Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Nummer 1 tip: snoep niet kopen, niet in je buurt hebben, buiten je zicht en handbereik houden.
En nummer 2: wees ook lief voor jezelf. Je geeft t roken op, dat is iets moeilijks. Spreek met jezelf een ander soort ‘beloning’ af voor elke x tijd dat je het vol houdt.
Zijn er bepaalde tijden of momenten dat je trek krijgt in snoep etc? Probeer die dan voor te zijn, jezelf af te leiden of van tevoren al een alternatief in huis te hebben gehaald. Als je dan overvallen wordt door een snaai bui dan heb je sl een plan hoe je daarmee om gaat of wat je ipv snoepjes gaat eten.
Super goed dat je al een maand rookvrij bent!
casperzazoe schreef:Ik ben rustig het topic aan het doorlezen. Ben eigenlijk wel klaar met het roken maar durf niet te stoppenheb een rotbaan dus als ik dan nog chaggerijnig / gestresst wordt van het niet roken wordt het helemaal taai en ben bezig met m'n gewicht en sporten dus van aankomen wordt ik erg ongelukkig.
Weinig peuken zijn nog lekker dus hoop dat het me lukt om in iedergeval te minderen.
Ben wel het boek van Allen C (achternaam vergeten) aan het lezen.
idylle schreef:casperzazoe schreef:Ik ben rustig het topic aan het doorlezen. Ben eigenlijk wel klaar met het roken maar durf niet te stoppenheb een rotbaan dus als ik dan nog chaggerijnig / gestresst wordt van het niet roken wordt het helemaal taai en ben bezig met m'n gewicht en sporten dus van aankomen wordt ik erg ongelukkig.
Weinig peuken zijn nog lekker dus hoop dat het me lukt om in iedergeval te minderen.
Ben wel het boek van Allen C (achternaam vergeten) aan het lezen.
Houd er stevig rekening mee dat je aankomt! En niet 2 of 3 kilo, maar soms wel 10 of meer. Laat dit geen valkuil worden om weer te beginnen met roken. Laat het lijnen ook even voor wat het is en ben je bewust dat je echt aan gaat komen. Pas als het niet meer roken je nieuwe gewoonte is (duurde bij mij een jaar) kun je opnieuw gaan lijnen. Zet m op! Je kunt het!
Floortje88 schreef:Hier ook een jaar gestoptmaar ook niks aangekomen. De eerste 2 weken echt wel meer gegeten, denk ook dat belangrijk is dat je dan even doet waar je zin in hebt want het is al moeilijk genoeg. Maar je krijgt ook meer energie waardoor (ik althans) meer ging bewegen. Aankomen hoeft dus echt niet altijd!!