Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:54

Merula ontvangen. Eerste indruk, lief klein bolletje. Mooi materiaal, nette afwerking. Ben erg benieuwd of dit mijn ei van columumbus gaat zijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:39

MarliesV schreef:
@vorige pagina post :o
Zachtere kleinere cup zou je ook even voor in mijn berichten kunnen zoeken. Heb ergens een linkje van een vergelijkingsschema hier gepost.

Ik weet niet hoe dat moet. Maar zie mijn post wat cute cotton zei en adviseerde. Ik heb zitten lezen en zijn echt kleine verschillen.
Ben best sterk gespierd, maar blijkbaar gewoon erg gevoelig en te smal voor de natur cup die ik nu heb. Dus voor 30+ers en mensen met kinderen.

Te klein en Te slap ben ik echt bang dat het niet werkt. Hoewel bij OB in principe een maatje normaal, super en super plus allemaal wel blijven ''hangen''.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:13

superpony schreef:
Dus voor 30+ers en mensen met kinderen.

Dit 'maatadvies' had ik ook gelezen ja. Sorry hoor (voel me een beetje aangesproken :')) als je nauw bent van onder ben je echt na je 30ste niet ineens een stuk wijder of slapper ofzo.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:31

Het is wel zo dat de gemiddelde vrouw van 40 daar beneden wijder/slapper is dan de gemiddelde vrouw van 20, en ze moeten toch ergens de grens leggen voor het maat-advies. Qua kinderen is het logisch, het gaat namelijk om het vaginaal bevallen en dan rekt het daar beneden echt wel wat uit ;) Ik ben begin dit jaar 30 geworden en gebruik nog gewoon mijn 'onder de 30 jaar' cup zonder problemen. Op youtube staan filmpjes met uitleg hoe je het op kan meten om wat zekerder te zijn qua welke maat je nodig zal hebben. Het blijft altijd een gok en ieder lijf is anders.

Corine, ik hoop echt voor je dat dit je oplossing gaat zijn! Ik vind 'm maar een vreemde vorm hebben, zo rond, wie weet helpt het voor jou :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:01

Ik denk ook dat het door de jaren heen steeds iets kan veranderen. En je gaat voor het eerst een cup bestellen en dan ga je toch uit van de uitleg en vragen, het advies etc.

Corine, ook benieuwd naar de merula. Lijkt me raar dat de ronding breder is dan de ring zeg maar. Vraag me af of hoe dat zit. Bij mij klapt de ring uit, maar blijft de rest van de cup wat ingedeukt, omdat hij te groot is.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:22

_Mirjam schreef:
Het is wel zo dat de gemiddelde vrouw van 40 daar beneden wijder/slapper is dan de gemiddelde vrouw van 20

Hoe kom je aan die wijsheid? Zijn daar cijfers van? Ik heb me namelijk suf gegoogled hierop (want ik ben van nature een nieuwsgierig mens), want als dat zo is is er een vast een medische onderbouwing over waarom dat zo is, maar ik heb niks kunnen vinden hierover. Volgens mij is dit gewoon weer zo'n aangepraat fabeltje, als je oud wordt word alles slap dus je vagina ook, als je veel seks hebt (gehad) wordt je vagina wijder, etc. Allemaal onzin. Zelfs na een kind krijgen zou de vagina weer min of meer terugveren maar blijft alleen de baarmoedermond wat wijder. Nou, ik weet niet war jullie hem precies stoppen maar bij mij gaat iet niet in de baarmoedermond :') Wat ik wél lees is dat na de overgang de boel juist nauwer kan lijken doordat je minder vocht produceert daar beneden. En dat de boel een beetje verschrompelt, de huid enzo. Eigenlijk juist het tegenovergestelde dus.

Ik ben dus niet uitgegaan van dat maatadvies, en dat is maar goed ook, want de cup die ik bestelde was al kleiner dan het advies was, en ik heb er laatst nog een kleinere bijgekocht voor de lichte dagen.

Overigens hebben ze bij Me-luna die tabel aangepast en staat er in de omschrijving dat je leeftijd van weinig invloed is op de maat, maar dat je spieren wel slapper kunnen worden naarmate je ouder wordt als je daar niks aan doet (duh) en dat dat wel mee kan wegen in het kiezen van de maat. Dus dat hebben ze inmiddels aardig genuanceerd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:08

Ik heb per ongeluk 2 cups van hetzelfde merk in 2 maten. Ik dacht dat ik 2 kleintjes had maar blijkbaar hing er in de winkel een verkeerd kaartje aan.. Maar ik gebruik beiden, ik merk geen verschil om eerlijk te zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:11

superpony schreef:
MarliesV schreef:
@vorige pagina post :o
Zachtere kleinere cup zou je ook even voor in mijn berichten kunnen zoeken. Heb ergens een linkje van een vergelijkingsschema hier gepost.

Ik weet niet hoe dat moet. Maar zie mijn post wat cute cotton zei en adviseerde. Ik heb zitten lezen en zijn echt kleine verschillen.
Ben best sterk gespierd, maar blijkbaar gewoon erg gevoelig en te smal voor de natur cup die ik nu heb. Dus voor 30+ers en mensen met kinderen.

Te klein en Te slap ben ik echt bang dat het niet werkt. Hoewel bij OB in principe een maatje normaal, super en super plus allemaal wel blijven ''hangen''.

Je kan bovenaan bij een post van iemand op de zwarte letters: geplaatst: klikken.
Dan krijg je binnen dat topic alle posts van die persoon te zien en verder niet. Ideaal soms!

Heb even de link op die manier voor je opgezocht:
http://menstruatiecup-info.nl/kiezen/ov ... K9OPRa0vqA

@Farjen, beide ook gewoon goed voor de zwaardere dagen? Dan is het toch ideaal!
Ik heb ook niet het idee dat het bij mij heel veel uit maakt of ik iets groter of kleiner neem. Maar goed, heb er 1 en ben prima tevreden.

@Corine, ben heel benieuwd of hij bevalt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:51

MarliesV. dat wist ik niet. Geprobeerd en snap hem! Dank je wel! Ook voor het schema. Ga het bestuderen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:42

Kan iemand mij vertellen of een menstruatiecup veilig te gebruiken is met een spiraal? Ik lees wisselende verhalen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:09

Sem, ik heb een koper spiraal en een cup, al beide jaren, geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. Ik zou gewoon bv geen diva kopen omdat ik daar van gehoord hebt dat ie zich nogal sterk ‘vast zuigt’ en dat eventueel vervelend kan zijn. Maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Tot nu toe alleen maar happy met beide keuzes.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:47

Aria_zz schreef:
Sem, ik heb een koper spiraal en een cup, al beide jaren, geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. Ik zou gewoon bv geen diva kopen omdat ik daar van gehoord hebt dat ie zich nogal sterk ‘vast zuigt’ en dat eventueel vervelend kan zijn. Maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Tot nu toe alleen maar happy met beide keuzes.

Dat klinkt goed. :)

Ik heb via CuteCotton de OrganiCup A, Lunette 1 en/of Me~Luna Classic S aangeraden gekregen..
Welke zouden jullie kiezen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:55

Ik heb al jaren spiraal en geen last met de cup. De natur cup is dus voor mij te groot en ik heb nu 1x problemen gehad met verwijderen en dat heb ik even gevoeld, maar geen spiraal problemen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:11

Hier wel problemen met spiraal, alhoewel ik niet weet of dat komt door de cup of door mijn lichaam...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:54

Zo ik mag ook weer aan de bak. Echt een compleet ander concept die bol en ik loop nog niet gelijk over van enthousiasme. Hij is vrij stevig en drukt op mijn blaas. Manier van inbrengen is ook anders en ik voel erg moeilijk of hij überhaupt goed zit... Maar goed er staat een cycli of 4 voor om te wennen :( tampons toch maar weer ingeslagen :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:20

Pfff... tampons geven toch een stuk meer buikpijn. Helaas geen andere cup meegenomen en de bol is nog niet mijn vriendje :( blijft lekken dus zit duidelijk niet goed. Thuis maar weer proberen straks.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:12

Wat heb je er toch een pech mee Corine :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:10

Ow, dat is balen. Mag je terug sturen wegens niet tevreden? Dan zou ik dat doen, heb je iig je geld terug om toch een andere te proberen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:01

Nee ik geef het nog wel een kans...
Heb vanavond overigens de diva in gehad zonder problemen en dat tijdens het toeteren... verrekte ook nog eens van de krampen en hij zat na 3 uur propvol maar niet gelekt !

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:53

Weer probleemloos de nacht door met de diva. Heb de draai gevonden lijkt het (zei zij heel voorzichtig :o)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:22

Duimen dat het eindelijk klopt voor jou. Jeetje wat een pech heb je er telkens mee.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:29

MarliesV schreef:
Duimen dat het eindelijk klopt voor jou. Jeetje wat een pech heb je er telkens mee.

Denk dat ik het eindelijk door heb. Gister geen centje pijn gehad. Géén lekkages. Me happy.
Ik moet gewoon ff duidelijk voelen waar mijn bmm zit. Denk dat ik de cups er toch vaak naast plaatste.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:35

Ernaast? Bedoel je te laag of te hoog? En voel je nu ook geen druk tegen de blaas?

Het lastige is dat jij nu positief bent over deze, maar het toch voor een ander weer anders kan zijn.

Wie gebruikte kleinere of grotere tampons en heeft nu een S? Ik gebruik wel de super en durf dus een kleine zachte nog moeilijk aan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:59

Ik heb eerst een meluna soft S gehad en nu de meluna classic S gekocht. De soft is heel fijn om mee te "oefenen" met inbrengen enzo, maar op een gegeven moment merkte ik dat dat toch wat lekte. De classic lekt helemaal niet, is ietsje harder, drukt ook iets op de blaas (geen last van overigens) en is iets moeilijker met uithalen. Ik heb wel van beide de steeltjes af moeten knippen, anders voelde ik ze zitten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:29

Ik heb de classic m en nu de Classic S, bij de m had ik moeite met uitklappen, ik denk dat een soft bij mij niet fijn zou uitklappen... Hiervoor en hiernaast gebruik ik de mini tampons van OB..