Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:03

Na al jullie berichten 'durf' ik me hier ook te melden. Ik wil het zelf geen depressie noemen, omdat ik het dan toegeef voor mezelf, dan ben ik bang dat het erger wordt.

Alles wat jullie schrijven herken ik zo. Het is ongeveer 4 jaar geleden begonnen. Ik was heel veel thuis door maar 2 uur per week school en ik kon geen baantje vinden. In die tijd was ik eigenlijk alleen maar alleen. Toen begonnen ook vervelende dromen met slaapverlamming. Die resulteerde in lichamelijke oververmoeidheid overdag. Ik kon eigenlijk niet fietsen, nog geen 5 minuten naar de winkel. Alles was te zwaar. In die tijd ging het dus vooral lichamelijk heel slecht. Ik heb school weer opgepakt en ben ook gaan fitnessen (krachttraining). Dit heeft voor alle lichamelijke klachten geholpen, ondanks dat ik mezelf echt de mount everest over moest tillen.

Nu gaat het echter sinds ongeveer 3 kwart jaar geestelijk moeilijk. Ik lach weinig, heb wel plezier in school. Maar het gevoel dat ik mensen aan het weg duwen ben door 'overthinking'. Ik herken de patronen uit duizenden, maar ik kan niet stoppen met denken.

Toch push ik vrolijk verder en wil ik absoluut geen medicijnen/hulp. Heb niet het gevoel dat ik zo zeer inzichten nodig heb. Wat wel weet ik ook niet, vandaar dat ik er in blijf hangen.

Oké dit lucht een beetje op :o

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:33

Welkom Desty. Goed dat je je hier meldt :) Hoezo heb je geen inzichten nodig?

Pfff hier gaat het weer hartstikke beroerd, ik voel me zo naar. Gelukkig geen nare gedachten. Ik heb vanmiddag al een oxazepam genomen, ik weet niet of ik dat nu nog een keer mag nemen. Dacht dat het wel beter ging, maar toch maar weer naar de ha.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:40

Joolien schreef:

Pfff hier gaat het weer hartstikke beroerd, ik voel me zo naar. Gelukkig geen nare gedachten. Ik heb vanmiddag al een oxazepam genomen, ik weet niet of ik dat nu nog een keer mag nemen. Dacht dat het wel beter ging, maar toch maar weer naar de ha.

Ik geloof dat dat persoons gebonden is hoeveel je maximaal mag. Heb je het daar met je ha over gehad?

Misschien heb ik dat wat te hard neergezet haha, ik sta juist altijd open voor inzichten, maar bedoel dat ik het meer zelf moet doen. Zonder hulp van anderen, althans, dat wil ik graag :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:43

Desty schreef:
Joolien schreef:

Ik geloof dat dat persoons gebonden is hoeveel je maximaal mag. Heb je het daar met je ha over gehad?

Misschien heb ik dat wat te hard neergezet haha, ik sta juist altijd open voor inzichten, maar bedoel dat ik het meer zelf moet doen. Zonder hulp van anderen, althans, dat wil ik graag :7

Er is afgesproken dat ik neem wanneer nodig. Maar weet dus niet hoeveel dat is.

Waarom wil je het alleen doen dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:25

Joolien, wanneer heb je weer EMDR?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:38

Cayenne schreef:
Joolien, wanneer heb je weer EMDR?

Volgende week maandag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:47

Tjeee wat een tijd zit daar toch tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:52

JA ik had eigenlijk afgelopen donderdag, maar ik moest werken dus dat ging niet door. En deze week is ze op vakantie, dus vandaar dat het pas volgende week is.
Maar het is wel de bedoeling om elke week te gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:00

Ik zou over de oxa je huisarts even raadplegen. Ik heb hogere doseringen op, maar het moet maar net kunnen ivm je klachten, medicijnen etc. Pas wel op voor afhankelijkheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:02

Jai k heb er nog 1 genomen, want ik keek op mn etiket en ik mocht er 2 per dag. Afhankelijkheid is een dingetje, maar daar ben ik me iig wel bewust van.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:47

...afhankelijkheid hangt samen met hoe vaak je het spul neemt, niet per se met de hoogte van de dosis.
Alle benzo's hebben een lange halwaardetijd, dus ook een lange 'kwart waardetijd' en 'achtse waarde tijd'. Kun je een poosje zonder benzo's als ook de "achtste waarde" is verstreken, zit je safe.

De makke is, dat in de boeken staat, dat de halfwaardetijd voor oxazepam 4 tot 15 uur is. "Dan weet je nog niets."
Veiligheidshalve: halvering: 15 uur, naar een kwart 30 uur en naar een achtste 45 uur.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:06

Bedankt allemaal voor jullie steun.

Ik ga proberen of ik de moed bij elkaar kan rapen en mijn collega's kan vragen hun eigen grenzen aan te geven. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier ook verward word met deze vage beschrijving die ze me steeds voor schetsen. Normaal probeer ik de mensen langs me heen te laten lopen en is het mij een lange tijd gelukt om niet te luisteren en alleen naar mezelf te kijken. Ik heb nog nooit dit te horen gekregen, alleen de vraag gehad van Hey, waarom ben je zo stil vandaag? Maar Bemoeial is nieuw voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:16

Janneke2 schreef:
...afhankelijkheid hangt samen met hoe vaak je het spul neemt, niet per se met de hoogte van de dosis.
Alle benzo's hebben een lange halwaardetijd, dus ook een lange 'kwart waardetijd' en 'achtse waarde tijd'. Kun je een poosje zonder benzo's als ook de "achtste waarde" is verstreken, zit je safe.

De makke is, dat in de boeken staat, dat de halfwaardetijd voor oxazepam 4 tot 15 uur is. "Dan weet je nog niets."
Veiligheidshalve: halvering: 15 uur, naar een kwart 30 uur en naar een achtste 45 uur.

Vorige week heb ik 3 dagen geen pammetje gehad, en daarvoor lag de tijd ook zeker op 24 uur, dus dat zit wel goed.
Het gaat nu weer goed klote, al wil ik het nog niet helemaal toegeven. Gelukkig geen suïcidale gedachten, maar ik voel me echt ellendig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:23

Rot hoor!
Hopelijk kunnen jullie dit volgende week allemaal met de volgende emdr de nek omdraaien!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:54

Ik ben gestopt met waar ik zat dus weer geen hulp. Ik ga nu die hsk proberen die cayenne als tip had gegeven.
Ik blijf het absurd vinden hoe moeilijk het is om hulp te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:58

Ik ga weer trauma therapie proberen.
Zit momenteel helemaal vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:05

dat is het ook Geerte, maar je moet jezelf echt serieus nemen daarin en heel kritisch blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:07

Daar zit idd een flinke tijd tussen, Joolien. Ik weet dat ze hier het liefste iedere week hebben.

Hier geen afhankelijkheid van pillen. Daar ben ik gelukkig sowieso niet heel vatbaar voor.
Gisteren wel weer oxazepam nodig gehad, maar daarvoor zeker een week tot bijna 10 dagen niet meer geslikt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:27

Goed om aan te pakken, Dark Chrystal!

Hopelijk komt er dan weer ruimte!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:25

Beste lotgenoten (darkchrystal! :(:) Y;( ), wat een heftigheid in dit topic. Heb al een aantal keren met jullie meegelezen, maar me niet eerder gemeld omdat ik niet een heel vuilnisvat vol ellende en zelfmedelijden wil neerstorten hier. Wel heb ik een vraag en ik hoop dat jullie me advies kunnen geven hierin...

Korte achtergrond: eind oktober ben ik mijn moeder verloren aan haar depressie. Sindsdien vertoon ik alle klachten van een burn-out en zit ik dan ook ziek thuis.

Het probleem betreft mijn 2 (IJslandse) paarden. Met name de oudste is altijd al een uitdaging geweest, maar sinds het gebeuren kan ik niets meer met hem mee beginnen. Ook met de jongste worden de simpelste dingen steeds lastiger. Inmiddels overweeg ik serieus ze te verkopen en de paardensport vaarwel te zeggen, hoewel dat eigenlijk totaal niet bij mij en mijn opvattingen past. Toch sta ik op het punt verkoopteksten te schrijven.
Van mijn omgeving krijg ik adviezen in de trant van "Laat ze toch een paar maanden staan", maar dat kan en wil ik niet. Hulp heb ik van verschillende kanten gehad, maar zodra die persoon vertrokken is en ik zelf weer aan de gang ga, wordt het van kwaad tot erger.

Door slachtofferhulp is eind oktober al gezegd zeker het eerste jaar geen ingrijpende beslissingen te nemen, maar voor mijn gevoel sta ik met mijn rug tegen de muur. Mijn geduld en energie is op, ik kan dit niet meer. Ik heb rust en ontspanning nodig en dat is het laatste wat ik bij de paarden vind.

Mijn vraag: bij wie zou ik terecht kunnen met dit verhaal voor advies? De huisarts ziet me al aankomen en ook mijn gesprekstherapeut heeft 0,0 met paarden. Bestaat er misschien een andere optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:33

Och Meis. Ik wou echt dat ik je helpen kon.
K ben het wel eens met diegene die zegt dat je paardjes verkopen te beslist is.
Maar dat wist je al.
Ik snap je strijd.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:37

Heel veel sterkte Sonja!
Over je paarden, misschien is kan je een plekje vinden om ze tijdelijk onder te brengen, vrienden of iets dergelijk. Ik heb een hele lange tijd met hetzelfde idee gelopen, ik kon op een moment m'n pony zelf niet meer aanraken. En het enige wat ze eigenlijk deden was me een spiegel voorhouden, hierdoor ben ik meer aan mijzelf gaan werken en kon ik ook terug meer met m'n pony's. Maar om jezelf rust te geven kan je ze misschien even ergens op een weide zetten of bij iemand anders?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:39

Dat klinkt als een moeilijke situatie Sonja, ik zou zo 1 2 3 niet weten bij wie je terecht kunt, maar wil je wel sterkte wensen :(:)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:41

Dc, knuffel!

Luca03, dank je! ze staan nu op een weide waar ze in principe prima kunnen blijven staan. Echter, het idee dat ze daar staan tot ik er weer 'klaar' voor ben, vind ik niet prettig en legt veel druk op mij. Daarbij weet ik eerlijk gezegd niet of ik er ooit weer wél klaar voor ga zijn. Als mens maak ik een verandering door momenteel, waardoor ik veel nadenk over wat goed voor mij is in dit leven en of de paarden daarbij horen, dat weet ik niet... Het is een tijdrovende en energievretende hobby en het kan lang duren voor ik weer op mijn oude 'level' ben, als ik dat überhaupt al ga halen.

Desty, bedankt. :)
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 24-01-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:41

Sonja met mijn paarden kan ik ook helemaal niets beginnen als ik in de put zit. Verschrikkelijk is dat en ik heb ook al meerdere malen een advertentie gemaakt in mijn hoofd om die rotbeesten weg te doen. Zelfs 1 keer kijkers gehad voor eentje.
Maar ik haal wel zo enorm veel voldoening uit ze normaal, dus ik zeg ook denk er rustig even over na. Zelf ben ik erg blij dat ik nooit door heb gezet.