Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:21

Ik heb zonet een rondje van 6 km gedaan! Was heerlijk, maar ging door de harde wind wat langzamer als normaal.

Ik heb altijd dat ik wel wat zweet met lopen, maar als ik thuis kom en aan het stretchen ben dan breekt het me echt pas uit. Meer mensen ervaring mee?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:28

Nou wil ik vanaf morgen ook weeeer gaan beginnen. Alleen nu een keer niet met Evy. Ik vind haar muziek niets aan en ik merk als er een liedje voor bij komt die ik leuk vind ik helemaal happy loop dus mijn plan is nu om op eigen muziek te gaan lopen en een schema op internet te zoeken! Alleen nu nog ff een bijpassende app zoeken waarmee ik de tijden enzo kan instellen en muziek. Weten jullie er 1? En misschien een goede schema?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:02

Heb je een Iphone?

Ik heb namelijk de app 'looptijden.nl' en die is ideaal! Ik zet mijn eigen muziek erachter en een stem zegt bij elke kilometer op hoeveel kilometer je zit en hoe hard je gerend hebt. Je kan ook de kcal zien.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:21

MightyJoe, je zou runkeeper kunnen gebruiken! Daar kun je je eigen schema inzetten en op je eigen muziek lopen. :j

Wanted2003, ik zweet na het stretchen ook altijd onwijs, daarom zorg ik dat ik gelijk na mijn hardlopen ga stretchen en daarna nog uitwandelen. Dan is het ergste er al uit!

Ik kom net terug van mijn rondje. Het ging echt goed!! *\o/* Ik liep duidelijk harder, want kon ineens een groter rondje maken en kwam op bijna hetzelfde punt uit. Was nog aan het twijfelen of ik mijn hardlopen al uit ging breiden van 20 minuten aaneen naar 25 minuten aaneen, maar dat heb ik maar niet gedaan. Achteraf wel jammer, want ik had nog makkelijk langer vol kunnen houden.
Maar het is me nu duidelijk dat ik de volgende keer ga uitbreiden. :):)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:42

Wat voor stretch oefeningen doen jullie eigenlijk? :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:32

Vooral veel benen en ook wat armen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:34

Ja maar ik bedoel wat die oefeningen precies inhouden :) Of misschien een website met oefeningen voor hardlopers ofzo?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:55

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:57

Dank je wel, dat zocht ik dus :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:10

Ben dus net pas les 2 gaan lopen ivm omstandigheden! Ging eigenlijk vrij makkelijk! Klein regenbuitje onderweg, maar was wel lekker!

Ben stiekem toch wel trots op mezelf, had het nooit echt kunnen denken , omdat ik een bloedziekte ( afwijking ) heb waar ik toch laatste jaren beetje mee aan het sullen was!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:02

Wanted2003, heb idd iphone! Zal de app downloaden.
Ook Runkeeper en dan kijk ik wat het fijnst is! Hoef niet dat hij de route onthoud enzo want ik loop toch op de loopband :P

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:03

Terug van lesje 21. Heb het mezelf zwaar gemaakt, ben bewust over mijn tempo heen gaan lopen, kijken of ik dat aankon conditioneel gezien. Nou, aan het eind moest ik mezelf er door heen slepen (terwijl ik dat bij les 19 en 20 dus niet hoefde), maar verder nergens last van.....dus jeeej. nu kijken of ik hier een beetje mee aan de slag kan blijven!
overigens merkte ik van de week wel met nu die langere stukken, dat ik het wandelen tussendoor eigenlijk niet fijn vind. ben dan mijn ritme en cadans kwijt. nou ja, nog 2 'lesweken' en dan mag ik 30min gaan lopen! Dit had ik een aantal weken geleden echt nooit gedacht en verwacht!

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:20

Zo net terug van les 3 ging redelijk gemakkelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:24

Ik wilde morgen weer beginnen, maar vanochtend wakker geworden met een superstijve knie :? Kan 'm wel bewegen, maar het is helemaal warm en al... Echt balen!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:26

Wow Danseresje wat ben je al ver, goed bezig zeg! En tylando dan mag je zeker trots zijn! :D

Ik heb besloten week 1 nog eens te doen. Ellende zeg, ik wil graag een week ook echt in een week doen omdat dat het beste is voor zowel je conditie als voor het schema. Maar dat is dus nog steeds niet gelukt. En misschien heb ik ook wel wat te weinig vertrouwen in mezelf maar de ene keer gaat het redelijk en de volgende keer heb ik er nog de grootste moeite mee. En zo wil ik eigenlijk niet uitbouwen..

Heb vooral moeite met een gelijke snelheid er in houden waardoor ik denk ik al snel te hard ga lopen en het dus moeilijk volhoud.. Iemand tips of hetzelfde probleem? :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:45

Beterschap Janine! Stijve knie lijkt me echt pijnlijk :=

Femke, ik tel altijd heel langzaam mee als ik te snel dreig te gaan, dan ga ik vanzelf langzamer lopen. Ik neig heel erg ernaar om mee te gaan lopen op het ritme van de muziek, en dat is echt te snel.

Hier regent het echt heel erg, maar ik wil toch graag gaan. Het is trouwens ook echt vet koud, ben vanochtend met een winterjas naar stal gegaan. Iemand enig idee hoe goed ipods tegen de regen kunnen? Denk dat ik hem maar in een plasticzakje ga doen en dan een langere broek aan die zakken heeft.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:59

_MG schreef:

Femke, ik tel altijd heel langzaam mee als ik te snel dreig te gaan, dan ga ik vanzelf langzamer lopen. Ik neig heel erg ernaar om mee te gaan lopen op het ritme van de muziek, en dat is echt te snel.

Hier regent het echt heel erg, maar ik wil toch graag gaan. Het is trouwens ook echt vet koud, ben vanochtend met een winterjas naar stal gegaan. Iemand enig idee hoe goed ipods tegen de regen kunnen? Denk dat ik hem maar in een plasticzakje ga doen en dan een langere broek aan die zakken heeft.

Volgens mij zijn die dingen wel redelijk water bestendig mits je ze niet onderwater dompelt :)

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:07

Hier vanochtend een rondje samen met de buurvrouw gedaan. Precies tussen de buien door. Mijn mp3 weigerde.
Hebben nu 5(2) 7(2) 7(2) gelopen en vooral lekker gewandeld. Ik ben blij dat ik de 7 minuten vol heb gehouden.
Een woensdag weer naar de loopgroep.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:10

Ik doe m'n iPod altijd onder m'n shirt. Ik heb zo'n plastic hoesje waar een keycord aan zit.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:26

muntdrop schreef:
Net les 3 gelopen, ging wel goed. Alleen raken mijn veters telkens op hetzelfde stukje los :'). Dinsdag moet ik weer en dan zal ik ze super goed vastmaken. Verder bleef het gelukkig ook droog.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik hardloopschoenen ga halen als ik week 3 heb uitgelopen :)
Muntdrop, voor je veters: doe er een dubbele knoop in! dat scheelt echt :D!

Janine1990 schreef:
Ik wilde morgen weer beginnen, maar vanochtend wakker geworden met een superstijve knie :? Kan 'm wel bewegen, maar het is helemaal warm en al... Echt balen!
balen van je knie. hoop dat het vals alarm is en dat het wegtrekt en je morgen lekker kan beginnen met lopen!

Femke_S schreef:
Wow Danseresje wat ben je al ver, goed bezig zeg! En tylando dan mag je zeker trots zijn! :D

Ik heb besloten week 1 nog eens te doen. Ellende zeg, ik wil graag een week ook echt in een week doen omdat dat het beste is voor zowel je conditie als voor het schema. Maar dat is dus nog steeds niet gelukt. En misschien heb ik ook wel wat te weinig vertrouwen in mezelf maar de ene keer gaat het redelijk en de volgende keer heb ik er nog de grootste moeite mee. En zo wil ik eigenlijk niet uitbouwen..

Heb vooral moeite met een gelijke snelheid er in houden waardoor ik denk ik al snel te hard ga lopen en het dus moeilijk volhoud.. Iemand tips of hetzelfde probleem? :)
femke_s, ik ben een aantal weken net als de andere starters van nu begonnen! over een x aantal weken loop jij ook met gemak les 21 uit, weet het zeker!
gelijke snelheid erin houden: ik corrigeer mezelf dan heel bewust, ga echt wat langzamer lopen. als de muziek te snel gaat, dan pak ik een ander ritme binnen de muziek. dus niet op de maat lopen, maar bijv. half tempo daarvan. dan loop je nog steeds wel op de muziek, maar gewoon een pak langzamer. ik kan mezelf daar heel goed mee afremmen. vandaag dus niet, maar vandaag heb ik bewust iets te hard gelopen!

_MG schreef:

_MG, buienradar in de gaten houden. heb ik vanochtend ook gedaan en ben zo goed als droog bezig geweest (ok, de extra druppels in het bos uitgezonderd die door de wind nog van de bomen afwaaiden!).
En koud? ik baalde eigenlijk dat ik mijn lichtgewicht bodywarmertje aan had gedaan (over mijn mouwloze hemdje). had het liefst zonder gelopen, want had het weer eens bloedheet. Maar ivm de kans op regen wilde ik toch een extra laagje bescherming voor mijn telefoon, dus ja, bodywarmertje aangedaan!

Itrichta schreef:
Hier vanochtend een rondje samen met de buurvrouw gedaan. Precies tussen de buien door. Mijn mp3 weigerde.
Hebben nu 5(2) 7(2) 7(2) gelopen en vooral lekker gewandeld. Ik ben blij dat ik de 7 minuten vol heb gehouden.
Een woensdag weer naar de loopgroep.
+:)+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:27

Ik heb nu al zin in dinsdag haha.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:56

Net les 3 gelopen, ging me weer goed af :) aan de benen vond ik het in het begin fris (heb een kort broekje). Had een tshirt aan met daarover een hoodie (trui met muts en voren zo'n zak waar ik m'n ipod in een plastic boterhammenzakje ingewikkeld in mee droeg :D). Had vandaag voor de eerste keer de hond meegenomen, dat ging echt fijn! Normaal is ze heel schrikachtig, maar omdat ze nu steeds meedribbelen moest, had ze daar geen tijd voor! Ze hield 't ook heel goed bij!

Buienradar geeft aan dat 't hier de komende uren nog blijft regenen :') ben dus ook in de regen gaan lopen, maar vond 't niet vervelend. Lekker rustig op straat!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:16

Wil al de hele dag les 23 gaan lopen van 2006, maar wat een snertweer. Nu eerst even de paarden verzorgen en kijken of het daarna nog kan.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:31

Net terug, 40 min gelopen :)
De vorige keren had ik moeite met 30 en 35, nu ging 40 redelijk makkelijk

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:52

Joehoe nog 3 nachtjes slapen en dan krijg ik mn nieuwe hardloopschoenen (in een mooi papiertje ingepakt en al) :):)