2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:16

En heb je tips :D ?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:17

Jaime_ schreef:
Maar ik zoek nog een goede vetarme, eiwitrijke vleesvervanger voor bij het avondeten.

Ik neem niet altijd een vleesvervanger. Groenten volstaan vaak ook.
De producten van de vegetarische slager zijn qua verhouding goed. Ook de quorn producten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:18

Hier ook al wel goede dagen erbij. Vanavond krijg ik maaltijdpannetje zalm van Aviko, kwa kcal valt het mee, maar zal niet mega gezond zijn... tis iig beter als friet waar ik ook uit kon kiezen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:23

Jaime_ schreef:
Ja maar vet brengt gelijk veel kcal met zich mee, ook al zijn ze gezond. En ik wil wel ook mijn kcal inname beperken..

Hoeveel kcal zat je ook alweer vandaag? :)) Volgens mij is te veel eten niet echt iets waar jij en ik ons druk over moeten maken.. t zijn meer de pannenkoeken en snoep/chips waardoor we vetter zijn dan we willen.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:24

Ik ben ook vega, ik vind Huttenkase met wat komkommer (ook wel hoog in eiwit en laag in kcal dacht ik) of humus erg lekker als broodbeleg

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:25

Nies_ schreef:
Jaime_ schreef:
Ja maar vet brengt gelijk veel kcal met zich mee, ook al zijn ze gezond. En ik wil wel ook mijn kcal inname beperken..

Hoeveel kcal zat je ook alweer vandaag? :)) Volgens mij is te veel eten niet echt iets waar jij en ik ons druk over moeten maken.. t zijn meer de pannenkoeken en snoep/chips waardoor we vetter zijn dan we willen.

:+ Maarja bij mij is het alles of niets, dat weet je nu toch

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:26

Elmira schreef:
Ik ben ook vega, ik vind Huttenkase met wat komkommer (ook wel hoog in eiwit en laag in kcal dacht ik) of humus erg lekker als broodbeleg

Ohja thanks! Huttenkase die was ik vergeten, de biologische van de AH is met vegetarisch stremsel. Die kan ik ook zeker nemen!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:26

Vandaag mn eten weer netjes bijgehouden met virtua food. Ik merk dat nu ik geen snoep/chocola meer eet ik moeite heb om aan mijn calorieën te komen.
Vandaag gegeten:
ochtend: havermoutpap met blauwe bessen en walnoten
middag: 2 roggecrackers met kaas en komkommer, 2 roggebroodjes met geitenkaas en een plakje zalm + 2 tomaatjes
Vanavond ga ik spruitjes met spekjes eten.

Wij eten nooit aardappelen, want dat lust ik niet zo graag.
Maar zit dan op 1200 kcal. Ik ga dan denk ik nog wel een banaan erbij nemen...maar toch. Wel vreemd.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:27

Wat een goed topic!
Ik meld met ook graag aan. 2017 al met slechts een beetje moeite van 72 kg naar 65 kg gegaan. (op dit moment 65.8 kg) ik wil heel graag afvallen tot 62 kg in 2018 én ik ben net weer gestopt met roken en bezig met mijn scriptie, beetje ondersteuning vanuit hier lijkt mij dan ook niet verkeerd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:27

Pfft dat bijhouden wat ik eet lukt mij gewoon echt niet. ben veel te druk om daar elke keer aan te denken... Houden jullie het allemaal bij? Of hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:29

Zilfstar schreef:
Pfft dat bijhouden wat ik eet lukt mij gewoon echt niet. ben veel te druk om daar elke keer aan te denken... Houden jullie het allemaal bij? Of hoe doen jullie dat?

Ik hou alles bij en weeg alles af als ik heel actief bezig ben met afvallen, en dat is gewoon iets waar je aan moet wennen en wat in je systeem moet komen. Het zorgde bij mij in ieder geval ook dat ik me een stuk bewuster werd van wat ik allemaal in mijn hoofd propte := Na een tijdje weet je wel ongeveer hoe veel je bakje kwark weegt en hoe zwaar je broodbeleg is, maar tot die tijd is het helaas een kwestie van wegen is weten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:30

Emmaa_ schreef:
Zilfstar schreef:

Ik hou alles bij en weeg alles af als ik heel actief bezig ben met afvallen, en dat is gewoon iets waar je aan moet wennen en wat in je systeem moet komen. Het zorgde bij mij in ieder geval ook dat ik me een stuk bewuster werd van wat ik allemaal in mijn hoofd propte := Na een tijdje weet je wel ongeveer hoe veel je bakje kwark weegt en hoe zwaar je broodbeleg is, maar tot die tijd is het helaas een kwestie van wegen is weten.

Ja doe ik inderdaad ook altijd :j Ik gebruik zelf de MFP app, tijdens het maken weeg ik en tijdens het eten voer ik het in.. Zo gepiept. Ik doe het al jaren zo en weet precies wat wel en niet werkt voor mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:50

Ik schrijf alles op in een agenda die ik er speciaal voor gekocht heb..

Ik moet ook nog even wat goede gerechten vinden en menu's..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:56

Het voordeel van die app is dat ik zo kan zien wat mijn huidige kcal-inname is, en of ik goed zit met mijn macro's ..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:02

Emmaa_ schreef:
c_esther schreef:
Hoevaak gaan jullie naar de sportschool en wat voor verdeling maken jullie tussen kracht en cardio?

Ik gebruik cardio om mijn spieren op te warmen, meestal niet langer dan 10 minuten. Ik haat cardio en mijn vetverbranding ligt een stuk hoger als ik krachttraining doe dus daar investeer ik mijn tijd liever in.
Ik sport meestal exactly hetzelfde.

Al pak ik 1 keer in de twee weken wel ff een cardio moment waarbij ik de grens opzoek. Dat vind ik 'lekker', om mijn hoofd leeg te maken. Dan loop ik zo ff 5 km zo hard mogelijk of roei ik 2,5 km in 10 minuten op standje 8. Stuk gaan 8-) Heb het nodig om ff weer dat vertrouwen in mezelf terug te krijgen ofzo. Of als extra adrenaline. Weet nog niet precies waarom...maar het is zó lekker!

Ik heb nu trouwens wel FLINKE spierpijn van gisteren := Die hip thrusts waren niet alleen killing voor mn billen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:04

Mijn conditie is echt bagger en ik wil daar pas diehard mee aan de gang als ik wat overtollig gewicht kwijt ben geraakt. Cardio zou nu super slecht zijn voor mijn lichaam (meer dan wandelen of fietsen in ieder geval) en als ik na een paar minuten rennen al helemaal op ben omdat mijn lichaam ermee kapt werkt het ook niet bepaald motiverend. Bij krachttraining zie ik wekelijks resultaat, ik word sterker en mijn lichamelijke conditie verbetert, dan kan ik me daarna focussen op hardlopen ofzo :))

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:07

Ik eet zoveel mogelijk vegetarisch. Als broodbeleg geitenkaas of humus (maar eet niet veel brood meer sinds ik meer fruit eet en 's ochtends cruesli met noten en soyamelk eet). Ik zou zo'n kleine 1700 calorien mogen om halve kilo in de week af te vallen. Mijn probleem zit 'm vooral in chocolade, drop, koekjes en op dit moment weinig sporten icm zittend beroep.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:44

Vandaag goed bezig.
Ik pak op het werk regelmatig een koekje en cola. Nu volledig geen tussendoortjes en alleen thee en ranja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:05

Heb geen drinken gehaald , wil ik wat is de kraan er wel . Alleen jammer dat mijn kraan vies water heeft :+

Morgen de wekken zetten ,helaas was ik 2 uur pas wakker vanmiddag (werk 3 ochtenden ,dus vrije dag ) baal goed . Het is al tikje donker maar als het droog blijft zo even uitwaaien en een blokje om zo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:19

2 uur? Hoe doe je dat dan?

Ik heb gisteren geen snaai aanval gehad en vandaag op het werk lagen er allemaal zakjes chips op de tafel, die heb ik genegeerd. Vanavond neem ik skyr met peer en kaneel als ik zin krijg in iets lekkers. Morgenmiddag weer lekker sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:22

Geen idee , gister gewerkt en ben altijd moe na het werken. Lag er half 1 pas in ,maar vaak ben ik max half 11 wel wakker . Alleen nu schrok ik net voor 2en pas wakker

Baal als een stekker ,hele dag naar de piep

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:39

Vaak is het nog het moeilijkst dat je de hele dag overal van alles aangeboden krijgt. Lekkers dus.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:48

Ik heb net toch een stukje chocola op, eigenlijk wilde ik het niet maar tja, ongesteld geworden en dan is dat wel een mooi excuus. Verder wel netjes laag in cal. nog, de avond nog zien te overleven haha. Eet zo broccoli met aardappelschijfjes uit de airfryer en een stukje zalm. Vind het allemaal niet lekker, dus ben benieuwd hoeveel ik hier van ga eten haha.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:33

Iedereen is druk bezig zo te lezen! Goed zeg!

Hier vandaag een prima dag gehad. Gisteren gelijk twee porties gekookt zodat ik vandaag zonder kooksessie gelijk een gezonde maaltijd had! (Risotto met paprika's courgette ui en mager rundergehakt)

Op het werk zelfs 3 keer gegeten dus ben best tevreden! Vanavond optijd naar bed zodat ik niet in de snaaiverleiding kom :)

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:44

Pfft de eerste twee dagen van het nieuwe jaar waren vreselijk, gelukkig was ik al eerder begonnen! Vandaag ben ik weer helemaal in de flow, weer lekker gezond gegeten vandaag.

Maar ... de hoofdpijn! Ben ermee opgestaan vandaag. Ik dacht dat het met de suikerspiegel te maken had maar heb net 350gr aardappels weggewerkt en heb nog steeds hoofdpijn ... zo nog maar eventjes wat drinken maar heb al een liter op tot nu toe. Ben ook genoeg buiten geweest, zometeen weer een paar uur ... Ik snap het niet -O- Heb ook echt het gevoel dat het eetgerelateerd is, weird.