Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:31

Mag ik mij hier ook melden ?
Vorig jaar heb ik bootcamp gedaan en dit beviel me altijd heel goed. Lekker buiten sporten heerlijk !
Maar toen de winterstop kwam ben ik ook op mijn luie reet gaan zitten en hallo kilo's !
Vorige week kwam ik tot de conclusie dat ik echt wat moet gaan doen.
Sowieso aan mijn conditie en er mag ook wel weer wat vanaf.
Dus besloten om weer te gaan hardlopen.
Vorige week ben ik een beetje te hard van stapel gelopen en had ik heel veel spierpijn. Nadat ik nog wat meer gelezen heb hier en op andere sites ben ik het even wat rustiger aan gaan doen. Want ik wil niet over een paar weken allerlei blessures hebben.
Vandaag dan weer een rondje gerend en het ging nu weer top !
Ik ren nu hetzelfde rondje steeds, zo'n 2,4 km ongeveer, dit blijf ik herhalen totdat ik niet meer hoef te lopen tussendoor en dan steeds een stukje erbij.
Volgend jaar heb ik afgesproken met mijn schoonzus om mee te doen aan de cavemanrun, dus dat moet dan tegen die tijd goed te doen zijn. Ik heb nog dik een jaar. :+

Afbeelding
Dit was mijn rondje vandaag.
Alleen die 39.6 km per uur. :') :') :') daar is iets goed mis gegaan.
Ik heb 1 straat waar ik een sprintje trek, en bij de andere keren kwam ik op 14/15 km per uur uit. Lijkt me een beetje realistischer :7

suikermeisje

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:46

Fijn de kleren van je zus Daan!
Ik heb van de Lidl en h&m kleding.

Welkom sannert!

Gister weer voor het eerst gelopen. 2km in 12:30. Op een hardloopband. Voelde mijn knie wel maar het deed geen pijn. Voelde echt heerlijk dat ik het eindelijk weer eens kon!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:41

DREAMY Pas je op. Weet niet of je weet wat shin splits is? Dat is een best veelvoorkomende blessure. Het geneest heel slecht (rust is het medicijn) Bij twijfel zou ik een afspraak maken bij de fysio. Shin splits kan namelijk chronisch worden.

Zag weer mooie foto's en tijden en afstanden voorbij komen. Goed bezig meiden!

SANNERT Welkom! Leuk om je hier tegen te komen. Alles goed met de kids?

Wat betreft het lopen met warm weer, je moet dan eigenlijk niet lopen op het heetst van de dag. Ik mag vandaag ook weer. Ik moet alleen kijken waar ik ga lopen. Wilde vanavond een rondje buiten maken, maar dan moet het weer niet raar gaan doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:05

Dreamy heb je wel goede schoenen en bouw je rustig op?

Idinn mooie omgeving om te lopen!

Horsii leuke foto's, het plezier straalt er af! Jammer dat het lopen niet helemaal lekker ging, maar was het ook niet erg warm?

Sannert welkom!

Suikermeisje fijn dat je wat hebt kunnen doen zonder pijn!

Ik heb gisteravond een sportieve avond gehad ondanks de warmte. Eerst gaan rijden, paardlief vond het nodig om spooky te zijn dus dat was al zweten. Meestal longeer ik haar eerst omdat ze eigenlijk altijd wel even wat kwijt moet, maar ik dacht het over te slaan vanwege de warmte. Blijkbaar had zij daar niet zo veel last van. Wel fijn kunnen afsluiten :) Toen was ik toch al bezweet dus rijkleding gewisseld voor loopkleding. Op de fiets gesprongen en na 20 minuutjes plaats van bestemming bereikt, gelopen en weer terug gefietst. Toen was ik moe haha.
Het lopen ging wel maar ik was weer in het "bos" dus weer een beetje zoekende naar een route en wat blubberige paadjes her en der. 3km in 15.49, aan de langzame kant maar het was warm en ik heb dus gewandeld tussendoor en stilgestaan om foto's te maken.

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:19

Horsii, wat een leuke foto van je honden. Plezier straalt er vanaf. Jammer dat je rondje minder ging. Volgende keer beter.

Sannert, welkom!

Egnie, nog gelopen gisteravond?

Daan lekker bezig! Haha en langzaam? Ik houd je niet bij hoor. Leuke foto's. Is dit Reeuwijk?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:01

Nel dit is in het Bentwoud, best leuk daar! Ik train al langer he? Dit had ik ruim een minuut sneller kunnen lopen. Maar geeft niet, heb het naar m'n zin gehad :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:06

Nelleke, wat leuk Toulouse! Daar heb ik redelijk dichtbij gewoond dus ik kwam er nog wel eens. Lekker warm :))

Horsii, wat een pret hebben ze <3

Daan, dat noem jij langzaam? Netjes hoor!

Ik heb jullie advies opgevolgd en ben vanochtend vroeg gaan lopen. Ik was toch vroeg wakker. Ik ben zo'n 20 minuten weggeweest, dat rondje is 2,9 km en ik was na 20 minuten thuis. Ik was mijn telefoon vergeten dus meer weet ik niet :+ Ik hoefde maar 2x even te gaan lopen, ik hield het goed vol. Het was inderdaad lekker! Ik ben om 06:15u van huis vertrokken en daarna kon ik lekker onder de douche springen. Ik zit nu fit op kantoor!
Ik ga wel starten met die Evy app, vind dat toch even wat veiliger qua blessures. Vorige keer heb ik mijn knieën zo overbelast dat ik drie weken pijn had met trappen lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:01

lekker bezig dames! nederland kent toch ook heel wat mooie loopplekken!

wij hebben vanavond een bruggenloop van 12 bruggen en 8,5k... zal zweten worden! ik twijfel ook of ik inspanningsastma heb. Ik heb in mijn pubertijd 2 puffers gehad (ventolin en nog 1...) maar daar overheen gegroeid. Nu met lopen zit mijn ademhaling soms echt heeeeel hoog. echt zo'n geknepen keel. en dan komt er zo'n hoestje bij. Ik kan daardoor ook niet versnellen. mijn lijf wil wel, maar mijn admehaling dus niet. Hartslag blijft netjes rond de 145, dus dat is het ook niet.
iemand ervaring mee?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:05

Mmm nee gelukkig niet, klinkt heel benauwend.

Ik heb sinds kort een hardloopmaatje en we hadden bedacht dat het geen slecht idee is om eens een looptraining te doen. Deze zouden we graag privé (met zijn twee) willen doen.

Iemand enige aanraders omg. midden-west Brabant? Breda, Oosterhout e.o.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:56

Fijn hè een vroeg ochtend loopje Hihi.

Mooi Ook BentWoud. Een van de canicross komt daar vaak dus zie regelmatig foto's voorbij komen mooie omgeving.
Actief geweest daan.

Egnie ik ben gisteren rond 17.00 gaan lopen en voor de honden express de volledige ronde langs het water.
Wel wat koeler als middenin de polder maar toch erg warm en benauwd nog.
Maar we zijn in beweging geweest. Niet elk rondje kan goed gaan.

Benangelique ik heb er geen ervaringen mee dus kan je niet verder helpen.
Maar inspanningsastma kan zeker.
Succes vanavond, pittige training.

Douce ik kom niet bij jou uit de buurt dus kan je helaas niet verder helpen.

Ik moet nog een nachtje werken als ik morgen niet te lamlendig ben ga ik morgen weer lopen.
Gelukkig laatste nacht op deze werkplek. Normaal altijd fit tijdens mijn nachten maar was vannacht weer om kwart voor twee met alles klaar en je vier nachten wakker houden van kwart voor twee tot zes breekt op.
Van zes tot half acht heb ik dan weer wat te doen maar die tijd daarvoor..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:45

Lisitano knap hoor dat je zo vroeg bent gaan lopen! En nog fit op kantoor ook :D

Benangelique heel veel succes vanavond!
Ik ben (gelukkig) niet bekend met inspanningsastma.

Douce ik kan je niet helpen, totaal andere regio. Leuk idee wel!

Horsii kom jij ook uit deze omgeving?
Pfff klinkt als pittige nachten, wat doe je voor werk?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:58

Ik woon in Vlaardingen en loop met de canicross in Den Haag eo
Rotterdam eo ligt mij niet zo , hun trainen wel voor mij op loopafstand.
Ik werk in de particuliere zorg tot twee uur heb ik het druk met medicijnen uitzetten, wassen, strijken en de keuken en dan tot zes uur niets te doen.
Ik moet echt bezig blijven in de nacht officieel collega's om mij heen hebben.
Per 1juli ga ik weer werken in de reguliere zorg dan zal ik wat meer te doen hebben in de nachten en wat meer gezelschap.
Die uren niets doen geeft indut momenten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:30

Benangelique, vervelend! Kan het zijn dat je dan toch net iets te hard loopt? Ik heb daar weleens last van tijdens het fietsen. Maar alleen als ik weer eens als een idioot richting station race om de trein nog te halen :+ Als ik op een normaal tempo fiets en hardloop is er niks aan de hand. Als ik te hard ga met lopen merk ik ook dat ik last krijg..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:10

Horsii lijkt me echt moeilijk om dan wakker te blijven :z

Idinn wat jij zegt had ik vroeger ook als ik bijvoorbeeld te laat ging komen op school en heel hard ging fietsen :+ Mijn vader nam wel altijd een puf voor hij ging lopen, toen hij nog echt fanatiek liep (marathons), volgens mij ook iets met inspanningsastma.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:16

benangelique schreef:

wij hebben vanavond een bruggenloop van 12 bruggen en 8,5k... zal zweten worden! ik twijfel ook of ik inspanningsastma heb. Ik heb in mijn pubertijd 2 puffers gehad (ventolin en nog 1...) maar daar overheen gegroeid. Nu met lopen zit mijn ademhaling soms echt heeeeel hoog. echt zo'n geknepen keel. en dan komt er zo'n hoestje bij. Ik kan daardoor ook niet versnellen. mijn lijf wil wel, maar mijn admehaling dus niet. Hartslag blijft netjes rond de 145, dus dat is het ook niet.
iemand ervaring mee?

Nou vind ik Nederland over het algemeen helemaal geen bijzonder mooi land, maar hier ben ik het zeer mee eens :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:26

benangelique schreef:

iemand ervaring mee?

Klinkt als astma inderdaad :j Als je dan probeert diep in/uit te ademen, doet dat dan ook pijn in je luchtwegen? En word je hees?

Als het inspanningsastma is kun je wat rustiger aan proberen te doen. Als je luchtwegen reageren op pollen, luchtvochtigheid, kou of warmte dan is er weinig aan te doen behalve puffen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:47

idinn schreef:
Benangelique, vervelend! Kan het zijn dat je dan toch net iets te hard loopt? Ik heb daar weleens last van tijdens het fietsen. Maar alleen als ik weer eens als een idioot richting station race om de trein nog te halen :+ Als ik op een normaal tempo fiets en hardloop is er niks aan de hand. Als ik te hard ga met lopen merk ik ook dat ik last krijg..

Nee, heb t vooral bij warm of juist heel koud weer. Slaat echt op mijn longen. En als ik inderdaad versnel, ook als dat maat minimaal is

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:49

RoosvanBlue schreef:
benangelique schreef:

iemand ervaring mee?

Klinkt als astma inderdaad :j Als je dan probeert diep in/uit te ademen, doet dat dan ook pijn in je luchtwegen? En word je hees?

Als het inspanningsastma is kun je wat rustiger aan proberen te doen. Als je luchtwegen reageren op pollen, luchtvochtigheid, kou of warmte dan is er weinig aan te doen behalve puffen.

Luchtvochtigheid, kou en warmte :j
Morgen huisarts maat bellen

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:15

Benangelique kan heel goed toch je astma zijn hoor! Mijn broer heeft ook als kind astma gehad, en dokter zei ook hij er over geen gegroeid, totdat hij ging sporten (hij fiets vrij fanatiek). Hij heeft nu alleen voor het sporten de ventolin, en deze gebruikt hij soms voortijd (bijvoorbeeld met het benauwde weer van nu) en anders als die het op voelt komen.
Zelf ook astma patiënt, en herken je gevoel erbij! ik denk dat je het beste ff langs de huisarts kunt gaan en het uitleggen.

Vanavond ook weer een rondje gedaan. De app van evy gedownload en de eerst les geprobeerd! viel me niet tegen! 2,6 km in 20 minuten en dan gewoon netjes gelopen wanneer ze het zei, en hardgelopen wanneer het moest.

Iedereen is goed bezig zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:27

Knap hoor met dit benauwde weer!

Ik ben vanavond een rondje van +- 4km wezen wandelen. En tussendoor in het natuurspeeltuintje even met de kabelbaan :') Wel continu in de regen, maar de onweer heeft gelukkig gewacht tot we weer thuis waren. Wel op eind compleet opgegeten door de dazen... klote beesten!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:45

Hier in de hitte gelopen. Was om 20.00 nog benauwd en geen regen te bekennen. Gekozen voor een kleiner rondje zo'n 4km. Ging wel lekker maar man wat een zweten toen ik klaar was

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:37

Bedankt judith! Zal morgen even bellen!

Ik vanavond om 9 uur gestart met een loop van 8,5 km door ons dorp. Extra uitdaging waren 12 (!!) bruggen. Ik ging te hard van start dus de 4e kilometer zakte ik terug, vervolgens liep ik 2k lekker qua tempo. Ik liep met iemand op die steeds langzamer ging. Ik ben met t mee gelopen. Echt onder mijn tempo, maar vond het wel lekker en gezellig ook.
Uiteindelijk 52 minuten over 8,5k gedaan, dus al met al viel t nog mee.
Na t lopen stikbenauwd. Zakte gelukkig redelijk snel

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:42

Ik ben vandaag helaas niet geweest. Eerst te warm en geen tijd en daarna is het hier enorm los gegaan qua regen, onweer en hagel. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en dan zat ik niet eens in de kern van de buien. Heb al van veeeeeeeel schade hier in de nabije omgeving gehoord.
Het blijft maar regenen! :oo

Bij jullie alles veilig?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:46

Gisteren gelopen met iets te grote sokken aan. Doordat de grond nat was zijn die nat geworden en gaan schuren en nu heb ik een enorme blaar onder beide voeten. Ellende, kan bijna niet eens gewoon lopen nu. Nog nooit gehad in al die jaren dat ik hardloop.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:49

Compeed blaarpleisters halen! Ben je direct vd pijn af.

Brr wat een weer hè? Hier was t enorm warm en drukkend nog. Soms een verdwaalde grote druppel
Net wat geflits, maar t zet niet door