Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:48

Zertab schreef:
Nee dat ga ik sowieso niet redden. Ik wacht de diëtiste af. Dus nu een week zelf aanmodderen en dan professioneel advies over wat ik kan eten en hoeveel kc.

Verstandig, dan heb je houvast en krijg je waarschijnlijk dag- of weekmenu's mee naar huis.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:50

Dieuwke_ schreef:
Zertab schreef:
Nee dat ga ik sowieso niet redden. Ik wacht de diëtiste af. Dus nu een week zelf aanmodderen en dan professioneel advies over wat ik kan eten en hoeveel kc.

Verstandig, dan heb je houvast en krijg je waarschijnlijk dag- of weekmenu's mee naar huis.

Nee gewoon een lijst die ik elke dag "moet" volgen. Heb ik eerder gehad toen ik met behulp van dezelfde diëtist 10kg ben afgevallen :) en toen werkte dat super goed voor mij. Nu weet ik ook oprecht niet wat ik dan moet eten.
Ja rijstwafels, maar dat vult niet..

LadyMadonna

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 21:51

Wat heb je vandaag dan gegeten?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:55

LadyMadonna schreef:
Wat heb je vandaag dan gegeten?

Kwark als ontbijt.
Carpaccio broodje bij de HEMA
Tussendoor cappuccino en een mini koekje
Avond eten spaghetti, ongeveer 350 gram
En dan nog schaaltje yoghurt met 1 normale rijstwafel en een Chocolate chip rijstwafel

Hele dag gewinkeld en 1 uur gesport als beweging

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:56

Maar als je 1800 calorieen mag eten kun je toch heel normaal eten, en hoef je vooral niet te leven op rijstwafels.

Gewoon een aantal boterhammen per dag en bijv een bak kwark of yoghurt (gewoon de volle en geen magere) met wat fruit of havermout of iets dergelijks.
En dan nog normaal avondeten.
En hier en daar eens een tussendoortje.

Dan kom je al een heel eind.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:58

Handje nootjes wil ook wel helpen in calorietjes!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:58

Zerena schreef:
Maar als je 1800 calorieen mag eten kun je toch heel normaal eten, en hoef je vooral niet te leven op rijstwafels.

Gewoon een aantal boterhammen per dag en bijv een bak kwark of yoghurt (gewoon de volle en geen magere) met wat fruit of havermout of iets dergelijks.

Ik kreeg toen magere kwark en yoghurt geadviseerd, denk dat dat zo blijft. Vandaar dat ik mager eet ipv vol.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 21:59

Spaghetti zijn toch best aardig wat calorieën?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:03

LadyMadonna schreef:
Spaghetti zijn toch best aardig wat calorieën?

Klopt, heb geschat op 350 gram en maar iets gekozen van wat eruit kwam qua producten in mijn app. Heb niet alles los gescand, geen beginnen aan met die saus

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:05

Zit nu op 1424, even de spaghetti omhoog geschroefd naar 500 nog wat kc

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:45

Ik denk eigenlijk dat je een stuk meer eet dan je denkt en dat je je dus ook niet per se druk hoeft te maken dat je te weinig eet, maar dat je het te laag in schat.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:45

Zerena schreef:

Dit probeer ik ook een beetje. Gewoon fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten. Dan tussendoor fruit en zo nu en dan een koekje. Wat meer groente en fruit en minder snoepen/ snacken. M’n vriend is een echte snoeper, en ik at echt veel koekjes. Maar ik kan het nu heel makkelijk laten staan. *\o/* Geen idee hoeveel calorieën ik eet, tel niets, maar gaat prima.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:51

Zertab, ik denk dat Eulogy een punt heeft. Als ik jou was zou ik alles streng afwegen :j. Dan weet je precies wat je binnenkrijgt. En dat is ook alleen maar behulpzaam als je straks bij de diëtiste bent, omdat die dan precies jouw voedingspatroon weet en je erbij kan ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-01-20 22:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:55

Voor 1800 kun je inderdaad best flink eten. :)) Ik zat een tijd op 1600 en dat is ook prima te doen zonder honger, maar ik ben erg klein dus heb niet zo'n hoog BMR (helaas :') )

Denk er aan dat je ook je bakvet, boter op brood, eventueel je drinken mee moet tellen in je calorieën. En inderdaad gewoon eens twee weken alles wat je eet afwegen. Op een gegeven moment krijg je dan een idee van de porties. Sommige dingen zul je overschatten, andere onderschatten. Dan heb je echt een goed en betrouwbaar beeld.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:04

Ik sluit me aan bij het wegen.

Maak je (digitale) keukenweegschaal je grote vriend. Beleg weeg je het gemakkelijkste door voor het pakken van beleg de verpakking (met inhoud) te wegen en te tareren (op nul zetten), en na het pakken terug op de weegschaal zetten. Er komt dan een negatief aantal grammen te staan, dat is wat je gebruikt heb.

Voor een schaaltje yoghurt. Tareer het lege schaaltje, giet de yoghurt erbij en noteer het aantal grammen. Negeer het verschil tussen grammen en ml als het op de verpakking staat per 100ml, dat geeft alleen een echte (10%) afwijking bij pure olie en daar eet je niet genoeg van om je daar druk om te maken. Maar wel dus wegen en niet proberen de ml af te meten met een bakje/lepel/beker. Want dat vertekent vrijwel altijd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:24

san4nie schreef:
Zerena schreef:

Dit probeer ik ook een beetje. Gewoon fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten. Dan tussendoor fruit en zo nu en dan een koekje. Wat meer groente en fruit en minder snoepen/ snacken. M’n vriend is een echte snoeper, en ik at echt veel koekjes. Maar ik kan het nu heel makkelijk laten staan. *\o/* Geen idee hoeveel calorieën ik eet, tel niets, maar gaat prima.

Als het je past en je hoeft niet te tellen en valt toch langzaam af.
Dan is dat alleen maar mooi!

Verder volg ik de rest wel.
Meten is weten.
Want 350gr spaghetti is niet zo heel veel (vind ik) bijv.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:27

Zerena schreef:
san4nie schreef:

Als het je past en je hoeft niet te tellen en valt toch langzaam af.
Dan is dat alleen maar mooi!

Verder volg ik de rest wel.
Meten is weten.
Want 350gr spaghetti is niet zo heel veel (vind ik) bijv.

350gr gekookte spaghetti is ±140 ongekookt.... een normale portie is 70-50gr... ik als grote eter pak meestal 110-120 afhankelijk van de saus :))

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:29

Ik neem zomaar aan dat Zertab het met saus en al bedoeld?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:56

Ik heb even een vraag voor jullie, hoe doen jullie het als je een dag veel gesport hebt? Ik heb volgens mijn stappenteller 20000 stappen gezet vandaag, normaal kom ik net aan aan de 10000, een deel hiervan was een vrij intensieve rijles. (zweet liep in straaltjes langs m'n hoofd, heel lekker :'))

Qua kcal zit ik vrij hoog, maar nog net onder het getal wat ik moet eten om op gewicht te blijven. Ik heb alleen nu echt mega trek. Nemen jullie dan nog wat extra's? Als ik de beweging invoer in mfp dan kom ik rond m'n bmr uit met de overgebleven kcal na het aftrekken van het sporten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:59

Ik zou met paardrijden dat ding afdoen. Vertekend enorm je aantal kcal en stappen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:03

Kcal niet toch? Want die berekent hij als het een goede is op je hartslag!
Ik vind dat als ik nog trek heb ik op sport dagen iets meer mag.
Ik kan ook niet met honger slapen, dus dan moet ik wel!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:06

Mijn kcal heb ik zelf ingevoerd, dat doet mijn horloge niet. Ik denk dat die 30 minuten les intensiever waren dan het aantal stappen wat er bij op is gekomen. Ik zat namelijk al ruim over de 10000 voordat ik naar de manege ging en ik moet zelf mesten en voeren ed. Dus ben van 20.00-22.00 daar aan het heen en weer lopen enzo geweest :) Maar daar heb ik voor gecorrigeerd, ik heb in mfp namelijk 30 minuten paardrijden ingevoerd en 60 minuten wandelen op een rustig tempo en dan kom ik dus op m'n bmr uit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:08

Ik zou beweging sowieso niet invoeren, je verbranding hangt van zoveel dingen af dat het vrijwel nooit klopt en een heel vertekend beeld geeft.
Als je echt meer dan gemiddeld hebt bewogen en honger hebt, kun je denk ik het beste nog wel wat eten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:08

Als je echt echt echt honger hebt dan zou ik wat pakken. Met honger rondlopen is niet fijn.

Ik denk dat ik mij ook een keuken weegschaal ga aanschaffen. Heeft de action een goede betrouwbare? :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 03:17

Lieve Bokkende afvallers en lijnende Bokkers. Ik wil heel graag een heel verhelderend filmpje met jullie delen over de relatie tussen suiker en vetverbranding. Of eigenlijk juist een uitleg waaruit blijkt dat suikers consumeren heel slecht samengaat met vet verbranden. Dr Berg heeft ontzettend veel waardevolle filmpjes op YouTube. Zelf heb ik er al veel aan gehad en van geleerd. Hij gaat dus in dit filmpje in op het fenomeen van het hunkeren naar suiker en hoe dat komt, en waarom je dan geen vet verbrand. Ook laat hij wat oude reclame posters zien uit de jaren 50-60 waar bijvoorbeeld suiker door nota bene de weight watchers aangeprezen wordt! :n :? Zo zie je maar dat de “wetenschap” nooit stopt met zich te ontwikkelen en verbeteren. https://youtu.be/HWI1TljBsaw