In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:22

Nou mindfull wat vervelend zeg, nu het weer iets de betere kant op ging heb je nou idd weer een tegenvaller...
Zou je niet anders een soort van speciale regeling kunnen aanvragen? zoiets van urgentie op subsidie? denk dat je er in deze toestant daar best recht op zou kunnen hebben, alleen ik weet niet hoe dat in belgie is geregeld. Ik zou alleen niet weten wat je aan het trillen zou moeten doen, inderdaad misschien iets van kalmerende medicijnen...

Ik heb even gekeken welke AD ik heb, het heet Paroxetine Sandoz 20 mg...
Bij iedereen verschillende bijwerkingen dus.
En Jorine had je voordat je ad gebruikte ook al suicidale gedachtes?

Ik ben er wat misselijk door, maar niet echt heel ernstig, hoop alleen niet dat ik er heel moe van word want dat ben ik al -O-

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:28

Ja ik was daarvoor al suicidaal, maar van de fluoxetine werd ik het wel heel erg. Nu heb ik citalopram en daar ging het opstarten beter mee.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:17

Oke, ja ik heb ook wel zulke gedachtes gehad, hoop dat het dan niet erger gaat worden.
Maar hoe weet je of een AD uiteindelijk niet bij je past, als de bijwerkingen erger zijn dan je depressie ofzo?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:08

Als je na 6/8 weken nog geen verschil merkt, zou ik het eens bespreken met je behandelaar.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:41

Oke ik zal het in de gaten houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:44

Ik ben blij te lezen dat jullie zoveel steun vinden aan elkaar. Zelf lees ik nog wel mee, maar kost het me teveel energie om elke keer bij te lezen en te posten. Maar ik ben er wel hoor, en het gaat goed!

Iedereen veel sterkte :(:)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:45

Hoi allemaal,

Zo ook weer een stukje vanuit mij. Met mij gaat het over het algemeen prima. Merk wel dat ik van die dagen heb dat ik echt niet aanspreekbaar ben. Mijn emoties hebben het dan van mij over genomen. Zoals vandaag precies het zelfde iemand hoeft maar boe of ba te zeggen en de tranen diggelen over mijn wangen. En waarom ja dat is en blijft een groot raadsel.

Na mijn idee/ mening is het gene wat er gebeurd is al verwerkt. Maar anderen zeggen weer van niet. Ik zet hier niet wat er is gebeurd puur uit eigen bescherming kan het ng niet zo goed hebben als mensen zeggen wat naar voor je of iets dergelijks. Tuurlijk mag je het vragen maar dan liever via pb.

Sorry dat ik niet reageer op anderen maar dat lukt vandaag even niet zo goed

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:24

Joolien schreef:
Ik ben blij te lezen dat jullie zoveel steun vinden aan elkaar. Zelf lees ik nog wel mee, maar kost het me teveel energie om elke keer bij te lezen en te posten. Maar ik ben er wel hoor, en het gaat goed!

Iedereen veel sterkte :(:)

Fijn dat het goed met je gaat!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:38

Met mij gaat het vandaag niet zo goed :n veel last van dissociatie. Heeft een van jullie hier ook last van?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:31

sterkte en knuffel voor iedereen die het nodig heeft...

ik ben net weer terug van de psycholoog...weer een emdr behandeling gehad vanwege de nare ervaringen en mijn gebrekkige zelfbeeld en heb oefeningen gekregen om mijn zelfbeeld te verbeteren...
ben nu vooral moe, maar ook opgelucht dat ik me iets weerbaarder voel tegenover mn moeder...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:17

Toch wat positieve berichten vandaan zo te lezen.
Fijn Lammie dat je je nu iets weerbaarder voelt tegenoven je moeder.
Jorine ik had tijdens mindfulness zo nu en dan last van dissociatie. Vond het best wel naar :=
Nicoletjee mijn PB staat voor je open meid. Als je je hart wilt luchten...........

Ik slik Venlafaxine. In het begin had ik behoorlijk last van bijwerkingen maar kwam meer omdat de dosis te hoog was. Het waren meer bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijk, rare dromen (vooral in het begin), neerslachtig maar na een maand of 2 ging dat alleen maar de goede kant op .

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:48

Miranda40 schreef:
Toch wat positieve berichten vandaan zo te lezen.
Fijn Lammie dat je je nu iets weerbaarder voelt tegenoven je moeder.
Jorine ik had tijdens mindfulness zo nu en dan last van dissociatie. Vond het best wel naar :=
Nicoletjee mijn PB staat voor je open meid. Als je je hart wilt luchten...........

Ik slik Venlafaxine. In het begin had ik behoorlijk last van bijwerkingen maar kwam meer omdat de dosis te hoog was. Het waren meer bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijk, rare dromen (vooral in het begin), neerslachtig maar na een maand of 2 ging dat alleen maar de goede kant op .

ja daar ben ik ook heel blij om hoor, ik merk gewoon dat ik me wat mn moeder betreft wel wat rustiger en makkelijker denk, voor mijn gevoel heeft ze nu minder grip op mij (nu nog afwachten of het in de praktijk ook zo is)...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:01

het is hier een paar dagen rustig in het topic, is dit een goed teken?

hier gaat het nu even k.u.t....net terug van sinterklaas vieren bij mn ouders thuis...en ik weet mijn plek weer...
Mijn zus had zich enorm bloot gekleed en als ik mij zo had gekleed dan had ik echt rake opmerkingen naar mn hoofd geslingerd gekregen, bijv. je loopt erbij als een prutsmuts, dit trek je toch niet aan met jouw figuur (mijn zus is dikker dan mij) enz. maar mijn zus kreeg alleen maar complimenten van mn moeder...echt belachelijk gewoon...
even later kwam er een opmerking voorbij wat ging over kinderwens enz. en vervolgens ben ik even later alleen met mijn moeder in de woonkamer, maakt ze de volgende opmerkingen: Je bent toch niet zwanger he? want dat vind ik niet kunnen hoor...je zus wil ze maar haar vriend niet en dan ga jij straks wel kinderen krijgen dat kan niet hoor... of: jullie zijn nog veel te jong voor kinderen (beiden 28 en een stabiele relatie en levenspatroon) en vooral de opmerking: als jullie kinderen krijgen kan ik er niet blij mee zijn...echt volgens mij ben ik een of ander monster wat geen kinderen zou mogen krijgen en het niet verdiend om gelukkig te zijn...
mijn zus zit ook de hele middag met mijn jongste nichtje op schoot, ik vraag aan mn schoonzus of ik dan de fles mag geven en van schoonzus mocht he, maakt mn moeder ineens de opmerking: jij gunt je zus ook helemaal niks he? waarop ik zoiets had van laat maar zitten...ik ga geen ruzie maken waar kinderen bij zijn...

echt ik kan helemaal niks goed doen in de ogen van mn moeder en kan er echt niet meer tegen, als het zo moet hoeft het leven van mij niet meer...
mn vriend zegt dat hij wel eens met mn moeder gaat praten, maar ik weet dat dan de boel flink gaat escaleren (mijn moeder mag mijn vriend niet)...
ik weet gewoon niet meer wat ik met haar aan moet en ik weet ook niet hoe ik zo verder moet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:17

Vrijdag is mijn intake gesprek... zie er aan de ene kant wel tegen op om te gaan... laatste dagen eigenlijk geen bagger dagen meer gehad alleen nu een beetje astmatische aanvallen. Ben benieuwd hoe het gaat vrijdag!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:16

@ Purny: ik zal het wel vergeten zijn, maar waar heb je precies intake voor? Succes alvast!
@ Lammie: wat naar zeg, zulke opmerkingen.. kan me voorstellen dat je Sinterklaas daar niet leuker op wordt nee.

Ik pas een paar dagen op het huisje van een vriendin. Heerlijk, ondanks dat ik bij elk geluidje denk dat er iemand door de tuin loopt of binnen wil komen kom ik helemaal tot rust. Geen last gehad van dissociatie of paniek :)

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:03

Goedemorgen,

ja sorry dat ik even afwezig was. Ben gewoon heel erg druk met mijzelf op de railas houden. Heb veel tegenslag van de instanties gekregen, gewoon pech dus... Letterlijk neemt de gemeente geen nieuwe huursubsidie gevallen meer aan dit jaar vanwege hun quotum.
Ik heb me er een beetje bij neergelegd en probeer heel erg om rustig te blijven.
Daarom ontwijk ik jullie ook een beetje, omdat ik gewoon even niet wil voelen...
Mijn psych maakt zich wel zorgen en gaat nu zelf ook erachteraan.
Ook mijn dochtertje gaat binnenkort mee en eens praten met een kinderpsycholoog, gewoon om haar ook in deze situatie te kunnen steunen en zeker te weten dat alles goed gaat met haar.

Het spijt me dat ik een beetje afwezig ben, maar wens jullie echt het allebeste!

Purny, veel succes bij de intake!

Lammie, wat een vreselijk nare situatie, kan me voorstellen dat dat enorm veel pijn doet. En zoals je zelf al eerder aangaf, afstand nemen en jezelf hierboven zetten...

Jorine, lekker op vakantie ;) Geniet ervan meid!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:52

Lammie je gaat toch zeker je leven niet opgeven of verpesten door je moeder?
Kom,je hebt je vriend en dáár leef je mee samen.Je weet hoe je moeder is tegen jou,negeer het,jij weet zelf wel beter.Het is niet leuk nee om het van je moeder steeds te moeten horen.Maar probeer echt aan jezelf te denken! Miss. is het eens goed om een poosje geen contact met je moeder te hebben?
Kom Op meid,laat je leven niet beheersen door je moeder! :(:)

Ik lees nog altijd trouw mee hoor en meld me zo af en toe.
Ik moet binnenkort zelf naar de psyhiater,geen idee wat die gaat doen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:33

gohya schreef:
Lammie je gaat toch zeker je leven niet opgeven of verpesten door je moeder?
Kom,je hebt je vriend en dáár leef je mee samen.Je weet hoe je moeder is tegen jou,negeer het,jij weet zelf wel beter.Het is niet leuk nee om het van je moeder steeds te moeten horen.Maar probeer echt aan jezelf te denken! Miss. is het eens goed om een poosje geen contact met je moeder te hebben?
Kom Op meid,laat je leven niet beheersen door je moeder! :(:)

Ik lees nog altijd trouw mee hoor en meld me zo af en toe.
Ik moet binnenkort zelf naar de psyhiater,geen idee wat die gaat doen.

ik maak echt niet zo maar een einde aan mijn leven, maar gisteren overwoog ik het serieus...maar na een goed gesprek met mijn vriend toch besloten om het maar niet te doen...
het heeft mijn vriend en mij wel dichter bij elkaar gebracht...
als ik geen contact meer zou hebben met mijn moeder dan zou bijna alles opgelost zijn, maar helaas zal dat dan betekenen dat mijn vader daar ook de dupe van word en ik heb echt werkelijk waar een schat van een vader (helaas zit hij ook dik onder de plak bij mijn moeder) en ik wil mijn vader echt niet kwijt...
nu wil ze ook 23 december met zn allen bij mn ouders thuis dat we komen eten...ipv met de kerstdagen dus dat is het volgende verplichte nummer bij hun...ze is ook pissig omdat we eerste kerstdag naar mn schoonouders gaan ipv bij hun...(zij wil eerste kerstdag en anders niet, nou prima dan niet...maar toen kwam ze dus met deze "oplossing" omdat ze ook niet helemaal zonder ons wilde zijn met de kerst en ons houd in zonder mn broer, zus, schoonzus, zwager, nichtjes en mn vriend en mij al weet ik dat mn vriend en ik er het minste toe doen).
na de kerst komt oud en nieuw, dus dat zal ook betekenen op verplicht bezoekje aan hun en daarna komt mijn verjaardag alweer...ik heb iig al wel met vriendlief afgesproken dat ik niet meer alleen bij haar zal zijn...
ik baal er gewoon zo van dat mijn moeder mij zo behandeld en mij het gevoel geeft ongewenst te zijn...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:44

Oef Lammie, klinkt niet lekker :(
Is het een idee om al die opmerkingen eens op te schrijven en je moeder hier vervolgens mee te confronteren?
Misschien heeft ze helemaal niet door dat ze dit doet?
En je bent het echt wel waar hoor :+: En als jullie samen kinderen willen, laat je dan alsjeblieft niet tegenhouden door een of andere opmerking van je moeder! _-:(

Met mij ging het de afgelopen week heeeeeel slecht.. Zaterdag kwam ik na het paardrijden thuis, helemaal overstuur.. Ik rij nu 3 jaar (1x in de 2 weken) priveles bij mijn instructrice thuis. In eerste instantie op een paardje dat niks kon (haflinger, 12 jaar op de wei gestaan), en meegeholpen aan het verder inrijden enz.. Alleen dat paardje gebruikt mijn instructrice nu bij Emiel Voest, waar ze echt flink wordt doorgereden. Helaas kan ik niet mee op dat tempo, en ben ik constant ' in gevecht' met het paard.. Ik loop dus al een aantal maanden vast en kom maar niet verder.. Nou zaterdag brak ik dus..
Uiteindelijk met mijn moeder gepraat (eerst heel moeilijk, maar ineens zag ze het licht) en erachter gekomen dat ik al heeeeeeel lang heeeeeel slecht in mijn vel zit (en met heel lang bedoel ik al zo'n 5 jaar).. Dus meteen maar maandag naar de huisarts geweest en een verwijzing voor de psycholoog gekregen.. Ik heb de dagen hierna ook alleen nog maar gejankt.. Ging afgelopen weekend mn vriend ook nog op reis naar Stockholm, nou toen ie de deur uit liep was het weer raak hoor, janken janken janken..
Nu gaat het gelukkig weer wat beter, maar moet dus opzoek naar psycholoog.. Weet nog niet helemaal precies hoe ik dit ga aanpakken, want er zijn er zoveel :s

lang verhaal maarja (a)..
Hoop dat het met de rest allemaal wat beter gaat +:)+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:45

Lammie miss is het voorstel van je vriend,om eens met je moeder te gaan praten niet eens zo'n slecht idee.
Oke,miss. escaleert het,maar miss. ook niet? Dat je vader er ook de dupe van word is zeker niet leuk,en ik snap heel goed dat je dat niet wil,zou ik ook niet willen.
Maar zoals het nu gaat met je moeder,zij beheerst zowat jou leven,dan blijf ook niet goed gaan.
Je kan er vanuit gaan dat het tóch een keer zal escaleren!
Daarbij jij bent helemaal niets verplicht! maar ik snap dat je het doet voor je vader.Ga zoveel mogelijk dan bij je vader zitten,praat met hem over je moeder? ook al zit hij onder de plak,miss. gaat er een knop om? Gaat hij opkomen voor zichzelf en voor jou?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:54

ik weet zeker dat het zal gaat escaleren en dat trek ik nu echt nog even niet...ben wel samen met de psycholoog aan het werk om die kant op te werken en mijn vriend geeft ook aan dat ik maar aan moet geven als ik zover ben.

wat betreft mijn vader:we delen gelukkig samen onze hobby (paard) en we zijn collega's (hij werkt voor dezelfde instelling, alleen andere locatie en functie), hierdoor zijn we ook erg close met elkaar en ik denk dat mijn moeder daar jaloers op is. mijn vader weet wat er speelt en hoe ik erover denk, maar hij geeft ook aan dat ik dit maar moet accepteren van mijn moeder, aangezien zij niet zal veranderen...knap dat hij dat kan, maar ik trek dat niet meer na 28 jaar...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:56

Dan zit er niets anders op Lammie,dat je zoveel mogelijk je moeder negeert.
Ik snap zeker wel dat je het na 28 jaar niet meer trekt.Je zal eerst zelf lekker in je vel moeten zitten,wil je het wel trekken.Ik hoop dat je er uit komt en dat de psycholoog een oplossing weet te vinden,een goed behandelplan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:59

gohya schreef:
Dan zit er niets anders op Lammie,dat je zoveel mogelijk je moeder negeert.
Ik snap zeker wel dat je het na 28 jaar niet meer trekt.Je zal eerst zelf lekker in je vel moeten zitten,wil je het wel trekken.Ik hoop dat je er uit komt en dat de psycholoog een oplossing weet te vinden,een goed behandelplan.

voorlopig is dit denk ik wel het beste...moet eerst mijn zelfbeeld verbeteren en sterker in mijn schoenen komen te staan en dan kan ik de confrontatie met haar aan...

ik heb zelfs regelmatig gehoopt dat mn ouders zouden gaan scheiden...stom he?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:07

Ik meld mij ook weer even. Heb niet alles bijgelezrn want mijn laptop is stuk en moet alles mobiel doen.

Ik heb vandaag mijn verwijzing gehaald en ga morgen met een praktijk bellen die 2e lijns psychologen heeft en ook dingen aanbieden als hypnose therapie enzo. Eens kijken of zij alles wat diep geworteld zit uit kunnen graven...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:38

Nee Lammie,dat is helemaal niet stom,dat je hoopte dat je ouders gingen scheiden.
Dat je dat hoopte was dan voor jou beter maar miss. ook voor je vader?
Alleen,wás het dan beter geworden? das ook nog maar de vraag.
Heel veel sterkte en ik weet zeker dat je straks sterker gaat worden!