Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:52

@Lovesamantha; ik denk dat je niet de enige bent :) Maat het wordt vanzelf beter! En die push-ups kunnen bij dag 10 nog steeds lastig zijn, maar je zult merken dat het vanzelf beter gaat.

Ik heb net mijn 2e dag van C25K gedaan. Hier door de bossen gegaan, in de regen, met muziek van Lindsey Stirling op de achtergrond. Zou het eigenlijk zo nog een keer kunnen doen! Maar ga nu eerst de Yoga Meltdown level 1 proberen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:54

Ik kan nog steeds geen push ups, krijg ook last van mn rechter elleboog dan. Ik vind die walking push ups veel makkelijker :')

Doen jullie trouwens alles al met die Nathalie mee of zitten jullie meer bij Anita? Ik probeer wel net zo diep en ver te gaan als Nathalie altijd :j

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:07

@Lovesamantha: Ik heb geen matje, dus daar zal het dan wel eens aan kunnen liggen!
Wat MoonWencke ook al zegt, houd vol, want je zult merken dat het steeds makkelijker gaat, behalve de push ups inderdaad, ben blij dat die in level twee in een andere vorm gegoten zijn :Y)

Jij hebt al veel resultaat bereikt SpikkelFire, knap!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:08

SpikkelFire schreef:
Zo, level 2 ging al beter dan gister, alleen bij de dubbele touwtjesspringen hield ik het niet meer vol, toen maar even enkel gedaan. :')
Nu lekker douchen!

Hier nog trouwens mn meetresultaten:
Ten opzichte van dag 10 (12 mei):
Gewicht: +0,5 (helaas)
Nek: -1
Armen: beide +0,5 (hopen dat het spier is)
Borst: -0,5
Taille: -2,5
Navelomvang: -0,5
Heupen: -1
Billen: -1,5
Bovenbenen: beide -1
Kuiten: beide +1 (die zijn wel gespierd :') )

Ten opzichte van dag 1 (4 mei)
Gewicht: -0,5
Nek: -1
Armen: beide +0,5
Borst: -2
Taille: -8,5 ( *\o/* )
Navelomvang: -3
Heupen: -1,5
Billen: -2,5
Bovenbenen: -3,5 en -4
Kuiten: Gelijk

Totaal aantal centimeters kwijt na 12 dagen Shred in 16 dagen: 26

Het probleem is dat ik nog teveel snoep, als ik dat niet doe dan weet ik zeker dat ik meer resultaat behaal. Dus nu eet ik maar een appel. :')

:oo , wauw en dit zou ik dus ook wel willen bereiken. vooral die -8,5 bij je taille en die -4 bij je bovenbenen.
Super goed bezig!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:11

@Moonwencke & @Nevony dankjulliewel voor de aanmoedigende woorden! Ik geef nog niet op! (en dit zeg ik al na dag 1 :'))

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:18

SpikkelFire schreef:
Ik kan nog steeds geen push ups, krijg ook last van mn rechter elleboog dan. Ik vind die walking push ups veel makkelijker :')

Doen jullie trouwens alles al met die Nathalie mee of zitten jullie meer bij Anita? Ik probeer wel net zo diep en ver te gaan als Nathalie altijd :j

Het meeste met Nathalie. De push ups doe ik met Anita mee, op de knietjes (level 1). De squats zitten er bij mij tussen in. Niet zo diep als Nathalie, maar ook niet zo hoog als Anita

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:43

Ladies,

Hebben jullie een vraag betreft voeding en/of sporten?
Willen jullie deze dan PB-en?

***Graag algemene vragen - geen persoonlijke vragen.
Goed: Wat is goed om na het sporten te eten?
Slecht: Ik rijd 4 uur per dag paard maar heb geen tijd maar wil afvallen kun je mij helpen?

Ik ben een infobank aan het maken voor voeding / sporten zodat jullie en andere internetters deskundige en nuttige informatie kunnen vinden.
(Nouja, het idee is net geboren maar ik ga pas beginnen met schrijven als ik terug ben uit Nederland)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:54

Ik heb zaterdag de 30 dagen afgerond, en heb daarna niets meer gedaan....

Heb er met het rijden last van, mijn beugels lijken wel 10 cm te lang(terwijl ik altijd mega kort zit) en heb het idee dat ik meer op dan in mijn zadel zit...
ga van de week nog paar keer level 1 pakken en volgende week op vakantie, maar daarna ga ik niet meer door met shredden/jillian...

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:12

lovesamantha schreef:
Ik heb net dag 1 van level 1 gedaan en wat valt dit vies tegen. -O-
Het lukte me niet eens om alle oefeningen zo snel achter elkaar te doen.. De push-ups waren nog het ergste val alles.

@Nevony gebruik je een yoga matje? Ik heb er een en daar glij ik niet mee uit!

Wat mij heel erg heeft geholpen is met mezelf afspreken hoe vaak ik iets doe in het begin. Bijvoorbeeld niet de complete minuut push-ups willen doen en dan vanaf 30 seconden half en niet meer kunnen maar afspreken met jezelf dat je er 10 goed doet. Past dan niet helemaal binnen het idee 'blijven bewegen' maar is wel meer motiverend :j

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:23

Ik lees al een tijdje mee, maar zal nu ook maar eens posten :)
Ik ben vandaag met dag 1 level 3 begonnen. Ik ben tot nu toe al 22 cm kwijt, maar er mag natuurlijk nog altijd meer af! ;)
Is er trws nog iemand hier die last krijg van haar enkels door al dat gespring? Ik trek het even niet meer.. Ik ben er zelfs over na aan het denken om level 3 even te laten en mss een weekje Banish Fat Boost Metabolism te doen. Dat lijkt me iets minder intens springen...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

lovesamantha schreef:
:oo , wauw en dit zou ik dus ook wel willen bereiken. vooral die -8,5 bij je taille en die -4 bij je bovenbenen.
Super goed bezig!

Bedankt :D Ik realiseer t nog niet echt omdat ik nog niet tevreden ben maar het is idd wel veel :j

Goed idee Raponsje, houd het in mn achterhoofd. :)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:41

Dag 6 zit erop! Na de shred nog vier km hardgelopen en ik voel me echt fit! :D

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:43

Precious20 schreef:
Is er trws nog iemand hier die last krijg van haar enkels door al dat gespring? Ik trek het even niet meer..

Ik ook toen ik de shred deed!
Er is bij mij zelfs een botje verschoven. :o

Ik doe nu killer abs maar ben heel voorzichtig geworden nadien.

Killer abs is super leuk trouwens. Heb ook het idee dat het iets effectiever is dan 6w6p.
Eeeen....ik hoef de zijwaartse plank niet meer te doen. Heel fijn want die kreeg ik maar niet onder de knie. :+

Spikkel wat goed zoveel cm van je taille! Super!

Ik heb vanmorgen killer abs gedaan. Daarna nog 20 min op de loopband en 30 min op de zijwaartse crosstrainer. Morgen en overmorgen heb ik vrij van Jillian.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:24

Hij zit er in level 3 toch weer in Watermelon :) maar kon deze redelijk uitvoeren
ik heb wel een gigantische blauwe plek omdat ik met m'n abhold op m'n gewicht terecht kwam

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:25

ik heb het gister niet gedaan en vanavond patatjes op dus nu moet ik wel..

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:53

Mag ik me ook melden?
Ben begonnen met bij lezen maar wil toch even uit de meelees modus :)
Ben vandaag begonnen met de 30 days shred en viel me nog best tegen! Merk vooral dat ik bijna geen buikspieren heb dus ik ben benieuwd of daar snel verandering in komt :P
Ik ga nog even verder bij lezen! Merk al wel dat ik veel motivatie uit dit topic kan halen :o

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:00

Gezellig! Het topic stimuleert mij altijd erg om weer aan de slag te gaan.

Hebben jullie soms ook zin om twee keer de work out te doen op één dag?
Dat heb ik vooral als ik 's ochtends de work out heb gedaan wil ik 's avonds vaak weer aan de gang :P
Is dat te heftig voor je lichaam?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:01

Nee hoor, doe ook minimaal 4 keer per week een tweede workout, maar dan wel een ander, killer buns of buikspier

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:22

Ik wil ook die bikini workout gaan doen, nog even kijken op welke dag.
Pff voel het nu al aan mn benen met de trap op en af lopen, ben benieuwd hoe ik morgen wakker word :=

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:24

ik merk echt dat ik buikspieren heb gekeregen gaat de goede kant op ! :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:25

Ik kan zelfs niet meer maar 1 ding doen per dag, ben een beetje doorgeslagen geloof ik. :+
Dus vaak 1 uur crosstrainer, de Shred en 1 of 2 paarden rijden.
Gisteren heb ik zelfs de Beachbabe er nog bijgepakt 8)7
Morgen de laatste dag Shred en dan beslissen waar ik mee verder ga. Ik denk Ripped.

Raponsje, ik heb wel een vraag waar ik het antwoord op zou willen weten, maar misschien weten andere mensen dit ook wel.
Jillian praat steeds over een hoge hartslag om zoveel mogelijk calorieen te verbranden. Nu wordt er ook vaak gezegd dat je juist een lage hartslag moet houden om vet te verbranden.
Hoe zit dit nu precies? Ik denk zelf, misschien een beetje te simpel, dat hoe meer calorieen je verbrandt hoe beter en dus een hoge hartslag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:28

Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Je leest ook wel eens dat gewoon stevig wandelen effectiever is dan hardlopen. En dat lopen op, ik geloof, 70% van je max hartslag het meest effectief is voor de vetverbranding. Maar dan zou ik in een behoorlijk traag tempo moeten gaan lopen, dan vind ik het geen hardlopen meer...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:30

Ja precies Karin. Het voelt toch helemaal niet goed als je op je sloffen een rondje loopt waar nog geen zweetdruppel aan te pas komt? Ik kan dat echt niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:43

Ben ook wel benieuwd naar dat antwoord! En ook welk voedsel (als dat er is) helpt om je vetverbranding te stimuleren tijdens het sporten.

Heb ook dat als ik 's ochtends heb getraind dat het de volgende dag alweer zo lang lijkt geleden. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:29

Spikkel, ik vind dat je heel knap bezig bent *\o/* Mooi resultaat hoor!

Karin: dat werd me in de gymles ook verteld

Ik heb vandaag een dagje overgeslagen :o Morgenvroeg doe ik het meteen!