Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:18

Waar ik ben geopereerd hebben ze enorme personeelsproblemen en ziekte gehad waardoor heel veel operaties van de zomer zijn komen te vervallen. DAardoor is de wachtlijst nu langer. Ik vind dat helemaal geen slechte zaak. Je moet je er psychisch ook op voor kunnen bereiden. Dat kost ook tijd.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:12

Jullie zijn dan wel snel geopereerd, ik heb eerst nog een voortraject gehad.
Mede omdat ik lactose intolerant ben was het erg zoeken naar wat ik wel en niet mocht/mag eten.

Ze konden mij niet vertellen hoeveel ik ongeveer af zou kunnen vallen, dat vind ik wel erg jammer.

Dankjewel kimendana, jij ook succes!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:26

De arts vertelde mij toen ook dat ik rond de 110/115 zou eindigen nou daar zit ik inmiddels aardig onder :o

Voor de mensen die al ff geoppereerd zijn hebben jullie ook wel is dat jullie bang zijn dat bepaalde delen van je lichaam niet meer veranderen?

Zaterdag is het voor mij 7 maanden geleden en ben al 51,8 kilo kwijt maar ben opzich best tevreden met alles behalve mijn bovenbenen zou dat nog bij trekken? Merk wel dat ik kwa centimeters nu harder ga als gewicht watcik niet erg vind dat niet.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:03

Een jaar geleden en nu 40 kg lichter *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:39

Winferno schreef:
Een jaar geleden en nu 40 kg lichter *\o/*

[ [url=m/4lopwA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3qSHwe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u6clIh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3yjtuw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een verschil! Wat zie je er goed uit! Je zal je wel een ander mens voelen denk ik.

Hier moeten de laatste 10 er nog af.. doen jullie (veel) aan sport? Ik merk dat mijn lichaam het naast 36 uur werken en 4x paard per week toch nog moeilijk heeft om ook daarnaast nog te sporten

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:28

Hi Romeo,
Ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren. Ikzelf rij 12 tot 14 uur per week, daarbuiten doe ik niets van sport, dat is gewoon teveel voor me. Stalwerk doet mijn schatje, want hierboven op 5 paarden verzorgen lukt niet.
In de winter als het weer wat minder is en het rijden op een lager pitje staat, dan duik ik wel een keer of twee per week in het zwembad. Een goede workout maar ook niet te belastend voor je lichaam. Alhoewel het vet ons in de weg zat, was dit ook een soort corset dat ons lichaam steun gaf, nu moeten spieren dit overnemen en daar is wat tijd voor nodig (dixit mijn fysio ...)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:15

Wow Winferno, wat een transformatie!! Daar kun je echt trots op zijn!

Ik ben afgelopen woensdag geopereerd, in het Antoniushove. Heb mijn GBP gehad! De eerste nacht echt enorm veel last van mijn schouders gehad. Ik mocht donderdagmiddag lekker naar huis.

Ben nu vooral aan het puzzelen met eten en drinken. Alles gaat met hele kleine beetjes en in een erg laag tempo. Het eten van tussendoortjes lukt nog niet echt, 1x per dag terwijl het er 3 moeten zijn.... Maar ik leg voor nu de nadruk om drinken, zorgen dat ik voldoende vocht binnen krijg.

Vandaag de laatste dag vloeibaar en dan morgen langzaam gaan overstappen op wat vastere voeding!

En sinds woensdag al 4,3 kilo afgevallen... dat schiet wel op zo in het begin! *\o/*

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:13

Ik dacht dat ik snel naar vast voedsel mocht...maar jij bent helemaal snel...nog niet eens 1 week vloeibaar? Neem vast voedsel niet te snel...ook langzaam eten en heel langzaam opbouwen qua vast voedsel...ik had me er vies op verkeken namelijk hahaha :))

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:12

Hier bij een GBP 5 dagen vloeibaar, gerekend vanaf dag na de operatie. Voor de sleeve is het advies twee weken vloeibaar.

Ik ga het ook heel rustig opbouwen, het dik vloeibare valt nu ook niet altijd even lekker. Dus bijvoorbeeld eens een banaan ipv appelmoes etc. qua avondeten sla ik vlees ook nog even over, en brood ook :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:31

ista schreef:
Hier bij een GBP 5 dagen vloeibaar, gerekend vanaf dag na de operatie. Voor de sleeve is het advies twee weken vloeibaar.

Ik ga het ook heel rustig opbouwen, het dik vloeibare valt nu ook niet altijd even lekker. Dus bijvoorbeeld eens een banaan ipv appelmoes etc. qua avondeten sla ik vlees ook nog even over, en brood ook :)

Aardappels zou ik ook nog even overslaan als ik jou was...aardappels/puree valt ook heel zwaar. Denk dat je vlees straks sneller kunt hebben dan aardappels, daar hoor ik heel veel mensen over die dat niet kunnen hebben...
Nu dikke 2 maanden na de operatie kan ik heel voorzichtig weer aardappels eten... :')

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:21

Ha allemaal, hoe gaat het met iedereen?

inmiddels ben ik 2 weken geleden geopereerd en al 6,6 kilo afgevallen. En ik kan alles eten! Uiteraard alleen nog maar gezonde dingen geprobeerd, geen snoep/ijs/vet eten oid, maar alles valt goed. Aardappels, vlees, brood.... qua hoeveelheden sta ik er ook van te kijken. Ik eet nu al eigenlijk wat het streven is na de operatie. Dacht dat ik daar heel langzaam naar toe zou moeten werken, maar binnen een week kon ik dat al eten.... maakt me ook wel onzeker, heb soms het gevoel dat ze niks hebben gedaan van binnen -O- Heb geen naar gevoel in mijn maag met eten, heb normale ontlasting etc....

Verder een kijktip voor vanavond: op NPO2 is om 20.25u 'Stand van Nederland'. Hierin worden mensen van het NOK geinterviewd en komt ook de chirurg die mij heeft geopereerd aan het woord. En dus mogelijk de operaie van een groepsgenootje waar ik eerder over schreef..

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:35

Fijn dat het allemaal super loopt bij je ! Hopelijk blijft dat ook zo voor je :j
Ik ben er vanavond helaas niet dus kan niet kijken |o

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:06

Fijn te lezen Ista.
Ik ben morgen aan de beurt.
Wat moet ik echt niet vergeten ook mee te nemen naar het ziekenhuis?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:41

MyKayleigh schreef:
Fijn te lezen Ista.
Ik ben morgen aan de beurt.
Wat moet ik echt niet vergeten ook mee te nemen naar het ziekenhuis?

Ik zou voor de zekerheid je oproeppapieren voor de operatie meenemen, verder je standaart legitimatie envan eventueel te papieren van het bloedprikken...verder niks bijzonders...probeer makkelijk zittende kleding mee te nemen...bijvoorbeeld een joggingbroek...1 die je makkelijk uit of naar beneden kan trekken als je eens plots heeeeeeeel nodig naar het toilet moet en gewoon wat loszittende kleding (shirt)

Succes morgen!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:50

Warme sokken!!!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:37

Ik was heel blij met mijn eigen kussen! En mijn tablet :) Inderdaad makkelijke kleding en warme sokken voor in de OK. Eventueel eigen medicatie?

Veel succes morgen!!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:04

Warme sokken, dat is een goede, die had ik nog niet klaar gelegd.

Bedankt allemaal!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:08

Oh, en lippenbalsem! Lekker voor na de operatie :)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:50

Hoe is het allemaal gegaan MyKayleigh?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:07

ista schreef:
Hoe is het allemaal gegaan MyKayleigh?

Het is erg tegengevallen, echt veel pijn na de operatie.
Ik ben veel aan het lopen om het gas kwijt te raken. Eten, voor zover yoghurt eten is, krijg ik nog niet weg, alleen water en een paar slokjes aquarius.
Al met al valt het tegen en dat maakt me best wel bang.
Als ik genoeg kan drinken mag ik morgen naar huis.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:10

Rustig aan!! Je zult merken dat als je in beweging komt, dat je met kleine stapjes vooruit gaat. Per keer gewoon kleine beetjes drinken en lekker wat proberen te slapen. Dat eten komt wel, focus je met name op het drinken. Bij mij viel een waterijsje de eerste dagen trouwens ook erg goed!

Sterkte!!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:50

Dankje!
Ik ben weer thuis eind eind van de ochtend. Gelukkig kan ik kleine slokjes drinken wel goed weg krijgen.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:56

ista schreef:

Bedankt voor het compliment. Ik ben ook erg blij met het resultaat, al heeft het me een fortuin aan nieuwe kleren gekost :D
Bij ons in het ziekenhuis is geen vloeibare periode, wel een tweetal weken zacht voedsel zoals geprakte aardappel of puree met magere melk, zonder boter, zachte groenten zoals worteltjes en gemalen vlees of zachte vis en dit liep heel makkelijk moet ik zeggen. Maar het belangrijkste is dat je naar je eigen lichaam luistert, nu nog weet ik na een hap of ik op iets ga dumpen of niet en dan eet ik het gewoonweg niet op. Soms is dat iets dat ik al vaak zonder probleem heb gegeten, maar de ervaring heeft me geleerd om mijn gevoel te volgen ...
Voor wat betreft de tussendoortjes en het drinken, dat vond ik ook moeilijk, daarom nam ik soep of koude soep (gaspaccio) als tussendoortje dat waren dan meteen twee vliegen in een klap.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:29

Zoo even bijgelezen, kon een tijdje niet reageren..

Hoe is het nu met jullie Ista en MyKayleigh?
Super mooi resultaat Winferno! mag je zeker trots op zijn hoor *\o/*

Ik heb ook de knoop doorgehakt, woensdag ochtend een afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.. Ben bloednerveus, maar moet toch ergens beginnen he..

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:31

Nou momenteel zit ik bij de screening ! Net vragenlijsten ingevult en gemeten en gewogen

Ben benieuwd

Kimendana succes woensdag komt vast goed