Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan kan ik die honger incalculeren en vind het fijn dat ik later nog dingen toe kan voegen.
, als ik honger heb neem ik er nog een cup a soup tomaat bij (53)
Niet ideaal maar oh well, morgen weer een dag.

Dus pas met avondeten weer eten haha. Daar heb ik nu nog 759 voor over. Maar ga lekker veel bewegen vandaag zodat ik meer kan eten.
En avondeten ook trouwens!
De kcal ook echt wel waard. Deze lunch eet ik best wel vaak, ook zonder tonijn. Is echt heel simpel en lekker en vullend. En 75 gram volkoren penne is dus gewoon best wel een flink bord pasta
Laura82 schreef:Bij mij is dat knopje echt gewoon stuk., Schijnt met je hormoonhuishouding te maken te hebben, maar ik heb nog niet te manier gevonden om die weer op orde te krijgen. Heb al vaker langere periodes laag in kcal gegeten en goed aan portie controle gedaan, maar is nooit beter geworden dan dit helaas. Enige wat nog enigszins helpt is flink veel eiwitten eten, en mn maaltijden aanvullen met veeeeeel groenten/rauwkost.
100gr neem ik toch al wel snel hoor, pas er gewoon de rest van mijn dag op aan.
Goed bezig! Ik heb juist ontbijt nodig, anders krijg ik enorme honger. Grappig hoe ieder lichaam anders werkt. Ik kan best prima met honger boodschappen doen, maar dat komt vooral omdat mijn budget meestal niet verder reikt dan wat ik echt nodig heb
In deze tijd doet mijn moeder overigens één keer in de week boodschappen. Heb ik dat probleem ook niet. Lekkere lunch!

Die kcal mag wel een keer toch 
Dat wil ik zo graag eten maar niemand lust het hier thuis.
ohh ik lees nu een paar berichten verder dat het geen fijn gevoel gaf. Dat is wel heel rot! Maar toch vind ik jouw lijstjes er altijd super uitzien en heel lekker en ook vullend. 
Vanavond bbqen!
)
Dusja, qua voedingstoffen is wat ik binnen krijg echt ruk, maar ach. Ik geniet gewoon even van het leven haha!
Independence schreef:Ik kom me hier ook melden. Ben de afgelopen jaren langzaam toch veel aangekomen en zit nu niet lekker in mijn lijf. Probleem is dat ik nogal gevoelig ben voor allerlei gezondheidstrends. Ik vind het dus lastig om voor mijzelf te bepalen wat een gezond eetpatroon is.
Belangrijkste voor mij is nu regelmaat in maaltijden (dus geen maaltijden overslaan) en bewustwording. Ik heb de MFP app er weer bij. Ik lees in de OP dat de genoemde kcal meestal te weinig zijn, maar ik heb aan het eind van de dag meestal kcal over (vandaag 722). Waar gaat het dan mis?
Ik heb voor mezelf eerst 5 kilo als doel gesteld, maar uiteindelijk wil ik minimaal 15 kilo afvallen
Kun je eens een lijstje posten van wat je eet op een dag? Als je toch zoveel bent aangekomen weet je misschien nog niet precies wat je in je mond stopt, (zie je bijvoorbeeld super goed bij het programma Secret Eaters, maar om die conclusie nu al te trekken op basis van 1 bericht is misschien wat voorbarig). Denk dat we je op weg kunnen helpen als je nog wat meer informatie geeft
Welkom in ieder geval!
Je lichaam geeft aan dat het voldoende is geweest, zou hem dan lekker weg zetten en bewaren. @Fading: Welkom terug en wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Relaties zijn ook ongezond joh, niet aan beginnen
(Zegt iemand die sinds haar twaalfde vriendloos is en zich af- en toe afvraagt of ze als een eenzaam paardenvrouwtje zal eindigen)