Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:07

Wat een goed nieuws, succes!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:10

Super, heel veel succes(voor de artsen) en met je herstel!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 20:10

Nice! :D Veel succes met de operatie en alles er omheen.

Ik had vandaag dus een heuse afsprakencarousel bij het ziekenhuis. Het voelde voor mij oprecht als een uitje om er tussenuit te zijn. :') Ik heb vandaag de intake gehad voor de operatie (+ foto's maken van de borstkas), een gesprek met de maatschappelijk werker en de vaste controle weer inclusief bloedprikken.

Ik voelde me schuldig tegenover de arts dat ik minder gestimuleerd ben om te sporten, maar ze kon toch verschil zien en al een borstspier die wakker wordt. Ben even helemaal happy. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:39

Ha, jij bent dus ook alweer een stap verder! Mooi man! +:)+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:26

Oh volgende week is ook wel heel snel Vikakwiek! Mooi! Kan je deze zomer nog met blote bast lopen. :D

En Hireath 'gezellig' naar het ziekenhuis. Weer eens wat anders dan een festival of evenement, lekker even bloedprikken. :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 23:07

Het was zelfs zo erg dat ik aan het genieten was van de architectuur van het UMCG. :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:10

Het UMCG bewonderen, dan ben je echt ver heen hoor :')

Maar fijn nieuws, beiden! Succes!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:16

Hiraeth schreef:
Het was zelfs zo erg dat ik aan het genieten was van de architectuur van het UMCG. :')

'Oh mooie fontijn zeg!' "Oeh, kijk, mooi bronzen schaapje!" :')

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:51

Ik ben een horder, een verzamelaar, een hamsteraar om maar met Rutte's woorden te spreken. Ik geef het toe. Ik hamster. Het is corona tijd en in barre tijden val ik terug in oude gewoontes. Er bestaat nog altijd niet zoiets als een Anonieme Hamsteraars (de AH - reclame ideetje) dus ik zeg het hier ten overstaande van eenieder

Hallo, ik ben Julhan en ik ben hamsteraar. (publiek: Hallo Julhan)

Ik heb uiteraard WC-rollen gehamsterd. Ik zag het aankomen en Trump-like eerder dan wie dan ook! Dus ben ik nu de trotse bezitter van 17 pakken WC-papier. Rijst of macaroni spaar ik niet. Dat is dom om dat te hamsteren. In crisistijden moet je natuurlijk alleen hoog calorisch hamsteren. Straks, als we honger hebben, heb ik niks aan rijst. Daar kom ik niet van aan. Rijst-eters gaan als eerste dood van honger. Nou ik niet! Ik heb Tony Chocolonely's gehamsterd, chips en koek. 1000Kcal-per-portie-cruesli met noten en suiker, ranja, mayonaise en zakken vol diepvries friet heb ik gehamsterd. Als ik op rantsoen moet, val ik nog steeds niet af. Nee, mijn calorietjes zitten veilig in 4 dozen op zolder en in een vriezer. Ik laat me niet klein maken door een hete corona-honger-zomer.

Enfin, het interesseert natuurlijk niemand een hol hoe mijn voorraadkast er van binnen uit ziet. Maar ik moet toegeven dat ik nog meer gehamsterd heb. Ja, ja, ik ga met de billen bloot. Of nou ja, ik niet echt maar mijn kuiken wel. Want ik deed het voor hem natuurlijk. Alleen voor hem.

Ik heb testosteron gehamsterd. Erg hé? Ik heb me toch een voorraad nu!! Daar kan geen WC-rollen muur tegenop! Om eerlijk te zijn ging het nog redelijk makkelijk ook. Ik was een beetje geschrokken door het feit dat in Nederland de hormoonremmers steeds niet te krijgen waren en ik wil niet dat mijn kuiken straks zonder zijn broodnodige shot zit. (Als ik dit zo terug lees is dat heel gek om als moeder te zeggen maar wij weten natuurlijk allemaal dat het hier niet om drugs gaat - nou ja, voor ons is het niet bedoeld als drugs - in de sport wel - in de sportschool ook of op straat. Oké ik stop met deze uitleg want ik maak het alleen maar steeds erger.)

Omdat onze endocrinoloog in Antwerpen zit en wij niet langer de grens over mochten, kreeg ik van hem een extra recept voor 6 ampullen testosteron. Voor het geval het even zou duren voordat we weer naar België mochten komen. Hij stuurde ze netjes per e-mail naar me toe en ik heb ze uitgeprint meegenomen naar de apotheek.

Daar schoof ik de papieren recepten onder de zwaar beveiligde doorzichtige beschermmuur door, waarna een alleraardigste apothekersassistente ze invoerde in het systeem. Ze moesten besteld worden volgens de alleraardigste en, volgens mij, nieuw aangestelde apothekersassistente. Het was loei druk in de apotheek maar alsnog wist haar supervisor te vertellen dat zij geen papieren recepten meer mocht aannemen. Maar ik had ze ook in mijn mail dus ik liet netjes de mail zien waarin de recepten stonden. Doorgemaild aan de alleraardigste apothekersassistente, voerde zij deze in het systeem in. Telt u mee ondertussen? (x2)?

Morgen ophalen. Komt goed hoor! En 1 keer raden....kwam niet goed hé. De volgende dag geen ampullen. Was er dan iets fout gegaan met het invoeren?? Kan hoor, het was heel druk dus weet u wat? We scannen de mail nog een keer (x3). Morgen zijn ze er hoor! Zeker weten.

En raad eens?? Jawel hoor, ze waren er. Alle 18 ampullen!! "Zijn deze allemaal voor uw kuiken?" zei de alleraardigste apothekersassistente. Ik mompelde "ehm ja hoor, no problemo, normaalste zaak van de wereld, geef maar hier dat tassie". Met een stalen blik (ik ben in een vorig leven professioneel pokeraar geweest - dan kán niet anders) en ontspannen lichaamshouding ben ik de winkel uit gedreven. Zacht hoorbaar gleed ik over de drempel naar buiten, vriendelijk glimlachend en klaar om een sprintje te trekken op het moment dat de alleraardigste apothekersassistente achter haar voor ons zo fortuinlijk foutje zou komen en mij zou terugroepen.

Met gierende banden ben ik naar huis gereden. Ik heb mijn drugsvoorraad verstopt op een veilige plek en volgende week ga ik met een uitgestreken smoel gewoon mijn nieuwe driemaandelijkse dosis ophalen voor mijn kuiken. Oké ik ben dan een horder maar ik denk dat jullie dit scharen onder : typisch gevalletje corona-hamsterwoede.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:57

Heerlijk weer <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:58

Nee hoor, dit schaar ik onder het zorgzame moeder syndroom. Als je daarvan zou kunnen en willen spreken. Alles voor het kuiken. Je hebt groot gelijk: beter mee verlegen dan om verlegen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:04

Julhan: in drie woorden: ge-wel-dig! (klassiek bokt-woordgrapje)

Zo heb ik hier nog voor jaren prednison-recepten liggen (dat maar niet opgehaald, maar daar kregen we door ziekte van de reumatoloog ook van 3 vervangers als reactie op 1 mailtje naar de poli 3x een recept :)) )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:08

De kat kijkt verwonderd toe en vraagt zich af waarom ik zo naar mijn laptop aan het lachen ben. _O-

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:53

Fantastisch Julhan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:59

Schrijf dat boek Julhan, écht :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 09:05

Hahaha Julhan, wat ben je een fantastisch mens. :D

Ik vond het al heel wat dat mijn papa twee doosjes ophaalde voor mij. Længe beer van een vent, baardgroei dat groeit als onkruid na een moeesonperiode en de typische klankkast van een Grote Stoere Papa™. Maar ja, het was zijn beurt om het dorp in te gaan voor boodschappen - "Ohja, neem je dan ook even [veel dingen] mee?" :D

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:34

Blijheid schreef:

Ik ga op zoek naar iemand die mij daarmee kan helpen. Beloofd. Het moet een boekje worden waarin wel grofweg de weg van A naar B wordt beschreven maar op een manier waarop ik hoop dat mensen ook de luchtigheid kunnen proeven. Dat het leven minder zwaar wordt als je de dingen met een beetje zelfspot en humor benadert. Het wordt dan echt makkelijker voor iedereen.

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:35

Hiraeth schreef:
Hahaha Julhan, wat ben je een fantastisch mens. :D

Ik vond het al heel wat dat mijn papa twee doosjes ophaalde voor mij. Længe beer van een vent, baardgroei dat groeit als onkruid na een moeesonperiode en de typische klankkast van een Grote Stoere Papa™. Maar ja, het was zijn beurt om het dorp in te gaan voor boodschappen - "Ohja, neem je dan ook even [veel dingen] mee?" :D

Hilarisch zijn dat soort momenten. Ze kijken je toch even vreemd aan als je met een volle tas van dat spul de deur uitloopt. Heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:39

julhan99 schreef:
Blijheid schreef:

Ik ga op zoek naar iemand die mij daarmee kan helpen. Beloofd. Het moet een boekje worden waarin wel grofweg de weg van A naar B wordt beschreven maar op een manier waarop ik hoop dat mensen ook de luchtigheid kunnen proeven. Dat het leven minder zwaar wordt als je de dingen met een beetje zelfspot en humor benadert. Het wordt dan echt makkelijker voor iedereen.

Superleuk :D En ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat veel mensen daar wat aan hebben :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:47

Ik denk dat mijn moeder (en vast heel veel ouders) dat ook wel gewaardeerd zou hebben toendertijd. Voor mensen die zelf transgender zijn is er best veel info te vinden ondertussen, maar voor naasten is dat best magertjes. Een luchtig boek met de ervaringen van een andere ouder zal denk ik heel veel mensen helpen met het verwerken van de zorgen en de veranderingen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:05

Dank jullie wel! :D
Ik zit in een soort 5 periodes van rouw maar dan voor blijheid
'enthousiasme '
'ontkenning; oh god, dit gaat echt gebeuren'
En inmiddels zit ik ergens op stap 3, acceptatie :')
Maar ondanks dat ik 7 kleuren schijt heb ik er wel ontzettend zin in, de binder word hierna ritueel verbrand :+

Super! @hiraeth
Is er een indicatie van wanneer je eventueel geopereerd zou worden? Al zou dat nu wat twijfelachtig zijn ivm corona

Julhan; _/-\o_
Wat schrijf jij toch fantastisch

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 21:09

Ik heb dat ook wel een beetje. Het lijkt me echt bizar dat het ineens weg is. Je bent er toch zo passief mee bezig, het is indirect een lichaamsdeel van je en dan ineens: foetsie. Maar dat had ik ook voor ik mijn naam liet veranderen: grote vreugde met een kleine steen in mijn maag.

De wachtrij is nu een halfjaar, maar gezien mijn volgende jaar volgetimmerd is met een stage en een minor in Denemarken wil ik eigenlijk begin volgend jaar zomer claimen. :+

Het is een tijdje wachten, maar ik kan nu echt geen maand vrij nemen voor een operatie.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:48

Ja dat is zeer begrijpelijk. De enige levens invulling die ik heb is mijn paard, dus ergens vrij van nemen hoef ik niet. Dat is in deze situatie wel makkelijk.
Eigenlijk is dat ook wel het enige waar ik tegen op zie, dat ik een tijd niks zelf kan doen met m'n paard. Maar eigenlijk is dat maar een klein ongemak vergeleken met anderen hun situaties. Al heeft m'n paard zo'n beetje chronische mijt, ik hoop van harte dat dat even rustig blijft want ik wil m'n moeder daar niet mee opzadelen

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:56

We zijn onderweg :=
Ik word om 14:15 geopereerd

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:59

Succes en een voorspoedig herstel toegewenst!