ik zou niet weten waar ik dan heen zou moeten bellen, dus ik hoop maar gewoon dat ze zich nog aan hun afspraken houden, anders schopt het wel verdere plannen in de war maar toch niet onoverkomelijk. Positief resultaat zou dat ook wel doen denk ik :P

Ik heb niks gehoord over storingen of overvolle druktes, behalve dat ze zeiden dat ik in eindhoven pas zondag getest kon worden toen ik belde, maar dus ergens anders ik wel eerder terecht kon.

Vind het best vreemd dat ze hameren op bij de minste klachten - laat je testen - maar dat er eigenlijk nog steeds veel te weinig capaciteit is (hoewel de daadwerkelijke testcapaciteit vele malen hoger schijnt te zijn), dat ze misschien niet genoeg rekening met randzaken gehouden hebben als informatie verschaffen enzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:29

Ik had ergens gelezen dat het niet zozeer lag aan het aantal testen maar aan het aantal personeelsleden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:31

Je zou naar de lokale GGD kunnen bellen om te vragen of de uitslag er al is.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:32

ja klopt, dat bedoel ik. Ze hebben wel genoeg testcapaciteit maar niet genoeg mensen om ze af te nemen en de telefooncentrale te bemannen.
Dus doordat het moeilijker wordt, of risico dus dat je een week thuis zit om misschien niks, gaan mensen misschien sneller denken dan laat ik toch maar niet testen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:33

Ggd gesloten..
Ik heb geen idee waar ik dan heen kan bellen..
De afspraken lijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:43

RenskeFrea schreef:
Mijn zusje zei dat ze dacht dat mensen die positief testen het sneller weten, omdat ze dan die zo snel mogelijk willen isoleren en vervolgonderzoek doen, en dan dus de negatieve later allemaal in een keer gebeld worden, dus misschien is het juist wel beter als je minder snel gebeld wordt? :P

Ggd is verplicht om 24 uur na het ontvangen van een positieve uitslag van het lab het bron- en contactonderzoek te starten. https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco

Dus wacht jij erg lang, dan
- ben je negatief en sta je op de lange lijst van mensen die gebeld moeten worden, of
- ben je toch positief, maar heeft het lab er lang over gedaan de uitslag naar de GGD te sturen (bijvoorbeeld problemen met systeem) , of
- ben je toch positief en hebben ze die 24 uur helaas niet gehaald

Hoe langer de uitslag op zich laat wachten, hoe groter de kans dat je goed nieuws kunt verwachten. Maar je weet het gewoon niet zeker, tot je de uitslag daadwerkelijk hebt gehad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:43

0800-1202 dit nummer kan je bellen muze

O wacht never mind. Je wilt bellen voor een uitslag..
Kan ik de koorts de schuld geven?
Laatst bijgewerkt door mala26 op 25-07-20 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:49

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:54

Ja de GGD's zijn dus gesloten in het weekend, maar ze hebben ter plekke bij het testen gezegd dat degenen die de uitslag doorbellen wel het weekend werken, dus ik ga ervanuit dat ze gewoon gaan bellen, maar hoop dus niet nog een hele dag later :)

Bedankt voor de toelichting Safina :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:25

Dus in het weekend kun je na de 48 uur nergens heen bellen?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:32

Ik weet het niet, ik wist niet dat je überhaupt zelf ergens heen zou kunnen bellen :)
Maar als ze mij zelf vandaag niet bellen zou ik wel graag weten of ik morgenochtend dan zelf ergens heen kan bellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:08

Huh.. ik krijg net de uitslag via mail :=

Negatief! *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:09

Wat fijn! Wanner was je getest?
* checkt mail * * nope *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:10

24ste om 10.30 :j
Ijsselland

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:12

mooi op tijd :) en fijn dat het negatief is!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:17

Fijn Miranda! Wel apart via e-mail

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:18

Ja ik keek per toeval eigenlijk even snel op de telefoon :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:39

Wat mij betreft had dat eigenlijk wel standaard op de mail genomen.. Oké ik begin zenuwachtig te worden hoor wou eigenlijk niet een dat ze bellen binnen 24 uur zou dus nog 10 minuten zijn. Ik denk dat ik morgen wel weer fit genoeg ben zou dan graag als het kan weer even een wandelingetje willen maken met de hond lijkt mij best even fijn. Vooral de spanning er even uit.

Het voelt net alsof ik weer mijn examen uitslag van de middelbare krijg haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:47

Haha _O-
Middelbare vond ik een stuk minder spannend moet ik zeggen _O-

Ik baal nu wel van de afspraken die ik in het weekend heb staan. Ik zit nu op 50 uur, vrees dat ik alvast weer wat dingen moet gaan cancellen :(

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:48

Bij mij hebben ze de 48 uur ook al ruim een uur overschreden, gek dat er toch veel verschil tussen zit. Wordt dus niet landelijk geregeld.
Een mailtje met negatief resultaat zou ik ook prima vinden, hoewel ik doorgaans niet eens elke dag in mijn mailbox kijk :P Maar als ik weet dat het komt zou ik het wel in de gaten houden.
Zou misschien wel telefooncapaciteit schelen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:52

Ja, inderdaad. Mailtje vind ik ook prima. Gewoon even een berichtje van: het is goed hoor, je kan de deur weer uit! Hoef echt niet zo nodig met een medewerker aan de telefoon te hangen.

En dan heb ik nog niet eens huisgenoten. Stel ik had koorts en huisgenoten, dan zaten die samen met mij vast, met alle werkgevolgen van dien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:59

Sheran schreef:
Ja, inderdaad. Mailtje vind ik ook prima. Gewoon even een berichtje van: het is goed hoor, je kan de deur weer uit! Hoef echt niet zo nodig met een medewerker aan de telefoon te hangen.

En dan heb ik nog niet eens huisgenoten. Stel ik had koorts en huisgenoten, dan zaten die samen met mij vast, met alle werkgevolgen van dien.

Zo zat ik dus gisteren ook mij ouders dachten het valt wel mee dus die zijn gaan werken mochten alleen niet naar drukke plekken toe. Ik zei toen ook oh echt nou ze zijn al weg dacht dat het pas bij 38 of hoger was. Ze zijn nu wel thuis alleen mijn vader is aan het werk maar dat mocht gewoon.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:11

Hier ook gebeld, negatieve uitslag gelukkig

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:13

Ik heb gewoon gebelt naar de GGD vestiging waar ik getest ben na dik 50 uur wachten.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:15

Er is dus nog hoop dat ze bezig zijn met de bellijst :P
Fijn dat het negatief is.

Ik heb ook geen huisgenoten, maar als het nog veel langer duurt kom ik misschien wel in de knel met boodschappen. Kan wel iemand inschakelen, maar vind ik ook weer zo wat als het misschien niet nodig is, die woont ook niet naast de deur. Dacht woensdag dat kan ik wel uitzingen tot zaterdag, maar ja :P
Als de uitslag dan wel positief is moet ik natuurlijk er anders over nadenken, maar dat zien we dan wel weer :P

Ik denk steeds dat mijn telefoon stuk is ofzo, of mijn spelletjes oproepen blokkeren :P