[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:53

Ik kom ook weer meelezen / kletsen :)
Na vorige maand 15 kilo te zijn afgevallen even een maand vrij weinig gedaan :o Nu er weer vol tegen aan en wil nog zeker 8 kilo kwijt :)
Weeg nu 70 kilo, het mooiste zou 58 zijn maar of ik daar ooit kom is een 2e :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:53

ik had het over mensenweegschaal. keukenweegschaal is hier ook precies

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:58

Ik moet ook wel eens gist afwegen. Ik maak zelf bioCO2 voor mijn aquarium en als je teveel doet kun je de volgende dag dweilen en dode vissen scheppen ;)

Welkom terug Mallow en veel succes!

Leonie, haha ik had het dus verkeerd begrepen. Ik heb geen idee of mijn eigen weegschaal precies is. Ik moet er maar op vertrouwen.

Vanochtend heb ik hem wel 3 x verzet want ik geloofde niet wat er stond. Ik dacht echt aangekomen te zijn van het niks doen, maar ik ben wéér een kilo kwijt op 4 dagen tijd. En het frustrerende is gewoon dat ik wéét dat het spierweefsel is :\

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:58

zo mallow, 15 kilo in 1 maand? vertel vertel...

mijn weegschaal is verschrikkelijk!! kan rustig 5 kilo verschillen, hangt ook vanaf waar ik hem zet. ik probeer dus altijd op de zelfde manier te wegen/zelfde plek en dan ga ik uit van het hoogste getal dat hij geeft

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:00

Weeg je wel op een vlakke harde ondergrond?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:04

er is niets echt vlak in mijn huis :D maar zo vlak mogelijk ja. hij staat nu vrij netjes en ik verzet hem dus geen milimeter

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:06

Hier ook niet hoor. Ons huis is bijna 80 jaar oud en verzakt nogal. De katten hebben de grootste lol met de balletjes die vanzelf rollen :') Ik doe het zoals jij. vervelend dat hij dan alsnog zo afwijkt :(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:06

Nee heb er 3 maanden over gedaan hor :D Maar heb er nu een maand niets aan gedaan :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:10

15 kg in een maand zou ook verre van gezond zijn .. :=

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:11

Maak dat m'n schoonmoeder maar wijs..... Die leeft op 2 krackers en een avondmaaltijd per dag......... :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:12

Dat is echt korte-termijn effect, op langere termijn gaan je organen protesteren. Ik kan me daar kwaad om maken. En dan ook echt 'trots' zijn omdat ze zijn afgevallen... ja en hoe?!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:17

Ja ze mag t ook maar al te graag horen...... O ik heb het zo koud! Komt vast doordat ik zoveel afgevallen ben :+.
Je ziet ook wel duidelijk resultaat, ze is een stuk slanker, maar ik probeer haar ook wijs te maken dat ze dalijk alles weer aankomt. Ze was gewoon echt duidelijk jaloers dat ik zoveel kwijt was, daar zegt ze nooit wat van tenzij iemand anders het opmerkt. Ze kan duidelijk niet accepteren dat ze ouder wordt en dat resulteerd ook hier in. Ze moest en zou afvallen en wel direct. *zucht

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:21

ik snap niet dat mensen dat kúnnen. Ik wordt echt lichamelijk ziek als ik niet genoeg eet. Trillen, zweten, niet meer op mijn benen kunnen staan. En hoofdpijn krijg ik als ik niet goed eet.

Heb wel eens op het station een snickers gekocht omdat ik dacht dat ik nog niet meer naar huis kon fietsen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:21

Die komt zichzelf nog wel tegen hoor.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:22

Volgens mij hebben die mensen wel een serieus eetprobleem hoor. Eerst zoveel eten tot ze te zwaar zijn, en daarna extreem weinig eten. Geen gezonde relatie met eten. :Y) Apart hoor, normaal zijn het toch tieners (meiden) die dat zo aanpakken, geen schoonmoeders. :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:26

Amaris zo heb ik op het begin ook geleefd met afvallen :j Het werd een obessie en elk tussendoortje met meer dan 30 calorieen was moddervet en pindakaas oid durfde ik niet meer aan te raken! Alleen maar groente en aardappels samen want je wist maar nooit.
Mijn gewicht kelderde en ik kwam regelmatig bij de huisarts omdat ik zo duizelig en licht in m'n hoofd was.

Tot ik het licht zag en gewoon weer 'normaal' ging eten. Het afvallen ging wel wat langzamer, maar ik voelde me kiplekker :) Als ik toen eens iets van suiker at ging ik stuiterend door het huis :')

Ik hoop ook dat ze zichzelf tegenkomt, gun het haar niet maar ze moet wel inzien dat je goed voor je lijf moet zorgen...
Voor het lijnen was ze ook altijd al met eten bezig, dit is zo slecht en ALTIJD zei ze ik moet echt gaan lijnen maar stopte zichzelf wel vol met van alles en nog wat.... :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:29

Ik zit ook een beetje in een dipje wat betreft het 'lijnen'. Ben lid van Weight Watchers, en had er al zo'n 5 kg af... je raad het al... die sluipen er weer aan := Maar ik ben deze week weer actief begonnen met sporten, dus ik hoop dat ik daar over een tijdje resultaat van ga zien. Vanavond weer wegen, waarschijnlijk weer niks eraf, maar door het sporten maak je natuurlijk ook weer spieren aan. Het eten gaat redelijk, 's avonds heb ik het vooral moeilijk (snaaien!) En het feestje van de maand staat weer voor de deur, en mijn zusje heeft chocola in huis gehaald :x Niet leuk! Maar heb me deze week goed kunnen inhouden, heb alleen zo'n chocolade/marsepein muis gegeten :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:45

Ik ben ook weer goed bezig, ik heb zonet een proefles Zumba afgesproken voor vanavond, als me dat bevalt ga ik 2 keer per week!

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:47

Als jullie een salade maken/eten, wat voor een dressing doen jullie hier dan bij?
Ik ben zelf echt een salademonster, maar de dressing is natuurlijk het 'ongezonde' deel van de salade.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:49

Dat hoeft niet hoor - olijfolie, citroensap, wat kruiden.. evt magere yoghurt als je het wat romiger wilt..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:50

Bij de AH verkopen ze diverse dressings met weinig calorieën. Ikzelf gebruik vaak de knoflook/ balsamicodressing van de Action, daar zit ook niet veel in.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf dressings maken idd met azijn,olijolie, kruiden en eventueel mosterd en uitjes.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:53

Yoghurtdressing van de C1000 of Tzazikisaus :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:56

Leuk die recepten van eigengemaakte dressings :j (ik schrijf ze even op! :D )

Op zaterdag eten wij altijd friet en ik mis daar iets groens bij, maar droge sla-bladeren belanden uiteindelijk bij de konijnen. Met een dressing eet ik ze misschien wel zelf op ;)

Wat voor kruiden doen jullie er eigenlijk door?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:00

Sla is wel bijna alleen maar water net als komkommer. Wil je toch iets groens, maak er dan een salade van met andere groente ;)

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:07

Die recepten ga ik zeker opschrijven & zometeen even een bezoekje aan de AH.Bedankt :)