Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:33

Ik moest naar de opvang na school en daar werd ik vooral een erg onzeker kind van. :+
Dus nee, opvang heeft mij niet bepaalt goed gedaan kwa social skills. (en voor de grapjassen; nee ik heb het nooit meer in gehaald. >;) )

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:36

sunshine schreef:
Ik ben echt heel erg blij dat mijn moeder gewoon fulltime thuis was, kwam ik uit school dan wij zij er.
Dan stond ze klaar met iets drinken en wat lekkers, moet er niet aan denken dat ik dan naar een opvang moest..

Overigens heb ik nog een oudere zus, en ik was echt wel het meest irritante kind, zacht uitgedrukt haha.

Ik vond het ook heerlijk dat mijn moeder thuis was. Nu was het in mijn geval ook weer anders omdat mijn ouders samen een zaak hadden aan huis. En stiekem, nu nog vind ik het af en toe gewoon lekker om lekker cliché en kneuterig na college bij mama langs te gaan voor een kopje thee :')
En die, hoewel ze zelf helemaal idolaat is van baby's en dergelijk gespuis, echt wel weet dat mijn poezenkind het enige kleinkind is dat ze krijgt. Ze roept ook echt al z lang ik me kan herinneren dat ze eerder op een roedel huisdieren moet passen dan op kinderen _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:40

Ayasha schreef:
Ik moest naar de opvang na school en daar werd ik vooral een erg onzeker kind van. :+
Dus nee, opvang heeft mij niet bepaalt goed gedaan kwa social skills. (en voor de grapjassen; nee ik heb het nooit meer in gehaald. >;) )

Maar dan was je een van de weinigen denk ik?

Mijn buurkindjes moesten vroeger ook naar het KDV na school. Dat vonden we toen zo zielig! Er stond nog een hek om dat plein bij het gebouw ook.

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:41

Een van de weinigen die moest gaan? Nee hoor, opvang zat behoorlijk vol. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:44

Bij mij in de klas ging niemand naar een naschoolse opvang. Zelfs sleutelkinderen waren zeldzaam.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:45

bruintje123 schreef:
Precies dat wilde ik schrijven.
Ze gaan toch gewoon naar de peuter en de kleuterschool.
Daar is opvang echt niet voor nodig.
Ze worden zo ongeveer meer tijd opgevoed door een ander dan door de ouders. Laat mij dat maar zielig vinden. Als dat moet vraag ik me ook af waarom kinderen? Voor in het weekend dat je ze dan ziet, want door de week komen de ouders thuis eten en kinderen naar bed. Wat is daar nu voor leuks aan?
Ik heb vaker gedacht dat ik meer tijd met de paarden doorbreng dan veel ouders met hun kind.

Dat vind ik dan weer zo'n dooddoener, je werkt dus je hebt verder geen leven meer nodig.

Alles speelt zich bij fulltime werk af 'na het werk en in het weekend'. Ook relaties bijvoorbeeld. Die man/vriend ook maar de deur uit doen dan, 'want die zie je ook alleen maar voor/na het werk en in het weekend'. Ik zag mijn paard ook alleen maar 'na het werk en in het weekend'.

Er is naast werk echt nog wel ruimte om een leven te leven met alles wat daarbij hoort: kinderen, hobby's, huisdieren.

En nee, ik heb en hoef geen kinderen, maar ik krijg wel over een paar maanden een hond. Jawel: voor 'na het werk en in het weekend'.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:58

aangezien het hier niet om honden gaat, maar toch... ook een hond heeft veel aandacht nodig vind ik. Honden die 6 tot 8 uur zitten wachten tot iemand thuis komt om vervolgens een half uurtje naar buiten te mogen vind ik echt supersneu..

Qua kdv.. wat Ibbel ook al aangeeft (en nog een paar) .. 'wij' waren gewoon thuis na school, mama was tussen de middag ook thuis, heerlijk! Maar ja, andere kinderen ook... juist die 1 of 2 overblijvers zaten zo goed als alleen.... ik weet niet of die ooit nog sociaal geworden zijn :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:58

Gaat jou partner ook om 7 uur naar bed dan?
Zo ja dan geef ik je gelijk in je bericht.

Honden zijn hier ook pas gekomen toen ik parttime ging werken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:00

sunshine schreef:
Wat gaan jullie hard !!!!
Van lek tie uhh borsten, tot omeletjes bakken naar kinderen naar de opfok brengen.

De buurvrouw is ook zwanger nu van hun 2e kind, 1e kind eigenlijk amper gehoord, maar heb wel eens gelezen dat de 2e vaak wel lastiger is? -O-

Ik was wel de lastigste ja :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:06

Sorro schreef:
_San87_ schreef:
Maar, wat heeft de opvoeding van een ander, de wensen van een ander, de keuzes van een ander, te maken met het bewust kindvrij zijn?

De laatste posts is meer een vorm van afgeven op de keuze van een ander. Terwijl er hier zo geklaagd wordt dat onze keuze kindvrij te blijven niet gerespecteerd wordt. Pot verwijt de ketel...

Nee meer iets met gevolg van keuzes en ja ieder is vrij in zijn keuzes. IK in mijn keuze kindvrije te zijn, andere in hun keuzes voor kinderen en eventueel gecombineerd met werk.

Als kindvrije krijg ik vaak de opmerking egoïstisch naar mijn hoofd terwijl ik tig reden kan noemen waarom ik dat niet zo zie, daarentegen kan ik dus vanuit mijn standpunt wel honderden reden noemen waarom kinderen nemen ook egoïstisch is.

Het gaat me niet om de keuze. Maar het omgaan met die keuze. Wij vinden het vervelend veroordeeld te worden voor onze keuze, maar vervolgens worden hier mensen die een andere keuze maken wel afgebrand.

Dat is het punt. Van daaruit redenerend snap ik dus niet waarom het bespreken van kinderdagverblijven en het al dan niet nuttig zijn, of hoe vrouwen die wel kinderen hebben ermee omgaan in dit topic niet, want hier gaat het om kindvrij zijn en waarom je daarvoor kiest. En ik kan me niet voorstellen hoe de opvoedkunsten van een ander daar enige invloed op hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:07

San, vertel eens, waar mogen we het over hebben?
Gezien jij blijkbaar de baas van het topic bent en de mods jou lijken te volgen kwa PB's is het misschien het meest handige als je ons gewoon een lijst met toegestane en niet toegestane onderwerpen geeft?
Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. :j

Toen we vertelden waarom we kindvrij bleven werden er nl. ook pb's gestuurd want dat kwetste blijkbaar ook mensen. Want je mag kots en snot niet vies vinden. Dat is gemeen. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-04-17 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:09

bruintje123 schreef:

Nee, maar kinderen uiteindelijk ook niet meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:11

Ayasha schreef:
San, vertel eens, waar mogen we het over hebben?
Gezien jij blijkbaar de baas van het topic bent en de mods jou lijken te volgen kwa PB's is het misschien het meest handige als je ons gewoon een lijst met toegestane en niet toegestane onderwerpen geeft?
Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn. :j

Euh wat? Ik geef gewoon aan wat ik vind, wat de mods daarmee van doen hebben weet ik niet?

Ik vind persoonlijk de wending die het topic neemt jammer en dat is alles wat ik wilde zeggen, sowieso geen baas spelen, daar heb ik een ander forum voor :7.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:12

Juist die opvoedkunsten hebben invloed.
Als die kindjes wat minder van die lawaai pappagaaien waren vonden ze we misschien wel beter te hebben.
En de keuze kindvrij heeft daar alles mee te maken.
Als ik kies voor een hond wil jij toch ook iet zijn geblaf of zijn stront op een terras of in een winkel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:13

Oh en wat je edit betreft, dat daarom PB's gestuurd worden snap ik niet. Heb ook geen PB's gehad en ik vind kots en snot ook te ranzig voor woorden _O-.

Het was iig niet de bedoeling bazig over te komen, sorry :D.

bruintje123

Amaris schreef:
bruintje123 schreef:

Nee inderdaad uiteindelijk niet nee.
Dan heb je al een half leven vergooid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

bruintje123 schreef:
Als die kindjes wat minder van die lawaai pappagaaien waren vonden ze we misschien wel beter te hebben.
Als ik kies voor een hond wil jij toch ook iet zijn geblaf of zijn stront op een terras of in een winkel?

Laat jij je keuze voor wel of geen hond afhangen van anderen dan?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:14

Vandaag een nieuwe collega ingewerkt en in de 1ste pauze kwam daar weer de vraag; heb je kinderen?
Nee!
Oh, maar je bent nog jong he!

Nouja, ik ben er niet op ingegaan.. het is zo'n kansloze discussie.

Je kunt beter mensen maar in de waan laten dat ze er ooit komen, dat kunnen ze veel makkelijker accepteren dan wanneer je aangeeft ze niet te willen.

Daar is dit topic een prima voorbeeld van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:15

_San87_ schreef:
bruintje123 schreef:

Laat jij je keuze voor wel of geen hond afhangen van anderen dan?

Als ik op een flatje zou wonen en weet dat hij daardoor irritatie geeft wel ja.

Als mensen geen tijd meer hebben voor hun kinderen en ze daarom vervelend zijn was dat ook wel een goed idee geweest misschien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:15

bruintje123 schreef:
Amaris schreef:

Nee inderdaad uiteindelijk niet nee.
Dan heb je al een half leven vergooid.

Overdrijven is ook een kunst :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:16

Elke keer als jij iets zegt van "ik vind dit of dit niet kunnen" duikt er binnen de kortste keren een hulk op. Kan best toeval zijn maar het is wel opvallend. En tot op heden is er nog geen enkel onderwerp geweest waarop geen commentaar gegeven is behalve het off topic gel*l van een paar pagina's terug.

En dit is even algemeen en niet op iemand persoonlijk bedoelt maar:
Ik weet het niet mee hoor, waar we het dan wel over mogen hebben.
Je mag niet zeggen waarom je kindvrij wil blijven want daarmee kwets je moeders die die keuze wel maken ( :? )
We mogen het niet over opvoeding hebben want dat zijn onze zaken niet.
We mogen het niet over opvang hebben want daar hebben we geen last van.
Ja, dan houdt het stilaan op he.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-04-17 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:16

Amaris schreef:
Overdrijven is ook een kunst :')

Dat vind jij, ik niet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:18

Ben ik wel met je eens ayasha, blijkbaar is alles kwetsend of niet van toepassing :? Voor mij persoonlijk doet opvoeding er ook wel degelijk toe, en hoe die Blagen zich gedragen.

Ik snap nooit waarom dat dat een van de eerste vragen is. Of je kinderen hebt. Speelt dat nu echt zo'n gigantische grote rol in de meeste levens? Ik vraag altijd maar hobby's en dergelijke, ga toch een hele thuissituatie uithoren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:22

Ayasha schreef:
Elke keer als jij iets zegt van "ik vind dit of dit niet kunnen" duikt er binnen de kortste keren een hulk op. Kan best toeval zijn maar het is wel opvallend. En tot op heden is er nog geen enkel onderwerp geweest waarop geen commentaar gegeven is behalve het off topic gel*l van een paar pagina's terug.

En dit is even algemeen en niet op iemand persoonlijk bedoelt maar:
Ik weet het niet mee hoor, waar we het dan wel over mogen hebben.
Je mag niet zeggen waarom je kindvrij wil blijven want daarmee kwets je moeders die die keuze wel maken ( :? )
We mogen het niet over opvoeding hebben want dat zijn onze zaken niet.
We mogen het niet over opvang hebben want daar hebben we geen last van.
Ja, dan houdt het stilaan op he.

Dat is echt toeval want ik heb geen idee wie hier moderators zijn en hoe ik daar ook maar enige invloed op heb..

Waarom dat eerste een probleem is snap ik niet, daar draait heel dit topic om.

Maar wat opvoeding van anderen en keuzes van anderen met het onderwerp van dit topic te maken hebben snap ik persoonlijk niet. Ergernissen, sure. Maar wat heeft wel of niet kiezen voor een KDV te maken met zelf kindvrij door het leven willen gaan?

En dat gebash op keuzes van een ander vind ik persoonlijk gewoon jammer. Maar wederom, dat is mijn persoonlijke mening, wat de mods daar verder mee te maken hebben weet ik niet. Ik sta iig niet met ze in contact of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:23

Santigo_ schreef:
Ben ik wel met je eens ayasha, blijkbaar is alles kwetsend of niet van toepassing :? Voor mij persoonlijk doet opvoeding er ook wel degelijk toe, en hoe die Blagen zich gedragen.

Ik snap nooit waarom dat dat een van de eerste vragen is. Of je kinderen hebt. Speelt dat nu echt zo'n gigantische grote rol in de meeste levens? Ik vraag altijd maar hobby's en dergelijke, ga toch een hele thuissituatie uithoren

Ik snap wel waarom dat een eerste vraag is, dat is inderdaad omdat kinderen voor veel mensen een grote rol vervullen. Vind dat ook wel jammer, maar voor mij dan, want mij interesseren kinderen niet :P.