Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 18:43

Gewoon om zich heen kijken :)

Hun eigen oudere kinderen die nog wel geprikt zijn die altijd wat mankeren, altijd wat te pakken hebben terwijl de jongere die niks / anders hebben gekregen zelden wat mankeren en als ze al wat oplopen, veel sneller herstellen en een veel milder verloop.

Uitbraken van het 1 of ander op scholen, waarbij de gevaccineerde kinderen veelal (lang) ziek zijn en hun kind (en andere ongevaccineerden) er de meeste keren opvallend genadig vanaf komt vergeleken met de rest van de school. Kinkhoest bvb. gaat nogal eens rond.

Neefjes en nichtjes, vaak dat familie eerst nog angstig en afwijzend is vanwege het niet vaccineren, maar dat gaandeweg toch enorm verzwakt als ze met eigen ogen zien dat die "schone" zelden wat heeft / snel herstel terwijl neefjes / nichtjes iedere klipklap wat mankeren.

Op die manier komen er nog best wat twijfelaars bij die met eigen ogen zien dat er toch best wel verschil is :)

Natuurlijk is dat puur van horen zeggen en kan een ander in de eigen omgeving weer andere dingen constateren. En zeg ik niet dat ieder kind dat het RVP volgt vaker de dokter ziet met bvb. KNO klachten e.d.

Maar er zijn steeds meer ouders met niet gevaccineerde kinderen die inmiddels al (bijna) volwassen zijn en die kunnen hele interessante ervarings-verhalen vertellen. Vaak hebben die ook gewoon ouderwets wat kinderziektes doorgemaakt zonder veel problemen....zoals het ook normaal is.

Gaat het helemaal fout bij een kinderziekte dan is dat óók heel erg zeldzaam.
Dat vergeten mensen nog wel eens :)

Maar daarom zou een langdurige opvolging van verschillende groepen super interessant zijn: gewoon lekker simpel praktijk-data om te vergelijken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:49

Gewoon om zich heen kijken :+

Als ik gewoon om me heen kijk dan zie ik dat al mijn gevaccineerde vrienden en vriendinnen uitstekend functioneren. Geen enkele rare ziektes hebben opgelopen. Ook jongere kinderen die 'veel meer te verstouwen hebben gehad' die ik ken hebben helemaal geen last van al die vaccinatieschade. Spelen gewoon lekker buiten en zijn bijna nooit ziek.

Er zijn steeds meer ouders die zich bang laten maken door idiote indianenverhalen en zelf geen flauw benul hebben hoe het menselijk lichaam in elkaar steekt en hoeveel moeite er is gestopt in het onderzoeken hiervan. Die het simpelweg te goed hebben om ziektes als polio en mazelen af te doen als onschuldige kinderziektes die je wel even uit kunt zieken.

pmarena

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 18:54

Gelukkig heb jij de luxe dat je andermans dagelijkse leed "idiote indianenverhalen" kan noemen +:)+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:58

Oh nee hoor ik ontken hun leed niet :n alleen er wordt nu van alles op vaccinaties afgeschoven waar geen enkel gegronde reden voor is. Waardoor er een paniek en angst ontstaat die tot op heden nergens voor nodig is. Dát noem ik indianenverhalen. Ik ontken nergens dat die kinderen iets hebben of dat ze ziek zijn/een stoornis hebben. Ga me geen woorden in de mond leggen, dat vind jij ook niet prettig.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:21

Ik snap dat ook niet.... gewoon om je heen kijken, dus gewoon je eigen conclusie trekken. Pietje van 2 deuren verder heeft astma, tsja geent. Jantje heeft autism, tsja geent. Karel heeft niks maar die is ook geent. Rekenen: maar liefst 2/3e van de geente mensen in mijn omgeving heeft iets wat van een enting zou kunnen komen. Dat er nog andere oorzaken kunnen zijn, willen we niet zien! Komt allemaal door die rot enting.
Yeah right!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 19:25

Goed dat je "tot op heden" er bij zet en dus openhoudt dat het misschien nog wel eens officieel blijkt dat de huidige signalen uit de praktijk wat serieuzer genomen hadden moeten worden :)

Waarom sta je niet open voor het idee dat die prikken wel eens veel meer overhoop kunnen gooien dan men nu wil denken?

Ik kan me voorstellen dat je die kans heel klein acht, maar je klinkt alsof je het eigenlijk onmogelijk acht :)

Stel dat over een X aantal jaar door allerlei officiële instanties en de media naar buiten wordt gebracht dat de algehele gezondheid bij een groot aantal gevaccineerden toch wel beduidend minder blijkt te zijn dan bij een "schonere" controlegroep....sta je dan echt uiterst verbaasd met je kin op de vloer dat je het niet gelooft?

Of denk je dan: tja voortschrijdend inzicht...kan gebeuren.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:27

Eliine schreef:
Gewoon om zich heen kijken :+

Als ik gewoon om me heen kijk dan zie ik dat al mijn gevaccineerde vrienden en vriendinnen uitstekend functioneren. Geen enkele rare ziektes hebben opgelopen. Ook jongere kinderen die 'veel meer te verstouwen hebben gehad' die ik ken hebben helemaal geen last van al die vaccinatieschade. Spelen gewoon lekker buiten en zijn bijna nooit ziek.

Er zijn steeds meer ouders die zich bang laten maken door idiote indianenverhalen en zelf geen flauw benul hebben hoe het menselijk lichaam in elkaar steekt en hoeveel moeite er is gestopt in het onderzoeken hiervan. Die het simpelweg te goed hebben om ziektes als polio en mazelen af te doen als onschuldige kinderziektes die je wel even uit kunt zieken.

Wederom helemaal mee eens. Ik zie ook in mijn directe omgeving geen enkel verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerde mensen. En ik kom op héél veel plekken beroepsmatig. Wel kindjes met problemen (astma bijvoorbeeld en allergieen), maar die hebben geen klap met vaccinaties te maken. Ik ben nooit, echt nooit goed ziek. En ik heb heel veel vaccinaties gehad ivm reizen naar Afrika (Hepatitis A+B, Gele koorts, Buiktyfus, Malaria).

De ervaringsverhalen vind ik een slechte bron, omdat je totaal niet kan toetsen of als iemand zegt "Mijn kind wordt ziek door een vaccinatie" dat kind ook echt daadwerkelijk ziek is geworden door die vaccinatie. Voor hetzelfde geld is ie allergisch voor pinda's en geeft zijn moeder hem iedere dag boterhammen met pindakaas. Weet jij veel. Ik kan ook wel beweren dat ik 1x in de 5 jaar griep heb omdat ik ooit ben gevaccineerd, en jij zou dat waarschijnlijk geloven, maar dat maakt het nog niet waar. Feit is dat jij niet de kennis hebt (en ik overigens ook niet) om te kunnen behoordelen of de indianenverhalen van je omgeving waar zijn.

Over de toon van de discussie gesproken, je verkleinwoordjes, smilies en eeuwige godnondeju wat ben ik slim :)* maken het er niet beter op.

Nog steeds ben ik erg benieuwd naar wat de overheid er voor baat bij heeft om niet goed geteste vaccins te gebruiken op de beroepsbevolking. Het is zeer ongunstig om een zwakke beroepsbevolking te hebben die vaak ziek is.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:47

Als uit meervoudig gerenomeerd valide onderzoek blijkt dat vaccineren in grotere mate bepaalde aandoeningen veroorzaakt dan ben ik de eerste die bij jou op de stoep de hand komt schudden. Tot die tijd blijf ik bij mijn huidige standpunt en gezonde vertrouwen in de wetenschap en laat ik me niet bang maken door ongegronde Indianenverhalen en onderbuikgevoelens.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:38

tmr001 schreef:
Het is zeer ongunstig om een zwakke beroepsbevolking te hebben die vaak ziek is.

(Chronisch) zieken mensen is een miljarden industrie.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:50

Ik blijf erbij, verreweg de meeste "kritische" prikkers zijn veel te jong om aan de lijve te hebben gevoeld wat sommige "onschuldige" kinderziektes kunnen aanrichten.

Ik hoef hierbij alleen maar aan mijn eerder vermelde, persoonlijke ervaringen met die "onschuldige" mazelen te denken .
En de inpact die het op het kleine idje heeft gehad, een vriendinnetje van mijn zus in een ijzeren long te zien liggen dankzij dat "onschuldige" polio.
Jaren heb ik daar nachtmerries van gehad.
De meesten van mijn generatie hebben, net als ikzelf, meerdere mensen gekend die min of meer gehandicapt geraakt zijn door dat "zomergriepje"
En nee, ik kom niet uit de biblebelt.
En de kansen op dat soort complicaties zijn een stuk hoger dan de kans op zgn vaccinatieschade.
Dat is geen aanname, dat is een wetenschappelijk bewezen feit. (Dank Eliine _/-\o_ )
Ik ken in elk geval niemand die dat heeft en ook niemand die iemand kent met vaccinatieschade.

Natuurlijk wil iedereen zijn kind beschermen.
Natuurlijk willen de niet en/of kritische prikkers ook het beste voor hun kind.
Maar hoe je heilig kunt geloven in dubieuze "wetenschappers en onderzoeken" en serieuze wetenschap op zij kan schuiven als onbetrouwbaar,
ik kan er met mijn verstand niet bij.
Sorry.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:04

Mijn schoonvader is in de 70 en destijds werd er nog niet op getest maar dat hij autistisch is is vrij duidelijk. Zijn oudste zoon (niet mijn man...) was altijd anders en heeft zich een paar jr geleden laten testen: autisme. Hij heeft op zijn beurt weer een dochter en je raad het al: zwaar autisme.
Ikzelf zou kijkend naar dat stukje omgeving concluderen: het is erfelijk! Ga ik daarop zoeken, kom ik zekers te weten genoeg info tegen die dat bevestigd!
Pmarena zou met een andere blik kijken: alledrie geent, ja hoor ee bewijs dat enten autisme veroorzaakt!
Ik heb niet 100% kennis en Pmarena ook niet. Het is maar net vanuit welke hoek je kijkt.

Daarnaast is het raar, dat mensen steeds ouder worden in goede gezondheid! Ondanks de prikjes en appeltjes met formaldehyde. Dat zie je ook als je gewoon naar je omgeving kijkt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:05

Quellian schreef:
tmr001 schreef:
Het is zeer ongunstig om een zwakke beroepsbevolking te hebben die vaak ziek is.

Gunstig voor "de big farma", maar niet voor de overheid - de overheid heeft geen economisch belang bij enten (lijkt me), behalve een gezonde(re) beroepsbevolking

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:39

Quellian schreef:
tmr001 schreef:

Niet voor de overheid die al die uitkeringen mag betalen :$

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:13

Ben ik nou de enige die hier heel erg valt over "onderzoekje doen met niet-gevaccineerde groep en wel-gevaccineerde groep"?

Klinkt heel aardig hoor, in eerste instantie, maar als je na gaat denken over hoe dat onderzoek dan opgezet moet worden om een enigszins bruikbare uitkomst te hebben (dus niet: kudde-immuniteit buiten beschouwing laten omdat het je niet zint, en niet-gevaccineerde kinderen bekijken in een omgeving met weinig ziektekiemen en een hoge vaccinatiegraad maar the full monty) ontkom je niet aan een of ander horrorscenario met ethisch zéér, zéér dubieuze aspecten. Echt ziek gewoon. :n

Om die reden komt zo'n onderzoek er dus niet op die manier, niet omdat er zogenaamd geen interesse is. Je hebt dan of geen idee hoe een betrouwbaar onderzoek in elkaar steekt (wat al een beetje doorschemert in de claim dat het dan 'gewoon statistiekjes en tellingen' is, dus dat hóóp ik dan maar), of je hebt er gewoon niet lang genoeg over nagedacht, of je vindt het écht helemaal prima dat we op kinderen gaan testen of een vaccinatievrije maatschappij tegen alle vergaarde kennis in misschien niet gezonder is. %)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:18

verootjoo schreef:

Genoeg zieken die gewoon werken. Ik ben chronisch ziek en werk gewoon fulltime, net als een groot deel van de zieken. Denk oprecht dat de uitgaven in het niet vallen bij de inkomsten. Overigens doelde ik niet zozeer op vaccinaties, maar op hoe mensen steeds zieker worden (diabetes, obesitas, overigens welvaartsziekten) en hoe de prijzen de pan uit rijzen (kosten worden imo kunstmatig hoog gehouden).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:38

Vroeger gingen mensen daar dood aan. Nu blijven ze (langer) leven en zijn ze chronisch ziek.

En over het algemeen kost een chronisch zieke meer dan hij opleverd voor de overheid. Al is het maar door een hoger ziekteverzuim, meer medische kosten en vak eerder uitvallen als werkende.
De overheid is niet gebaat bij een zieke bevolking. De overheid is gebaat bij mensen die werken en weinig kosten. Die verdienen geld en geven dit ook weer uit en heb je relatief weinig omkijken naar.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:51

Helaas heb je wel "orphan diseases". Ziektes die zo zeldzaam zijn dat onderzoek naar genezende medicijnen commercieel gezien niet als haalbaar gezien worden. Vaak zijn het ernstige ziektes en de medicijnen maken het leven draaglijker.
Daarvan kun je zeggen dat big farma eraan verdiend. Maar goed dat staat los van inenten en welvaart ziektes ;-)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:37

Quellian schreef:
verootjoo schreef:

Genoeg zieken die gewoon werken. Ik ben chronisch ziek en werk gewoon fulltime, net als een groot deel van de zieken. Denk oprecht dat de uitgaven in het niet vallen bij de inkomsten. Overigens doelde ik niet zozeer op vaccinaties, maar op hoe mensen steeds zieker worden (diabetes, obesitas, overigens welvaartsziekten) en hoe de prijzen de pan uit rijzen (kosten worden imo kunstmatig hoog gehouden).

De totale zorgkosten liggen rond de 90 miljard euro per jaar. Waar zit de winst precies als ik vragen mag? Met andere woorden, wie verdient er geld aan zieke mensen? En hoeveel meer dan die 90 miljard is dat dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:00

Strikt genomen verdient iedereen die in de zorg werkt aan zieke mensen.

Maar de overheid niet. Die loopt er op leeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:17

pmarena schreef:
Stel dat over een X aantal jaar door allerlei officiële instanties en de media naar buiten wordt gebracht dat de algehele gezondheid bij een groot aantal gevaccineerden toch wel beduidend minder blijkt te zijn dan bij een "schonere" controlegroep....sta je dan echt uiterst verbaasd met je kin op de vloer dat je het niet gelooft?

Daar zijn ze dan wel rijkelijk laat mee want vaccinaties bestaan al een heel poosje meen ik :')

En tussen het uitvinden van de vaccinaties en het daadwerkelijk bewijzen dat het de gezondheid schaadt, hebben er aardig wat mensen een goeie leeftijd behaald, dus het zal mijn tijd wel duren, denk ik dan. Die 40 jaar dat ik nog meemoet, haal ik wel. Net zoals mijn ouders en grootouders voor mij en generaties na mij..

Overigens helpt al dat vaccineren ook niet tegen het algeheel ouder worden van de bevolking waardoor we bijv langer moeten doorwerken (want ouder en vitaler)... dus of het heel gunstig is allemaal.. >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 10:57

Kamy schreef:
Mijn schoonvader is in de 70 en destijds werd er nog niet op getest maar dat hij autistisch is is vrij duidelijk. Zijn oudste zoon (niet mijn man...) was altijd anders en heeft zich een paar jr geleden laten testen: autisme. Hij heeft op zijn beurt weer een dochter en je raad het al: zwaar autisme.
Ikzelf zou kijkend naar dat stukje omgeving concluderen: het is erfelijk! Ga ik daarop zoeken, kom ik zekers te weten genoeg info tegen die dat bevestigd!
Pmarena zou met een andere blik kijken: alledrie geent, ja hoor ee bewijs dat enten autisme veroorzaakt!

Joh, doe niet zo flauw. Ik ga over jou toch ook niet dermate chargeren en zeggen dat je dagelijks je eigen drol op zou eten als de wetenschap zegt dat je dan nooit meer verkouden wordt :P

Wat betreft het massaal blijven gebruiken en een zo hoog mogelijke vaccinatie-graad willen zien te behalen door de overheid: Ik kan alleen maar raden naar de reden. Wat Q. zegt is een mogelijkheid, wie ben ik om te zeggen dat zij ongelijk heeft :)

Maar zelf vind ik dat veel te ver gaan. Ik denk dat de overheid net als de gemiddelde witte jas op zich met de beste intenties aan het werk gaat elke ochtend :)

Dat ze net zo graag willen geloven als jullie dat het allemaal wel goed zal zijn.
Dat ze van onze steeds ziekere kinderen die steeds jonger al steeds vaker steeds meer zorg nodig hebben, denken dat dat normaal is ofzo.

Ze zitten volgens mij behoorlijk diep in de kont van de farma maffia die net zo gewiekst te werk gaan als bedrijven als Monsanto. Na je politieke carrière kun je in zulke kringen ook heel leuk verder verdienen dus het is niet onverstandig om deze te vriend te houden.

De farmaceuten maken iedereen maar zoveel mogelijk wijs dat wat zij doen echt met de beste bedoelingen is, en als iemand tegen je zegt: kijk we hebben nu iets ontwikkeld, prik tegen die levensgevaarlijke ziekte de waterpokken, daarmee kunnen we kindjes redden en economisch gezien is het ook winst: als kinderen niet ziek worden dan kunnen ouders gewoon blijven werken, beter dan dat ze een paar dagen thuis moeten blijven om hun zieke kind van wat soep en sap te voorzien.

Ik denk echt gewoon heel simpel dat de overheid handelt met het idee dat ze er goed aan doen.

Aan de andere kant: waarom laten ze hun eigen mensen vernielen door Chromium 6.... men is gewoon te vaak heel, heel laks wat zulke zaken betreft en het RIVM is al niet veel beter.

Ook "mooi" dat hierbij ook weer werknemers (serieuze) klachten krijgen, deze melden. Hun dokters die waarschuwen. Maar nee het is allemaal niet waar hoor: indianenverhalen.

http://nos.nl/artikel/705270-defensie-w ... fverf.html

Citaat:
Defensie wist van gevaar gifverf
02-10-2014, 11:51 AANGEPAST OP 02-10-2014, 14:28BINNENLAND
Door redacteur Ardy Stemerding

Defensie wist al in 1987 dat personeel in werkplaatsen onvoldoende werd beschermd tegen kankerverwekkende stoffen, waaronder chroom-6. Toch werden er pas elf jaar later (in 1998) adequate maatregelen genomen om het personeel te beschermen.

Dat blijkt uit documenten die in handen zijn van de NOS. Het gaat om brieven van de Arbeidsinspectie en notulen van vergaderingen en interne memo's van Defensie. Ze werpen een nieuw licht op het verfschandaal.

Bescherming personeel

Dat onveilig werd omgegaan met gevaarlijke stoffen was al bekend. Nu is duidelijk dat de legerleiding dat al ruim tien jaar wist en niets deed om het personeel te beschermen.

Uit de documenten blijkt dat de Arbeidsinspectie al in 1987 een onderzoek aankondigde naar chromaathoudende stoffen op vliegbasis Twenthe. In 1993 stelde de inspectie in een proces-verbaal dat er sprake was van "verboden handelingen" in de spuithangar op de Enschedese vliegbasis. Ook op het ministerie in Den Haag was dat bekend.

Toch lijkt de legerleiding het gezondheidsrisico in te calculeren. De commandant van de vliegbasis zegt in 1995 over de chroom-problematiek dat "het aantal werknemers dat wordt blootgesteld aan kankerverwekkende stoffen niet groter mag zijn dan strikt noodzakelijk".

Toxicoloog Martin van den Berg van de Universiteit Utrecht zegt zeer verbaasd te zijn over de uitspraak van commandant Godderij:"Niet meer blootstelling dan strikt noodzakelijk? Helemaal niemand had blootgesteld hoeven worden aan chroom-6! In 1994 was absoluut bekend hoe het personeel beschermd moest worden."

Geen reactie oud-commandant

De NOS heeft de oud-commandant om een reactie gevraagd op zijn uitspraak, maar het ministerie van Defensie wil niet dat Godderij reageert en zo een onderzoek van het ministerie voor de voeten loopt.

Het duurde tot 1998 voordat er werd ingegrepen en staatssecretaris Van Hoof de Tweede Kamer informeerde. Aanleiding was toen de verbouwing op vliegbasis Twenthe, waarbij aan het licht kwam dat personeel onbeschermd werkte in een hangar met hoge concentraties kankerverwekkende stof in de lucht. De normen werden toen nog tot wel 200 keer overschreden.

Toxicoloog Van den Berg:"Je kunt je hier afvragen of niet gewoon sprake is van strafbare feiten: je personeel willens en wetens blootstellen aan kankerverwekkende stoffen."

Minister Hennis van Defensie kondigde deze zomer een onderzoek aan naar de blootstelling van defensiepersoneel aan het gevaarlijke chroom-6. Enkele honderden oud-werknemers zeggen ziek te zijn geworden door het werken met de verf.

Aanvankelijk richtte dat onderzoek zich alleen op vijf NAVO-werkplaatsen. Onlangs besloot Hennis het onderzoek uit te breiden naar de hele krijgsmacht.

Resultaten van dat onderzoek zullen nog lange tijd op zich laten wachten. Binnenkort draagt het ministerie alle dossiers die betrekking hebben op de chroom-zaak over aan het RIVM. Het RIVM heeft daarna nog een tot twee jaar nodig om de documenten te bestuderen en conclusies te trekken.

Hier nog met een filmpje: http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... fensie_aan

Tja, waarom doen ze dat. Zeggen jullie het maar.

Maar als je niet onder een steen van vertrouwen in de overheid en farmaceuten enzo leeft, dan onthou je zulke "foutjes" die met enige regelmaat in het nieuws komen en knoop je jezelf gaandeweg wel heel goed in de oren dat je beter alleen maar medische handelingen kan (laten) doen die echt heel erg per-sé nodig zijn....want voor je weet heb je zelf met een toekomstig foutje / schandaal te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:15

FirebirdM schreef:
Ben ik nou de enige die hier heel erg valt over "onderzoekje doen met niet-gevaccineerde groep en wel-gevaccineerde groep"?

Klinkt heel aardig hoor, in eerste instantie, maar als je na gaat denken over hoe dat onderzoek dan opgezet moet worden om een enigszins bruikbare uitkomst te hebben (dus niet: kudde-immuniteit buiten beschouwing laten omdat het je niet zint, en niet-gevaccineerde kinderen bekijken in een omgeving met weinig ziektekiemen en een hoge vaccinatiegraad maar the full monty) ontkom je niet aan een of ander horrorscenario met ethisch zéér, zéér dubieuze aspecten. Echt ziek gewoon. :n

Om die reden komt zo'n onderzoek er dus niet op die manier, niet omdat er zogenaamd geen interesse is. Je hebt dan of geen idee hoe een betrouwbaar onderzoek in elkaar steekt (wat al een beetje doorschemert in de claim dat het dan 'gewoon statistiekjes en tellingen' is, dus dat hóóp ik dan maar), of je hebt er gewoon niet lang genoeg over nagedacht, of je vindt het écht helemaal prima dat we op kinderen gaan testen of een vaccinatievrije maatschappij tegen alle vergaarde kennis in misschien niet gezonder is. %)

We leven in Nederland waar je vrijwillig deel kan nemen aan het RVP.

De meeste kinderen worden volledig gevaccineerd.

Er is een handjevol dat later gevaccineerd wordt, en/of maar een deel van de vaccins krijgt en/of meer losse vaccins krijgt i.p.v. die steeds omvangrijkere cocktails.

Er is een handjevol dat helemaal niet gevaccineerd wordt.

Dat is zoals het is. Of je nou onderzoekt of niet: dit is wat er gebeurt en waar mensen bewust voor kiezen.

IK vind het zonde wanneer je zo'n prima mogelijkheid hebt om in beeld te brengen hoe het deze verschillende groepen verder vergaat...om deze niet te nemen.

Kan je wel heel zuur beginnen met niet ethisch / verwerpelijk of "echt ziek gewoon" maar dat slaat natuurlijk nergens op :n

Weet je wat ziek en verwerpelijk is? Vaccinaties die wij hier niet willen, dumpen in 3e wereld landen.
Daar bvb. de bevolking zowat dwingen om oraal polio vaccin te nemen...terwijl we dondersgoed weten dat je daarvan JUIST polio-uitbraken krijgt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:20

ik las zojuist (even opzoeken waar dat was) dat oraal wel meevalt..

Deze informatie haal ik van de RIVM site, maar die liegen natuurlijk:"Vóór invoering van de vaccinatie in 1957 kwamen regelmatig polio-epidemieën voor. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992-1993. Deze epidemie kwam voor onder een bevolkingsgroep die om religieuze redenen niet gevaccineerd is."

Polio is niet te genezen... ik zou daar geen risico mee durven nemen :n Hoe ga je je het je verlamde kind uitleggen later ...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:22

Maar je kan het hier niet betrouwbaar onderzoeken als de niet-gevaccineerde kinderen meevaren op de groepsimmuniteit.
Dan moet je die kinderen onderzoeken in een plek waar geen groepsimmuniteit is en dat is niet ethisch.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:27

Ik denk dat je het punt even mist pmarena....
Het gaat erom dat je niet kunt testen wat niet vaccineren doet, omdat je dan een hele groep kinders zult moeten afzonderen op een eilandje waar geen kuddeimmuniteit is van alle kinders die wél gevaccineerd worden. En stel je de niet gevaccineerde kinderen dus bloot aan polio/mazelen etc, simpelweg omdat in een milieu zonder kuddeimmuniteit die ziekten er wel (veel) meer zullen zijn.
En dát is zeer onethisch en dubieus in mijn ogen.

Ga je nu (in de huidige maatschappij) testen wat de weerstand van niet geënte kinders is ten opzichte van de wel geënte, dan ga je volledig voorbij aan het grote voordeel dat beide groepen kinders nu hebben. De kudde-immuniteit. Dan is je onderzoek dus geen ene klap waard.

[edit] ok, spuit 11. Verootjoo zegt het wat korter en duidelijker :+