(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:34

Jeetje Charlotte wat ontzettend naar dat je zoveel pijn hebt zeg! Echt bizar dat je dan zo lang moet wachten op een afspraak... Ik duim heel hard voor je dat je snel een afspraak kan krijgen bij een ander ziekenhuis. Heel erg veel sterkte! :knuffel: :knuffel:

Ik heb gisteren een gesprek gehad op werk dat het gewoon nog een beetje teveel voor me is om zoveel uren per dag op de vloer te staan, manager reageerde er heel begripvol op en we hebben een plan gemaakt om het te gaan veranderen. Blij dat ik het besproken heb :)
Puppycursus heeft me zeker opgevrolijkt, Otje deed het echt supergoed!
Gisteren is mevrouwtje voor het eerst een dag alleen thuis geweest tijdens het werk van mij en m'n vriend. Ook heel goed gegaan. Ze gaat dan met de uitlaatdienst van m'n buurvrouw mee, vindt ze helemaal geweldig haha.
Kreeg deze foto, echt een kleine smeerkees :') Lekker door de modder gerend met d'r beste vriendin haha.
Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:25

Wat naar Charlotte, die pijn. Hoop ook dat je snel in een ander ziekenhuis terecht kan. Dikke knuffel!

Warboel, fijn dat je het aangegeven hebt. En wat een leuke foto van Otje!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:32

Goed dat je voor jezelf bent opgekomen Warboel en fijn dat je werk zo begripvol is. Heerlijk dat je buurvrouw een uitlaatservice heeft. Otje kijkt wel een beetje schuldig op de foto :P

Ik ga weer goed! Vandaag tot nu toe iig. Heb dinsdag de laatste keer medicijnen ingenomen en ben vandaag gewoon pijnvrij *\o/* Darmen zijn wel iets van slag maar dat is niet zo gek na het gedoe met ziekenhuis. Daarnaast ook veel aan het bellen geweest met de vakbond, het UWV enz. over de WIA, beëindiging contract en alles.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:45

Charlotte het komt niet enkel doordat de verzorging nu volledig op mij komt. Ik loop hier al een hele tijd mee rond. :o
Vandaag is de hoefsmid geweest en ja hoor.. nog schimmel in z’n hoef dus hij heeft nog steeds dagelijks druppels nodig. Valt me heel zwaar.. -O-
Vandaag voor het eerst gemend na ruim een jaar.

Afbeelding

Kreeg al veel vragen of ik genoten heb, maar ik heb er eigenlijk geen antwoord op en dat maakt me dan weer heel verdrietig.
Moest na stal nog het huishouden doen en dat zag ik ook niet echt zitten. Voel me de hele middag al super rot. Non stop huilen maar ik weet niet echt waarom, allemaal kleine dingen bij elkaar denk ik..
Slaap ook niet echt lekker. Val ik eindelijk snel in slaap, lig ik halve nachten wakker en de ochtend ook vroeg wakker. :\

Warboel wat dapper van je!! Super fijn dat Otje het ook goed doet.

Charlotte wat een ellende met de pijn. Wat moet het dan vandaag fijn voelen om pijnvrij te zijn. Hopelijk zet dit door!

Warboel

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:00

Dikke knuffel Mandy! :knuffel: :knuffel: ken het “ik zou hiervan moeten genieten maar eigenlijk doe ik dat niet” gevoel wel, heel vervelend... sterkte :*

Charlotte, heel goed pijnvrij! Dat is fijn! Hopelijk blijft het zo. Succes met alles!

Wij doen lekker niks meer vandaag
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:16

Moeilijke gesprekken zijn dat Leandra, maar als ik het zo hoor zou ik echt verbaasd zijn als ze vinden dat je weer kan werken.. hopelijk weet je snel meer.

Gadverdamme Charlotte, dat klinkt echt heel heftig :( Hopelijk kun je snel ergens anders terecht, klinkt echt alsof ze je hier niet serieus nemen.. fijn dat je nu iig even pijnvrij bent *\o/*
Fijn dat de dieren wel weer goed gaan!

Warboel super fijn dat je manager zo reageerde en dat jullie gaan kijken hoe het anders kan :j
Hahah blubberpoten :))
Lieve foto ook zo met het kleedje <3

Wat knap van je Mandyy dat je weer hebt gemend, lastig wel dat je nog niet weet of je er nou van genoten hebt of niet.. herkenbaar gevoel, ik heb dat ook wel met dingen..
Vervelend dat je je ook weer zo rot voelt :(:)

Ik moest m'n teamleider beloven dat ik niet meer kom en in de auto stapt als ik me zo voel als maandag :o
Hebben een heel fijn gesprek gehad, heb heel eerlijk aangegeven hoe het nu gaat en dat we gestart zijn met AD om te kijken of het me uit die vicieuze cirkel kan halen en de angst/paniek kan verminderen en de somberheid weg kan nemen. Hij vond het fijn dat ik er zo open over was en dat ik die stap heb durven zetten. Hij hoopt ook dat het me gaat helpen en dat ik wegging zei hij nog dat ik heel goed bezig ben en trots mag zijn :)
Vandaag op het werk voor het eerst weer een werkgerelateerde e-learning gemaakt :Y)

Vandaag voelde ik me eindelijk weer even goed genoeg op te paard te gaan, dag 7 van de medicatie nu.. Moet nog steeds wel wennen, slapen gaat helemaal r*k nu, maar goed ik ga er vanuit dat dat gewoon iets meer tijd nodig heeft..
Van de week 's nachts ineens wakker met een flinke paniekaanval, ik dacht echt nou dit was het dan := voelde me er de hele dag erna rot door.. :=

Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:32

Wat fijn dat het zoveel beter gaat Charlotte!

Dikke knuffel Mandyy. Zo niet fijn.

Warboel, heerlijke foto van Otje. Wat een fijn beestje is het toch! Ik ben verliefd.

Goldie, wat vervelend dat het slapen zo lastig gaat. Wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Ik zit nu in mijn huisje. Was wel even lastig toen mijn man en dochters weg gingen en ik daarna alleen in een koud huisje zat. Maar na het eten heb ik de kachel aangestoken en ben op de bank gaan lezen. Kop thee erbij. Heerlijk. Nu zit ik echt in te kakken dus ga zo lekker mijn bed in.hopen dat ik wat kan slapen vannacht.
Het huisje is in ieder geval helemaal leuk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:45

Hoe is de eerste nacht gegaan?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:09

Lief dat je er naar vraagt. Ik heb wat onrustig geslapen, veel liggen dromen. Maar het huisje is fijn.
Vanmorgen een stiltewandeling gemaakt. Was ook heel bijzonder om mee te maken.
Zometeen maak ik de kachel aan en ga ik lekker eten.
Morgen weer een dag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:32

Fijn Leandra dat het huisje prettig is! Jammer dat je onrustig geslapen hebt. Een stiltewandeling klinkt heel erg fijn :=
Lekker genieten bij de kachel <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:56

Wat is een stiltewandeling? Een georganiseerde wandeling met andere mensen in stilte?
Hoe is het vannacht gegaan?

M’n vriend is al sinds 3 uur steeds aan het overgeven, dus weer een lekker nachtje hier.. :=

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:59

Oh nee Mandyy, wat naar! Hopelijk knapt hij snel op.

Bij deze stiltewandeling liepen we met een groepje van 7 mensen in stilte naar een klooster. Daar was een dienst met een tijd stilte en daarna een lunch. Daar mocht je wel praten. Daarna weer terug met een gedeelte stil zijn en het laatste stuk mochten we praten. Het is om echt even met jezelf te zijn, met je gedachten, te genieten van de natuur en in beweging zijn. Het was heel fijn.
Ik ben niet echt gelovig maar de dienst had ook wel iets heel bijzonders.

Vannacht beter geslapen dan de vorige nacht. De nacht ervoor had ik nog een paniekaanval maar nu gelukkig niet.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:01

Balen dat je pony een schimmel in zijn hoef heeft, Mandy. Heb je inmiddels als je terugdenkt aan je ritje wel een antwoord wat je ervan vond?

Lekker zo chillen Warboel :D

Hopelijk slaap je snel wat beter Goldie. Dat kan zo funest zijn voor je dat slechte slapen. Wel weer super hoe je teamleider reageert! Hoe is je e-learning gegaan?

Klinkt lekker rustige Leandra, kacheltje, theetje, wandelen. Hoe voel je je nu?

Dat is vervelend Mandy. Hopelijk knapt je vriend snel op.

Hier gaat alles redelijk rustig. Eindelijk weer eens goed geslapen, nog steeds geen pijn. Wat er geregeld/gecontroleerd moest worden is gedaan, dus heerlijk rustig in mijn hoofd :D
Heb gisteren zelfs het huis weer eens een uitgebreide stofzuig beurt gegeven en heel veel afgestoft. Dan denk ik nu hoe heb ik die pijn/slechte dagen er zo in laten sluipen tot het punt dat ik zelfs niet meer normaal kon stofzuigen of de hond even uitlaten. _-:( Iets met vallen en opstaan toch :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:09

Nee nog niet. :o

Wat fijn dat het nu een stuk beter met je gaat!

Leandra klinkt fijn! :j vandaag nog plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:20

Sorry dat ik hier zomaar weer binnen val, ik lees af en toe wel bij maar vergeet dan weer te reageren :o Maar ik vroeg mij af of mensen hier ervaring hebben met een terugval, en dan iets wat langer duurt dat je een dag of een paar dagen slecht voelen.

Hier gaat het al een paar weken niet goed, waarschijnlijk voor een deel door de verandering van het weer maar denk niet dat dat het enige probleem is. Nu komen er een aantal 'symptomen' die ik al heel lang niet meer gehad heb, en die vorige keer gekomen zijn voordat ik ingestort ben (heb er toen wel lange tijd mee doorgelopen, dat wel). Dus ik weet niet goed wat ik ermee moet nu, duidelijk is dat ik teveel stress heb en dat daar de symptomen vandaan komen, maar ik weet niet hoe ik er vanaf geraak -O-

Dus heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Als je bepaalde dingen hebt meegemaakt herken je eerder wanneer je weer die kant uit gaat, maar wat heb je er toen aan gedaan? Of wat heb je anders gedaan?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:08

oh kom er net achter dat ik dit topic al 2, maand kwijt was.
Weet niet of het lukt om alles terug te lezen, maar ik ga vanaf nu weer mee doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:44

@[***] jazeker heb ik daar ervaring mee. Ik had eind vorig jaar een vrij lange periode dat het best wel goed ging, tot ik dus weer 2x zo hard instortte en ook de ziektewet in gegaan ben.
Ik vond het wel makkelijker herkennen dat ik weer aan het afglijden was, helaas stond ik op dat moment nog op de wachtlijst en heb ik niet direct hulp kunnen krijgen.
Dus geef het vooral aan bij je hulpverlener of ga naar de huisarts, dan kan er op tijd ingegrepen worden. Sterkte :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:33

Dank je, ik ben inderdaad aan het denken wat ik het beste kan doen. Terug naar HA, personeelsbegeleiding op het werk, diensthoofd, een vervroegde afspraak bij psycholoog, arbeidsgeneeskunde (moet ik sowieso einde deze maand heen). Of het nog even aankijken en misschien dat het vanzelf wel betert. Opties genoeg .. heb keuzestress :o

Had jij de eerste keer ook uitgelegen? Of gewoon achteraf gezien de klachten gehad maar daar niets of niet genoeg mee gedaan? Hoe gaat het nu bij jou?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:56

[***], vervelend dat je een terugval hebt. Ik begrijp dat je nog bij een psycholoog loopt? Dat lijkt mij de 1e stap om het daarmee te bespreken. Ik kan de personeelsbegeleiding op je werk niet inschatten, bij mijn werk ben je daar niet mee geholpen. Afhankelijk van hoe snel de afspraak is (en de uitkomst) zou ik het daarna met je diensthoofd bespreken. Dan kan de psycholoog daar misschien wat tips voor geven.

Maar ik zou het zeker niet laten gaan. Sterkte ermee.

Ik heb vorige week donderdag een doorverwijzing richting een ander (academisch) ziekenhuis aangevraagd en de volgende dag werd ik al door mijn huidige arts gebeld dat ze ermee bezig is. *\o/* Super fijn dat dit wel zo snel wordt opgepakt en dan nu hopelijk snel een afspraak in het nieuwe ziekenhuis. En morgen de laatste keer werken, dat zal ook wel rust geven daarna. Dan is het wachten op het oordeel van het UWV.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:59

[***] wat naar van je terugval. :(:)

Charlotte dat is goed nieuws! Dat zal zeker veel rust geven, wat fijn!

Leidinggevende vroeg net hoe het ging en moest meteen huilen. 8)7
Vind het echt gênant.. Was lang geleden..
Baal zo.. Voel me nu helemaal niet lekker erdoor. -O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:29

Niks om je voor te schamen Mandyy, soms moet het er gewoon even uit...
Afbeelding

Wat fijn Charlotte dat dat allemaal soepel lijkt te gaan, hopelijk kan je snel terecht :)

Wat vervelend [***], eens met wat de rest zegt. Blijf er niet mee lopen, maar zo te horen ben je al op weg met kijken wat mogelijk is. Sterkte :(:)

Nickolay, welkom terug. Ik had je al gemist in het topic.

Ik had een 9 voor de afsluitende toets van de e-learning :Y)

Gisterochtend ging het hier helemaal niet goed, vanaf het moment dat de wekker ging helemaal in de stress/paniek modus.. met pijn en moeite wat gegeten, toen had ik een schoen aan en ineens begon ik te huilen. Dus vriend kwam me knuffelen en ik stond helemaal te trillen... Ik wist niet of ik nou wel of niet moest gaan, vriend heeft toen besloten dat ik m'n schoen weer uit moest doen en me op de bank onder een dekentje moest verstoppen <3
Leidinggevende vond het vervelend voor me, maar verstandig dat ik thuis bleef en ik moest maar rustig aan doen..
Heb me de hele dag raar gestresst gevoeld :(

Wel nog telefonisch screeninggesprek gehad met de instantie die m'n begeleiding over gaat nemen van m'n huidige psycholoog. Ze zien het zitten met me :+

Vannacht eindelijk weer een beetje lekker geslapen, was helemaal gebroken erdoor... Gisteravond pammetje genomen en adios :O

Gesprek met PoH van donderdag is een week verplaatst, ze is ziek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:43

Bedankt allemaal. Ik loop inderdaad nog bij een psycholoog, pas nog een gesprek gehad en daar is het wel lichtjes aan bod gekomen maar toen stak ik het vooral op de verandering van het weer, en het weer starten met nachtdiensten. Volgende gesprek heb ik half november omdat het in verhouding zo goed ging en ik wat dingen heb om aan te werken en dat konden we dan bespreken (vooral het 'neen' zeggen blijkt toch niet mijn sterkste kant :') en ik moest ook veel liever voor mezelf zijn en mij niet altijd over alles willen verantwoorden). Kan natuurlijk wel eerder terecht als er iets moest zijn, dus moet het even bekijken.

Ik wil wel werken, maar ik wil vooral ook leven, en ik heb het idee dat het nu alleen maar weer werk, werk, werk aan het worden is (+ de stress op het werk is momenteel echt niet gezellig en het ziet er niet naar uit dat het beter gaat worden). Heb 3 maanden halftijds gewerkt (20u/week ipv 30u/week) en dat ging best goed, maar vorige maand zijn de nachtdiensten begonnen en ookal zijn het er maar 2 of 3 per maand, ze lijken mij helemaal overhoop te halen. Verder ervaar ik heel veel onrust als ik iets moet inplannen in mijn agenda, door mijn beperkte capaciteit doe ik noodzakelijke dingen liefst op een vrije dag door de week in de voormiddag. Als ik dan iets wil inplannen en ik zie dat ik tot aan volgend weekend maar 2 dagen heb waar het kan word ik onrustig, want dan moet je dat wel ergens in proppen en blijft er geen dag over waarop helemaal niks moet. Kan ik precies niet zo goed tegen :=

Ben nu wel bezig met een aanvraag waardoor mijn werkgever een premie krijgt om mij minder te laten werken terwijl ik wel hetzelfde loon hou (want jammer genoeg heb ik wel rekeningen die betaald moeten worden), ik hoop dat dat lukt en dat misschien op die manier dan wat meer rust en ruimte geeft, maarja, dat is weer een hele procedure en anderen die gaan beslissen wat jij wel of niet kan etc. etc. dus afwachten maar. Daarnaast speelt het idee van ander werk nog steeds in mijn hoofd, maar in de huidige tijden is dat helemaal niet vanzelfsprekend. En ben zo bang om verkeerde beslissingen te nemen.

Bah, gedoe ook allemaal, ik wil gewoon rust :o

@ Charlotte446 : wat fijn dat er zo snel iets mee gedaan wordt! Hopelijk snel nieuws zodat je weet waar je aan toe bent, maar niet meer werken zal inderdaad ook wel al rust geven.

@ Mandyy : :(:) Stom is het ook allemaal hé, maar het lijkt me ook normaal. Denk als mijn leidinggevende mij dat op dit moment zou vragen dat het misschien ook niet droog blijft, maar die ontwijkt dat soort vraagstellingen nog steeds zoveel mogelijk, dus ik heb dat probleem zo niet, hahaha.

@ Goldie : wat jammer van je slechte dag gisteren, maar wel een duidelijk signaal en een hele goede beslissing die je genomen hebt! Hopelijk heb je wat rust kunnen vinden en voel je je de volgende keer weer beter.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:25

[***], wat naar die terugval. Ik zou het inderdaad met je psycholoog bespreken wat verstandig is om te doen.

Charlotte, wat goed!

Mandyy, zo kan ze wel goed zien hoe het werkelijk met je gaan. Beter zo dan je groot houden en later alsnog instorten.

Goldie, vervelend dat je je niet goed voelde gisteren. Wel fijn dat je goed geslapen hebt.

Ik ben gisteren terug gekomen van mijn weekendje weg. De laatste nacht is niet goed gegaan. Ik heb meerdere paniekaanvallen gehad en een keer slaapverlamming/verkramping. Ik werd wakker maar kon niets meer. Pijn in mijn nek en rug. Na een paar minuten kon ik me weer bewegen maar alles deed pijn. Gekke was dat na ongeveer 10 minuten de pijn ook helemaal weg was. De paniekaanvallen krijg ik meestal 's nachts. Heel vervelend om zo wakker te worden.
Ik heb het vandaag ook met mijn psycholoog besproken. Zij raadt medicatie aan. Ze denkt dat het mij erg kan helpen.
Verder heb ik vorige week na het gesprek met de uwv een terugval gehad. Eigenlijk zouden we vandaag weer met EMDR beginnen maar dat is nu even uitgesteld vanwege de paniekaanvallen.

Ze heeft ook voorgesteld dat mijn man een keer mee gaat naar de psycholoog. Zodat zij het één en ander kan uitleggen en dat hij kan zien hoe het gaat.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:15

Bij mij moeten ze ook niet vragen hoe het gaat, dan zit ik meteen in tranen. Maar eigenlijk gaat het best redelijk.

Ik sta op de wachtlijst van een neuroloog. Eindelijk gaan ze uitzoeken of mijn klachten van restverschijnselen van oude ongelukken komen. (auto ongeluk op mijn 7e en 2x op mijn hoofd/nek gevallen met paardrijden)

Volgende maand ga ik met mijn droom opleiding beginnen. Heel veel zin in, maar wel spannend na 7 jaar zonder werk/opleiding.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:55

Ik kan het altijd heel goed droog houden op dat soort momenten, ik kan iets te goed m'n emoties verbergen :=
Iets wat in m'n werk heel handig is, maar ik ben er iets te goed in geworden :=

Nickolay wat fijn dat ze dat gaan uitzoeken, veranderd niks maar het kan je denk ik wel meer rust geven en dat het misschien makkelijker te accepteren is ook?
Ooh wat ga je doen :D Wat stoer van je! :*

Leandra wat vervelend dat de laatste nacht zo ging. Vond je dat niet heel eng omdat je ook alleen was? Wat gek dat de pijn dan ook meteen weg is (wel fijn). Ik had het laatst ook 's nachts, man wat is dat naar wakker worden zeg ;(
Iets om over na te denken dus. Psycholoog zei het ook tegen mij en eerst wilde ik het echt niet, maar was er 1/2 weken later zo beroerd aan toe dat ik er toch anders over ging denken. En toen ik ermee begon had ik er acuut spijt van _O-
Enig idee wanneer je nu kan starten met de EMDR?
Zou je dat fijn vinden? Ik weet niet zo goed of ik dat bijvoorbeeld wel/niet zou willen.

Zo'n regeling wil ik ook wel [***] := :o