ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:22

Oooooo, haha. Ok. Dan is het niet zo gek dat ik het niet begreep. Maar het werkt dus goed? Klinkt ideaal!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:31

Dit zou compleet zonder rebounds en bij effecten zijn.
Ik vind het heerlijk voelen, echt zo'n ritalin gevoel krijg ik erbij.
Wordt er ook helemaal blij van. :D

Is wel vrij duur, een pot is meen ik 36 euro en daar moet je er drie per dag van hebben gemiddeld. Met 90 stuks in een pot dus een maand.
Hopelijk heb ik er baat bij, het voelt iig lekker. :)

http://powertoadhd.com/

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:58

lisenpip schreef:
rensiepensie schreef:
Zo nou dat is wel een verhaal. oliebol zeg.

Dan wordt het een ander verhaal. Wel lastig. Maar mag jij hem blijven verzorgen zolang hij nog niet verkocht is? Best kans dat dat nog even duurt gezien de huidige markt. Maar dat is alleen uitstel op het onvermijdelijke.

Ja paarden zijn heel duur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij wordt verkocht. Je moet er echt 100% je lol uithalen wil je de stalkosten nog met goed gevoel betalen op het moment. Maar wel vervelend voor jou. Mijn vorige bijrijdster was ook ineens haar maatje kwijt toen ik mijn paard verkocht. Voelde me best wel banketstaaf naar haar toe. Maar zij kon/wilde het paard ook niet overnemen.

Concentreer je dan maar op je reis. Lekker eruit. Wel vervelend dat je dan vlak daarvoor nog dit nieuws krijgt. Maar daar kun je dan ook niets aan doen. Dus loslaten ( heel makkelijk voor een ad(H)Der )

ik heb adhd en dingen los laten is helemaal niet makkelijk voor ons, of bedoelde je dat juist?

:j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:03

Zijn er nog meer mensen hier die die LT03 gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:28

is er ooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan eigenlijk?
Het is de moeite van het proberen wel waard opzich, maar ik sta toch altijd een beetje sceptisch tegenover zulke middelen.
Net als die visolie toen helemaal niet bleek te werken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:41

Visolie merk ik ook niets van, dit wel.
Het wetenschappelijk onderzoek verhaal heb ik al lang losgelaten, anders had ik nog niet geweest waar ik nu ben.

Ik denk maar zo, als het vervelend genoeg is probeer je het gewoon.
Nu kan ik namelijk niets en voel me altijd futloos door mijn hoofd wat niet wil.
Ik kan je vertellen dat je dan elke strohalm aanpakt die je tegen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:47

ja mss wel. Maar t is toch weer 36 euro. En áls het goed werkt snap ik niet waarom men dat niet probeert te bevestigen door een onderzoek. Maargoed. mss komt dat nog wel :j Zou super zijn als het werkt.

Voel je het ook echt ' veranderen ' zegmaar. zoals bij ritalin en concerta... ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:27

:j
Ik voelde het ineens opkomen net als bij Ritalin. :j

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:35

iefke schreef:
Lichtelijk gedateerd door de videobanden, maar zo zoals het is :D

je in het kastje met videobanden en -hoezen voor videobanden kijkt, hé, daar ligt je paspoort, stomme plek!
je in het kastje met videobanden en -hoezen voor videobanden kijkt, oja, je paspoort!
je in het kastje kijkt, omdat je de hoes zoekt voor je videoband, paspoort, dat ruim je nu gelijk maar even op.
je je paspoort nodig hebt, in het kastje met de videobanden en -hoezen kijkt… oliebol, paspoort weg!

Hahaha dit klopt helemaal.
Of, zoals ik gisteren toch zeker wist dat ik net een theedoek in mijn handen had, maar hem nergens kon vinden: in de koelkast.
Vervolgens boter kwijt: tussen de kruiden en specerijen.

%)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:36

Wie van jullie hebben er trouwens ervaring met Concerta?

Een vriend van mij heeft erg goede ervaringen (begin was alleen naar) maar nu 0,0 eetlust.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:50

Ik doe het er lijkt echt goed op.
Ben net een week weg geweest en dat is weer omschakelen, met een hoop rommel.
Vandaag na het innemen boodschappen gedaan, alles opgeruimd waar ik normaal een week over doe. :o
Er staat nu een taart in de oven en ik ben net de dierenplaatjes aan het uitzoeken. :D
Daarbij kwam ik gisteren laat thuis en heb ik altijd moeite met omschakelen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:53

Hoe was het begin voor jou? Zou je het anderen aanraden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:58

Oh sorry, het gaat hier om LTO3 niet om Concerta.
Ik doe het niet op ritalin, tenminste de bijwerkingen zijn te heftig.
En concerta is dezelfde werkzame stof zover ik weet.
Ik viel er enorm van af en kreeg er fybromyalgie klachten van, en heftig ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:20

Jiwa schreef:
Wie van jullie hebben er trouwens ervaring met Concerta?

Een vriend van mij heeft erg goede ervaringen (begin was alleen naar) maar nu 0,0 eetlust.

ik gebruik momenteel geen concerta, maar wil wel weer starten :j
ik vond het erg fijn :j in het begin wel de bijwerkingen zoals droge mond en minder eetlust etc, maar niet echt heftig .
maar de bijwerkingen vielen voor mij een beetje in het niet door de positieve werking die het voor mij had :j
ik kon me opeens veel beter focussen , veel meer rust in mijn kop
rebound 's avonds laat was ook minimaal bij mij terwijl ik met ritalin continu aan het stuiteren was , ik moest zo vaak slikken, het werkte +- een uur bij me en dan was ik 9 van de 10 keer te laat met innemen , wat wil je, een adhd-er exact op tijd bijna ieder uur een pil in laten nemen ...right...strak plan :n dus de godganse dag aan het rebounden : jeuj, feestje :n

met concerta was de werking ook wat korter dan normaal (ik ben heul slecht in te stellen/hoge drempel, ook met pijnmeds trouwens)
maar de werking was wel heel gelijkmatig

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:28

Dat is waar ik ook bang voor ben met medicijnen inderdaad. Ik dénk gewoon niet aan zulke dingen.
Mede daardoor heb ik ook een spiraal ipv de pil.

Maar je bent er niet ziek van geweest?
En eetlust kwam wel weer terug?
Hij heeft al wéken geen eetlust. Meer van 'oh, het is etenstijd ik moet iets eten'. Ik zou daar heeel naar van worden, ik ben gek op lekker eten..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:42

Ik had bij de methylfenidaat dat ik niet meer lekker kon eten.
Als ik wilde eten kon ik dat gewoonweg niet met medicijnen in mijn lijf.
En als ik het wel deed gooide ik het er rustig weer uit.
Echt een uitputtingsslag voor mijn lijf is dat geweest, er ging bij mij echt een kilo per 3 weken af zonder dat ik het er weer aan kreeg.
En ik at mezelf echt helemaal suf voor mijn gevoel, als ik kon eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:13

ik ben er niet ziek van geweest en mijn eetlust kwam ook gewoon weer op gang...wel iets minder dan voorheen, maar dat is met mijn natuurlijke aanleg helemaal niet zo'n probleem := ;)
maar ik vergeet wel vaker te eten , dan sta ik 's avonds te koken en denk ik...oja, lunch??
dan heb ik het druk gehad met 10 dingen tegelijk doen ofzo. maar dat staat bij mij los van medicatie

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:48

Ik eet ook niet. Zoooooo slecht, maar kan het soms echt niet helpen. Heb er best last van. Geen hongergevoel dus, maar kom zo ontzettend makkelijk aan, en dat niet eten helpt daar helaas ook heel goed bij :( Moet echt aan eten denken. Regelmatig ben ik om half 8 de deur uit gegaan met een broodje in m'n maag, en ga ik om 6uur avond eten en denk ik: Goh.... Wat heb ik verder eigenlijk gegeten? Ja niks dus!

Ik slik trouwens wel gewoon ritalin, als ik het niet vergeet gaat het verder best, rebounds zijn wel vreselijk

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:51

Wat ervaar je dan, met zo'n rebound?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:09

Pff ik ben moe. Maar lui moe.
Hele dag zonder concerta en m'n hoofd voelde soms wat wattig, maar ben nog best wel productief geweest. Alleen moet mezelf continu terug verwijzen naar wat ik aan het doen was. Maar ik had wel veel minder last van prikkels dan ik dacht, meer dat ik me weer ging afsluiten en dan niks mee krijg.
Heb nu wel weer m'n oude middagdutjesdip en eigenlijk is ie best laat nu, wordt ook donker.
Moet eigenlijk nog even verder met m'n schoolwerk, want dat ging vandaag best lekker (korte stukjes).

Mijn rebound bestaat normaal uit warm/moe/koud worden, irritaties, prikkels komen ineens hard binnen, kan niks meer volgen, krijg koppijn, word flink chagrijnig, zie het niet meer zitten en krijg honger. Daarna word ik druk en hyper en heb helemaal geen zin meer om me nuttig bezig te houden haha. Plus m'n gedachten gaan dan alle kanten op, m'n innerlijke radio gaat weer aan en heb geen rust in m'n lijf en kan dan uren zitten wachten tot ik moe word.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:15

Ik heb even een beetje meegelezen, maar kan ik me hier aansluiten om erover mee te kletsen?
Ik heb binnenkort een gesprek bij de psycholoog, er is een zeer sterk vermoeden dat ik ADD heb..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:19

Rebound: Dat alles wat de hele dag onderdrukt is, ineens losbarst. De gedachtes, de hyperactiviteit, de gebrek aan focus. Dat valt dan heel zwaar omdat je er de hele dag geen last van hebt gehad.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:21

Ik ben daarom ook met medicatie gestopt. Het is geen oplossing voor de lange termijn. Het onderdrukt alleen tijdelijk je probleem. In combinatie met de bijwerkingen voor mij reden genoeg om er anders mee om te willen gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:23

Rebounds vond ik ook drama.
Daarom hoop ik ook dat de LTO3 blijft werken zoals het vandaag werkte.
Overdag ging het goed, maar de rebound.. Pffffff

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:23

Dees90 schreef:
Ik heb even een beetje meegelezen, maar kan ik me hier aansluiten om erover mee te kletsen?
Ik heb binnenkort een gesprek bij de psycholoog, er is een zeer sterk vermoeden dat ik ADD heb..

Ja natuurlijk ;) Hoe ben je op het idee van ADD gekomen?