Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Deze discussie is zoveel interessanter zonder ongefundeerde uitspraken van pmarena.
_lautje_ schreef:https://www.hvdadvocaten.nl/rechter-gee ... accineren/
Gelukkig voor de vaders/moeders waarvan de ex-vrouw/man eigenwijs is en weiger te vaccineren ligt er deze uitspraak van de rechter.
pmarena schreef:MarcoBorsato schreef:Deze discussie is zoveel interessanter zonder ongefundeerde uitspraken van pmarena.
Hoeveel waardevolle, interessante bijdragen heb jij ook alweer gedaan in deze discussie L...ehm Marco?
Je kan wel weer lekker stemmingmakend roepen, dat welWijs de ongefundeerde uitspraak even aan alsjeblieft? Of denk jij serieus dat als je je kind maar de BMR geeft, dat het dan onmogelijk is dat het dan nog de mazelen krijgt?
IMJ: omdat ik het niet nodig vind om hele discussies te houden over dit onderwerp. Andermans medische geschiedenis is niet aan mij om op het internet te bespreken als ze dat zelf niet doen, vind ik
Overigens over leeftijden hè
Jullie beseffen dat de huidige 100-jarigen, allemaal geboren en opgegroeid zijn vèr voordat men zo massaal begon te vaccineren?
Ik ben er oprecht absoluut nog niet van overtuigd dat de jeugd van nu, ook nog massaal zo oud zal worden en de gemiddelde leeftijd (in goede gezondheid!) nog verder omhoog zal trekken. Het zou mij zelfs niet verbazen als de gemiddelde leeftijd weer gaat dalen. Zelfs nog ondanks dat we steeds beter in staat zijn om zieken aan de gang te houden dmv een enorme hoeveelheid medicatie en steeds meer mogelijkheden dmv super knappe operaties.
pmarena schreef:MarcoBorsato schreef:Deze discussie is zoveel interessanter zonder ongefundeerde uitspraken van pmarena.
Hoeveel waardevolle, interessante bijdragen heb jij ook alweer gedaan in deze discussie L...ehm Marco?
Je kan wel weer lekker stemmingmakend roepen, dat welWijs de ongefundeerde uitspraak even aan alsjeblieft? Of denk jij serieus dat als je je kind maar de BMR geeft, dat het dan onmogelijk is dat het dan nog de mazelen krijgt?
IMJ: omdat ik het niet nodig vind om hele discussies te houden over dit onderwerp. Andermans medische geschiedenis is niet aan mij om op het internet te bespreken als ze dat zelf niet doen, vind ik
Jullie beseffen dat de huidige 100-jarigen, allemaal geboren en opgegroeid zijn vèr voordat men zo massaal begon te vaccineren?
Ik ben er oprecht absoluut nog niet van overtuigd dat de jeugd van nu, ook nog massaal zo oud zal worden en de gemiddelde leeftijd (in goede gezondheid!) nog verder omhoog zal trekken. Het zou mij zelfs niet verbazen als de gemiddelde leeftijd weer gaat dalen. Zelfs nog ondanks dat we steeds beter in staat zijn om zieken aan de gang te houden dmv een enorme hoeveelheid medicatie en steeds meer mogelijkheden dmv super knappe operaties.
pmarena schreef:Maar wat was nou precies die ongefundeerde uitspraak, heb je hem al gevonden?
En denk je echt dat het niet klopt dat een volledige gevaccineerd kind ook de mazelen of eender welke ziekte kan krijgen waar tegen geprikt wordt?
Zoolgangster schreef:pmarena schreef:
Pertinent niet waar, mijn vader, geboren in 1922 werd al gevaccineerd. Verschil was dat bijvoorbeeld de vaccinatie tegen rode hond er nog niet was en Polio vaccinatie bestond ook niet, dat vaccin werd in 1955 ontdekt, en de arts die dat vaccin uitvond was zo menslievend daar geen duur octrooi op aan te vragen, maar het meteen vrij te geven.
Ik ken dus mensen die dat polio vaccin niet hebben gekregen, en ze dragen (droegen, 1 kennis is inmiddels overleden) daar levenslang de gevolgen van.
MarcoBorsato schreef:pmarena schreef:Maar wat was nou precies die ongefundeerde uitspraak, heb je hem al gevonden?
En denk je echt dat het niet klopt dat een volledige gevaccineerd kind ook de mazelen of eender welke ziekte kan krijgen waar tegen geprikt wordt?
Dat laatste heb ik nooit gezegd. Ik vind het jammer dat je interessante standpunten mengt met paniekvoetbal en mij blijkbaar woorden in de mond moet leggen. Want je hebt heel veel kennis.
pmarena schreef:Mensen zeggen altijd maar snel: wij hebben er toch niks van gekregen? Nu zijn er mensen die een andere ervaring hebben (vooral het Kinkhoestvaccin is altijd al een beruchte rotzak geweest) maar de prikken die bvb. een huidige 40-plusser heeft gehad waren maar een fractie van wat de kinderen nu allemaal ingespoten krijgen.
IMJ schreef:pmarena schreef:Mensen zeggen altijd maar snel: wij hebben er toch niks van gekregen? Nu zijn er mensen die een andere ervaring hebben (vooral het Kinkhoestvaccin is altijd al een beruchte rotzak geweest) maar de prikken die bvb. een huidige 40-plusser heeft gehad waren maar een fractie van wat de kinderen nu allemaal ingespoten krijgen.
Maar daarom zou ik zo graag willen weten welke gevolgen jij dan ervaren hebt..
Want hier, in onze 5 huisartsenpraktijken en in mijn persoonlijke omgeving hoor ik ze niet..
Mijn ervaring is juist dat als mensen kunnen schoppen door een negatieve ervaring ze het ook graag doen, dus dat het niet gemeld of verzwegen wordt geloof ik ook niet.
Bizzybijtje schreef:In mijn jaargang was er iets mis met het kinkhoestvaccin waardoor veel kinderen het toch gekregen hebben. Wel milder, gelukkig, maar dat is wat er gebeurd is. En dat gebeurt ook echt wel hoor. De prevalentie is echter veel lager dan zonder vaccin.
pmarena schreef:Vaccinatie-liefhebbers zeggen altijd wel graag dat er ontzettend veel levens gered zijn door de prikken, maar dat blijft natuurlijk natte vinger werk want niemand weet wat er nu daadwerkelijk gebeurd zou zijn als we de hoeveelheid vaccins in de jaren '80 niet op waren gaan voeren maar het gewoon lekker daarbij gelaten hadden
pmarena schreef:Bizzybijtje: over de leeftijden dat mensen minder oud werden voordat er gevaccineerd werd, dat werd niet door mij ingebracht. Ik plaatste er alleen maar een reactie op
Dat de mensen die er nu nog zijn, gevaccineerd zijn of de ziekte niet gekregen hebben.....sorry maar dat vind ik een vrij onnozele opmerking eigenlijk. In de echt oudere mensen hun kindertijd waren er nog geeneens vaccinaties tegen alle zaken waartegen kindjes nu prikken krijgen, dus die optie valt al af![]()
Kinderen kregen gewoon de ziektes, vinkten het af, en gingen weer door. Uiteraard waren er kinderen die het niet (zichtbaar kregen). En natuurlijk gingen er kinderen dood. Als je aan het water woonde dan verzopen er zo 2 van het hele spul. Of ze kregen inderdaad een ziekte die tegenwoordig veel beter te voorkomen en behandelen is (o.a. hygiëne en geen oorlogsomstandigheden enzo) en waarbij ze dan ook nog de pech hadden dat ze een hevige variant kregen waar ze op dat moment niet goed tegen opgewassen waren. Natuurlijk kwam dat ook voor
Maar de vaccinaties krijgen mijns inziens veels te veel eer. Van wat ik zo hoor waren mensen vroeger eigenlijk niet echt angstiger voor mazelen dan we nu (nog...) zijn voor waterpokken. Het was vervelend, kon soms wat ernstiger verlopen, bij echte pech kon je er ook dood aan gaan, maar over het algemeen was het een kwestie van even uitzieken en dan had je het maar gehad.
Weet je waar ze vroeger echt bang voor waren? Roodvonk! Gek genoeg is dat tegenwoordig helemaal zonder inmenging van vaccinaties een vrij milde ziekte gewordenHet zou zomaar kunnen dat we onszelf van de regen in de drup geholpen hebben door de andere ziektes niet een zelfde verloop te laten hebben....
Vaccinatie-liefhebbers zeggen altijd wel graag dat er ontzettend veel levens gered zijn door de prikken, maar dat blijft natuurlijk natte vinger werk want niemand weet wat er nu daadwerkelijk gebeurd zou zijn als we de hoeveelheid vaccins in de jaren '80 niet op waren gaan voeren maar het gewoon lekker daarbij gelaten hadden
IMJ schreef:Bizzybijtje schreef:In mijn jaargang was er iets mis met het kinkhoestvaccin waardoor veel kinderen het toch gekregen hebben. Wel milder, gelukkig, maar dat is wat er gebeurd is. En dat gebeurt ook echt wel hoor. De prevalentie is echter veel lager dan zonder vaccin.
ah ja, dank je! Gelukkig ben je er nog.
Heel erg naar maar gelukkig dus geen ernstige (bewezen!!!) bijwerking van het vaccin