CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:18

Elena: half oktober, dus nu 6mnd onderweg. Wil graag door tot 30wkn, dus iig nog 3wkn nu!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:44

secricible schreef:
Elena: half oktober, dus nu 6mnd onderweg. Wil graag door tot 30wkn, dus iig nog 3wkn nu!

we hebben er een die is doorgegaan tot 2 weken voor de bevalling, maar toen rende ze niet meer vanzelfsprekend (roeien wel).. en boxjumps werden offcourse boxstemps.. geen burpees meer en dat soort dingen.. gewichtheffen alleen nog maar met lege stang etc .. maar ze gaf aan dat ze veel minder moeite had met deze bevalling dan die van de vorige.. omdat ze gewend was aan 'workouts'
vond t wel stoer, vooral ook omdat de verloskundige er zowaar achter stond.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:08

Hier zelfs 1 die tot 1 week voor de bevalling nog meedeed (en al na de uitgerekende datum was!)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 00:12

elenaMM77 schreef:
wat is jullie 1rm frontsquat eigenlijk? kwam erachter dat ik die eigenlijk helemaal niet vaak deed.. en weet niet echt wat de gemiddelde recreant ongeveer squat? kwam hier uiteindelijk op 57.5, 60 geprobeerd, ging prachtig naar beneden, 3 cm omhoog en toen heb ik t gewicht maar afgeworpen, mijn bovenbenen gingen nergens meer heen rofl.

Wat een fijne vakantie! Dat soort bergjes blijven je tenminste bij :Y)

Mijn 1RM was 85kg, maar het laatste jaar ben ik niet hoger geraakt dan 75kg. Backsquat lag op 100kg, maar ook daar, het laatste jaar niet hoger geraakt dan 90kg. Ik moet wel toegeven dat ik altijd wel beter ben geweest in 1-2 herhalingen met zwaar gewicht, eerder dan veel reps met lichter gewicht. Beetje de aard van het beestje vermoed ik. Nu zit ik ondertussen met een niet-zo-fijne heupblessure, dus veel squatten zal er helaas niet meer in zitten -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:15

12 crossfitters bij de regionals verbannen voor vier jaar vanwege doping. Goed dat er zo streng op is gecontroleerd jammer dat het ook binnen de crossfit plaats vindt. De nummer 1 van vrouwen dus ook

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:25

Op netflix stond een documantaire, de nr 2 of 3 van de mannen van de games had ook doping gebruikt. Zonde zonde -O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:51

Redeemed and the dominant is de documentaire Skessa_.
Ricky Garard is indd gediskwalificeerd..

In de docu is hij heel fel over doping en dat zou hij nooit doen want dan kan hij zijn vader niet meer onder ogen komen.. blablablabla.

Ik vind het vooral erg voor Patrick vellner.. hij is nu derde maar heeft nooit op dat podium gestaan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:57

Klopt ja... Was zn naam idd kwijt. En idd dat hij dat nooit zou doen en blablabla. Heel heel zonde!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:30

Best veel, zijn ze strenger aan het controleren of is er echt een toename?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:08

Toename controles gebeuren altijd heel streng

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:56

Willl65 schreef:

Serieus?
Doping controle binnen de crossfitwereld zijn om mee te lachen, in vergelijking met de controles van bv IWF. Ik ken een aantal crossfitters die internationeel presteren, en ook een aantal gewichtheffers en powerlifters die internationaal presteren. Geloof me, die controles zijn niet te vergelijken.
Een games atleet zal getest worden ja, op/na regionals, op/na de games. Zelfde met de regionals atleten. En de rest van het jaar? Of de atleten die nét niet op de regionals geraken?

Neemt niet weg dat er wel een toename zal zijn, maar om nu te zeggen dat de controles streng zijn :')

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:13

He, wat leuk, een crossfit topic! Ik doe sinds April ook aan CrossFit. Ontzettend leuk! Naast paardrijden kon ik nooit een sport vinden die leuk en boeiend bleef, tot nu!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:50

Leuk! Welkom hier RZDLover!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:25

Florenc schreef:
Willl65 schreef:

Serieus?
Doping controle binnen de crossfitwereld zijn om mee te lachen, in vergelijking met de controles van bv IWF. Ik ken een aantal crossfitters die internationeel presteren, en ook een aantal gewichtheffers en powerlifters die internationaal presteren. Geloof me, die controles zijn niet te vergelijken.
Een games atleet zal getest worden ja, op/na regionals, op/na de games. Zelfde met de regionals atleten. En de rest van het jaar? Of de atleten die nét niet op de regionals geraken?

Neemt niet weg dat er wel een toename zal zijn, maar om nu te zeggen dat de controles streng zijn :')

Nou als ik zie wat er allemaal onder doping valt... dat bedoel ik bij streng. Ik vind het hartstikke goed dat ze die troep uit deze tak van sport willen houden.
Geen idee hoe het bij de proff crossfitters gaat maar ik kan mij goed voorstellen dat wij amateurs echt niet wekelijks getest hoeven te worden. Ben je in dienst van een sponser dan kan ik mij voorstellen dat dat dan weer wel gebeurt.
De straffen zijn in ieder geval behoorlijk dus wil je als crossfitter serieus worden genomen en verder willen kan je beter van de doping af blijven ook als je niet mee doet aan wedstrijd.
Dus tenzij jij mensen ken die leven van crossfit en je bedoelt te zeggen dat die niet jaar rond worden gecontroleerd snap ik de vergelijking niet zo

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:13

Willl65 schreef:
Nou als ik zie wat er allemaal onder doping valt... dat bedoel ik bij streng. Ik vind het hartstikke goed dat ze die troep uit deze tak van sport willen houden.
Geen idee hoe het bij de proff crossfitters gaat maar ik kan mij goed voorstellen dat wij amateurs echt niet wekelijks getest hoeven te worden. Ben je in dienst van een sponser dan kan ik mij voorstellen dat dat dan weer wel gebeurt.
De straffen zijn in ieder geval behoorlijk dus wil je als crossfitter serieus worden genomen en verder willen kan je beter van de doping af blijven ook als je niet mee doet aan wedstrijd.
Dus tenzij jij mensen ken die leven van crossfit en je bedoelt te zeggen dat die niet jaar rond worden gecontroleerd snap ik de vergelijking niet zo

Een atleet op wedstrijdniveau die onder de dopingregelgeving valt, moet gewoon weten wat er onder doping valt. De uitleg "dat zal een bijproduct geweest zijn van één van supplementen" is gewoon onzin. Genoeg supplementen op de markt die 100% getest zijn en zekerheid geven. Als dat niet het geval is, moet je die supplementen op dat niveau gewoon niet nemen.

De mensen die ik ken leven inderdaad van Crossfit. De mensen die ik ken in de gewichthefwereld en powerliftingwereld leven daar niet van (want veel minder commercieel als crossfit, daar moet je al quasi een job ernaast hebben), maar zitten wel op EK/WK niveau. Als je weet dat een Games atleet misschien 1-2 keer per jaar wordt getest, ten opzichte van bij momenten soms maandelijks bij de gewichtheffers/powerlifters.... Toch wel een groot verschil. Maargoed, in eender welke sport wordt de dopingcontrole ook door een externe partner gedaan. Bij crossfit is het door een interne crossfit testing. Werkt objectiviteit niet helemaal in de hand.

Verder, hoe meer geld er te verdienen valt in de sport, hoe meer doping er ook gaat in komen. Mensen leven ervan, het moet blijven opbrengen. En laat Crossfit nu een sport zijn waar ruim genoeg geld mee te verdienen is.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:39

Oke Oke ik ben overtuigd ik ga niet in discussie over zaken die ik niet weet _/-\o_ ik lees veel wat ik niet wist . Ik volg het met wat ik mee krijg vanuit de box en via de officiële website en vond de lijst behoorlijk streng.
Maar goed ik ben een leek.
Zo wist ik ook niet beter of crossfit kende alleen de Games als wedstrijd waar mee te verdienen was.. kortom ik moet nog een hoop leren.
Ik vind het doping aspect heel jammer in ieder geval ik had de illussie dat het in Crossfit ging om fitheid en eigen kracht . Dat is nou juist wat mij aantrekt. Jezelf voor de 100 % geven
Overigens ben ik het helemaal met je eens dst de dopinglijst onder de regionals deelnemers bekend is

Wat betreft mijn eerdere antwoord ;
Dus niet strenger maar toename?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:51

Vandaag worden we in groepjes van 3 geplaatst;
For time: (teams of 3)
120 Bench Press 60/40
100 Partner Deadlift 100/70
80/ Synchro Burpee Facing Bar
Ik zal moeten scalen bp 20 deadlift 30
Gaan jullie vandaag nog wat doen?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:15

Nope, bijna klaar met werken en dan ben ik er klaar mee voor vandaag, paard krijgt op een dag vrij

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:48

Werkse nog even!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:28

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:08

Hier nog een beginnend crossfitter! :wave:
Vorige maand begonnen en meteen verslaafd. Wat tof hoe iedereen elkaar aanmoedigt en motiveert!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:43

Jaa ik ben ook sinds kort aan de crossfit begonnen! Vind het echt heel leuk om te doen en vanuit de sportschool wordt het elke dag gegeven. Dus zat opties om aan te sluiten. Ze trainen vanuit Sugarwod. Een app waarop ze zijn aangesloten, kan je heel makkelijk je resultaten bij houden en van te voren inzien wat de les wordt. Ik heb nu 4 lessen gehad, maar ben echt mega enthousiast. Morgen weer een les!! Ik deed eerst personal training maar die heb ik opgezegd omdat ik liever crossfit volg. Veel meer afwisseling.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:16

Hanneke; zijn ze een officiele crossfit box of is het vanuit de sportschool georganiseerd?

Benieuwd wat jullie doen;
Liever RX maar niet binnen timecap of liever iets lager/scaled en wel binnen timecap?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:37

Seni, meestal overleg ik dan even met de trainer. Hangt ook van het doel van de WOD af. Als het echt een krachtwod is kies ik voor buiten de timecap met flink gewicht. Maar als het een cardio-gerichte workout is en mijn tempo daarmee echt te laag komt dan kies ik liever voor scalen en binnen of iig in de buurt vd timecap blijven.

Vorig jaar hebben wij een gastlesje gedaan bij een box in de buurt. Daar deden we Grace. Ik sloot af in 6:14, met 40kg. Maar die gasten van die box stonden allemaal met 30kg in 2min Grace weg te werken. Dan vraag ik me wel af hoe zinnig je workout nog is...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:04

je moet het gewicht kiezen die je vol kunt houden . Bij onze box wordt daar goed op gelet.
Wij stoppen namelijk op het moment dat de timecap klaar is.
Ik ben tijdens die trainingen meer op mijn techniek aan het letten dan dat ik gewicht zoveel mogelijk opschroef. Zit nu een half jaar bij deze box en mijn lichaam is zich echt mooi aan het vormen. Maar ik kan echt nog niet zwaar. Mag ook niet van de coach omdat ik dan in techniek zwaar achteruit ga.

Gisteren mijzelf een uppercut gegeven bij push press . Zag even sterren maar heb de coach kunnen overtuigen dat ik door wilde gaan. _O-
De coach begeleid mij nog steeds volledig. Vorige week bij duo deadlift was ik net iets later dan mijn partner met als gevolg dikke vette blauwe plek net boven mijn knie ~~}> ik ben de grootste klungel van de box :=
Vrijdag hebben we een workshop paal fitness in de box . Ladysnight. Een van onze dames gaat weg om haar eigen paaldansen studio te openen in Haarlem en als afscheid krijgen we een les. Wordt lachen.
Zondag wod barbecue met allerlei spellen.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Lukt het trainen nog een beetje met die bloedhitte? Je verbrand er wel lekker veel call mee!
Afbeelding