3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:40

Vandaag mijn meting gehad bjj de sportschool. Tijd om mezelf vanaf morgen weer echt serieus te nemen en alle koekjes en chips te laten staan.

Hoewel ik vastberaden was, heb ik de laatste 2 weken te weinig gesport en teveel gesnoept, waardoor mijn meting mij wat tegen viel. Op de één of andere manier laat ik me gaan rond de tijd dat ik ongesteld word en heb ik moeite mezelf daarna te herpakken en dan komt de meting bij de sportschool...

Maar desondanks ben ik nog steeds tevreden als ik in de spiegel kijk. Heus niet elke dag, maar over de gehele linie tevreden

Mijn metingen schommelen van feb tot nu maar blijven bij elkaar in de buurt liggen. Ik moet echt gaan uitvinden wat voor mij werkt zodat er een stijgende lijn in komt en niet steeds schommelt.
3 feb, 20 mrt, 15 mei en vandaag;
Gewicht; 58.8/59.9/58.6/59.2
Visc; 5
Vet%; 32.5/33.1/32.1/33
Spier; 28.5/28.4/28.8/28.3
BMI; 23/23.4/22.9/23.1

Volgende meting 28 aug.... 2 vakanties tussendoor. Voor en na elke vakantie ga ik me laten meten en verder ga ik vanaf morgen weer in het gareel.

Ik wil 28 aug een vet% van 30 en spier 29... nu nog kijken hoe ik dat kan realiseren....

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:32

Succes Mama3!

Ik ben weer aangekomen :(
Ben in de eerste maand van 199lbs naar 185lbs gegaan en zit nu weer terug op 190 -O-
Ik denk dat het met het stoppen van mijn medicijnen & het warme weer te maken heeft, maar om nu al 3 weken lang alleen maar aan te komen is een beetje vervelend.

Gisteren wel lekker spaghettisquash gemaakt, dat is een soort pompoen die je ipv spaghetti gebruikt. Ik heb er 6 porties uitgekregen dus ik zal het deze week nog wel een paar keer eten :=

Afbeelding

Afbeelding

Lijstje van gisteren:
O: Ei muffin
L: 5 potato wedges, kidney bonen, boerenkool, en klein dun lapje bief
T: Kitkat Chunky
A: spaghettisquash met gehakt & tomaten saus
T: 125g B&J

Iets te veel gesnackt maar zat nog steeds maar op 1200kcal (500 onder mijn BMR) en moest eigenlijk een balansdagje zijn om te compenseren voor het weinig eten op zondag...

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:53

Mama3 schreef:
Vandaag mijn meting gehad bjj de sportschool. Tijd om mezelf vanaf morgen weer echt serieus te nemen en alle koekjes en chips te laten staan.

Hoewel ik vastberaden was, heb ik de laatste 2 weken te weinig gesport en teveel gesnoept, waardoor mijn meting mij wat tegen viel. Op de één of andere manier laat ik me gaan rond de tijd dat ik ongesteld word en heb ik moeite mezelf daarna te herpakken en dan komt de meting bij de sportschool...

Maar desondanks ben ik nog steeds tevreden als ik in de spiegel kijk. Heus niet elke dag, maar over de gehele linie tevreden

Mijn metingen schommelen van feb tot nu maar blijven bij elkaar in de buurt liggen. Ik moet echt gaan uitvinden wat voor mij werkt zodat er een stijgende lijn in komt en niet steeds schommelt.
3 feb, 20 mrt, 15 mei en vandaag;
Gewicht; 58.8/59.9/58.6/59.2
Visc; 5
Vet%; 32.5/33.1/32.1/33
Spier; 28.5/28.4/28.8/28.3
BMI; 23/23.4/22.9/23.1

Volgende meting 28 aug.... 2 vakanties tussendoor. Voor en na elke vakantie ga ik me laten meten en verder ga ik vanaf morgen weer in het gareel.

Ik wil 28 aug een vet% van 30 en spier 29... nu nog kijken hoe ik dat kan realiseren....

Misschien een rare vraag, zo heel veel verstand heb ik er nou ook niet van.. Maar is jouw vetpercentage niet heel erg hoog? Aangezien je een gezond BMI hebt en ook een goed gewicht voor jouw lengte?
En dan bedoel ik het in de zin van dat misschien de uitslag van de weegschaal niet klopt. :o?

Want ik ben maar 5 cm groter dan jij (1.68) en weeg ongeveer 15 kilo meer en mijn vetpercentage zit geloof ik ook rond de 33%..
Misschien dat iemand anders hier in het topic daar een zinnig antwoord op heeft :Y)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:53

Oh ik ben zo benieuwd naar die spaghetti squash! Alleen heb ik het hier nog niet kunnen vinden -O-

Ik heb een oh zo slechte dag gehad :+ Dagje efteling met mn vreet vriendenclub dus uh tja _O-
Mn brunch was een kipburger in de efteling, daarna een stuk salted karamel shortbread in de efteling en na de efteling nog een maestro chicken burger op in de efteling

#gezond :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:03

Ik heb er helaas helemaal geen verstand van Annikoe. Maar zo'n meting klopte toch sowieso niet zo goed?

Mijn lijstje van vandaag. Een mwah mwah dagje:
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en pindakaas en een beker melk.
T: een sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, aardbeienjam en nutella, water en een bekertje thee.
T: een sultana en water.
T: een banaan en water.
A: een gehaktbal, drie scheppen erwtjes en tuinbonen, twee scheppen aardappelen, jus, drie scheppen mais, twee scheppen appelmoes.
T: kop thee, en zo misschien nog wat lekkers (stukje chocola of een biscuitje).
B: 60 minuten fietsen, 45 minuten paardrijden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:31

xNavatu schreef:
Oh ik ben zo benieuwd naar die spaghetti squash! Alleen heb ik het hier nog niet kunnen vinden -O-

Daar heb ik me ook al eens scheel naar gezocht, maar daar doen ze in Nederland niet aan geloof ik -O-

Hier wel een prima dagje. Na een paar drankjes teveel dit weekend moest er een kilootje vocht af en dat lukt aardig.

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas
T; Vitalu crackers met salami
B; uurtje kickboksen
A; bloemkooppizza caprese
T; mini Magnum double peanut butter _/-\o_

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:27

Ik heb me een tijd geleden al eens in dit topic gemeld, maar ik wil me nu toch nog eens melden.
heb besloten om het hele roer om te gooien en het helemaal anders te doen.
Uit mn comfort zone en mn gemakkelijke gedoe, ik ben er helemaal klaar mee.
Ik heb veel slechte eetgewoontes en ben gewoon gek op eten en ik snaai te veel.
Dus ik ga proberen om mezelf alles af te leren.
Ik heb een dieet pakket besteld bij de body en fitshop.
Deze bestaat uit shakes, tussendoortjes en avondeten.
Maar er zit ook een heel receptenplan bij, dag voor dag een heel menu, inclusief boodschappenlijstjes.
https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... -1-pakket/
Dat is het pakket dat ik heb besteld.
Ook wil ik meer gaan bewegen gezien ik vaak erg lui ben.
Dus ga ik meer proberen te wandelen.
En ondertussen alles bijhouden in de MyFitnessPal app(Ja ik weet dat die te lage calorieen aangeeft, dus die nergeer ik)
Naast (gefruit) water en ongezoete thee, zijn er nog andere opties voor drinken?
Ik drink vaak appelsap en siroop, dus misschien wel een goeie om mee te stoppen gezien de suikers..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:42

Nogmaals welkom! Ik vind het doodzonde om mijn kcal te drinken en hou het dus bij water en thee. Spa met een vleugje citroen of munt ben ik ook gek op. Af en toe drink ik Rivella als ik er zin in heb, dat kan ook prima. Ik dronk vreselijk veel frisdrank eerder, maar ik ben inmiddels zo afgekickt van de suiker dat ik het niet lekker meer vind.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:55

Ik drink ook wel slimpie, zit ook erg weinig in. Maar vooral niet teveel er van ingooien voordat je er water bij doet. Dat is echt niet lekker, gebruik dus ook maar een heel klein beetje.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:17

Annikoe en Kimmie; jullie hebben gelijk hoor. Zo'n weegschaal met handvat is niet heel betrouwbaar. Maar omdat mijn meting altijd met zo'n apparaat is dacht ik dat ik dan een beetje een leidraad had.

Al heb ik ook gehoord dat hij water als vet kan zien. En de meting was savonds na werktijd waar ik water en thee drink gedurende dag.

Misschien toch maar eens een afspraak bij een diëtiste voor een echte meting zodat ik echt weet waar ik sta.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:35

Zo, mijn bestelling is binnengekomen!
Het is een hele hoop, wat aangevuld wordt met groentes, fruit en zuivel.
Als iemand interesse heeft kan ik ook wel lijstjes plaatsen?
Om een beetje inzicht te geven wat dit nou inhoudt?

Afbeelding
De basis van dit dieet! 2 tot 3 shakes per dag.
Op de verpakking staat aanlengen met water, maar dat heb ik een keer geprobeerd en ik vond het super vies. Ik ga het aanlengen met magere melk.

Afbeelding
De handige shake beker :)

Afbeelding
De tussendoortjes! Dit zijn eiwit repen en best wel lekker

Afbeelding
Extra vitamines :) kon ik er gratis bij kiezen :)

Afbeelding
Een doosje met een assortiment aan smaakjes. Voor de variatie en eens wat nieuws proberen

Afbeelding
Pannekoeken! Deze zijn vaak deel van het avondeten. Ik heb een naturel en een zoete smaak gekozen, ook eens proberen :)

Dit zou samen genoeg moeten zijn voor 4 weken :)
Ik ben heel benieuwd!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:42

Gatjakkes :D Nee, dat ga je me nooit zien eten, haha.

Dat is iets wat ik opgepikt heb tijdens het afvallen; niet meer volstouwen met alles wat los en vast zit, alleen nog dingen eten die ik een cijfer 8 of hoger geef. Iets wat ik dus niet echt heel lekker vind eet ik niet op. En die shakes komen zéker niet in de buurt van die 8 :Y)

Pannenkoeken vind ik wel een 8 waard overigens, maar ik gok dat ik ze een stuk lekkerder bak.

Beetje negatief, sorry, maar ik kan er gewoon echt niet bij dat mensen dit vrijwillig wegwerken. Daarvoor hou ik teveel van echt eten. :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:40

Het zou mijn manier ook niet zijn. Voor mij draait afvallen voor een groot deel om gezonde eetgewoontes aan te leren en gevoel te krijgen hoeveel en wat ik dan wel kan eten. Maar goed, ieder zn manier :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:11

Same here. Ik zie afvallen ook echt als het aanleren van een nieuwe levensstijl, een mindset. En dat het niet gaat om zo snel mogelijk kg te verliezen, maar om de weg ernaar toe.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen manier, succes in ieder geval. Hoeveel kg wil je afvallen en in welk tijdsbestek?

Mijn lijstje van vandaag;
O; 150 kwark campina kokos met 25gr eat naturel granola en 2 espresso met suiker
T; snoeptomaten
L; 2 gebakken ei met kaas en snoeptomaten
T; dikke rijstwafel zeezout en een appel
A; portie franse friet, 50ml curry, kaassoufle en een wit bolletje met een goulash kroket
2 espresso met suiker

B; 40 min fietsen, 15 min crosstrainer en een ruim uur krachttraining en deel 1 van mij buikspierpgramma, vandaag de overige oefeningen

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:18

Ik ben geen fan van vloeibaar eten, dus zo'n shakes zal ik al snel moe worden. Vind milkshakes e.d. ook maar niks.

Lijstje van gisteren was goed imo
O: Ei muffin
T: 125g griekse yoghurt
L: Spaghetti squash met gehakt, groente en tomatensaus
T: Energie reep
A: Kip met pesto, rijst & broccoli
T: 150g nootjes & gedroogd fruit & dark chocolate chips

B: 10,000 stappen & /3
D: ~3L water, 1 cafe mocha & 2 groene thee

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:20

Ohja... lijstje van vandaag.

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas + Vitalu cracker met salami
T; 2 custard cakejes
A; witlofsalade en aardappelballetjes uit de oven
T; mini magnum double peanut butter

B; nihil. De bedoeling was rijden maar dat viel mooi in het water vandaag. Morgen maar weer boksen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:20

ik ben het helemaal met jullie eens.
Ik wil niet zo snel mogelijk afvallen. Dit pakket gaat mij er vooral om, om mijn mindset een kickstart te geven.
Ik heb ook geen tijdsframe waarin ik wil afvallen.
Mijn zus heeft lang dezelfde moeilijkheden gehad wat betreft het afvallen,en op deze manier is het haar goed gelukt.
Door vaste tussendoortjes te hebben en dergelijke hoop ik mijn snaaigewoontes af te leren en na deze weken op gezonde voet verder te kunnen. Gestructureerd en gezond.
Ik doe dit niet omdat het me lekker makkelijk lijkt. In tegendeel zelfs.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:22

fleurtjeuh schreef:
ik ben het helemaal met jullie eens.
Ik wil niet zo snel mogelijk afvallen. Dit pakket gaat mij er vooral om, om mijn mindset een kickstart te geven.
Ik heb ook geen tijdsframe waarin ik wil afvallen.
Mijn zus heeft lang dezelfde moeilijkheden gehad wat betreft het afvallen,en op deze manier is het haar goed gelukt.
Door vaste tussendoortjes te hebben en dergelijke hoop ik mijn snaaigewoontes af te leren en na deze weken op gezonde voet verder te kunnen. Gestructureerd en gezond.
Ik doe dit niet omdat het me lekker makkelijk lijkt. In tegendeel zelfs.

Als het voor jou goed werkt moet je het vooral doen!
Veel succes! :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:22

Ben het met je eens Black Kelpie, ik hou echt veel te veel van eten om van shakes te leven haha.
Misschien probeer ik nog wel eens wat om wat aan te vullen, maar nooit helemaal alleen maar. Is volgens mij sws niet zo goed voor je lijf.

Mijn lijstje van vandaag:
O: een bruine boterham met kalkoenborstfilet en een witte boterham met vruchtenhagel en een beker melk.
T: een milkbreak en water.
L: een zachtgekookt eitje, twee plakjes kaas, een plakje grilworst, geroosterd brood: een bruine boterham met paté en grilworst, twee witte boterhammen met hagelslag en nutella en een beker melk.
T: kersen en water.
A: drie scheppen boontjes, een schep aardappelen, een halve worst, een paar stukjes paprika, een paar stukjes champignon en wat ketchup.
T: wss kop thee met stukje chocola of een koekje.
B: 60 minuten fietsen, 40 minuten paardrijden, 30 minuten oefeningen bij cesartherapeut.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:13

Is die smart protein niet ongeveer hetzelfde als whey perfection en dus een supplement en niet een vervanging voor maaltijden? Kan me vergissen hoor.

Ik denk zelf dat het veranderen van je levensstijl het beste is. Een eiwitshake gebruiken om aan meer eiwitten te komen is niet erg (doe ik ook), of die pannenkoeken om wat meer eiwitten binnen te krijgen. Maar om alleen maar zulke dingen te gaan eten plus wat groente en fruit? Idk.
Wat is je plan van aanpak precies? Weet natuurlijk niet hoe je het in wil gaan delen.

PS: die pannenkoeken zijn meeeeega lekker. Volgens mij heb ik die ook (net weer opgegaan :( )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:52

Smart protein is echt een maaltijdvervanger. Ook andere consisentie dan whey. Krijg je hele dikke shakes mee. Niet mijn ding...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 20:53

Ah, dan heb ik niks gezegd ^^.
bah dikke shakes XD. vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:01

Maar ook smart protein heeft maar 93 kcal per schep.. Met magere melk misschien ietsjes meer maar ik vind het vooralsnog dus echt geen maaltijdvervanger. Als je daar 2 of 3 van op een dag drinkt, aanvult met 'groentne, fruit en zuivel' en een smart bar of een zooitje smart pancakes, dan zit je misschien op 1000 kcal, en dat is als je echt je best doet met de groenten en de zuivel. Gewoon ongezond weinig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:08

Emmaa_ schreef:
Maar ook smart protein heeft maar 93 kcal per schep.. Met magere melk misschien ietsjes meer maar ik vind het vooralsnog dus echt geen maaltijdvervanger. Als je daar 2 of 3 van op een dag drinkt, aanvult met 'groentne, fruit en zuivel' en een smart bar of een zooitje smart pancakes, dan zit je misschien op 1000 kcal, en dat is als je echt je best doet met de groenten en de zuivel. Gewoon ongezond weinig.

Je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd. Smart protein is bedoeld als maaltijdvervanger. Maaltijdvervangers vind ik nooit een goede manier v gewichtsverlies.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 21:39

secricible schreef:
Emmaa_ schreef:

Je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd. Smart protein is bedoeld als maaltijdvervanger. Maaltijdvervangers vind ik nooit een goede manier v gewichtsverlies.

Hmm weet je dat zeker?
Heb de beschrijving doorgelezen en er staat niks van maaltijdvervanger.
Alleen dit: "Bij het ontbijt, tussendoor, na het sporten of 's avonds". Bij, dus niet 'als'?
En: "Smart Protein is niet te vergelijken met andere "dieet" shakes die meestal het goedkope soja eiwit bevatten"
Misschien hebben ze het er niet duidelijk bijgezet hoor, maar als je dit zo leest lijkt het gewoon een eiwitshake voor supplement :)