Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:14

Niemand meer? :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 01:31

Ja hier, heb het jaar aangetikt, woohoo!
Maar ik zeg eerlijk: de verleiding blijft, zeker na een wijntje :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:11

Ja hier ook! Afgelopen zaterdag de 1 jaar gehaald :D gelukkig heb ik er nog weinig zin in.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:02

Vandaag exact 11 maanden gestopt *\%/*

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:10

Wow super allemaal!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:58

Ik kom met heel veel trots delen dat ik gisteren exact 7 weken gestopt ben.

Ik heb nog weinig behoefte gehad aan een sigaret.
Wel heb im het de eerste 2 weken heel erg benauwd gehad. Zelfs zo erg dat ik aan de puffers moest

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:41

Super bezig! Ik zit ook net over de 7 weken :) oh benauwd is wel echt ellende! Ik heb dat gelukkig niet gehad, ik doe nog een rondje jeugd over pff vroeger nooit puistjes gehad en na het stoppen ineens wel waar dat nou vandaan komt 8)7

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:08

Je lichaam reinigt zichzelf, daarom benauwd en puistjes.
Goed bezig allebei hoor! Volhouden zo!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:51

Hoi, ik wil dit topic even een boost geven.

Ik ben nu een maand gestopt met roken. En dit is de eerste keer na de zo veelste poging dat ik het aardig goed volhoud. Maar dit komt omdat ik dus geen rokers meer om mij heen heb (behalve mijn vader)

Maar nu heb ik toch het ding dat ik behoor veel eet. En dan vaak geen gezonde dingen en ik ben dus ook nog niet zo ver dat ik van die snoep worteltjes koop ipv Haribo snoepjes.

Wie zou de gouden tip hebben om van deze tik af te komen? Of heeft andere gezonde snacks wat mij wel zou aan kunnen spreken ipv die lekkere Haribo snoepjes.

Ik hoor het graag

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:09

Nummer 1 tip: snoep niet kopen, niet in je buurt hebben, buiten je zicht en handbereik houden.

En nummer 2: wees ook lief voor jezelf. Je geeft t roken op, dat is iets moeilijks. Spreek met jezelf een ander soort ‘beloning’ af voor elke x tijd dat je het vol houdt.

Zijn er bepaalde tijden of momenten dat je trek krijgt in snoep etc? Probeer die dan voor te zijn, jezelf af te leiden of van tevoren al een alternatief in huis te hebben gehaald. Als je dan overvallen wordt door een snaai bui dan heb je sl een plan hoe je daarmee om gaat of wat je ipv snoepjes gaat eten.

Super goed dat je al een maand rookvrij bent!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 00:54

Mars schreef:
Nummer 1 tip: snoep niet kopen, niet in je buurt hebben, buiten je zicht en handbereik houden.

En nummer 2: wees ook lief voor jezelf. Je geeft t roken op, dat is iets moeilijks. Spreek met jezelf een ander soort ‘beloning’ af voor elke x tijd dat je het vol houdt.

Zijn er bepaalde tijden of momenten dat je trek krijgt in snoep etc? Probeer die dan voor te zijn, jezelf af te leiden of van tevoren al een alternatief in huis te hebben gehaald. Als je dan overvallen wordt door een snaai bui dan heb je sl een plan hoe je daarmee om gaat of wat je ipv snoepjes gaat eten.

Super goed dat je al een maand rookvrij bent!

Dankjewel voor de adviezen. Ik zal inderdaad gewoon geen snoep meer moeten kopen maar vaak ga ik dus speciaal naar de appie om wat lekkers te halen. Mijn vreet buien komen voornamelijk pas na het avond eten.

Ook sinds ik gestopt ben, ben ik begonnen aan een gezonder eet patroon. Ik let op wat ik eet en wat zit daar allemaal in en ik let op mijn calorieën. Maar dan toch vrij wel elke avond enorm snaaien.

Maar ik ga zeker op de punten letten wat je allemaal aan geeft. Dankjewel

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:06

Ik ben rustig het topic aan het doorlezen. Ben eigenlijk wel klaar met het roken maar durf niet te stoppen := heb een rotbaan dus als ik dan nog chaggerijnig / gestresst wordt van het niet roken wordt het helemaal taai en ben bezig met m'n gewicht en sporten dus van aankomen wordt ik erg ongelukkig.
Weinig peuken zijn nog lekker dus hoop dat het me lukt om in iedergeval te minderen.
Ben wel het boek van Allen C (achternaam vergeten) aan het lezen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:46

casperzazoe schreef:
Ik ben rustig het topic aan het doorlezen. Ben eigenlijk wel klaar met het roken maar durf niet te stoppen := heb een rotbaan dus als ik dan nog chaggerijnig / gestresst wordt van het niet roken wordt het helemaal taai en ben bezig met m'n gewicht en sporten dus van aankomen wordt ik erg ongelukkig.
Weinig peuken zijn nog lekker dus hoop dat het me lukt om in iedergeval te minderen.

Houd er stevig rekening mee dat je aankomt! En niet 2 of 3 kilo, maar soms wel 10 of meer. Laat dit geen valkuil worden om weer te beginnen met roken. Laat het lijnen ook even voor wat het is en ben je bewust dat je echt aan gaat komen. Pas als het niet meer roken je nieuwe gewoonte is (duurde bij mij een jaar) kun je opnieuw gaan lijnen. Zet m op! Je kunt het!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:45

Echt niet iedereen komt veel aan! Ik hen dit opgevangen door te gaan hardlopen en alle snoep te verbannen thuis.. om toch het gevoel te hebben dat ik kon eten op momenten heb ik veel komkommer gegeten of paprika (moet je wel net lusten) ik ben einde van deze maand alweer half jaar gestopt *\o/* nooit verwacht dat het zo lang al goed zou gaan maar gelukkig wel :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:58

Ik ben ook niks aangekomen, blijven eten en bewegen zoals altijd. Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je standaard aan komt, ieder lichaam is weer anders en reageert anders.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:27

idylle schreef:
casperzazoe schreef:

Houd er stevig rekening mee dat je aankomt! En niet 2 of 3 kilo, maar soms wel 10 of meer. Laat dit geen valkuil worden om weer te beginnen met roken. Laat het lijnen ook even voor wat het is en ben je bewust dat je echt aan gaat komen. Pas als het niet meer roken je nieuwe gewoonte is (duurde bij mij een jaar) kun je opnieuw gaan lijnen. Zet m op! Je kunt het!

Slechtste motivatie ooit :')
Maar waardoor kom je aan? Is dat puur omdat mensen de gewoonte makkelijk vervangen door snaaien en snoepen of zit er nog iets achter?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:15

Ik ben cold turkey gestopt sinds zaterdag, die verhoging van 6,20 naar 7,70 voor een pakje, ik was er klaar mee.

Momenteel heb ik nergens last van ondanks dat ik 15 jaar rookte en ongeveer een pakje per dag.

Ik ben als de dood voor aankomen... Maar ik eet nu niets anders, heb extra fruit in huis en nu ook vezeltabletten (want de horror van verstopping).

De vraag is niet of ik het vol hou, maar of ik het volhoud zonder extra kilo's :roll:

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:24

@idylle dit vind ik ook nou niet echt een lekkere motivatie :') En ben toch benieuwd waar je dit op baseert.

Nu ik ook net gestopt ben en ik ook veel snaai voornamelijk snoep ben ik niet aangekomen. Wellicht omdat ik de rest van de dag op let wat ik eet en dan kan zo'n snaai bui niet heel veel kwaad.

Maar 10 kg of meer aan komen moet wel echt een mega uitzondering zijn. Dit heb ik in mijn omgeving in ieder geval nog nooit gezien.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:26

Ik ben gewoon al bijna 5 jaar gestopt, ja ik ben flink aangekomen.
Maaaaarrr echt niet alleen door het stoppen met roken.
Voornamelijk door paardrij ongelukje hier en daar en ehm daardoor dan langere tijden niet kunnen sporten

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:19

Ik ben na 25 jr roken en een pak per dag op feestjes nog meer nu al een tijdje gestopt met roken.

Ooit wel eens 5 mnd niet gerookt en weer begonnen. Dat sluiptr erin door eerst op bezoek thuis niet en later ach eentje en eentje.

Vanaf 20 februari 2019 rook ik niet meer.
Ik wilde het zo graag en al langer.
In November 2018 mislukte poging , door overlijden verzorgpaardje en hond in 1 week , kon ik het niet volhouden.

Ik wilde in maart 2019 echt stoppen maar ben eerder gestopt ivm gezondheids klachten.

De eerste 2 weken waren het moeilijkst.
Zoals koffie , na het eten.
Ik ben op die momenten thee gaan drinken en dan later koffie.
Of eerst wat anders doen dan pas koffie
Echt gewoonten doorbreken
Ik heb ook geen wijntjes gedronken

Ik heb de eerste weken voor iedere week een schleich paardje gekocht.

En later nieuwe broeken.

En nu denk ik als iets duurder is; nou jammer maar ooit rookte ik het op.

En pony heeft compleet set cowboy magic galloping goop bijvoorbeeld.

Ik had nooit gedacht dat het minder zou worden de trek in een sigaret. Maar het wordt minder.
Soms heel soms denk ik goh lekker sigaretje.

Ik heb geen last v mensen in de omgeving die roken.

Het meest lastige is je eigen gedrag doorbreken. Ik beloonde mijzelf met sigaretjes. En daar moest ik wat anders op bedenken.

Ik heb echt van die cravings gehad.
En dan was het bedenken dat het paar minuten duurt en dan candy crush spelen of stukje fietsen. En zakte het weg.
Voelt rot maar die werden steeds minder.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:16

Hier ook een jaar gestopt *\o/* maar ook niks aangekomen. De eerste 2 weken echt wel meer gegeten, denk ook dat belangrijk is dat je dan even doet waar je zin in hebt want het is al moeilijk genoeg. Maar je krijgt ook meer energie waardoor (ik althans) meer ging bewegen. Aankomen hoeft dus echt niet altijd!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:42

Floortje88 schreef:
Hier ook een jaar gestopt *\o/* maar ook niks aangekomen. De eerste 2 weken echt wel meer gegeten, denk ook dat belangrijk is dat je dan even doet waar je zin in hebt want het is al moeilijk genoeg. Maar je krijgt ook meer energie waardoor (ik althans) meer ging bewegen. Aankomen hoeft dus echt niet altijd!!

Netjes! En dat klinkt positief!

Had jij ook ontzettende honger in het begin? Meer dan anders?

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:51

casperzazoe schreef:
Slechtste motivatie ooit :')
Maar waardoor kom je aan? Is dat puur omdat mensen de gewoonte makkelijk vervangen door snaaien en snoepen of zit er nog iets achter?

Roken versnelt je spijsvertering en stilt je hongergevoel. Als je stopt met roken kom je in de meeste gevallen dus aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:27

Dit topic geopend daar ik nu na ongeveer 9 maanden gestopt te zijn ben gaan dromen over roken :roll:

Ik droomde dat ik een pakje niet kwaadaardige sigaretten had, het was best ingewikkeld want ja na zo'n lange tijd...wanneer steek je er 1 op en hoe gaat je omgeving hierop reageren?

En zou je t wel doen, misschien wordt ik daar dan wel weer verslaafd aan terwijl ik nu nergens naar taal.

Kortom: ondanks dat t niet kwaadaardige sigaretten waren, waar ik dus heel blij was want ik kon roken, had er ook echt zin in... kreeg ik wel dilemma's voorgeschoteld waar ik juist vanaf was. :evaw:

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:38

Ja die dromen zijn erg :') had pas ook idd dat ik aan het roken was in mn droom en dan boos wakker worden :roll: maar 9 maanden al! Superknap zo lang, ik tik bijna de 6 maanden aan