Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:39

Hannahaapje dat is echt gemeen van ze , ieder verwerkt het op zijn manier en bij haar sloeg het in als een bom...

Ik ben chagy , ben benieuwd of ik redelikk ben :o

Maand terug denk ik aanvaring met een begeleider , scheldsalvo afgevuurd en naar de pony's gevlucht. Heel verhaal maar dit is de samenvatting , nu moet ik na een aanvaring tijd hebben om het te 'plaatsen ' en vergeten en vergeven. Nu besloten ze mij 2 weken te geven en dan moet ik weer met hem werken. Blijkbaar is dat vandaag , ik ga een week weg en zou om 11 uur gebracht kunnen worden mits 1 iemand er mee eens was. Nu moet die begeleider van de aanvaring me wegbrengen en ga echt niet met hem alleen in een auto zitten.
Ben ik nou zo onredelijk of gewoon de knop om maar dat wil toch niet ik wil het zelf 'aanvoelen/aangegeven'

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:53

Als ik dit lees ben ik toch blij dat ik van zo'n hoop dingen af ben..
Of af, het grootste deel van de tijd wel. :)

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:11

Nou heb een gele kaart te pakken pff ben echt boos nu , voor mijn gevoel zijn hun het. Hun stellen rot eisen...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:59

Ik weet niet precies waar het over gaat maar TM ik zou toch maar je best doen om je aan te passen. Want waar je eerder woonde wou je toch ook niet met iemand op wie je boos was in de auto zitten? Kom op maak wat van die tweede kans! Succes meid, je kunt het! Je gaat tenslotte voor jouw leven, zodat die blijft zoals die is, een vervelend half uurtje naast iemand zitten en niet voor de begeleiding. Als men je te onredelijk vind voor het huis waar je nu woont, weet waar je dan naartoe gaat waar ze nog veel meer van het aanpakken en strak houden zijn. Dus hup hup hup, en onthoud dat je het voor niemand doet behalve voor jezelf.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:01

Kom op TM, goed doorzetten. Het is misschien lastig om het te accepteren, maar het is niet anders en je doet dit voor jezelf. Ik geloof in je, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:09

Meiden ik ben weggetrapt , voel me bevrijd en ga nu elke maand dat geld wat ik bespaar opsparen en lekker op mezelf. Hij bracht me niet was puur dat ik mijn taken niet deed , voor de verandering voel ik me zo relaxed omdat die last eraf is..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:56

Oh. Well, that escalated quickly :P Waar ga je nu naartoe?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:15

Sorry TM, maar ik lees dat je heel erg veel boos bent. ik als begeleiding zou je ook strak daar in houden. als jij je taken niet doet dan zou ik ook niet meegaan :) is het misschien een idee om daar een leerdoel van te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:35

Hmm had een gele omdat ik geen taak deed , dacht daar blijft het bij en dan vertellen ze me later dat ik oprotten kan .

Gelukkig wou ik graag weg maar kon ouders niet overtuigen , ik ben niet rouwig voor mijn ouders wordt het wat zwaarder maar ik ben veel boven dan.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:35

Wat ga je nu doen dan TM?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:42

Maandag belt iemand naar mijn moeder , en dan zie ik wel verder..

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:40

lastig tm, hoop dat er een passende oplossing voor je komt!!

begin oktober wordt er een begin gemaakt voor mijn diagnose!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:54

Ja ze mogen me niet op straat zetten. .

Spannend Lementia!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:57

uitslag van de IQ test heb ik. autisme onderzoek was al aangevraagd en bij de IQ test hadden ze ook vermoedens ervan. dus er is nu meer haas ahter gekomen gelukkig. ene kant zie ik heel erg tegen op, andere kant geeft het ook heel veel erkenning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:09

Komt wel goed! , is puur een naam en dan kunnen ze je verder helpen. Alleen ik ben een lichtelijk moeilijk geval die maar niet veranderd en constant haar glazen ingooit.. , ik zit er echt niet mee. Had een depri dipje verwacht maar voel me zo relaxed. De enige begeleider daar die voor je vecht kreeg geen contract verlenging en een andere client gaat ook weg. Er is al niks en dan al helemaal , ze vergeleken met altijd met een veel luiere jongen en ben er zat van na 4 jaar en geen steek verder.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:12

ik was vroeger ook erg, gelukkig nu erg verbeterd. en de laatste tijd geen ''woede'' aanvallen meer gehad gelukkig!
dus daar ben ik eigenlijk we trots op.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:25

lol. Ik was vroeger heel erg, andere dingen worden beter, sommigen dingen alleen maar erger :') Vroeger was ik wel veel wereldvreemder dan nu... Als dertienjarige niet weten wat een deurklink is :') als dertienjarige niet weten hoeveel dagen en weken er in een jaar zitten en niet weten wat een schrikkeljaar inhoud :') En nog erger, als veertienjarige niets afweten van de term links of rechts in de politiek :') !!! moest op huiswerkbegeleiding iets zeggen over een ''rechtse krant'' en zei toen na 5 minuten nadenken dat het een krant was voor rechtshandigen. Wist ik veel. De docente keek me met uilenogen aan. _O- (later luisterde ik haar af en zei ze tegen collega's dat ik autistisch was en van de dingen die me interesseerden ontzettend veel afwist, maar voor de rest echt wereldvreemd :') )

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:34

aan een rehtse krant zou ook ik niet aan politiek denken hoor!!

laatst op buitenrit met de gehandiapten liep op kop.
pony die ik vast had liep te snel,
werd er geroepen of ik de trein moest halen,
was een open weiland.
en ik maar zoeken naar die trein :+

later toen het me uitgelegd werdt voelde ik me wel heel erg dom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:39

_O-

Nee dat had ik nooit , was alleen erg druk en aggresief. Hoefde op den duur maar 2 middagen naar school , ben al extreem veranderd maar dat laatste _-:(

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:44

aggressief was/ben ik ook. maar wel geleerd mee om te gaan.

2 middagen is wel heel erg weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:47

Tsja als ze je niet aankunnen , en als ik boos was doken er 5 leraren op mij zodat ik rustig werdt.. Bij de directeur zat ik een paar keer per week en ook bij de teamleider of in het afkoel hokje , maar op het MBO was ik compleet rustiger zal ook wel door de sfeer etc komen op die school.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:51

dat hadden ze bij mij niet moeten doen hoe meer je me aanraak hoe bozer ik wordt. ik kan daar niet tegen.
tv's kan ik ook erg boos van worden, door het steeds over flitsen van vershillende kleuren zeg maar kan ik niet tegen, kijk nu zo goed als nooit geen tv meer sheelt ook heel veel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:53

Ik ben alleen echt boos/agressief in een woedeaanval. Meestal is het met m'n vuist keihard op het bureau slaan en een schreeuw (of 2) geven, of met iets smijten wat er tegen kan.
Maar heb ook wel eens het scherm van m'n laptop gesloopt :=.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:04

Pff ik de harde schijf van mijn laptop laatst := , ik heb vanmiddag ook een storm over mijn bureau gehad.

Klopt als die leraren aan mij zaten sloegen alle stoppen door.. gewoon niet doen en me met rust laten