4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:59

Ja ik zie ook dat het dan pas na 1uur wordt ivm colleges en dat duurt me te lang. Ga nu wel gewoon lunch maken. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:59

Ik bestel al mijn boodschappen :o Dan kan ik die honger incalculeren en vind het fijn dat ik later nog dingen toe kan voegen.

Hier gaat het even mweh. Ik heb twee hele erge cheatdays gehad (of ja, in perspectief heel erg.. Zat beide dagen onder de 3k kcal en dat is voor mij als ex-eetstoornisser nog heel netjes) en ik merk er in gewicht niks van maar ik ben wel heel erg opgeblazen en mijn buik is enorm van streek. Echt heel erg naar. Vandaag dus een iets gebalanceerder lijstje.

T: Mandarijntje (53) --> ik begon om 6 uur met werken vanmorgen dus heb rond half 8 een mandarijntje gegeten om mijn ontbijt iets uit te kunnen stellen
O: 40 gram havermout met havermelk, kaneel, appel en 25g honing (375)
L: Volkoren penne met (mijn laatste blikje) tonijn, een sjalotje, een beetje alpro kookroom en pesto (592)
T: Nog een mandarijntje :Y), als ik honger heb neem ik er nog een cup a soup tomaat bij (53)
A: Zelfgemaakte spaghetti al limone (658)
Totaal kom ik dan (zonder de cup a soup) uit op 1731 met niet-al-te-nette macro's. Ik had heel veel zin in deze pasta dus heb geprobeerd mijn dag daarop in te richten, maar ik moet dan eigenlijk minder ontbijten en ik realiseerde me ook pas bij het optikken van dit lijstje dat dit 2 keer pasta op een dag betekent :Y) Niet ideaal maar oh well, morgen weer een dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:33

Een keertje een cheatday (of twee) is geen probleem toch? Twee keer pasta is vooral lekker haha. :D
En bestellen vind ik echt niks, supermarkt is hier gelukkig rustig en je kan zelf scannen. Maar wil wat dingen van de AH en de LIDL hebben dus ga naar een andere dan normaal (Deen). Dat is bijna een uitstapje. _O-

Had net 2 desem pistoletjes met rode pesto, kaas en basilicum als lunch. Godver gewoon 761 kcal. := Dus pas met avondeten weer eten haha. Daar heb ik nu nog 759 voor over. Maar ga lekker veel bewegen vandaag zodat ik meer kan eten. :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:35

Gisteren met honger boodschappen gedaan, ging nog best goed. Als ik mn lijstje maar volg :+

Em wat vervelend zeg dat je er zo'n last van hebt. Eigenlijk wil je als je cheat, er ook gewoon van genieten zonder last. Jouw lunch <3 En avondeten ook trouwens!

MarlindeRooz lekkere lunch! Maar die kcal :oo

Ik denk dat ik straks een lekker bakje rauwkost haal bij het personeelsrestaurant, vult mn lijstje mooi wat aan en ff wat fris is ook wel lekker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:39

Ja had echt enorme honger door het ontbijten, echt irritant. Morgen ontbijt ik wel niet meer. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:42

Cheatday moet inderdaad kunnen hoor, maar ik baal dat ik me er dan achteraf zo rot bij voel (fysiek). Heb dan liever dat ik gewoon een bord normaal eten naar binnen hark en dat mijn voedselverteringssysteem nog blij met me is :Y)

Jaaa die pasta al limone is zo lekker <3 De kcal ook echt wel waard. Deze lunch eet ik best wel vaak, ook zonder tonijn. Is echt heel simpel en lekker en vullend. En 75 gram volkoren penne is dus gewoon best wel een flink bord pasta :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:43

Ja ik doe zelf vaak maar 70 gram pasta en dan zit ik echt vol. En dan doe ik niet eens volkoren haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:44

Ik vind het er heel erg aan liggen ofzo? De ene pastasoort is 70/75 gram echt twee happen en bij de ander is het gewoon een groot bord vol. Zo stom vind ik dat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:46

Oh ik houd niet van verandering dus ik eet altijd penne. _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:48

Ik zit dus echt nooit vol van pasta, echt zó irritant. Sowieso ben ik een bodemloze put. Het helpt me nu wel om gewoon porties af te wegen en daar moet ik t dan mee doen. Heb ik na een half uurtje echt nog een zeurend hongergevoel (dus niet lekkere trek maar echt dat ik er last van heb) neem ik vaak nog klein beetje kvarg oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:50

Ik had dat eerder ook idd, maar sinds ik echt wel redelijk streng 1500 eet zit ik ook wel vol van grotere maaltijden. Mijn havermout van vanmorgen bijvoorbeeld ben ik echt wel 3/4 uur zoet op. Is helaas niet te vergelijken met de 5/6 uur die ik bij sommige mensen lees :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:59

Bij mij is dat knopje echt gewoon stuk., Schijnt met je hormoonhuishouding te maken te hebben, maar ik heb nog niet te manier gevonden om die weer op orde te krijgen. Heb al vaker langere periodes laag in kcal gegeten en goed aan portie controle gedaan, maar is nooit beter geworden dan dit helaas. Enige wat nog enigszins helpt is flink veel eiwitten eten, en mn maaltijden aanvullen met veeeeeel groenten/rauwkost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:08

Laura82 schreef:
Bij mij is dat knopje echt gewoon stuk., Schijnt met je hormoonhuishouding te maken te hebben, maar ik heb nog niet te manier gevonden om die weer op orde te krijgen. Heb al vaker langere periodes laag in kcal gegeten en goed aan portie controle gedaan, maar is nooit beter geworden dan dit helaas. Enige wat nog enigszins helpt is flink veel eiwitten eten, en mn maaltijden aanvullen met veeeeeel groenten/rauwkost.

Bij mij gaat het ook pas sinds kort goed. Moet zeggen dat ik op het punt sta je te gaan aanraden berberine te gaan slikken.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:10

Haha ik krijg honger van jullie honger-praatjes :+
Ik ben ook een bodemloze put op de meeste dagen, dus dat helpt niet mee :')

Ik heb ook altijd spijt van cheatdays als ik me daarna niet goed voel Emma, en toch trap ik er zo vaak in. Echt apart is dat!

Bij mij ligt het er maar net aan wat voor pasta ik maak of ik er vol van zit. Met een simpel tomatensausje zit ik vrijwel nooit vol, maar met een bolognese heb ik maar een klein bordje nodig. Logisch ook wel :Y) 100gr neem ik toch al wel snel hoor, pas er gewoon de rest van mijn dag op aan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:13

Marlinderooz, lekker lijstje :9 Goed bezig! Ik heb juist ontbijt nodig, anders krijg ik enorme honger. Grappig hoe ieder lichaam anders werkt. Ik kan best prima met honger boodschappen doen, maar dat komt vooral omdat mijn budget meestal niet verder reikt dan wat ik echt nodig heb :') In deze tijd doet mijn moeder overigens één keer in de week boodschappen. Heb ik dat probleem ook niet. Lekkere lunch!

Mara, die kikkererwtenbrownie klinkt heel interessant!

Laura, altijd grappig hoe op het oog dingen meer lijken dan je denkt. Mooi lijstje!

Heel net lijstje Maanlicht! Goed aangepakt ook met het oog op vol zitten :j

Emma, een keertje of twee een cheatday is helemaal niet erg hoor! Wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt.

Gisteren mijn moeder gevraagd of ze in de winkel kon kijken naar de producten die jullie me aangeraden hebben. Helaas was het erg druk en voelde ze zich niet prettig om uitgebreid te zoeken. Dat begrijp ik heel goed, daarom moet ik nu wel een beetje roeien met de riemen die ik heb.
O: twee boterhammen met smeerkaas en een appel. (292)
T: chocoladesprits. (69)
L: gekookt ei, een tosti en een boterham met halvarine en een halve gehaktbal, ketchup. (756)
T: havermoutreep. (142)
A: schnitzel, aardappel, snijboontjes en witte bonen.
T: smoothie van banaan en yoghurt. (172)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1974.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:30

Ahh.. Vervelend is dat Emma, als je er zo'n last van hebt. Dat herken ik wel helaas.
Ik wil nu ook pasta al limone.. Heb je een receptje?

Je lunch bevat inderdaad best veel calorieën Marlinde, maar wel super lekker.

@Kim: Wel handig dat je moeder de boodschappen doet, kun je ook geen troep kopen. Ik ben daarbij helaas op mezelf aangewezen.

Ik vind het knap Laura, boodschappen doen met honger. Van pasta zit ik ook bijna nooit vol. Uiteindelijk gister bij mijn ouders spaghetti al ragu gehad, maar dan met linzen ipv vlees. Was super lekker en in verhouding vrij mager. Het recept staat in de nieuwe Allerhande en ik vond het als niet-echt-vegetarier echt heel lekker.

Ik ben net een stuk gaan wandelen, maar halverwege besloten om toch te gaan hardlopen. Ging heel erg goed en toch nog 4/5 km hardgelopen van de 7,5 km wandeling. Mijn conditie is nog best goed gelukkig.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:08

Jeetje wat gaan jullie een eens snel! Ik ga proberen om op iedereen te reageren.

Peuk - Lekker lijstje! Hoe maak je de tonijnsalade? Die klinkt heel erg lekker en ben dol op tonijn! <3

Mara - Je gaat lekker, goed bezig! Fijn dat je je kcal kan verhogen. Lijkt me zo’n heerlijk gevoel! En jouw lijstjes altijd. Heerlijk!

Maanlicht - Wat super interessant. Heel veel succes alvast! Dat niet mogen drinken lijkt me ook heel erg lastig. Ik drink eigenlijk heel de dag door thee, water en fanta (wel zero). Als het ene op is komt het andere al weer.
Die koeken zijn ook zo lekker. Ik heb er nog twee in de vriezer liggen maar ga ze echt bewaren! Het liefst wil ik zaterdag weer bestellen :=
Lekker lijstje van vandaag! En wandelen is heerlijk op dit moment. Heerlijk genieten van het weer!

Dat met honger boodschappen doen herken ik zo erg. De ene pak koekjes na de andere worden in de kar gelegd en dan ben ik thuis en eet ik het geen eens op omdat ik me zo schuldig voel. Gewoon een verspilling eigenlijk haha!

Fading - Fijn om weer wat van je te horen! :D

Kimmie - Fijn dat het zo werkt om geen eetbuien te krijgen! Je lijstjes zien er in mijn ogen goed en lekker uit.

MarlindeRooz - Super knap, mag je echt trots op zijn!! Ohhh je lunch van vandaag, zo lekker! <3 Die kcal mag wel een keer toch :D

Laura - Lekker lijstje! Asperges <3 Dat wil ik zo graag eten maar niemand lust het hier thuis.
Niet vol zitten van pasta begrijp ik helemaal. Ik zou bij wijze van spreken een hele pan pasta op kunnen. Geef me een uur de tijd en alles is op, geen probleem. Alleen ik doe het niet want het is zo slecht... Ik doe hetzelfde als jij doet!

Emma - Misschien heb ik eroverheen gelezen. Maar welke volkoren pasta gebruik je? Ik heb echt een grote liefde voor pasta en vind echt alles lekker, alleen mijn pasta’s die ik afweeg is altijd zo weinig. Volkoren klinkt lekker! En dan met tonijn, heerlijk! Cheatday is okay, toch? :D ohh ik lees nu een paar berichten verder dat het geen fijn gevoel gaf. Dat is wel heel rot! Maar toch vind ik jouw lijstjes er altijd super uitzien en heel lekker en ook vullend.

Ik heb contact gehad met het examencommissie. Zij hebben mij tot volgende week dinsdag de tijd gegeven om een verklaring te geven en ik mocht mijn essay in zien. Precies de passages uit het boek, dus het is een groot misverstand en gewoon dom van die man dat hij niet even mijn essay bekeken heeft. Dus gister heel de dag aan die verklaring gezeten. Een nette brief geschreven met de hoofdreden (de passages) en voor de zekerheid een Word document met daarin elke zin uitgelegd (3000 woorden dus duurde even) van hoe ik eraan kom. En foto’s van mijn aantekeningen. Dus ik ben heel benieuwd. Hopelijk zien zij het ook als een groot misverstand!

Ik heb weer nieuwe eiwitten besteld. 2 zakken protein bites, Whey Perfection Cookies&Cream, magnesium en ik kreeg er een vetpercentage meter als cadeau bij.

Gisteravond mijn vader overgehaald om een rondje mee te gaan hardlopen. 3 km op slakkentempo, maar ben echt trots op hem en het was super gezellig! Daarna pap thuis afgezet en hetzelfde rondje gelopen met een snelheid van 5:32 per km. Dus toch nog 6 km gelopen! :D

Afgelopen dagen alleen maar cheatdays gehad als het om avondeten en H&C koeken gaat. Spaghetti met veel kaas (oeps), 2 H&C koeken (niet op 1 dag), pizza van Happy Italy en twee stukjes nutella pizza (grote oeps). Maar kan wel voor een keer toch? :D Vanavond bbqen!

Ik mag 1 heel stuk zalm, 1 kipfilet, een zoete aardappel, sla en stokbrood (grootste valkuil: ik ga proberen niet te veel te pakken).

Zo was even een lange bijpraat/lees post!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:04

Hoi allemaal, bij deze mijn beloofde reactie!
Ik moet even eerlijk zeggen dat ik vandaag niet heb bijgelezen, maar ach. Dat ga ik vanaf nu weer een beetje proberen mee te doen.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds wel onder mijn streefgewicht ben, maar het eigenlijk wel prima vind zo! Zolang ik niet nog meer kwijtraak is dit prima :9

Heb best wel wat lastige dagen gehad nog, zeker maandag vond ik lastig aangezien ik toen nog ff dingen had gehoord die ik misschien niet wilde horen, vanaf dat moment gewoon gezorgd dat ik niets meer zie van mijn ex, en het dus ook echt kan afsluiten. Want ben er behoorlijk klaar mee. Ik verdien zo veel beter dan die jongen, fijn dat ik dat inzie in ieder geval!

Wat ik ook merk, is dat ik gewoon VEEL meer energie heb sinds het uit is. Het kostte me stiekem enorm veel energie om mijn relatie te redden, dat zegt ook wel genoeg!

Maar buiten dat. Ik ben heeeerlijk aan het skeeleren, Oh dat is serieus echt geweldig om te doen. Ik moet mezelf soms echt tegenhouden om te gaan omdat mijn lijf nogal moet wennen haha! Maar vandaag heb ik er weer 12 kilometer opzitten! Vrienden van me doen het ook, dus heel fijn om ook gewoon lekker buiten op afstand te kunnen skeeleren! Echt een enooooorm fijne afleiding & nieuwe hobby dus! *\o/* *\o/*

Lijstjes ga ik dus voorlopig nog even niet delen, want heb af en toe enorme vreetkicks, en eet dan alles wat los en vast zit CHOCOLADE CHOCOLADE (cheesecake paaseitjes <3). Maar ik kom er niks van aan _O- Dusja, qua voedingstoffen is wat ik binnen krijg echt ruk, maar ach. Ik geniet gewoon even van het leven haha!

Dus tot zover mijn update. En ik ga hier mee lezen en reageren weer, ik weet alleen niet of ik het op het moment volhoud omdat mijn motivatie qua eten gone is!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:05

Emma - Dankje!!

Fading - Zo is het! Je bent veel beter af zonder hem! Lekker skeeleren en genieten van het weer. Fijn dat je gewoon op je gewicht blijft. Dat maakt het eten een stuk leuker! En chocolade mag wel op dit moment :D

Ik zit met mijn eiwit smoothie voor mijn neus bijna te kokhalsen omdat ik het gewoon niet naar binnen krijg. En niet omdat het vies is maar omdat ik gewoon echt vol zit. Ik heb net 5,5 km hardgelopen dus ik moet en zal hem opkrijgen, alleen met zoveel moeite. Het is gewoon niet leuk...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:28

Ik kom me hier ook melden. Ben de afgelopen jaren langzaam toch veel aangekomen en zit nu niet lekker in mijn lijf. Probleem is dat ik nogal gevoelig ben voor allerlei gezondheidstrends. Ik vind het dus lastig om voor mijzelf te bepalen wat een gezond eetpatroon is.
Belangrijkste voor mij is nu regelmaat in maaltijden (dus geen maaltijden overslaan) en bewustwording. Ik heb de MFP app er weer bij. Ik lees in de OP dat de genoemde kcal meestal te weinig zijn, maar ik heb aan het eind van de dag meestal kcal over (vandaag 722). Waar gaat het dan mis?

Ik heb voor mezelf eerst 5 kilo als doel gesteld, maar uiteindelijk wil ik minimaal 15 kilo afvallen

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 05:48

Uitgaand van 2000 kcal per dag en je hield er gisteren 700 over, dan eet je 1300 per dag. Dat is best wel weinig. Volgens mij kan te weinig kcal per dag ook averechts werken. Alhoewel ik soms van die poedersuiker dagen ertussen heb zitten waar ik ook rond de 1300 kcal kom, maar dat probeer ik dan de volgende dag wel te compenseren.

Is het misschien een idee om eerst uit te rekenen hoeveel kcal je per dag “moet” eten volgens je BMI? En gebasseerd daarop maaltijden verzinnen/invullen in MFP? Misschien helpt het voor jou om 3 keer per dag grote porties te eten (omdat je het over maaltijd bewustwording hebt) of misschien 5 keer per dag en dan 3 grotere maaltijden, een stuk fruit en misschien iets lekkers? Zoals twee blokjes chocolade of een schaaltje (30 gram) chips?

Mijn doel was ook om 15 kilo af te vallen. In het begin deed ik dat helemaal fout (dat was begin januari) want ik wist helemaal niks over BMI, verbruik, etc. en dacht bij mezelf: ik ga 1000 kcal per dag eten en niet sporten, dan gaat het vanzelf. Dat resulteerde in vreetbuien en ook nog een discussie in het afvallen 2020 topic want ik had geen idee waar ik mee bezig was. Toen werd ik mij bewust en zo gaande heb ik veel geleerd. Vanaf 24 januari ben ik 1500 gemiddeld per week gaan eten (de ene dag 1700, de andere dag 1600, dan op een poedersuiker dag 1300, etc.) Met elke zaterdag als cheatday om het leuk te houden. Daarnaast begonnen met hardlopen en buikspieroefeningen en nu 3 maanden later ben ik 15 kilo afgevallen en ben ik langzaam bezig met mijn kcal te verhogen. Ik probeer nu rond de 1700 per dag te zitten.

Ik weet niet of je er wat aan hebt want zoveel weet ik ook weet niet. De meiden in dit topic hebben vast betere tips maar dit is hoe het bij mij geholpen heeft! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 06:43

Independence schreef:
Ik kom me hier ook melden. Ben de afgelopen jaren langzaam toch veel aangekomen en zit nu niet lekker in mijn lijf. Probleem is dat ik nogal gevoelig ben voor allerlei gezondheidstrends. Ik vind het dus lastig om voor mijzelf te bepalen wat een gezond eetpatroon is.
Belangrijkste voor mij is nu regelmaat in maaltijden (dus geen maaltijden overslaan) en bewustwording. Ik heb de MFP app er weer bij. Ik lees in de OP dat de genoemde kcal meestal te weinig zijn, maar ik heb aan het eind van de dag meestal kcal over (vandaag 722). Waar gaat het dan mis?

Ik heb voor mezelf eerst 5 kilo als doel gesteld, maar uiteindelijk wil ik minimaal 15 kilo afvallen

Waar je dan mis gaat is dat je waarschijnlijk veel, veel te weinig eet. Tel je alles dat je eet? Ook olijfolie, de suiker in je koffie etc? Hoe veel kcal heeft MFP voor je als doel ingesteld? Heb je evt een screenshot?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:00

Wow ik vind 722 kcal over ook wel echt enorm veel? Dan snap je toch wel dat het daar mis gaat? :') Kun je eens een lijstje posten van wat je eet op een dag? Als je toch zoveel bent aangekomen weet je misschien nog niet precies wat je in je mond stopt, (zie je bijvoorbeeld super goed bij het programma Secret Eaters, maar om die conclusie nu al te trekken op basis van 1 bericht is misschien wat voorbarig). Denk dat we je op weg kunnen helpen als je nog wat meer informatie geeft :) Welkom in ieder geval!
Mjwb, gurl pijnig jezelf nou niet als je die eiwitsmoothie niet meer naar binnen krijgt :P Je lichaam geeft aan dat het voldoende is geweest, zou hem dan lekker weg zetten en bewaren. @Fading: Welkom terug en wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Relaties zijn ook ongezond joh, niet aan beginnen :)) (Zegt iemand die sinds haar twaalfde vriendloos is en zich af- en toe afvraagt of ze als een eenzaam paardenvrouwtje zal eindigen) 8-)
ANYWAY Hier gaat het wel redelijk; heb kcal tellen weer even los gelaten en ben echt mentaal minder met voedsel bezig. Wel een enorm grote schoolopdracht gehad die ik vandaag ein-de-lijk af kan ronden, ben er de afgelopen week dagelijks van 10:00-22:00 mee bezig geweest. Best ongezond. Heb ook echt niet bewogen op een paar wandelingen na en de ene dag te veel en de andere dag te weinig gegeten. Volgende week heb ik vakantie en dan kan ik het sporten weer oppakken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:19

Het werkt in principe niet zo dat je lichaam gaat protesteren in de vorm van niet afvallen als je te weinig eet, er bestaat geen spaarstand. Maar ongezond is het zeker om zo ver onder je doel te gaan zitten.