Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Ik zou het zelf zonde vinden om een marathon te lopen met een slechte voorbereiding. Plus nog de risico's dat je je lijf kapot maakt.
Maar ben wel heel benieuwd of je het gaat redden!
Daan_O schreef:Nelleke echt super gedaan! Om sneller te worden is het belangrijk gevarieerd te trainen. Een mooie leidraad is denk 1x per week een rustige lange duurloop, 1x een intervaltraining en 1x een kortere tempoloop. Met de intervaltraining kan je alle kanten op, ook die lekker gevarieerd houden. Let tijdens je tempo’s’ dan op dat je echt wel flink doorloopt tov je normale looptempo en de dribbelpauzes lang genoeg doet en echt rustig (desnoods even wandelen).
Mixje wanneer ga je een marathon lopen? Jammer dat je voorbereiding niet optimaal is.
Voor de halve heb ik een week rustig aan gedaan, bij mij helpt het wel om met lekker uitgeruste benen aan de start te staan.
Elena ik ben zelfstandig begonnen zonder opbouwschema van internet of een app ofzo. Gewoon maar gaan lopen en steeds een stukje verder. Maar mij gaat het lopen vrij makkelijk af dus dat is niet vergelijkbaar denk. In jouw geval zou ik me toch afvragen hoe het komt dat het zo moeizaam gaat. Kan het geen medische oorzaak hebben?
Gisteren heb ik weer eens een langere duurloop gedaan, 15km. Morgen een rustige training en dan zondag een 5km wedstrijdje lopen. Heerlijk weer nu op te lopen!
Supervixen schreef:De marathon in Amsterdam zeker? Daar doet mijn zusje ook aan mee. Ben benieuwd of je het redt in 4.5 uur!
Tot hoe ver ben je gekomen met trainen?
hwn schreef:Oei Mixje, ben benieuwd of je het redt. Het schema van Sportrusten traint ook maar tot 16 km voor een marathon, maar dan wel op een pittig tempo.
hwn schreef:Deze morgen een 5 km-wedstrijd gelopen. Mooi weertje, windstil, dus deze keer niet bewust proberen doseren of zo, gewoon vlot gestart en vlotjes blijven lopen. Waar ik vroeger schrik had om meer dan 13 km/u te lopen, speelde ik nu de hele tijd met de grens van 14 km/u, zonder tot het uiterste te gaan. Resultaat: gemiddelde snelheid van 13,6 km/u, en een 5de plaats op 162 vrouwen.
Mixje90 schreef:We zullen het zien haha, zolang ik niet met een ambu opgehaald moet worden... zal vast goed komen
hwn schreef:Mixje90 schreef:We zullen het zien haha, zolang ik niet met een ambu opgehaald moet worden... zal vast goed komen
Ik hoop met je mee. Eén van onze clubleden was zwaar verkouden, maar wou toch de halve marathon lopen. Is helaas met de ambulance onder de finishboog geracet, compleet opgebrand. Had hem donderdag nochtans nog aangeraden om zijn afstand te wijzigen naar de 10 km, maar daar wou hij niet van horen. Mannen en hun ego!
Daan_O schreef:Mixje ik ben benieuwd hoe je de marathon gaat volbrengen. Ik zou veel te bang zijn voor blessures met zo weinig voorbereiding. Heb jij in het verleden al eens een marathon gelopen?